Travian

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Travian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:38

Er is een huiskamertopic, maar dat is niet toegankelijk voor iedereen.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:43

heb het spel ook gespeeld, maar had er geen geduld voor. tribalwars bevalt me beter..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:45

Cassidy schreef:
Ik heb de ervaring inmiddels gemaakt dat goud in het begin heel handig kan zijn om snel naar een bepaald niveau te kunnen groeien, zodat ze je niet meer zo snel aanvallen.
Verder idd niet zo zeer de tutorial volgen, als wel meteen aan het begin schuilplaatsen maken, en daarvan genoeg. Niet teveel aandacht besteden aan leger, wel aan gs. Als je dat op een gegeven moment op peil hebt, gaat de rest zoveel sneller!

Aan de ene kant ben ik het met je eens, aan de andere kant vind ik het ook redelijk zonde om in het begin al met goud te strooien. Persoonlijk ben ik van mening dat je goud kan gaan gebruiken als je je een beetje gevestigd hebt op je stukje grondgebied. Dus dat je geen farm bent, een goede (!) alliantie hebt gevonden en een x-aantal (stuk of 8) dorpen hebt. Dan ben je minder kwetsbaar, anders loop alsnog kans (sowieso eigenlijk wel hoor, ik heb gezien dat top 100 spelers alsnog compleet in puin geschoten werden) dat ze je met de grond gelijk maken.
Het is lastiger zonder goud, maar minder erg als het in de soep loopt.
Ik moet zeggen dat ik Plus wel erg handig vind, ook NPC'en is handig voor graan.

Cassidy schreef:
Wat betreft de aanvallen: afhankelijk van de server lukt het ook bij de meer ervaren spelers wel of niet om het hoofd boven water te houden. Ik maak dan tegenwoordig ook korte metten met zo'n server, daar gaat de stekker uit en als de server redelijk jong is, begin ik elders op dezelfde server opnieuw. Verder is het ook handig om contact op te nemen met degene die je aanvalt, ga niet schelden of zo, met sommige spelers valt echt wel te praten. En kijk even goed wat er allemaal om je heen zit, ook als je niet aangevallen wordt, zoek contact, maak een praatje over het weer of zo, en als er genoeg van een ally in je omgeving zitten, vraag of je er ook bij mag.

Helemaal waar. Diplomatie is zo belangrijk! Zonder diplomatie had ik het niet gered. Dan was ik nu farm geweest in plaats van dat ik actief mee zou doen aan het eindspel en lid ben van een top 5 alliantie.
Anyway, Travian kan best een "hard" (het blijft een computerspelletje) spel zijn. Je kan je soms nog zo diplomatiek opstellen, als er met de aanvaller niet te praten valt houdt het soms op en kan je dingen krijgen als dat ze je dorpen systematisch platwalsen/overnemen. Je moet gewoon wat geluk hebben Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:54

ik ben nu bij opdracht 19 en moet gaan kiezen of ik in verde wil handelen of een genadaloze strijder wil worden ,, kan iemand mij de verschillen uit leggen? en heeft dit later ook gevolgen voor de samen stelling van een alliantie?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:59

fuego3 schreef:
ik ben nu bij opdracht 19 en moet gaan kiezen of ik in verde wil handelen of een genadaloze strijder wil worden ,, kan iemand mij de verschillen uit leggen? en heeft dit later ook gevolgen voor de samen stelling van een alliantie?

Tja, als je voor het één kiest moet je een marktplaats maken, kies je voor het ander maak je barakken. Maakt niet heel veel uit wat je kiest. Het is wel belangrijk om je economie op orde te hebben, dus je grondstoffenproductie, maar door te farmen (overvallen) krijg je wel meer grondstoffen binnen. Je moet zelf kiezen wat je prioriteit heeft. Het is ook afhankelijk van welk volk je hebt gekozen. Bij Germanen zou ik bijvoorbeeld sneller kiezen voor farmen, en bij Romeinen voor je gs-productie. Galliers kan je beide doen.

Allianties willen vaak vooral dat je een redelijk leger hebt en voldoet aan een bepaalde pop-eis. Wat je kiest heeft geen gevolgen voor de samenstelling voor allianties hoor Lachen Uiteindelijk is zowel economie als leger belangrijk.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:15

ik ben een romein , en dus maak ik er ui op dat ik het beste voor een genadeloze strijd kan voeren , en ga dan dus de oorlog in? maar kan ik dan nog steeds handelen , als ik de oorlog in ga?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:22

fuego3 schreef:
ik ben een romein , en dus maak ik er ui op dat ik het beste voor een genadeloze strijd kan voeren , en ga dan dus de oorlog in? maar kan ik dan nog steeds handelen , als ik de oorlog in ga?

Haha nee, je gaat dan niet de oorlog in Haha! Het enige wat er gebeurt is dat je barakken gaat maken. Dat is alles. Je kan dan nog gewoon een marktplaats maken en handelen. Je moet zelf kiezen waar je je op wilt richten. Uiteindelijk is beide belangrijk, maar met een goede productie kan je een groter leger maken. Dus het is eigenlijk om het even.

Over het algemeen geldt (zijn vele uitzonderingen op hoor):
Germaan = farmen
Gallier = kiezen, kan beide
Romein = grondstoffen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:48

Het advies om voor Romeinen te gaan als je beginnend speler bent wordt niet voor niets gegeven: Romeinen zijn beter in verdedigen. Wil je echt aanvallend spelen, had je Germaan moeten worden.

Ik kan alleen maar adviseren om als beginnend speler defensief te gaan spelen, dus voor de economie te kiezen. Dat betekend niet dat je later geen barakken kunt maken, alleen dat je je in het begin concentreerd op het maken van gs en de marktplaats gaat maken om met anderen te kunnen handelen. Ik ben zelf een vrij defensief speler en vaar daar wel bij.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:17

Zo, ik ben ook net begonnen Haha!
Moet er nog helemaal inkomen, en heb zojuist als een vriendelijk berichtje naar een aanvaller gestuurd, die gelukkig besloot op te houden Haha!

Ik kan natuurlijk altijd nog, wanneer ik er meer van snap, opnieuw beginnen toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:21

Als de server nog niet zo ver gevorderd is, kun je idd opnieuw beginnen.
Wel goed dat de aanvaller gestopt is nadat je hem een berichtje had gestuurd. Zo zie je maar dat diplomatie wel degelijk helpt!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:47

Laar schreef:
Zo, ik ben ook net begonnen Haha!
Moet er nog helemaal inkomen, en heb zojuist als een vriendelijk berichtje naar een aanvaller gestuurd, die gelukkig besloot op te houden Haha!

Ik kan natuurlijk altijd nog, wanneer ik er meer van snap, opnieuw beginnen toch?

ben jij je bescherming al wel kwijt dan?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:57

Nouja, dat begreep ik dus niet zo goed.. ik had die beginnersbescherming er pas daarna ingezet Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:18

Laar schreef:
Nouja, dat begreep ik dus niet zo goed.. ik had die beginnersbescherming er pas daarna ingezet Lachen

jah aan de hand van de opdrachten van je opdrachtgever?? toch?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:24

Ja idd!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:24

Laar schreef:

?
Hoe lang ben je al bezig? Je hebt maar ongeveer (afhankelijk van wanneer je bent begonnen) een week beginnersbescherming. En dat heeft iedereen, dat kan je er niet "inzetten" Lachen.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:27

Oh zo, nee dan klopt het wel idd. Ik heb me al wel een week geleden geregistreerd, maar ben pas een week later echt gaan spelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:59

Niet handig, die beginnersbescherming heb je hard nodig in het begin.
Ik zou er zelf de stekker uittrekken en opnieuw beginnen. Zo lang ben je toch nog niet bezig?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:02

Nee, ben idd nog niet zo lang bezig.. Misschien wel verstandig om dan gewoon even opnieuw te beginnen idd.. Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:16

Laar schreef:
Nee, ben idd nog niet zo lang bezig.. Misschien wel verstandig om dan gewoon even opnieuw te beginnen idd.. Lachen

dan zou je dus in een andere wereld verder gaan?? omdat je maar 1 acount mag hebben per spelerswereld?? of kun je een acount wissen als het heel erg slecht gaat?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:17

Je kan je account gewoon deleten (duurt 3 dagen) en je dan weer opnieuw registreren. Lees ook http://help.travian.nl . Voor het antwoord op (bijna) al je vragen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:41

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:04

mijn buurman in mijn spelers wereld vraagt mij welke kant ik gekozen heb ,, kan ik dit zonder gevolgen vertellen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:22

Plaatjes van een WW level 100 + bijbehorende defence:

Afbeelding

Afbeelding

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:08

waauww ziet er wel stoer uit Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:03

Zo zeg, gefeliciteerd, dat ziet er gaaf uit (en wat staat er veel defense!)
Hoe lang zijn jullie nou met het eindspel bezig geweest? Heeft het je veel slapeloze nachten gekost?