RuiterSpel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:34

Dat klopt SabinaV.
Het spel is zowat 100% hetzelfde als het andere spel. Ik weet de naam niet meer maar ik heb dat ooit eens gespeeld. Ik weet niet of het nog bestaat. Maar er zijn ontzettend veel gelijkenissen. :j

Anoniem

Re: RuiterSpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:48

Ok, merci, had dat idee al, haha.
Spel bestaat nog (link staat in mijn vorige post) ;)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 20:32

Stuur je straks even pb Sabine. Het heeft een rede waarom het zo op elkaar lijkt.

Of iemand anders kan het beter uitleggen?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:02

Ik speel het ander niet, maar ik vind dit wel een leuk spel tot nu toe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:19

Ik ben benieuwd :)
Ga nog even kijken of ik het ga proberen.. 2x hetzelfde hoeft voor mij niet persé, maar misschien is het toch wel leuk ;)

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:25

Er zijn wel wat overeenkomsten, de spellen zijn dan ook geprogrammeerd door dezelfde persoon. ;)

Gelukkig is er ook een heleboel anders. De skilltree/vaardigheden, de verenigingen en verenigingsklusjes, het wedstrijdsysteem, de trainingsmolen, de banen...

Inmiddels zijn er zoveel paardenspellen dat 100% origineel zijn zo goed als onmogelijk is, want er is al zoveel gedaan en bedacht. Elk onderdeel van je spel volledig origineel gaat gewoon niet.

Dus ja, er zijn overeenkomsten met het eerder genoemde spel. En vast ook met andere spellen. En andere spellen zullen onderling ook overeenkomsten hebben. Maar als je naar het totaalplaatje kijkt is Ruiterspel in mijn ogen een heel ander spel. En ik vind het leuk! :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:33

Ik vind het ook een heel ander spel eigenlijk. Ja de terrein opbouw is praktisch hetzelfde, maar dat vind ik niet erg. Ik vind het juist goed dat Marco dat soort geprogrammeerde dingen ook in het nieuwe spel stopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:38

Ok, ik begin het te begrijpen (zonder uitleg, haha :P).
Fijn dat het toch ook anders is. Dat je nooit 100% origineel kan zijn is inderdaad zo, een paard is een paard zeg maar. Maar wat ik hier las leek gewoon een exacte kopie van.. vandaar mijn vraag. Maar het is dus maar een stukje, dat is wel leuk ;)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 22:03

Wij hebben zeker geprobeerd met originele ideeën te komen, maar zoals al eerder genoemd, is dat tegenwoordig lastig met de vele paardenspellen die bestaan.
Maar door bepaalde elementen in te voegen, die wij nog niet in andere spellen tegen zijn gekomen, hopen wij ons toch te kunnen onderscheiden van de andere spellen.

Momenteel zijn wij nog een open bèta. We gaan nog veel aanpassen, toevoegen, enz. in de toekomst. Hierdoor hopen wij een eigen stempel te kunnen neerzetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:10

Top :)
Is het spel eigenlijk makkelijk/fijn te spelen op tablet of mobiel? Of is het met laptop toch beter?

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:19

Ik speel het enkel op telefoon en vind het prima te spelen. Zijn hier en daar nog wat dingetjes qua verbetering, maar hier wordt wel aan gewerkt.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:39

[***] schreef:
Is het spel eigenlijk makkelijk/fijn te spelen op tablet of mobiel? Of is het met laptop toch beter?

Tablet bevalt mij prima, ook al speel ik veel met de laptop.
Telefoon vind ik persoonlijk iets onoverzichtelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:55

Top, zit toch vooral op de laptop en tablet, maar is wel leuk als ik 's avonds ook gewoon door kan spelen want dan doorgaans het meeste tijd, vandaar ;)

Heb me aangemeld, nu met de tutorial bezig, is leuk gemaakt! Mijn geld is al op, haha :+

Edit; oh, hij zit er al op .. kort maar krachtig, haha... ;)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 11:10

Zijn er nog bepaalde punten die jij miste in de tutorial?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:13

Goh .. in het begin een puntje waar je de tutorial kan terugvinden als je even niet meer weet waar je nu mee bezig was :+ (ik kon het vinden door het andere spel maar dat is niet voor iedereen evident ;) ).

En misschien een uitleg over de quiz & klusjes? Quiz snap ik op dit moment nog niks van :o Die schermpjes schieten maar van het een naar het ander en soms kan ik aanduiden en krijg ik wat, en dan weer niet, etc.

Verder kan ik niet zo meteen iets bedenken..
Ik had wel dat ik hooi & stro enzo moest kopen en dat aan mijn paard moest geven, maar alle balkjes waren vol? Dus dat ging gewoon verder naar het volgende ..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:14

Quiz snap ik ook niks van? Ik kan niet eens iets aanklikken? De site selecteert automatisch iets voor mij. Maar dat was bij het begin, daarna heb ik er niet meer naar gekeken omdat het niet werkte bij mij.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:18

Voor zover ik het nu begrijp krijg je een scherm met een vraag en 4 antwoorden en heb je 20 seconden (denk ik?) om iets aan te klikken, daarna wordt de uitslag berekent (= 10 seconden wachten) en daarna krijg je nog 10 seconden een scherm met het juiste antwoord (en dat je dan 5 euro (?) verdient) en dan komt er weer een volgende vraag waar je een antwoord kan aanklikken.

Zo ziet het er nu uit toch ;)

Edit; ohja, ik miste nog een scherm .. je krijgt 2x een "uitslag" .. Zie het nu in de uitleg :Y)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 11:25

[***] schreef:
Goh .. in het begin een puntje waar je de tutorial kan terugvinden als je even niet meer weet waar je nu mee bezig was :+ (ik kon het vinden door het andere spel maar dat is niet voor iedereen evident ;) ).

En misschien een uitleg over de quiz & klusjes? Quiz snap ik op dit moment nog niks van :o Die schermpjes schieten maar van het een naar het ander en soms kan ik aanduiden en krijg ik wat, en dan weer niet, etc.

Verder kan ik niet zo meteen iets bedenken..
Ik had wel dat ik hooi & stro enzo moest kopen en dat aan mijn paard moest geven, maar alle balkjes waren vol? Dus dat ging gewoon verder naar het volgende ..

Ik ga kijken hoe ik dit mooi in de tutorial kan verwerken! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:12

Begrijp ik het goed dat je bij trainingen in je bak moet betalen?
En aan welke voorwaarden moet een paard voldoen om een winstpunt te halen bij een wedstrijd? Of is dat random?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:39

Was er een tutorial? :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:47

Ik heb nu ook het eerste koppeltje in de wei zitten! Kan je door fokken speciale kleurtjes krijgen? Of is het allemaal basic in het spel? :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 12:51

Die is er pas sinds deze week. De huidige spelers krijgen deze helaas niet meer te zien.

Op de volgende pagina kan je meer terug vinden over het paardenniveau: https://ruiterspel.nl/ondersteuning/paardenniveau. Verder zijn de wedstrijden gebaseerd op de echte wedstrijden.
Er is een topic over de wedstrijden, waarin staat hoeveel winstpunten je krijgt bij welke scoren, maar ik weet zo snel niet welk topic dat was.

EDIT: Momenteel heeft ieder ras alleen de kleuren die volgens de stamboeken zijn toegestaan. Later gaan we dit uitbreiden! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:30

Ok, had de uitleg wel gelezen maar even niet onthouden dat de wedstrijden afhangen van het getraind niveau. Eens even rondkijken of ik wat vind van die scores ;)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:49

Ik hen een aantal keer mijn shetjes in de wei gezet. Gingen ze er 24 uur later weer vanaf. Zonder bericht of t gelukt is of niet. Kon ze dan zo weer opnieuw erop zetten.
Nou heb ik even een aantal dagen niet online geweest staan er ineens 3 veulens. Een vanmorgen geboren eentje gister en een paar dagen terug.

Zullen er ook nog wel quarter babies komen want die heb ik er ook een aantal keer opgezet.