Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:42

Fijn dat er weer actie is in het topic en omtrent het spel.
Fijn ook dat er wat nieuwe dingen gaan aankomen, al begrijp ik natuurlijk ook dat privé soms voorrang heeft ;)

Geen idee of het nog iets toevoegt, maar waar ik tegenaan loop op het spel is een gebrek aan doel. Ik ben nog steeds zoekende wat ik nu eigenlijk wil en ik lijk het maar niet te vinden. Nu ligt dit vast aan mij, maar het is wel mijn probleem :+ Gewoon een ras fokken zegt me niet zoveel, maar dat komt vooral omdat ik het idee heb dat het ieder voor zich is. Misschien ook maar mijn idee, maar dus dat je gewoon fokt en niemand interesse heeft in je veulens/paarden is niet zo fijn. Je hebt dan wel gezocht maar dat is ook maar steeds hetzelfde riedeltje.

Het hele inteeltvrij-gebeuren zegt mij niks, GN wel maar ook daar naartoe werken is "saai". Het is steeds hetzelfde: veulen laten opgroeien, beleren, trainen, merrie x hengst = 1 GN hoger veulen en dan weer opnieuw. Dit terwijl je inderdaad steeds meer in het gedrang komt qua fokpaarden, vooral als je in het hogere GN komt (waar ik nog geen last van heb :+ maar ik kijk vooruit, haha).

De andere mogelijkheden op het spel zijn leuk voor de afwisseling, maar toch lijkt er niet zoveel mee te kunnen. Ben nu pensionstal en dan kunnen mensen bij mij stallen, maar dat is het dan ook, en ik heb daar verder weinig aan om het zo te zeggen. Ik heb met die stal zelf geen doelen wat ik kan doen ofzo .. Manège kan je wedstrijde organiseren, dit is iets wat ik nog niet geprobeerd heb. Of het verder zoveel toevoegd dat mensen lid kunnen worden en paarden trainen weet ik niet, geen ervaring mee. En dan heb je nog de trainingsstal, op zich heel fijn, maar niet zo leuk voor mensen die niet constant op het spel kunnen zitten. Dus die valt dan af.

Ik weet het niet meteen, misschien dat er ook nog een mogelijkheid is om de soorten stallen uit te breiden? Bedoel qua mogelijkheden dan .. Dat je bv. als je een pensionstal hebt zelf actief moet mesten, voeren, dingen onderhouden. Maar dan voor je stal ipv alleen je eigen paarden/voor jezelf. En dat je daar dan voordeel/munten uit haalt ofzo. Al kom ik nog niet ver qua uitwerking maar daar zijn anderen vast beter in ;) En dan moet het niet zo zijn dat je elke dag uren kwijt bent qua onderhoud, maar toch wel dat je een doel hebt om dat zo goed mogelijk te doen zodat je stal beter & beter wordt. Bij de manège kan misschien het wedstrijdsysteem uitgebreid worden, hoe meer volk op je wedstrijden hoe betere wedstrijden je kan doen, met meer mogelijkheden enzo, dat je dus echt kan groeien. Trainingsstal idem, dat je niet alleen iets voor paarden van leden kan, maar als je goed je best doet dat er ook mensen van "buitenaf" je stal opzoeken waardoor je op die manier wat anders kan/meer kan verdienen.

Beetje grote algemene punten, heb ook niet meteen specifieke ideeën, heb ook geen idee of dat mij zou helpen wel een doel te vinden eigenlijk, maar zoals eerder gezegd: het ligt sowieso aan mij ;) Haha.

Gamova

Re: Automatisch Browserspel Mijn Manege #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:16

[***] - Alleen maar goed dat je aangeeft wat er mist. Ik moet zeggen dat ik de ene week zelf heel fanatiek kan zijn om mijn nieuwe hengst te trainen en ik dan ineens twee weken niks met hem doe :')
Vond je bijvoorbeeld de badges wel leuk om naartoe te werken?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:23

Echt doelen om te halen zou ik ook leuk vinden de meeste batches die ik nog moet zijn bijna onhaalbaar vandaar dat ik daar dan ook niet genoeg motivatie voor heb om die te halen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:55

Goedenavond :) de sudoku nog even opgelost, hoe komen die mensen in de top 3 aan zo waanzinnig veel punten?

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:57

Bij de sudoku? Hoe eerder op de dag je hem oplost hoe meer punten je krijgt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:59

Aaah ik had eerder geen tijd :') iets met werk en late dienst :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:28

Gamova schreef:
De vraag is dan wat daaraan moet gebeuren. Moeten er zo nu en dan paarden aangeboden worden op de markt? Onbeperkt nieuwe paarden van een nieuwe markt halen zie ik persoonlijk niet zitten omdat het dan heel makkelijk kan (met nadruk op kan) worden om een bepaald kleurtje of een bepaald ras te fokken.
Wel zou ik het een goed idee vinden om op een andere manier zo nu en dan eens wat nieuw bloed te introduceren.

Zo nu en dan paarden aanbieden op de markt zie ik juist weer niet zo zitten, ik ben niet 24/7 per dag met een spel bezig. Dan krijgen alleen degenen die altijd online zijn de paarden en die hebben er al meer dan genoeg.

Het fokken van een bepaald ras moet juist makkelijker worden in mijn ogen, anders verandert er voor mij niets en dan moet ik helaas besluiten om te stoppen met het spel. Al mijn paarden op twee na hebben Stone's hopian als opa. Dus met de huidige iv regeling red ik het alsnog niet om daar nieuwe welshjes met een verbetering in gn uit te fokken. En deze fout is echt niet mijn fout, maar de welsh populatie is gewoon te klein geworden.

Ik heb voor mezelf al besloten dat nieuw bloed verloten enzo voor mij ook niet gaat werken. In ieder geval heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd een paint en een pre te bemachtigen (op de markt na) en alsnog niks gekregen. Dus die manier werkt niet, punt. Ik heb ook niks door gehad dat er nieuw welshbloed is toegevoegd ergens de afgelopen maanden, volgens mij is dat bij een niet welsh fokker terecht gekomen. En als je maar eens per week of per twee weken een nieuw paard mag kopen, dan valt het selecteren op een kleurtje ook wel mee, aangezien de kleur dan random gekozen wordt en in mijn ogen altijd random moet blijven. Er wordt nu trouwens al gefokt op kleur, dus ik zie niet wat daar zo fout aan is.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:44

Hebben jullie ook allemaal een pb gehad over een nieuw spel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:51

Niet automatisch spel soms.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:51

Ik wel maar heb hem nog niet geopend

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:52

Yup, ze heeft via pb al bevestigd dat ze had gezien dat ik een ander spel speelde.., ik heb maar getemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:12

Gamova schreef:
[***] - Alleen maar goed dat je aangeeft wat er mist. Ik moet zeggen dat ik de ene week zelf heel fanatiek kan zijn om mijn nieuwe hengst te trainen en ik dan ineens twee weken niks met hem doe :')
Vond je bijvoorbeeld de badges wel leuk om naartoe te werken?

Goh, ik moest om heel eerlijk te zijn nadenken wat je bedoelde met badges, haha. Dus om de 1 of andere reden ben ik daar ook niet actief mee bezig. Waar dat aan ligt weet ik niet.. ik ga ze nog eens van dichterbij bekijken :Y)

Wat ik bv wel heel leuk vond en waardoor ik fanatiek was waren de opdrachten van Kim, omdat je dan een duidelijk doel had en als je daar was dan kon je weer wat nieuws. Sinds Kim niks meer voor mij kan betekenen is het beetje ingekakt hier, je kan alles, er komt niks nieuws en ik kan blijkbaar voor mezelf geen doel bepalen waarvan ik zeg "dat is het! Hier ga ik voor". Maar nogmaals: dat ligt gewoon aan mij, betekent daarom niet dat het spel slecht is ofzo ;)

Pb over spel heb ik ook gehad :j Nog niet gelezen :+

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:14

Die pb heb ik ook gehad ja.

Is een soort kim voor gevorderde spelers niks? En dan stal gericht dus een kim voor maneges, fokkerijen etc?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 03:08

Maar hij gaat waarschijnlijk niet schimmelen :Y)

Een Kim voor gevorderden is misschien wel wat :j Met dan als bonus dat je kan uitbreiden of extras krijgt of mensen van buitenaf of weet ik het... Heb ook nog eens naar de badges gekeken maar dat zegt mij persoonlijk niks omdat ik de beloning niet in verhouding vind staan met de moeite die het meestal kost. Maar ik wil misschien ook teveel ;)

Net weer een typisch mij-actie trouwens.. ben al 2 dagen een paard aan het trainen voor die gezocht van 7000 muntjes.. kom ik er net achter dat ik met de verkeerde discipline bezig ben _O-

Edit; iets wat misschien wel wat makkelijker te realiseren is en wat het trainen wat fijner zou maken: dat je kan kiezen welke soorten training er zichtbaar zijn. Als je op een bepaald punt bent gebruik je toch steeds dezelfden en moet nu steeds naar onder scrollen en die lichaamsoefeningen er tussenuit zoeken en dat is veel werk :P Dus dat er gewoon een lijstje blijft staan met je selectie en je dan daaruit kan kiezen (dan kan je ook onderdeel per onderdeel trainen als je zou willen, dan staat er maar 1 training steeds). Weet niet of dat technisch mogelijk is...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:05

Ook al speel ik al een tijdje niet meer, ik kijk nog wel eens in het topic.

Idee voor het nieuwe bloed: Een ruiloptie. De gelegenheid om bij een handelaar je verwante paard 1 op 1 te ruilen tegen een gelijk adam x eva paard. Stel je hebt een gn 11 vos Welsh merrie die volgetraind is, maar wel verwant aan al je andere paarden, dan kun je die inruilen op een Welsh merrie GN 11 vos met adam x eva ouders.
Uiteraard moet je daar voorwaarden aan verbinden, bijv een quest die je ervoor moet doen.
Of dat het 1x per week kan.
Of dat je iedere 5 levels vanaf lvl 60 die kans krijgt.
Of dat het geld kost.
Of...

Op die manier loop je minder snel vast, moet je wel moeite doen, heeft iedereen gelijke kansen, maar komen er niet een miljoen paarden bij in het spel.

Wat voor mij overigens een reden is geweest om te stoppen (naast de reden die al wordt genoemd: steeds hetzelfde) is dat je haast gedwongen wordt om iedere dag te spelen. Naar mijn echte paard moet ik iedere dag.
Naar een spel wil ik niet iedere dag hoeven kijken.
Ik vind het een afknapper dat iedere keer als ik een paar dagen niet was geweest, ik eerst al mijn geld kon investeren in alles opknappen. De vakantiemodus helpt dan weinig, ik weet nooit vooraf wanneer ik een paar dagen geen tijd heb. Dus dat was een irritatiepuntje

Anyway, ik wens jullie veel plezier op het spel

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:17

Ik vind idd dat de verzorgings balkjes wel iets langzaamer mogen zakken heb ook niet altijd even veel tijd.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:24

Ik heb inderdaad ook dat ik niet iedere dag het spel kan spelen, maar wel af en toe. Ik wil dan ook niet alle tijd die ik heb besteden aan MM. Misschien dat het een optie is dat je een verzorger kan inhuren die je paarden verzorgd en je gebouwen onderhoudt?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:37

Dat kan je zelf onderling wel regelen door een advertentie te plaatsen. Alleen gebouwen moet je dan wel zelf doen maar die kunnen ong week zonder onderhoud.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:18

JudithO schreef:
Het is inderdaad een hele uitdaging om de boel IV te houden. Ik fok Fjorden, maar begin nu toch wel een beetje wanhopig te worden. Overal zit Luke en Lady Gold en dat soort namen in. (nummers 2214 en 2189) Met een AdamxEva heb je tijdelijk uitstel van executie, maar ik zie op dit moment niet echt een toekomst..

Daarom ben ik gestopt met IV fokken van Fjorden. Sowieso omdat ik op een gegeven moment de enige was die ze nog op hoog GN fokte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:25

Ivm dat verzorgen ook mijn idee van de pensionstal (en anderen) uitbreiden .. Ben je dan iemand die veel speelt kan je kiezen voor een pensionstal want die voert & mest & onderhoud, degene die dan minder tijd hebben kunnen dan kiezen om hun paard op een pensionstal te zetten ipv in eigen beheer. Net zoals in het echt :Y) haha.

Op zich kan dat nu ook wel volgens mij, je kan als pensionstal paarden van anderen verzorgen, toch? Maar misschien dat op een andere manier/uitgebreider leuker is, en dat er vaste inkomsten voor de pensionstal aan vasthangen, niet iets wat je onderling steeds moet regelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:53

Misschien een stomme vraag, maar hoe staan jullie tegenover paarden kopen & trainen voor gezocht?
Ik heb voor mezelf het doel gestelt dat ik zo snel mogelijk mijn terrein wil uitbreiden (3 bakken nog naar 20 en misschien wat stallen bij om te beginnen) en zit nu te kijken hoe ik dat het beste kan doen. Gezocht levert met wat geluk leuke centen op, en soms vind je ook wel paarden bij de handelaar waar je met een beetje trainen 1000 munten ofzo winst mee kan maken ... Dus is dat mijn manier (naast quiz & schat etc).

Maar stom genoeg voel ik mij schuldig als ik op die manier geld verdien :')
Langs de ene kant denk ik: zelf zet ik paarden voor een prijs die ik wil bij de handelaar, wat de nieuwe eigenaar daarna ermee doet is zijn/haar zaak, als die er nog meer geld op kan verdienen is dat fijn voor die persoon.. Denkt iedereen zo? Loop ik het risico dat ik "waardevolle" paarden naar gezocht gooi? Want ik kijk niet naar stambomen enzo, gewoon naar wat gezocht wil en wat daaraan voldoet...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:02

Oh ik zou dat zeker doen!!
Goedkoop paardjes opkopen en dan trainen voor gezocht, mooie bron van inkomsten!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:13

Ik kijk meestal eerst bij gezocht als ik een volwassen paard weg wil doen soms hoef ik maar klein beetje te trainen. En anders zet ik het paard voor ong hetzelfde bedrag erop. Heb namelijk al aantal keer gehad dat ik een paard te koop zetten met vrij nieuwe bloedlijnen die dan door iemand naar gezocht werd gedaan en dat vind ik ook sonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:23

Dat bedoel ik inderdaad, ik kijk niet naar bloedlijnen of andere toestanden.
Langs de andere kant: is dat niet de verantwoordelijkheid van de verkoper? Als je eisen aan de verkoop wil stellen (dat ze niet naar gezocht gaan bv of handig zijn voor de fok), moet je dan niet op een andere manier verkopen?

Ik heb net op ongeveer een kwartiertje 2000 munten verdiend ... is wel fijn zo, kan ik uiteindelijk weer eens wat (en de ene dag zal beter gaan dan de andere). Maarja, die paarden zijn wel uit het spel natuurlijk...