Dressuur zit in het bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Dressuur zit in het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:37

Hou ff op zeg, begint vervelend te worden.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:38

uh nee.. maarja eigenlijk wel maar is teveel om op te noemen, misschien morgen maar weinig kans...

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:38

pffff bokt is bezig,,

ik vind het er super uitzien, en ook al is het een ouwe rot dat paard en zitten alle trucjes erin en blablabla, rijd ze er maar uit hoor !!, meisje zit super stevig, en ik word zelfs nog wel eens een keer iets naar voren getrokken,, wat denk je van die 25 kilo die op dat paard zit ?? ik zie veel liever dit dan al die grote mensen op kleine paardje, met allerlei hulpteugels der aan en scherpe sporen, pff paard merkt niks van dat hummeltje!! k wou dat ik dat deed toen ik zes was !!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:40

Waarschijnlijk dochtertje van Ingrid Klimke en kleindochter van de grote dr Klimke en een van hun oude paarden. Het paard heeft er gewoon lol in om de kunstjes die hij vroeger deed voor haar te doen. Ze zit prachtig, maar zal ook wel sinds klein af aan op de rug van een pony hebben gezeten (en goede les van mams en genen van mams). Ze heeft hele goede coördinatie voor zo'n uppie moet ik zeggen en paard zal het wel kunnen hebben hoor haar "sterke" hand zal toch wel niet zoooo sterk zijn voor zo'n groot paard. Wat een onwijs lief wollig paard trouwens..

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:42

Wat heerlijk om te zien, ik vind het ronduit knap!

Ze zit als een huis en rijd rond alsof ze dit al jaren doet(wat misschien ook wel een beetje zo is)

Er word net gesproken over een sterke rechterhand? denk niet dat het meisje veel kracht kan zetten bovendien hangt er een trensje in waar zo;n meisje weinig schade mee kan aanrichten. Heerlijk als je een paard hebt die zo;n zn oude dag heeft en aan zo'n meisje zn kennis kan overdragen.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:43

xx_Irisje schreef:

Ze zit als een huis en rijd rond alsof ze dit al jaren doet(wat misschien ook wel een beetje zo is)

Er word net gesproken over een sterke rechterhand? denk niet dat het meisje veel kracht kan zetten bovendien hangt er een trensje in waar zo;n meisje weinig schade mee kan aanrichten. Heerlijk als je een paard hebt die zo;n zn oude dag heeft en aan zo'n meisje zn kennis kan overdragen.

_/-\o_

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:43

Juist, eindelijk iemand met zinnig commentaar.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:06

xx_Irisje schreef:

ga hier helemaal in mee!!!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:53

Weeeeeehhhhh had ik maar zulke ouders/ zo'n familie! :D

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:15

wat geweldig om te zien!!!
vind het heel knap,dat ze zo netjes blijft zitten,en volgens mij rijd ze ZONDER BIT kijk maar eens goed de teugels zitten veel te hoog en het paard kouwt op....niks!tuurlijk kent dit paard dit kunstje,daar gaat het toch helemaal niet om!ik vind het onzettend schattig!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:38

OMG!

Geweldige prestatie dat een kind van 6 zo'n zit heeft.
De meeste kopen een "goed" dressuurzadel met diepe zit een veel wrong :+

Zullen we nu weer paarden die een "geweldige uitgestrekte draf" op 4 sporen de hemel in gaan prijzen :+ Sorry word er een beetje gek van sommige opmerkingen!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:46

Het filmpje wilt bij mij niet :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:56

GamblersCup schreef:
Ik vind het filmpje er leuk uitzien, maar het overtuigd niet van rijkunst. Ze zit er wel verdomd stevig op, daar kan menigeen (incluis ikzelf) nog een puntje aan zuigen.

Dat zou nog eens wat zijn als het ook nog zou overtuigen van rijkunst. :D

Voorlopig krijgt dit meisje een basis mee waar iedereen hier jaloers op kan en mag zijn.
Geweldig om te zien hoe dit meisje al op een paard zit, die komen we nog wel tegen over een aantal jaar.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:04

Jeempie stelletje jaloerse kinders zitten hier op bokt zeg!
De meeste zullen willen dat ze zo konden zitten op 6 jarige leeftijd met zo'n paard.
Dat meiske komt er wel, en dat achterover hangen, gek he zo'n uk op zo'n ''gigantisch'' paard :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:54

ThePast03 schreef:
GamblersCup schreef:
Ik vind het filmpje er leuk uitzien, maar het overtuigd niet van rijkunst. Ze zit er wel verdomd stevig op, daar kan menigeen (incluis ikzelf) nog een puntje aan zuigen.

Dat zou nog eens wat zijn als het ook nog zou overtuigen van rijkunst. :D

Voorlopig krijgt dit meisje een basis mee waar iedereen hier jaloers op kan en mag zijn.
Geweldig om te zien hoe dit meisje al op een paard zit, die komen we nog wel tegen over een aantal jaar.

Jaloers zijn prima maar zeg dat dan eerlijk en houd het fatsoenlijk, wat ik voorbij heb zien komen op de vorige pagina's is regelrechte afgunst.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:59

anneliesdj schreef:
Jaloers zijn prima maar zeg dat dan eerlijk en houd het fatsoenlijk, wat ik voorbij heb zien komen op de vorige pagina's is regelrechte afgunst.

Dat is ook precies wat ik wilde zeggen. ;)

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet kunnen genieten bij het bekijken van dit filmpje.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:12

ThePast03 schreef:
anneliesdj schreef:

Dat is ook precies wat ik wilde zeggen. ;)

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die niet kunnen genieten bij het bekijken van dit filmpje.

Ik denk dat als iedereen een beetje eerlijk is over zichzelf dat we vrijwel allemaal moeten zeggen dat we haar dit niet nadoen.

En wat hiervoor gezegd wordt over dat ze rijd zonder bit dat idee kreeg ik ook maar kan het niet goed genoeg zien om het met zekerheid te zeggen, lijkt iig wel zo, vooral omdat het paard ook wat zweet/schuim op zijn wangen krijgt.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:21

Geweldig filmpje :D Weinig kids die op 6 jarige leeftijd de eners hebben mogen proeven!

Jammer dat half bokt weer moet zeuren :\

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:35

Jaloezie moet je verdienen, medelijden krijg je gratis........ -:)

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:03

xx_Irisje schreef:

Compleet mee eens!!!

En wat een ongelofelijk braaf paard :oo

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:25

Ja he ;)
Maar weinig dieren waar je je kleine kinderen aan kan toevertrouwen maar dit is er zo eentje!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:30

superwoman schreef:
Brááf paard :+
Denk dat het kind zo wel veel sneller alles zal leren.
Onvriendelijk is leren paardrijden altijd, in dit geval vind ik het vriendelijker dan menig manegeles ;)

Helemaal mee eens!
Ik vind het toch wel erg knap hoe stil ze blijft zitten hoor! Hulpen kun je uitleggen, maar dat zo aanvoelen moet je toch wel gevoel voor hebben! :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:34

Dit is de dochter van Ingrid Klimke, (ik zie Ingrid tenminste in de baan rijden op het filmpje)die weer een dochter van Rainer Klimke is. Reken maar dat dat meisje goede begeleiding heeft.

En wat zij daar doet op 6 jarige leeftijd is gewoon heel erg goed. Ze geeft wel degelijk hulpen tijdens de wissels, alleen geeft ze hele lichte hulpen, precies zoals het hoort. Dat bijna niemand dat meer doet tegenwoordig kan zij niets aan doen.

En dat achterover hangen vergeef ik haar hoor, wat wil je, zo'n piepklein meissie op zo'n groot paard. Reken maar dat dat paard daar geen last van heeft.

Verder heeft ze een super balans en biedt het paard een redelijk stille aanleuning in haar hand. Ik vidn het knap en denk dat dat kind nog ver gaat komen.

Dat het een afgericht leerpaard is lijkt me niet meer dan logisch, je zet haar niet zo op een driejarige.

Beter dat ze het zo leert om haar hulpen te doseren dan op een afgetrapte 17 jarige die ze bij wijze van spreken aan moet slingeren om er beweging in te krijgen.

Dit is juist de manier om gevoelige ruiters te creeëren.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:37

Kirsy schreef:
Sorry maar ben ik de enige die het er niet echt mooi/vriendelijk uit vind zien?
Leuk dat een meisje van 6 galopwissels onder de knie heeft, maar de manier waarop..
Ze wordt constant naar voren getrokken door de teugels lijkt wel en om terug te rijden gaat ze zwaar achterover hangen incl haar handen, niet echt ontspannen imo.
Nou train ik bij lange na niet op GrandPrix niveau (i wish hehehe), maar dit filmpje geeft me geen fijn gevoel.... :?

ik denk precies hetzelfde

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:38

Als je goed kijkt zie je ook dat ze maar tot de helft van de diagonaal haar benen verplaatst, bij de rest van de diagonaal is ze het 'vergeten' en paard springt vrolijk door, toch toevallig :+