Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crazy_boon

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:21

Ik zou mij heel erg afvragen welke soort bont het zou zin, moest het echt zijn ;(

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:32

Ik wil geen echt bont en ging er eig ook vanuit dat het nep is zeker voor deze prijs..
Eerst maar weer loon krijgen en dan misschien de oudroze bestellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:57

Ik zou even de reviews lezem van de jas. Een groot gedeelte is ontevreden over de jas, of heeft de jas uberhaupt nooit gekregen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:44

Ik heb nu een pakje wat nog niet gearriveerd is en uit z'n termijn loopt. Ik heb nu een termijnverlenging aangevraagd en de verkoper al 2 keer een berichtje gestuurd voordat ik deze termijnverlenging aangevraagd heb. Tot nu toe geen reactie. Morgenavond loopt ie uit de termijn. De verkoper had de verkopersbescherming op 39 dagen gezet en pas laat verzonden, dus het is op zich niet zo raar dat het pakje er niet is. Maar ik wil natuurlijk wel dat het komt. Dan gewoon een dispute openen?
Andere verkopers reageerden altijd direct bij een verzoek om verlenging termijn.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:48

Over dat bont: aangezien het toch uit China komt zou ik echt geen risico's nemen. Ik vertrouw het dan toch niet helemaal :=

Gisteren weer een pakketje binnen gekregen, een inbakerzak voor mijn zwangere bff. Ziet er mooi uit!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:53

germie schreef:
Ik heb nu een pakje wat nog niet gearriveerd is en uit z'n termijn loopt. Ik heb nu een termijnverlenging aangevraagd en de verkoper al 2 keer een berichtje gestuurd voordat ik deze termijnverlenging aangevraagd heb. Tot nu toe geen reactie. Morgenavond loopt ie uit de termijn. De verkoper had de verkopersbescherming op 39 dagen gezet en pas laat verzonden, dus het is op zich niet zo raar dat het pakje er niet is. Maar ik wil natuurlijk wel dat het komt. Dan gewoon een dispute openen?
Andere verkopers reageerden altijd direct bij een verzoek om verlenging termijn.

Pas na 12 weken dispute openen wordt aangeraden omdat het tot 12 weken kan duren. Is dat wel al voorbij of bijna dan zou ik een dispute openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:56

Na 12 weken? Volgens mij is je aankoopbescherming dan al 100x verlopen..

Hier ook een pakje wat niet aankomt maar aankoopbescherming liep af. Dispute geopent en verkoper heeft bescherming met 15 dagen verlengd. Ik laat 't zo staan, als ie niet binnen komt krijg ik automatisch m'n geld terug. Maar met 12 weken pas een dispute openen.. Tenzij je het zelf steeds verlengd heb je geen bescherming meer niks. Op items van 50ct zal het me weinig uitmaken maar anders vind 'k dat toch wel zonde.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:57

Die kan gewoon verlengd worden door de verkoper.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:14

fjordjes schreef:
germie schreef:

Pas na 12 weken dispute openen wordt aangeraden omdat het tot 12 weken kan duren. Is dat wel al voorbij of bijna dan zou ik een dispute openen.

Nee, mijn verkopersbescherming verloopt al na 39 dagen. Het pakje is na verzenden net 4 weken onderweg nu. Dus als ik niet nu een dispute open als de verkoper niet reageert, dan kan ik fluiten naar het pakje en de centen. Hier zit geen 12 weken termijn op (dat verschilt per verkoper). Het is dus niet dat ik niet wat langer wil wachten, een verlenging is prima voor mij. Maar de verkoper moet wel reageren natuurlijk door het toe te kennen. Ook op de berichtjes is niet gereageerd.

Ik had trouwens een briefje bij mijn rainbow peperzaden inzitten: please a 5* rating.
Ja, die heb ik ze gegeven, had het heel snel binnen, maar ik weet pas over 3 weken of de zaden uitkomen (en dan is het voor deze zomer eigenlijk te laat, dus vruchten verwacht ik niet meer, dus of het echt rainbow pepers worden weet ik pas in 2017 c :+ ).

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:15

Heeft er iemand ervaring met het kopen van een telefoon bij aliexpress? :o

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:48

Germie, als je morgen nog geen reactie hebt een dispute openen, daarin aangeven dat je al een paar keer hebt gevraagd om verlenging en dat de purchase protection inmiddels verloopt maar dat je geen reactie krijgt van de verkoper.
Moet je eens opletten hoe snel de verkoper dan kan reageren.
Dan is het vervolgens aan jou om de dispute te cancelen mits de verkoper een goede oplossing biedt.
En nooit aanklikken dat je akkoord bent met de geboden oplossing want dan kun je geen nieuw dispute meer openen mocht het product niet of beschadigt binnenkomen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:41

_classic schreef:
Heeft er iemand ervaring met het kopen van een telefoon bij aliexpress? :o
Ik heb er een Doogee vandaan. Had er al een en heb er via Ali nog een gekocht.
Ze hebben ook bijv Samsung.
Er staat dan in de beschrijving of het een originele is en of ie nieuw is of gerenoveerd.(refurbished )

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 12:56

..
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 13:00

Kan tot 15 werkdagen duren eer je geld er weer op staat. Geduld is het toverwoord

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:40

Een telefoon? Nee, geen ervaring maar dat komt ook omdat mijn gevoel zegt. Niet doen :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:30

lor1_1984 schreef:
Germie, als je morgen nog geen reactie hebt een dispute openen, daarin aangeven dat je al een paar keer hebt gevraagd om verlenging en dat de purchase protection inmiddels verloopt maar dat je geen reactie krijgt van de verkoper.
Moet je eens opletten hoe snel de verkoper dan kan reageren.
Dan is het vervolgens aan jou om de dispute te cancelen mits de verkoper een goede oplossing biedt.
En nooit aanklikken dat je akkoord bent met de geboden oplossing want dan kun je geen nieuw dispute meer openen mocht het product niet of beschadigt binnenkomen.

Nou inderdaad, de post was hier geweest, geen tijgerbalsem. Dus ik stuur een berichtje van ik heb het vandaag niet binnengekregen en op zondag komt er geen post. Als dus morgenmiddag de kopersbescherming niet verlengd is, dan ben ik helaas genoodzaakt een dispute te openenen. En voila, ineens antwoord en een verlenging. 2 weken verlenging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:31

Sammie schreef:
Een telefoon? Nee, geen ervaring maar dat komt ook omdat mijn gevoel zegt. Niet doen :=

Ik ken er een aantal die telefoons via antelife.com gekocht hebben. Die zijn er tevreden mee. Je kunt hier kiezen uit eu warehouse (dan geen invoerrechten), of een verzekeringafsluiten voor ong. 9 dollar voor het geval je wel invoerkosten moet betalen. Ik durfde het echter niet aan om hier een telefoon te bestellen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:50

Ooh ik zie dat daar de telefoon die ik graag wil nog leverbaar is in de kleur die ik wilde.... Ik ben totaal niet met deze webshop bekend verder, maar hoor wel regelmatig positieve ervaringen met smartphones bestellen uit China. Ik ben er echter ook wat huiverig voor, zijn toch beste bedragen..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:33

Ligt eraan wat voor telefoon je wil.
De doogee die ik toen kocht was 58 euro.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:45

reken dan maar niet op een echte telefoon als je daar 1tje besteld, maar een goedkope clone

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:13

Ze verkopen ook originele maar zijn vaak net zo duur als hier. Mensen vinden het altijd eng om daar toestellen te bestellen maar jullie beseffen wel toch wat wij kaaskoppen die toestellen niet maken he :') alle toestellen (verschilt per merk) komen uit zuid Korea, China etc.

Het verschilt echter bijna niets, het wordt daar gemaakt omdat ze daar gewoon veel meer mensen hebben om het te doen.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:36

De telefoon die ik op het oog heb is wel een originele (zeggen ze althans) en inderdaad niet goedkoper, maar is hier niet meer in deze kleur te krijgen. Ik ga het maar gewoon proberen, wel met PayPal betalen ivm kopersbescherming.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:41

Gaat meesten waarschijnlijk ook meer om de garantie die makkelijker is te krijgen in nl dan in china.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:48

Een toestel uit de Benelux kan in Nederland gerepareerd worden door Dynafix onder garantie, een toestel daarbuiten niet. Tevens zit je soms met taalbeperking, een toestel uit de Benelux heeft natuurlijk Nederlands, die uit China vaak niet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:07

Die van mij had gewoon Nederlands menu.

Samsung telefoons komen uit Korea. :D
Ik las net op internet dat Samsung letterlijk in het koreaans betekent : drie sterren.