Pleasure driving gaat finaal fout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:18

Marjo_x schreef:
Ik weet niet hoe ik het gedaan zou hebben.. Maar de beste stuurlui staan aan wal dus zal mijn commentaar maar geven :Y)
Die man die om ong. 1:10 het leidsel (?) van de grond pakt vind ik onverstandig, het dier komt ik volle galop langs en hij heeft hem niet dichtbij vast dus vrij logisch dat die klap te hard is waardoor het paard nog warriger word + dat daar zoveel andere mensen en paarden vlakbij staan..
Dan de grootste ui .. Die kerel die voor dat paard gaat staan.. dat vind ik toch echt wel gewoon dom. Paard heeft al paar keer laten zien dat hij nergens voor uitwijkt..
En dan dat iedereen "HO HO HO " aan het schreeuwen is en aan het rondvliegen..
Ik weet niet :Y) vind het allemaal niet erg vlot overkomen..

Lijkt me logisch dat het niet vlot overkomt: zo'n paniek situatie. ;)

Idd, het is geen goede manier van handelen geweest!!.
Maar moet jij maar is in hun schoenen staan..

Maarja dat is mijn mening..

Aradis

Re: Pleasure driving gaat finaal fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:20

Ik heb toch al aangegeven in mijn post dat ik niet weet wat ik gedaan zou hebben?
Zelfs in paniek situaties moeten er nog mensen zijn die logisch kunnen nadenken.. ik vind dit gewoon te paniekerig..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:21

Kijk voor de gein eens het allereerste stukje, kijk hoe ze hun paarden mennen, dat zegt in mijn ogen al genoeg. Maar ja Who am I? 8-)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:22

Marjo_x schreef:
Ik heb toch al aangegeven in mijn post dat ik niet weet wat ik gedaan zou hebben?
Zelfs in paniek situaties moeten er nog mensen zijn die logisch kunnen nadenken.. ik vind dit gewoon te paniekerig..

Okee, naar om zo iemand dan de grootste ui te noemen. :\

Maar ik snap wel wat je bedoeld. :)

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:23

Caira schreef:
Kijk voor de gein eens het allereerste stukje, kijk hoe ze hun paarden mennen, dat zegt in mijn ogen al genoeg. Maar ja Who am I? 8-)

Heb ook nooit gezegd: 'dat ze niet verkeerd gehandeld hebben!' Laten we gewoon zeggen dat ze bagger gehandeld hebben.

Maar come on, het zijn ook mensen. :)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:24

Ja, Maar dan vind ik gewoon echt heel erg dom :Y) Wat voor situatie je ook hebt, iedereen weet toch dat je niet voor een op hol geslagen paard moet gaan staan ? Helemaal niet als die al meer mensen en paarden om ver heeft gelopen.. :n

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:27

Wat eng zeg! Zoeits wil je nooit meemaken, er zijn domme fouten gemaakt, door de paarden niet uit te spannen, en weg te halen. Maarja, dat zullen ze hopelijk volgende keer beter doen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:30

karretje los maken is misschien een idee maar weg halen? ze stonden aan de binnenkant, dan steken ze over en dan worden ze vol geschept door het op hol geslagen paard... en dat is ook weer niet goed, imo was het dus het beste om even te blijven staan en alert te zijn.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:43

gerum, een paard in paniek houd je toch niet zomaar tegen en al helemaal niet met schreeuwen, ik zon situatie weet ik niet wat ik gedaan zou hebben en ik wil het ook niet weten omdat ik hoop dat ik nooit zoiets mee zou maken!
waarom blijven sommigen eigenlijk in hun 'karretje' ik weet niet hoe het heet :o zitten? dan is het toch slimmer om eruit te stappen en zelf bij je paard te gaan staan om hem rustig te houden en beterder en sneller naar voren te kunnen sturen als er oppeens eens ander paard voorbij komt?
zijn er nog gewonden gevallen? ik bedoel ook de paarden
het is idd niet slim om voor zo'n paard te springen maar je doet het en je denkt niet echt na lijkt mij!
dit gun je niemand toe ookal is het nog zo'n knakko om er voor te springen, hij doet wat hij kan en ik zie mezelf er ook best voor aan om dat ook te doen in zo'n paniek situatie.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:45

DebjeDopje schreef:
dan is het toch slimmer om eruit te stappen en zelf bij je paard te gaan staan om hem rustig te houden en beterder en sneller naar voren te kunnen sturen als er oppeens eens ander paard voorbij komt?

Ik weet niet hoe veel ervaring je met mennen heb. Maar de koetsier blijft altijd op z'n plek zitten en de groom gaat naar het hoofd. Als je bij z'n hoofd sta en hij springt opzij ben je hem kwijt, als je er achter zit ben je nog in de buurt en kan je misschien niet iets uit halen.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:50

Dennis schreef:
DebjeDopje schreef:
dan is het toch slimmer om eruit te stappen en zelf bij je paard te gaan staan om hem rustig te houden en beterder en sneller naar voren te kunnen sturen als er oppeens eens ander paard voorbij komt?

Ik weet niet hoe veel ervaring je met mennen heb. Maar de koetsier blijft altijd op z'n plek zitten en de groom gaat naar het hoofd. Als je bij z'n hoofd sta en hij springt opzij ben je hem kwijt, als je er achter zit ben je nog in de buurt en kan je misschien niet iets uit halen.

niks dus sorry :o
oke dan weet ik dat maar het leek mij gewoon logisch verder niks mee bedoelt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:55

caira: Amerikaans show mennen is in geen enkel opzicht te vergelijken met mennen zoals wij het hier in europa kennen. Ik ben er een heel klein beetje in thuis, en zie dat deze paarden gewoon normaal gereden worden zoals dat hoort bij pleasure driving. Verschil met deze gerald carts ten opzichte van onze concours/marathon wagens is ook dat je geen rug steun hebt. Wellicht is afstappen hier wel beter, gezien als het paard er ineens tussenuit schiet je er toch achterlangs af kukelt.

Dat verhaal met het vierspan van de zomer had ook heel anders af kunnen lopen... Dan had die man waarschijnlijk ook een sukkel geweest terwijl hij nu een held is

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:57

wat gebeurt er nou trouwens aan het eind? Want het paard wordt niet gevangen met het touw... Het raakt het paard, cart valt eraf, paard valt om....

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:57

Ik weet niet over wie dat gaat Stef :Y)
Was dat ook in een afgesloten bak? of was dat op open terrein.. dat maakt in mijn ogen nogal een verschil..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:02

hij struikelt stef :j waarschijnlijk verloor hij zijn evenwicht toen het karretje los sprong.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:03

ja, dat snap ik....
maar op het moment dat het touw het paard raakt, raakt de cart los...
Wat gebeurt daar?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:06

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:17

Jeetje wat heftig zeg!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:24

Wat mij vooral opvalt, is hoe die omroepster aan het tetteren is.
Paard lijkt er niet extreem op te reageren..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:28

vind dat tetteren ook nogal mee vallen hoor.
Ze geeft gewoon rustig aan dat de anderen moeten gaan stappen, vervolgens geeft ze rustig aan dat men naar het midden moet en dat ze het op hol geslagen paard moeten proberen aan de buitenkant te houden, ze vraagt het publiek een keer om rustig te blijven en ze vraagt een keer om een medisch persoon....

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:48

xDramaQueen schreef:
jammer dat de meeste hiervan daar niet waren, die hadden namelijk de hele situatie kunnen voorkomen! de helden! :n :Z
komop zeg, dit bewijst weer dat een op hol geslagen paard met niets of iemand rekening houd en alleen maar aan vluchten denkt, en de microfoon mevrouw is misschien niet handig, maar als je luisterd hoor je dat ze zegt dat ze soms dingen niet moeten doen en de paarden met rust moeten laten. het is niet ideaal via de microfoon nee, maar ze zegt wel dingen die handig waren (niet gillen etc).
verder een erg nette actie die laatste, mooi gevangen met dat touw, arme paarden, maar OOK arme mensen, dit is enorm schrikken wanneer een paard alleen maar rent en naar niemand omkijkt.

Jij doet je naam weer eer aan met dit soort uitspraken. :n
Er is al gezegd dat achteraf praten erg makkelijk is, maar zoals zij het daar oppikken, verdient echt niet de schoonheidsprijs.
Nogmaals: het ingrijpen zal allemaal vast goed bedoeld zijn, maar de gevolgen zijn door amateuristisch gedrag niet te overzien.
En nogmaals: een lasso-actie bij het eerste paard had een boel schade voorkomen.
Of was de lasso-man ff met pauze ofzo. Je weet maar nooit met de amerikanen... ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:13

je voelt je duidelijk aangesproken marvantom, en iik doe juist me naam niet eer aan, als ik dat wel zou doen dan zou ik hier een groot ophef van maken en zeggen dat ik alles beter kan en dat doe ik niet. als je hebt gezegd achteraf praten is erg makkelijk waarom piep je dan? dan spreek ik jou toch niet aan?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:15

stef schreef:
met dat van van de zomer bedoel ik dit:
http://www.youtube.com/watch?v=Sb6tF9Mi ... re=related

dat was idd erg machtig! maar als je goed kijkt is dit eigenlijk beetje dezelfde situatie, ik bedoel daar waren mensen ook als een gek aan het rennen.. wel dapper hoor 4 tegelijk opvangen wow.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:21

jeetje, dat had me wel even te pakken.
Mijn god

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:22

stef schreef:
ja, dat snap ik....
maar op het moment dat het touw het paard raakt, raakt de cart los...
Wat gebeurt daar?

pfoe geen idee eigenlijk, jammer dat je het niet in slowmotion kan zien, misschien dat er iets geraakt word ofzo zal nog eens kijken.