Het verhaal van fjord Guusje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Re: Het verhaal van fjord Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:51

Ondanks, alle meningen etc,
Blijf ik ze echt een geweldig stel vinden!
Ik doe het haar niet na Lachen

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:25

Jonge jonge zeg! Wat een commentaar allemaal op dat grietje... Ik vind ze leuk om naar te kijken. Ze zetten leuke shows neer, en super creatief van haar dat ze zo'n boek heeft geschreven. Of het nu commercieel is of niet, je kan wel zien dat alles ontstaan is door haar passie voor haar paardje. Vele die hier negatief reageren zijn gewoon jaloers. Wat is nou leuker dat op zo'n manier wat extra centjes bij te verdienen met je pony? (als ze er al wat aan overhoudt.... want ik denk dat er eerst al veel geinvesteerd is... en die paar boekjes, wat merchendise en wat instructie geven; ik geloof niet dat ze daar alleen een goed inkomen uit haalt)

Zij heeft plezier in wat ze doet, heeft prachtige foto's van haar en haar pony (ik zou er een moord voor doen om zulke mooie foto's van mij en mijn paarden te hebben)... Verder rijdt ze beter dan menigeen die commentaar op haar heeft. Rijtechnisch vind ik het verder niet echt heel bijzonder, maar in shows die barsten van de creativiteit op andere vlakken hoeft dat toch ook niet?

Het enige minpuntje wat ik zou kunnen noemen is dat haar verhaal wat misleidend kan zijn voor kinderen. Dat kinderen gaan denken dat je met iedere doorsnee fjord topdressuur kan rijden en dat zou wel eens tot teleurstelling kunnen leiden. Fjorden zijn nu eenmaal niet de meest fantastische dressuurpaarden... Maar goed, daar kun je haar niet voor verantwoordelijk houden.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 13:56

ik ruik een hoop jaloezie...sorry.
Commercieel of niet, denk dat iedereen die deze kans krijgt hem ook aangrijpt. wat is er niet mooier dan van je hobby je werk te maken!
Dat Jolanda's houding iets minder is ala, maar doe het ze maar na! Een mensenleven is te kort of goed en foutloos te leren paard rijden, je bent nooit uitgeleerd.
Ik ben geen koudbloedfan, maar ik neem mijn petje af dat ze het zover heeft geschopt met hem, ze rijd met Guus toch mooi bij de subtop, dat doen de meeste van ons haar niet na.
En penny of niet...wie zou er niet trots zijn als je dit bereikt hebt?

ik vind het harstikke leuk voor dit stel en dat ze er geld mee verdient..prima toch!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:03

Pfffff, lekker makkelijk weer om dit allemaal op jalozie af te schruiven

In dit topic wordt (naar mijn idee) bijna niet gesproken over haar houding, of hoe ze ook mag rijden, maar over het filmpje zelf.
Waarj ullie het vandaan halen dat "men" maar meteen jaloers is vindt ik knap. Ik kan dat niet voor iemand anders beoordelen.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:51

Ik vind het een erg mooi filmpje! ik vind Guusje ook erg leuk (vooral die manen Vingers aflikken ). Haar rijstijl.. ja ieder op zijn eigen manier, ik doe het haar niet na en zij is er zo ver mee gekomen. Laat hun gewoon lekker plezier hebben!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:32

Ik ruik het middel van jaloezie..
Een knappe meid die een paard koopt er hoog mee aan de top komt.. Inderdaad een droom voor veel mensen..

Maar ik vind ze super! Wat een pennyfilmpje! Ik zie liefde voor het paard, daar kan niks mis mee zijn? Lachen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:19

Ik zit denk ik met mijn ogen dicht, maar heb ik iets gemist omtrent het koppel?

Ik heb inmiddels twee shows gezien en vond ze erg leuk samen.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 21:29

magda_90 schreef:
Ik zit denk ik met mijn ogen dicht, maar heb ik iets gemist omtrent het koppel?

Ik heb inmiddels twee shows gezien en vond ze erg leuk samen.

er is een heus afkraak topic aan de gang: [VN] Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:31

Dat topic was ik inmiddels aan het doorlezen Lachen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:21

ja van een hoop penny meisje met dezelfde droom denk ik. I klas al ergens :" die stem,..die is zo naar!"...als we het dan niet over jaloezie hebben dan weet ik het niet meer....

Verder dan haar opmerking over haar houding en nog van dat soort onzinnige, slecht onderbouwde one-liners komen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:29

Ik vind eerlijk gezegd het gezeik van de fans over de niet-fans even flauw als andersom...
Waarom accepteren jullie niet gewoon van elkaar dat de één het geweldig vindt en dat de ander het minder vindt???

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:34

Montignac schreef:
ja van een hoop penny meisje met dezelfde droom denk ik. I klas al ergens :" die stem,..die is zo naar!"...als we het dan niet over jaloezie hebben dan weet ik het niet meer....

Verder dan haar opmerking over haar houding en nog van dat soort onzinnige, slecht onderbouwde one-liners komen ze niet.

Ik denk wel dat er iets meer wordt genoemd dan slecht onderbouwde one-liners. 40% scoren bij een subtop wedstrijd en daar een filmpje van plaatsen wat gewoon echt toont dat die 40% verdient is en dan zeggen de jury vind fjorden maar niks. Ik bedoel komt op zeg.
Het feit dat ze 40% heeft gescoord is geen slecht onderbouwde one-liner hoor.

Ik heb haar ook meerdere keren zien rijden en 'trainen' en Z waardig wou ik het niet noemen. Tenminste bij de paarden. Bij de pony's zie je wel vaker vergelijkend materiaal rondlopen in de Z en ze heeft haar punten dan ook vooal gehaald bij de pony's.

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:35

Montignac schreef:

mee eens Lachen

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:36

Sonja schreef:
Ik vind eerlijk gezegd het gezeik van de fans over de niet-fans even flauw als andersom...
Waarom accepteren jullie niet gewoon van elkaar dat de één het geweldig vindt en dat de ander het minder vindt???

kunnen we wel ontopic blijven? we gaan hier geen dingen uitvechten van een ander topic.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:38

Altijd wordt het meteen op jaloezie gegooid als er kritisch wordt gekeken naar iemand die succes heeft. Waarom zou je dan meteen jaloers zijn? Als jezelf zo snel al jaloers bent zegt dat soms wel meer over degenen die meteen denken dat er dan jaloezie in het spel is dan over degenen die kritiek hebben. Het komt natuurlijk wel voor dat sommige mensen jaloers zijn, maar het lijkt me zeker niet dat dat nou altijd het geval is.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:38

als zou nou ook alleen maar zouden zeggen dat ze het niet geweldig vinden...maar daar kunnen ze het blijkbaar niet bij laten.

@ peanutbutter: En dan nog? Geeft dat het recht om op deze wijze een beerput open te trekken. Dat meisje is gewoon trots op haarzelf en op datgene wat ze bereikt heeft maar door de manier waarop ze dit uit wordt dit niet geaccepteerd. En dat is jammer. Wat ik al zei, je hoeft er niet mee eens te zijn maar ook het feit dat ze 40% heeft gescoord en dat ze dat niet waardig zou zijn snijd wat mij betreft geen hout.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:40

Montignac schreef:
als zou nou ook alleen maar zouden zeggen dat ze het niet geweldig vinden...maar daar kunnen ze het blijkbaar niet bij laten.

Als ze alleen dat zouden zeggen was het pas een slecht onderbouwde oneliner. Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:42

Maar laat ze dan niet overgaan tot afzeiken.....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:42

Andere topic doorgelezen: conclusie: ik snap al die commotie erover niet meer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:44

piloe4ever schreef:
kunnen we wel ontopic blijven? we gaan hier geen dingen uitvechten van een ander topic.

Je bent zelf degene die offtopic is gegaan in dit topic door een link naar het andere topic te plaatsen vooral door de reacties hier te bespreken.
Lijkt me logisch dat je het gevecht dan ook hier heen verplaatst.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:46

Montignac schreef:
Maar laat ze dan niet overgaan tot afzeiken.....

Nee dat is niet netjes. Ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet 'vinden' omdat ik het alleen een klein beetje van filmpjes en foto's zou moeten beoordelen en dat geeft vaak niet een goed beeld.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:47

Klopt een filmpje geeft vaak een vertekend beeld. En aangezien dat de filmpjes die te zien zijn komen van haar eigen website betekend het waarschijnlijk dat, dat haar beste materiaal is.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:48

echt een super mooie meid met een super mooi paard!

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 22:53

Montignac schreef:

inderdaad. ze laten het helaas niet bij enkel kritiek, het gaat veel verder dan dat. er worden ook onwaarheden verteld om iedereen maar te overtuigen dat de persoon in kwestie slecht is.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 22:54

piloe4ever schreef:
Montignac schreef:

inderdaad. ze laten het helaas niet bij enkel kritiek, het gaat veel verder dan dat. er worden ook onwaarheden verteld om iedereen maar te overtuigen dat de persoon in kwestie slecht is.

Wat voor dingen zijn volgens jou onwaar dan?