hestejente schreef:Definieer "met je paard dansen". Als ik hem onzinnige kunstjes moet laten uitvoeren dan hoef ik dat niet. Het is een PAARD. Geen speeltje.
Oh dus jij rijdt ook niet op je paard...?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannah_Menno schreef:hestejente schreef:Definieer "met je paard dansen". Als ik hem onzinnige kunstjes moet laten uitvoeren dan hoef ik dat niet. Het is een PAARD. Geen speeltje.
Klopt, een paard is geen speeltje. Ik weet zelf hoe het is om VD te doen, en ik kan voor 100% zeggen dat de meeste paarden het helemaal geweldig vinden!
Jammer dat sommige figuren bevestiging nodig hebben, en voor zichzelf een naam willen opbouwen door te laten zien hoe vreselijk goed ze wel niet zijn. Doet me altijd denken aan de leraar uit die film, Être et avoir. De leraar legt aan de kinderen uit dat het belangrijk is wie ze zijn (être) Maar toen de film een succes bleek werd hij ineens hebberig, en was het avoir ineens belangrijker. Dat zie ik ook hier, een holle schil die een hol ego dient. randie schreef:Ben na de eerste minuut al gestopt met kijken. Waarom moeten paarden altijd liggen? Waarom moeten altijd mensen hem op zijn rug leggen en aan die benen sjorren? Om te zien dat hij hem helemaal als leider accepteerd? Dit heeft in mijn ogen niets te maken met vertrouwen, maar gewoon met een opdracht die een leiding gevende hem ooit aangeleerd heeft. Zo liggen voor een vluchtdier is alles behalve natuurlijk & normaal...
In het wild liggen ze toch ook onder gezag van kuddegenoten? 
Citaat:Ik weet dat jij vd't met Menno, ik heb je topics gezien. En dat vind ik er erg goed uitzien. Ik ga er alleen even van kotsen als zo'n goeroefiguur paarden stomme dingen laat doen om in shows te gebruiken, is het paard er dan niet gewoon voor de show, om te laten zien hoe vréselijk goed de goeroe is. Alles wat ik met mijn paard doe doe ik voor hem, en niet voor iemand andersJammer dat sommige figuren bevestiging nodig hebben, en voor zichzelf een naam willen opbouwen door te laten zien hoe vreselijk goed ze wel niet zijn. Doet me altijd denken aan de leraar uit die film, Être et avoir. De leraar legt aan de kinderen uit dat het belangrijk is wie ze zijn (être) Maar toen de film een succes bleek werd hij ineens hebberig, en was het avoir ineens belangrijker. Dat zie ik ook hier, een holle schil die een hol ego dient.

hestejente schreef:@ Sientje: momenteel niet nee.Amadeo schreef:Lieverd, maak ervan wat je wilt. Onzinnige kunstjes? Communicatie met je paard, daar heb ik het over.
Ik ben je lieverd niet. En tuurlijk communiceert hij. Maar doet hij dat voor het paard of voor zijn eigen naam en roem?
. laetitia schreef:Tja dat doen mensen met paarden nu eenmaal....showtjes geven.
In de dressuur, western, springen etc. om het publiek en hun rivalen te laten zien hoe goed ze wel niet zijn...dat zit denk ik in de mens.
Dat zoiets volgelingen heeft, en dat er aan verdiend wordt
Hannah_Menno schreef:Citaat:Ik weet dat jij vd't met Menno, ik heb je topics gezien. En dat vind ik er erg goed uitzien. Ik ga er alleen even van kotsen als zo'n goeroefiguur paarden stomme dingen laat doen om in shows te gebruiken, is het paard er dan niet gewoon voor de show, om te laten zien hoe vréselijk goed de goeroe is. Alles wat ik met mijn paard doe doe ik voor hem, en niet voor iemand andersJammer dat sommige figuren bevestiging nodig hebben, en voor zichzelf een naam willen opbouwen door te laten zien hoe vreselijk goed ze wel niet zijn. Doet me altijd denken aan de leraar uit die film, Être et avoir. De leraar legt aan de kinderen uit dat het belangrijk is wie ze zijn (être) Maar toen de film een succes bleek werd hij ineens hebberig, en was het avoir ineens belangrijker. Dat zie ik ook hier, een holle schil die een hol ego dient.
Dank je!
Ik denk dat het ook totaal aan je instelling ligt, wil je er geld mee verdienen en ga je die paarden op een niet-zo-vriendelijke-manier trainen dan ben ik er ook tegen. Train jij je paarden goed en denk je uiteindelijk; Hee, dit kan ik ook weleens aan de mensen om me heen laten zien! Dat het ook op deze manier kan! Nou, dan ben ik vóór
Dat probeerde ik te zeggen. Ik geniet van jouw topics, omdat je daar heel fijn bezig bent en er niet op uit bent om Menno rare dingen te laten doen om voor degenen die dat niet willen zien door de strot te duwen hoe fijn jij met het paard aan het werk bent. randie schreef:Ben na de eerste minuut al gestopt met kijken. Waarom moeten paarden altijd liggen? Waarom moeten altijd mensen hem op zijn rug leggen en aan die benen sjorren? Om te zien dat hij hem helemaal als leider accepteerd? Dit heeft in mijn ogen niets te maken met vertrouwen, maar gewoon met een opdracht die een leiding gevende hem ooit aangeleerd heeft. Zo liggen voor een vluchtdier is alles behalve natuurlijk & normaal...
Citaat:Maar laat dan de gewone dingen zien, iedereen kan dan toch ook zien dat het op een "goede" manier bereikt is? Wanneer er kunstjes gedaan moeten worden die als er geen show was geweest niet nodig waren geweest haak ik afDat probeerde ik te zeggen. Ik geniet van jouw topics, omdat je daar heel fijn bezig bent en er niet op uit bent om Menno rare dingen te laten doen om voor degenen die dat niet willen zien door de strot te duwen hoe fijn jij met het paard aan het [***] bent.
Sientje schreef:@ hestejente: normaal gesproken rijd je wel dus. Paardrijden doe je in mijn beleving ook niet voor het paard, maar uitsluitend voor jezelf. Is niets mis mee, en vervolgens is het wel de kunst het zo paardvriendelijk mogelijk te doen, maar daar doelde ik met mijn post niet op. Ik ben verbaasd over het feit dat jij dit 'kunstjes' vindt, en je profiel vol hebt staan met rijfoto's. Kun je mij het verschil uitleggen?
hestejente schreef:@ Sientje: momenteel niet nee.Amadeo schreef:Lieverd, maak ervan wat je wilt. Onzinnige kunstjes? Communicatie met je paard, daar heb ik het over.
Ik ben je lieverd niet. En tuurlijk communiceert hij. Maar doet hij dat voor het paard of voor zijn eigen naam en roem?