Horse Reality No2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Horse Reality No2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:47

Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe update. Beetje ongeduldig misschien haha

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:51

Dus het kan zo zijn als je nog eens dezelfde combinatie maakt dat het veulen dan wel beter is of hoe moet ik dat zien?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:02

Nee het is nog niet bekend wanneer we sperma kunnen verkopen. Ik denk dat dit ook nog wel even gaat duren omdat daar toch echt een zoekfunctie voor nodig is bij de markt en dat schijnt heel erg complex te zijn. Deloryan is junior programmer en dit zijn dingen die ze nog niet (echt) onder de knie heeft.

Ik ben ook bang dat we op de update even mogen wachten ^^. Ze is nu halverwege omdat ze extra werk er bij heeft gepakt. Bij de update krijgen we namelijk niet alleen de baantjes (zoals eerst gepland) maar ze zijn ook dusdanig uitgewerkt dat je alle voorraden ook gelijk nodig hebt (wat in eerste instantie nog niet meegenomen was). Daarnaast herstelt ze ook gelijk alle bugs in de update. Ze heeft me geen datum gegeven maar ik denk ook niet dat ze zelf al weer wanneer deze gaat komen.

En wat je zegt smee, je kan inderdaad een 3e premie veulen uit 2 sterpaarden krijgen omdat ze toevallig hun slechte genen vererven (indien ze hier over beschikken) net zoals je een bruin paard kan krijgen terwijl beide ouders bijvoorbeeld creme dun en witpatronen dragen. Tis pech. Maar zo kan het volgende veulen van dezelfde combinatie alle scores verbreken.
Nou zijn dit wel extremen maar het is niet onmogelijk.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:05

Ik heb zojuist een silver bay merrie gekocht. Die mag binnenkort daten met m'n silver bay hengst :D

Thanks voor de nieuwe info Xyris. Fokken blijft dus gokken, en dat houdt 't ook wel spannend. Al baal ik wel dat ik uit een goede combi een verschrikkelijk slecht veulen heb gekregen :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:11

Hahaha ja das poedersuiker, zo had ik vandaag uit een creme/olw sterhengst met reiningtalent X creme/tobiano stermerrie met reiningtalent.
Komt er een bruine frame uit met nog geen 75 op de keuringen ^^.

Of uit een creme-roan sterhengst met reiningtalent x creme stermerrie een vos veulen (al gelukkig wel met een aardige score) *zucht* Vooral die laatste combinatie weet ik dat de hengst bijzonder goed vererft, vooral zijn kleuren, maar helaas ^^.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:15

Leuk al die extra info!

Ik heb er nu eentje (een ob) die blijft steken op 2x 80+. Kan dus maar zo zijn dat ie geen ster wordt...

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:18

Iemand interesse in deze tinker? https://www.horsereality.nl/market/trade-23004

Tot nu toe scoren m'n veulens meestal wel beter of gelijk aan hun ouders. Soms een of twee punten eronder, maar gelukkig nog geen 3e premie uit 2 ster paarden.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 23:45

Ik denk dat die van jou het uiteindelijk wel gaat redden Jesda, als je maar een lange adem hebt ^^. De genetica van je paard veranderd niet. Alleen de score.

Ik heb een hengst staan die enorm goed doorvererft en hoofdzakelijk sterpaarden op de wereld zet:
Dakota Dust. Zijn nakomelingen (beiden ster en reiningtalent) geven gelijkmatige scores en nakomelingen: Nefarus Noir en Savannah Sky. De voorouders van Dakota Dust zie ik terug in heel veel andere sterpaarden zoals deze: Ster en reiningtalent hengst en zo nog meer.
Safe to say dat Dakota Dust dus een gelijkmatige genetica heeft (bijvoorbeeld 80/80) omdat nagenoeg al zijn nakomelingen gelijkmatige scores hebben indien er niet een bijzonder slechte merrie gebruikt is. Het kleine percentage dat wel een goede merrie als mams heeft maar toch geen ster wordt wijt ik dan aan de merrie, niet aan de hengst.
Nefarus en Savannah lijken zowel van paps als mams de beste genen mee gekregen te hebben (zijn ook van 2 van mijn beste merries) dus laten ook gelijkmatige scores zien wat ook voor de nakomelingen lijkt te gelden.

Dakota Dust heeft een kleine 3 maanden geduurd voor hij eindelijk reiningtalent werd en dan schrijf ik hem gerust 6x op een dag in.

Anyways, de genetica in dit spel is heel interessant en blijft niet alleen bij de kleuren maar dus ook in prestaties -> alle prestaties en elk element van het exterieur en de gangen, kwaliteit van het sperma etc etc. Geen kattenpis dus.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 23:52

Op de .com heb ik 49 paarden en 51 stallen, dus ik heb er 2 over en die zijn niet gereserveerd, maar ik kan geen paarden kopen of vangen. Als ik 48 heb wel. Heeft dit een reden of is dit een bug?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:02

Nog weer even de paardjes die te koop staan er op zetten:

Ster- en reiningtalent hengsten
Zenith Zero zwart (15000 of 4 DP)
Mojo's Myth bruin (15000 of 4 DP)
Wildkleur waar ik dus van verwacht dat hij erg goed vererft (15000 of 4 DP)

Leuke hengst die weg mag voor niks tegen de belofte dat hij nooit naar het rusthuis gaat
Redwood Reaper cremedun tobiano 7500 of gratis voor de juiste persoon.

Merries 2e premie
Donkere wildkleur (76,23) (5500 of 1DP)
Bruine reiningtalent (78,93) (6500 of 1DP)
Wildkleur roan (76,73) (9500 of 2DP)

En uiteindelijk een paar veulens
Smoky black tobiano merrie (80.1)
Valk hengst (78,63) (4750 of 1DP)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:03

PowerOfZoef schreef:
Op de .com heb ik 49 paarden en 51 stallen, dus ik heb er 2 over en die zijn niet gereserveerd, maar ik kan geen paarden kopen of vangen. Als ik 48 heb wel. Heeft dit een reden of is dit een bug?

Heb je op paarden geboden? Dan reserveer je namelijk stallen die je niet kan vullen.

Er is wel een bug bij het vangen van wilde paarden, je moet dan minstens 2 stallen vrij hebben.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:04

Okee XD ik ging voor een leuk nieuw hengstje de markt op
en kom terug met 2 merries en wéer een palomino XD

en nu echt een stop! want er komen ook nog genoeg veulens aan XD

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:07

Xyris schreef:
PowerOfZoef schreef:

Heb je op paarden geboden? Dan reserveer je namelijk stallen die je niet kan vullen.

Er is wel een bug bij het vangen van wilde paarden, je moet dan minstens 2 stallen vrij hebben.

Bedankt! Zal even kijken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:08

Eloya schreef:
Okee XD ik ging voor een leuk nieuw hengstje de markt op
en kom terug met 2 merries en wéer een palomino XD

en nu echt een stop! want er komen ook nog genoeg veulens aan XD

Had laatst ook 5 stallen vrij, ging op zoek naar 1 hengst en wilde de rest leeg houden. Kwam thuis met 2 hengsten en 3 merries XD

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:10

PowerOfZoef schreef:

Kan je het vinden?
Tis of bij biedingen op de markt of bij je profiel kijken hoeveel stallen er gereserveerd zijn.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:14

weet iemand hoe je foto's moet invoegen in je profiel?
je moet een link van de foto geven, maar welke link?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:18

Ah je moet eerst je foto's uploaden via een andere website en de link dan plaatsen met behulp van de image knop (insert/edit image). Het kan dus niet direct via HR.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:19

Xyris schreef:
Ah je moet eerst je foto's uploaden via een andere website en de link dan plaatsen met behulp van de image knop (insert/edit image). Het kan dus niet direct via HR.

en via welke website moet dat dan? Kan dat ook via bokt?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:22

Weet niet of dat gaat via bokt, denk het wel, maar daar is het natuurlijk niet voor bedoeld. (Al zou je wel bijvoorbeeld dekhengsten eerst hier aan kunnen prijzen en daarna de link in HR zetten, maar weet niet zeker of dat werkt).

Flickr is een optie, maar ik heb altijd moeite een werkende link via flickr te vinden. Meestal lukt het pas als ik de link van het plaatje los trek van de link die je kan delen op FB.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:29

oke bedankt! ik ga eens wat dingetjes proberen :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:40

Mocht je een makkelijkere website met directere links weten laat het mij even weten want ik heb teveel ruzie met flickr naar mijn zin :p.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:44

Xyris schreef:
Mocht je een makkelijkere website met directere links weten laat het mij even weten want ik heb teveel ruzie met flickr naar mijn zin :p.

tot nu toe wil niks werken |o
ik krijg alleen dat vervelende icoontje linksboven van de foto die niet wil downloaden _-:(

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 00:47

EN jawel!!! het is me gelukt :D
Ik heb Pizap gebruikt https://www.pizap.com/pizap
en dan bij het opslaan het adres kopiëren en dan die invoegen als link... ben trots op mezelf O:)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 00:48

Oh haha gelukkig, ik ga die ook maar is proberen dan.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 02:27

Xyris schreef:
PowerOfZoef schreef:

Kan je het vinden?
Tis of bij biedingen op de markt of bij je profiel kijken hoeveel stallen er gereserveerd zijn.

Kopen lukt wel weer, ik had op paarden geboden dus dat was het probleem. De foundation werkt nog niet, maar dat vind ik niet heel belangrijk.