Rare jurk, huh..?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:44

nontie schreef:
wit/goud
Jurk hangt in de schaduw van kunstlicht waardoor die blauw lijkt maar wit is. Optische illusie.

Nee, andersom. De jurk is blauw maar door het licht maken je hersens er een beeld van omdat je weet dat het niet die kleur is. Hij hangt in het licht eigenlijk, niet in de schaduw. Maar dat is weer de interpretatie van je hersenen.

Edit:
Je denkt dat die in de schaduw hangt omdat er een overbelicht deel achter zit, maar eigenlijk is de jurk ook overbelicht. Snap je hem nog :')

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:47

Ik kan beide kleuren zien nu *\o/*. Eerst zag ik het als goud/wit, later zag ik op de foto van de link het zwart/blauw. En als ik nu steeds weer als eerst naar de foto kijk zie ik zwart/blauw, maar ik kan dan ook met wat moeite omschakelen en het goud/wit weer zien. Wat grappig :D .
Laatst bijgewerkt door 232425 op 27-02-15 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:47

De mensen die de jurk op deze foto in blauw/zwart zien; leg mij dan eens uit hoe het kan dat zelfs bewerkingsprogramma's die kleur niet pakken. :+

Ghostattack schreef:

Leen

Re: Rare jurk, huh..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:49

Kbk, als wat zie jij de kleuren ernaast dan? Ik zie gewoon lichtblauw/lila en bruin. Dus neigt meer naar de zwart blauwe toe dan de goud witte. Overigens zie ik de jurk daar ook als zwart blauw, krijg hem even niet meer goud wit gezien :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:49

KoudbloedKim schreef:
De mensen die de jurk op deze foto in blauw/zwart zien; leg mij dan eens uit hoe het kan dat zelfs bewerkingsprogramma's die kleur niet pakken. :+

Ghostattack schreef:

Hiee zie ik blauw-zwart, kijk 2 seconde later in OP en hij is weer goud-wit. Ik word echt gek ^)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:51

Leen schreef:
Kbk, als wat zie jij de kleuren ernaast dan? Ik zie gewoon lichtblauw/lila en bruin. Dus neigt meer naar de zwart blauwe toe dan de goud witte. Overigens zie ik de jurk daar ook als zwart blauw, krijg hem even niet meer goud wit gezien :')

Ja, dit :j

Ik heb geprobeerd om scheel te kijken, dichterbij het scherm te komen met mijn hoofd, mijn ogen half dicht te knijpen, en verder nog op 2 andere schermen gekeken, maar het blijft blauw met zwart hoor :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:52

Op nu.nl staat dat de ontwerper zegt dat de jurk zwart-blauw is.

Yinthee
Amadeus <3

Laatst bijgewerkt door Yinthee op 27-02-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nontie

Leen schreef:
nontie schreef:
wit/goud
Jurk hangt in de schaduw van kunstlicht waardoor die blauw lijkt maar wit is. Optische illusie.

Nee, andersom. De jurk is blauw maar door het licht maken je hersens er een beeld van omdat je weet dat het niet die kleur is. Hij hangt in het licht eigenlijk, niet in de schaduw. Maar dat is weer de interpretatie van je hersenen.

Edit:
Je denkt dat die in de schaduw hangt omdat er een overbelicht deel achter zit, maar eigenlijk is de jurk ook overbelicht. Snap je hem nog :')

Shoot me :')

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:53

Ik zie hem wit-goud. Maar zodra ik mijn mobiel rechtop hou is hij blauw-bruin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:53

Leen schreef:
[naam], als wat zie jij de kleuren ernaast dan? Ik zie gewoon lichtblauw/lila en bruin. Dus neigt meer naar de zwart blauwe toe dan de goud witte. Overigens zie ik de jurk daar ook als zwart blauw, krijg hem even niet meer goud wit gezien :')
Ik zie de jurk lichtblauw/bruin'goud' en je kunt mij niet wijsmaken dan mensen de kleuren ernaast zien als zwart en DONKERblauw zoals de jurk echt schijnt te zijn. :+

De kleurcodes naast de afbeelding zijn de ware kleuren, dus dan zien de mensen die blauw/wit goud zien hem dus goed.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:55

Moiie wat een hersenkraker, een ding weet ik wel. Die jurk zal ik nooit kopen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:55

nontie schreef:
Moiie wat een hersenkraker, een ding weet ik wel. Die jurk zal ik nooit kopen _O-
Hahaha, "Dat donkerblauw met zwart staat zo mooi bij je ogen!" ... "Donkerblauw? Hij is wit met goud?" :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:57

Ik ben erachter gekomen dat als ik m'n telefoon anders hou die jurk ongeveer letterlijk voor m'n ogen van kleur veranderd... lichtval dus, blijft irritant :')

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:58

Zijn er trouwens meer mensen die als ze willen om kunnen schakelen en dus beide kleuren kunnen zien als ze dat willen? Want steeds als ik de jurk nu dus weer opnieuw bekijk zie ik als eerst zwart/blauw. Maar ik kan dus ook vrij snel het goud wit weer zien in de jurk. Bij de bolero vind ik het wat lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:06

Blauw zwart gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:13

KoudbloedKim schreef:
Leen schreef:
Ik zie de jurk lichtblauw/bruin'goud' en je kunt mij niet wijsmaken dan mensen de kleuren ernaast zien als zwart en DONKERblauw zoals de jurk echt schijnt te zijn. :+

De kleurcodes naast de afbeelding zijn de ware kleuren, dus dan zien de mensen die blauw/wit goud zien hem dus goed.

Nee want de echte jurk is blauw met zwart...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:19

Wel potver... Ik zag de hele tijd goud/wit... Totdat ik de andere link op en met een witte referentie ernaast duidelijk blauw/zwart is, weer terug naar eerste plaatje en... Ik kan geen goud/wit meer herkennen. Alleen blauw/zwart :')
Fascinerend!

Zwart/blauw is inderdaad dé enige juiste kleur

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:21

Oke nu is de bovenste helft goud-wit en onderste zwart-blauw. Schiet mij maar lek :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:24

Bizzybijtje schreef:
[naam] schreef:

Maar de jurk op de foto in de OP niet.
Edit; die is misschien in het echt wel blauw/zwart, maar op de foto niet.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:26

KoudbloedKim schreef:
Bizzybijtje schreef:

Maar de jurk op de foto in de OP niet.
Edit; die is misschien in het echt wel blauw/zwart, maar op de foto niet.

Hij is wel blauw zwart op die foto :))

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:27

Als de jurk in het echt blauw/zwart is, maar op de foto is de kleur wit/goud (volgens de kleurcodes), dan gebruiken de mensen die wit/goud zijn enkel hun ogen en de mensen die blauw/zwart zien ook hun hersenen erbij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:29

Jaaaaaaaaa, Geryon snapt het! :D
En verwoord het ook nog een stuk beter dan ik de hele dag al probeer te doen. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Als je door je wimpers kijkt, zie je het wel. Althans, ik wel.

assileM

Ik switch continu in kleuren. Ik word helemaal gek van mezelf! Dit is zo raar. Het verandert gewoon binnen een paar seconde.
Mijn vriendinnen kunnen maar niet geloven dat ik blauw zwart zie.
Bizar!!
Laatst bijgewerkt door assileM op 27-02-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt