Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:45

Bamii schreef:
Ik had laatst iemand op Alibaba die mij op Facebook ging opzoeken... :') Leuke is dat er minstens nog 13 anderen zijn met dezelfde voor- en achternaam. Nu ook iemand van Alibaba die het verkeerde rekeningnummer doorgaf, gelukkig is dat via de bank wel weer terug gestort wegens onbekende gegevens, maar wel even 50 euro voor verwerking. Leuk, zo'n verkoper -O- Voor hetzelfde was het niet teruggestort en was ik al mn geld kwijt.

En omdat het eigenlijk toch over Aliexpress gaat, laatst dezen besteld. Kleur 22 en 33 http://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sale- ... 313.LxRiBy

Ik wil niet vervelend zijn ofzo, maar het lijkt mij niet slim om lipstick e.d via ali te bestellen.. Het spul komt uit china, je weet nooit zeker wat er allemaal in zit. Het is uiteraard eigen risico, maar je kunt dus een allergische reactie o.i.d krijgen.

Nathalie18x

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:48

^ Er zijn heel veel meiden uit dit topic die make up bestellen!

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:53

Nathalie18x schreef:
^ Er zijn heel veel meiden uit dit topic die make up bestellen!

Aha, ja volg het topic net en las dit toevallig. Dus ik dacht wel even vermelden, een gewaarschuwd mens telt voor twee!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:36

En veel spul wat je hier bij de action ed koopt komt gewoon uit china.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:46

Irisjeeh1999 schreef:
Bamii schreef:
Ik had laatst iemand op Alibaba die mij op Facebook ging opzoeken... :') Leuke is dat er minstens nog 13 anderen zijn met dezelfde voor- en achternaam. Nu ook iemand van Alibaba die het verkeerde rekeningnummer doorgaf, gelukkig is dat via de bank wel weer terug gestort wegens onbekende gegevens, maar wel even 50 euro voor verwerking. Leuk, zo'n verkoper -O- Voor hetzelfde was het niet teruggestort en was ik al mn geld kwijt.

En omdat het eigenlijk toch over Aliexpress gaat, laatst dezen besteld. Kleur 22 en 33 http://nl.aliexpress.com/item/Hot-Sale- ... 313.LxRiBy

Ik wil niet vervelend zijn ofzo, maar het lijkt mij niet slim om lipstick e.d via ali te bestellen.. Het spul komt uit china, je weet nooit zeker wat er allemaal in zit. Het is uiteraard eigen risico, maar je kunt dus een allergische reactie o.i.d krijgen.

Ik heb onderhand verschillende dingen, die ik dagelijks gebruik. Oogschaduw, lipstick, mascara, wenkbrauwpotlood, lipgloss... En ik ben gevoelig voor verschillende stoffen die in cosmetica voorkomen, bleek een aantal jaren geleden uit een test bij de dermatoloog. Toch heb ik gek genoeg met mijn Chinese make-up nooit last....

Ik zie wel een ander nadeel: Men zegt dat in China alleen producten verkocht mogen worden die op dieren getest zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:17

Om dat laatste koop ik dus absoluut geen make up in China.
Ga geen producten gebruiken die op dieren zijn getest, heb daar een mega afkeer van.

Ik zit nog te wachten op een simpele ring en op mijn zwembril. Weinig in bestelling dus. Eerst maar eens mijn schilderij thuis redelijk af maken voordat ik weer nieuw knutselmateriaal bestel.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:56

Gisteren een hangertje toegekregen, ik dacht dat ik een gehele ketting had besteld, maar blijkbaar enkel het hangertje :')

verder ook nog men fietshandschoenen en bril toegekregen, zag er dik in orde uit!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:45

Make up haal ik ook niet uit china ivm op dieren testen. Dat komt er niet in.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:08

Ik heb gisteren mijn R2D2 hardlooptop binnen gekregen 8-)
Mijn liquids zijn er nog steeds niet en de verkoper reageert niet. Ik wacht nu al 2,5 maand dus ik open een dispute.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:33

germie schreef:
En veel spul wat je hier bij de action ed koopt komt gewoon uit china.

Met het verschil, dat het spul dat hier wordt verkocht, aan Nederlandse eisen moet voldoen..

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:14

Jellybeans schreef:
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een dispute ingediend. En die is toen ook goedgekeurd en ik heb mijn geld terug gekregen.
Maar nu is het product toch nog binnen gekomen.
Weet iemand wat ik nu moet/kan doen?
Alvast bedankt!

Heb dit ook meegemaakt en de verzender zei toen: "Consider it a gift!".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:41

Ff nagezocht:...ondanks dat ik nooit een allergische reactie heb gehad, schijnt er wel behoorlijk wat troep in die make-up te zitten. http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -labs.html

Blijkbaar kan mijn huid goed tegen stoffen als arsenicum, lood, koper en cadmium..... -O-

Ik vraag me trouwens wel af: in hoeverre weten we dat dit niet het geval is bij make-up die je in Nederland koopt. Bij de Action bijvoorbeeld? Het zal aan eisen moeten voldoen om hier verkocht te mogen worden. Maar in hoeverre is daar eigenlijk toezicht op?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:43

Ik heb geen idee, dat ze op dieren testen is inderdaad ook een reden het niet te doen. Mijn opmerking was meer een waarschuwing, als je er niks van krijgt heb je geluk, maar je hebt helaas ook mensen die infecties of allergische reactie's ervan krijgen. Vandaar mijn opmerking ;-)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:49

Ik heb ook wat make-up van Ali. Lippotloden en een wenkbrauwpotlood. Ik vind ze erg fijn! Gisteren heb ik nog een 'Kylie Jenner' lipkit binnen gekregen na 3 maanden en die ga ik straks eens proberen, ziet er mooi uit!

Wat betreft testen op dieren, ik wist dat inderdaad wel maar heb er nooit meer bij nagedacht toen ik make-up bestelde bij Ali -O-
Wel goed om te onthouden.. Sowieso ben ik tegen testen op dieren en ik kan me niet voorstellen dat dit in China op een enigszins diervriendelijke manier gebeurt :x

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:51

Ik zit nog steeds op mijn zwarte masker spul te wachten .... de rest heb ik wel
allemaal binnen. Snap geen reet overigens van die track order statussen :+

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:11

Ik smeer iets als lipstick dan ook eerst even op mn hand om te kijken wat het doet. Ik heb van deze ook al andere kleuren dus qua stoffen is het 'veilig'.

Ik had hier laatst gevraagd of jullie zouden denken dat iets voor een fotoshoot nog op tijd zou aan komen, en jullie hadden gelijk! :D Complete outfit van ali, (jurk en sleep) had ook een bloemenkrans besteld maar die is nog niet aangekomen. Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:21

Bamii schreef:
Ik smeer iets als lipstick dan ook eerst even op mn hand om te kijken wat het doet. Ik heb van deze ook al andere kleuren dus qua stoffen is het 'veilig'.

Ik had hier laatst gevraagd of jullie zouden denken dat iets voor een fotoshoot nog op tijd zou aan komen, en jullie hadden gelijk! :D Complete outfit van ali, (jurk en sleep) had ook een bloemenkrans besteld maar die is nog niet aangekomen. [ [url=m/TBcLDd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:20

Cchanny schreef:
_helga_ schreef:
Gisteren nagellakjes binnen gehad alvast even snel een opgedaan.
Sorry kan het niet heel netjes maar echt gave kleur!
[ [url=m/OVCdJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oe <3 Holo?

Dit is de andere:
Heb er nu nog 3 besteld.

Afbeelding

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:48

Ik heb me eerste pakketje van Ali binnen. *\o/*

Afbeelding

Jurkje is voor me zwangerschapsshoot in september. Het lijkt nu een saaie ouderwetse nachtjapon, maar hij zal vast leuk staan met een dikke buik :P

Zat een armbandje bij met een sticker erop; Give me 5 stars. Vind het best snel geleverd in 2,5 week. :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:04

_helga_ schreef:
Cchanny schreef:
Oe <3 Holo?

Dit is de andere:
Heb er nu nog 3 besteld.

[ [url=m/HxzIYL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig <3 mag ik van beide een linkje :o

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:24

Nieuwe kabel besteld voor de ipad, de andere is zo toch bijna stuk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:42

Ik heb dispute 2 geopend. Eigenlijk kan ik er wel om lachen. Maar het is om te huilen. Ik wil mijn 11 euro dus ook volledig terug.
Ik heb een duikbril in het PAARS met gopromount besteld.
Wat hebben ze geleverd? De meeste lelijke in het ROZE zonder gopromount.

Tja, dit accepteer ik dus echt niet. Ik kan er zo niets mee namelijk. En de kleur is om te huilen. Ergens kan ik er nog wel om lachen hoor. Maar accepteren hoeft natuurlijk niet. Ik pakte het uit en AHHHH ROZE :+ :+ :+

Afbeelding

Dit had ik besteld, kleur en uitvoering kloppen van geen kant (paars en met gopromount) :
Afbeelding

Ik heb een dispute geopend met style not as described:
Hi, I got today the diving mask. BUT: It is not what I ordered. I ordered one WITH gopro mount and got one without. It is now unusable for me. And the pinkcolor is a different pink as on the pictures.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:09

Ik heb een dispute geopend wegens een verkeerd telefoonhoesje. En weer een smeekbede om hem te sluiten. Ik vraag me af: Krijgt die shop owner soms zweepslagen bij een dispute? Of de guillotine?

Maar nu even serieus: iemand een idee wat de gevolgen zijn van een dispute voor een shop owner? Ik vroeg me dat af...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:44

safina schreef:
Ik heb een dispute geopend wegens een verkeerd telefoonhoesje. En weer een smeekbede om hem te sluiten. Ik vraag me af: Krijgt die shop owner soms zweepslagen bij een dispute? Of de guillotine?

Maar nu even serieus: iemand een idee wat de gevolgen zijn van een dispute voor een shop owner? Ik vroeg me dat af...

Geen idee. Ik heb nu 2 disputes open. 1 kapot produkt en nu dus een verkeerd produkt.
Ik heb nog 1 bestelling lopen die volgens mij nooit meer aan gaat komen. Maar als je iets verkeerds levert, sorry, dan wil ik gewoon m'n geld terug (of evt. een nieuw produkt opsturen). En nee, terugsturen doen we uiteraard niet. Dat hebben ze ook eens gevraagd. Nee, JULLIE fout, NIET de mijne.
Geen idee hoe men bij Ali er mee omgaat als je er niet uitkomt.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:44

Ik heb geen idee wat de gevolgen zijn maar ze zijn er allemaal doodsbenauwd voor xD ben daar ook wel benieuwd eigenlijk. Ik open nooit direct een dispute, eerst maar de kans geven om het zo op te lossen. Als ze daar niet zo'n zin in hebben is het woordje dispute noemen eigenlijk ook al genoeg :')