Aparte les

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Re: Aparte les

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:52

Het accent van de instructeur is ook meer Utregs dan Overijssels...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:28

als jullie het heel graag willen weten kan ik er langs rijden en naar de bak kijken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:20

xDramaQueen schreef:
als jullie het heel graag willen weten kan ik er langs rijden en naar de bak kijken.

Tja het is toch wel raar dat zo'n gast aangenomen is en zeker als zo'n manege sterren krijgt voor datgene.. Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:41

StillAngel schreef:
xDramaQueen schreef:

Tja het is toch wel raar dat zo'n gast aangenomen is en zeker als zo'n manege sterren krijgt voor datgene.. Knipoog

het is de eigenaar....

even googlen op manege t hoogt en de grootste roddels komen vast te voorschijn, ik ben er 1x geweest, we werden door de man ontvangen en hij was zo dronken als wat, hij stonk echt ontzettend. maar ik durf geen 100% zeker te zeggen dat dit de manege is

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:57

[
[/quote]

Tja het is toch wel raar dat zo'n gast aangenomen is en zeker als zo'n manege sterren krijgt voor datgene.. Knipoog[/quote]
het is de eigenaar....

even googlen op manege t hoogt en de grootste roddels komen vast te voorschijn, ik ben er 1x geweest, we werden door de man ontvangen en hij was zo dronken als wat, hij stonk echt ontzettend. maar ik durf geen 100% zeker te zeggen dat dit de manege is[/quote]

Ooh? Poeh vind eerlijk gezegd dat ze het moeten sluiten.. Misschien beetje hard maar óf ze moeten erg hard bijleren met wat wél vriendelijk paardrijden heet. En stomdronken je klanten ontvangen is dan het andere uiterste.. Je zou een foto van de bak kunnen maken dat mag vast wel dan weten we het gelijk Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:02

saannee1 schreef:
Ik heb nog even heel goed geluisterd en hij zegt: Ruk ze in die bek, kom op!

Dat zeg je toch niet als je les geefT? en sowieso ruk je een paard niet in zijn mond. Nors opkijken

Hij zegt heel duidelijk; druk ze in elkaar.
Wat me ook niet geheel onlogisch lijkt gezien het commentaar wat hij daarvoor geeft.
Tegenhouden van voor, druk geven van achter.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:11

anneliesdj schreef:
saannee1 schreef:
Ik heb nog even heel goed geluisterd en hij zegt: Ruk ze in die bek, kom op!

Dat zeg je toch niet als je les geefT? en sowieso ruk je een paard niet in zijn mond. Nors opkijken

Hij zegt heel duidelijk; druk ze in elkaar.
Wat me ook niet geheel onlogisch lijkt gezien het commentaar wat hij daarvoor geeft.
Tegenhouden van voor, druk geven van achter.

Ik hoorde ook Ruk Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:13

Volgens mij moeten jullie beter luisteren.
Ik hoorde meteen al druk en op hoger volume vind ik het vrij duidelijk.
Gun die man iig het voordeel van de twijfel, niet zo netjes om een hele manege af te kraken alleen omdat er in een filmpje iets gezegd wordt wat misschien wel iets vervelends zou kunnen zijn.

Vanity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:05

het is manege de riouw in den haag... heb er (helaas) zelf voor korte tijd gereden. Dit is nog niet eens het vreemdste aan de manier van lesgeven daar... van die man weet ik nog wel vreemdere dingen...
Alles daar klopte niet. Grootste ongelukken gebeurd, meest rotte dingen met paarden die ik heb gezien... dan is je plezier snel verkeken hoor.
Gelukkig dat het niet overal zo gaat:)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:28

Hoe doe je een paard in de hand lopen? Prikken en rukken, fijn lijkt me dat Ach gut ...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:45

Nou, er zijn inmiddels al 3 verschillende manege's genoemd die het zouden zijn. Dus ik stel voor dat er niet gespeculeerd wordt, want dat is niet zo netjes voor de manege's die genoemd worden en waar het eigenlijk niet eens om gaat.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:11

Jemig wat stom, ik vind trouwens dat ze erg krap op elkaar zitten in zo'n kleine bak.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:11

Jemig, wat een manier van lesgeven, word er echt verdrietig van als ik dit zie en hoor

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:56

4EverHobbes schreef:
Nou, er zijn inmiddels al 3 verschillende manege's genoemd die het zouden zijn. Dus ik stel voor dat er niet gespeculeerd wordt, want dat is niet zo netjes voor de manege's die genoemd worden en waar het eigenlijk niet eens om gaat.

Moderatoropmerking:
Bovenstaande wil ik met klem nog even onder de aandacht brengen. Graag rekening mee houden.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:00

Ik vind het ook wel apart dat bijna iedereen met sporen rijdt in een manegeles. En inderdaad een beetje druk in die bak. Ik zou mijn goeie geld niet uitgeven aan zo´n les.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:41

"treintje ging uit rijden" wie kent dat liedje nou niet...
wel heel toepasselijk hoor, ze rijden allemaal als een treintje achter elkaar aan...
rare manier van lesgeven hoor, ik zou daar meteen weg zijn ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:16

ik ken dat liedje niet :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:24

joh die kreeg zijn instructeursdiploma vast bij een pakje boter... Dit is toch echt het betere ruk en pluk werk.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:44

ik hoor inderdaad ook 'druk' ipv ruk.

maar inderdaad een fijne les, ahum.
nou moet ik zeggen dat ik ook wel eens les heb gekregen waarbij commentaar door de instructrice werd gegeven waarbij ik deed alsof ik oostindisch doof was..
maar van deze les op t filmpje leren de ruiters iig helemaal niets.
en ook nog sporen om..bah

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:59

Sowiezo zijn het ook beginners, naar mijn idee zet je die niet met sporen op een paard (hadden ze allemaal) Straks prik je ze aan?? Naar mijn weten heet zoiets aansporen. Zal eens opzoeken waar die manege staat.

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:05

Bij 50 sec hoor ik eigenlijk meer "Druk ze in elkaar". De rest van de gesproken zinnen hoor ik het niet geheel duidelijk. Als ik daar reed en mijn lesgever zegt "Ruk ze in elkaar". Dan zou ik mooi, binnen een seconde naast het paard staan en weg lopen. Vind het geen porem om zo les te gaan geven aan lesers.

Ik blijf maar een beetje neutraal, omdat ik niet zeker ben met wat er gezegt word.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:37

Of het druk of ruk is, ik vind het nog steeds een frutles eigenlijk...

kevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:48

niet netjes om te spuculeren, maar dit is 100% zeker de riouw in den haag. (ken de bak, aantal paarden en de instructeur,) . iemand heeft dit filmpje toch zelf op internet gezet, duidelijk met de bedoeling te laten zien hoe haar paard "aan de teugel"loopt en niet om de manege zwart te maken. volgens mij zegt ie "druk ze in elkaar "ipv "ruk ze in elkaar", maar ik kan het ook niet echt goed horen. maar het is geen fijn filmpje om te zien.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:18

Naar mijn idee is dit gewoon een lesje 'hoe trek ik mijn paard in de krul'. Ik vind het een zeer aparte gang van zaken, als meerdere mensen er van op de hoogte zijn, waarom wordt er dan niets aan gedaan?

BBMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:00

oja,
hij zegt ook nog en dan ga je weer verder met om en om tegenhouden
idd ja :?