Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:27

xEmily en RdlFoto, wat doen jullie hier dan als je toch geen gevoel voor inlevingsvermogen hebt?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:28

Nee, je mag ook niet met een koevoet over straat, maar daarom zijn ze nog niet illegaal.

Vuurwerk in de tuin afsteken is hier totaal geen probleem.

FlyAway

Nies_ schreef:
De Rotterdammers op bokt hebben anders geen overlast.

De bokkers die niks mankeren bedoel je. De rest zit nog in het oogziekenhuis of in het brandwondencentrum denk ik :=

Nies_

Re: Petitie vuurwerkverbod

Hahahahaha. Vermakelijk topic.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:31

Nies_ schreef:
Hahahahaha. Vermakelijk topic.

Ik vind het verre van vermakelijk. Ik vind het verontrustend. Als je als onschuldige voetganger op straat een stuk vuurwerk in je kraag krijgt omdat een ander een pleziertje wil hebben, dan word dat afgeserveerd als eigen schuld of het valt onder verantwoordelijk voor je eigen veiligheid en moet dat vooral geen reden zijn om een ander zijn pleziertje af te pakken voor die ene dag per jaar.

En dan hebben we het nog niet eens over mishandelde dieren, milieuschade, schade aan gebouwen en persoonlijke eigendommen etc. Dat is allemaal ondergeschikt aan het pleziertje van een minderheid. En daar mag de meerderheid de lasten van dragen. En dan wordt er hier op bokt lacherig over gedaan, dan moeten we maar weer terug naar paard en wagen, dan moeten we de keukenlade legen en dan mogen we geen champagneflessen meer openen omdat dat ook gevaarlijk is. Alles wordt gebagatelliseerd en belachelijk gemaakt.

Dat vind ik niet vermakelijk, maar verontrustend.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 01-01-14 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:32

Ik vind mensen met meningen zoals die van jou eerder verontrustend.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:33

Waarom vind je dat verontrustend? :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:33

Nies_ schreef:
Nee, je mag ook niet met een koevoet over straat, maar daarom zijn ze nog niet illegaal.

Vuurwerk in de tuin afsteken is hier totaal geen probleem.

Misschien je dan eerst beter inlezen? Steek- en vuurwapens zijn toch echt gewoon verboden.

Oja, huis en tuin... klein verschil :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:34

Vuurwapens zijn zeer zeker niet verboden. Zijn gewoon regels voor die wel steeds strenger worden, dat dan weer wel.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:35

FlyAway schreef:
Nies_ schreef:
De Rotterdammers op bokt hebben anders geen overlast.

De bokkers die niks mankeren bedoel je. De rest zit nog in het oogziekenhuis of in het brandwondencentrum denk ik :=

Ben gewoon binnen gebleven, nergens last van gehad. :D Scheelt hoop verwondingen.
Ja, wat herrie hier en daar.
En afgelopen weken af en toe bijna viaductje bij mijn huis de lucht in gegaan.
1 x zo erg, dat ik was gaan kijken of ze niet toevallig mijn auto hadden opgeblazen.
Nee, bleek toch weer het viaductje.

Steek al jaren geen vuurwerk meer af, maar hou graag de optie open :D :+ }> :Y)

Laat ze gewoon al die onruststokers in de kraag grijpen en opsluiten, straffen in NL zijn gewoon niet hoog genoeg en er is geen respect voor gezag.
Het probleem zit hem in het GEEN respect hebben voor anderen en hun eigendommen.
(waarom zou ik anders 10 sloten aan mijn fiets moeten hangen? En als ik dat doe trappen ze hem uit frustratie wel kapot.)

Weet nog dat mijn vader van vroeger vertelde dat hij op het bureau strafregels moest schrijven en dan thuis ook nog op zijn donder kreeg van zijn pa.
Jullie snappen al wel waarvoor.. Vuurwerk afsteken buiten de legale tijden om....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:36

YellowGray schreef:

Precies, vind je het zo verontrustend om te lezen dat er mensen zijn die de mening zijn toegedaan dat je elkaar niet tot last moet zijn in een maatschappij? Dat als tweederde van de maatschappij aangeeft een verbod te willen op het particulier afsteken van vuurwerk, dat je daar iets mee moet?

Vind je het verontrustend dat mensen een mening hebben dat je niet ten koste van dierenleed, milieuschade, schade aan eigendommen en diverse vuurwerk gewonden en zelfs doden, een minderheid zijn pleziertje moet laten behouden.

Dan moet ik mijn mening over wat ik verontrustend vind geloof ik ook wat bijstellen....

Air

Nies_ schreef:
Vuurwapens zijn zeer zeker niet verboden. Zijn gewoon regels voor die wel steeds strenger worden, dat dan weer wel.

Nouja, ik zou zeggen dartel dan vrolijk rond op straat met een vuurwapen.... :+
Heb het idee dat je niet doorhebt dat je in nederland woont?

Anoniem

Nies_ schreef:
Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.

:')

Weet je waar *********** ligt? _O-
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:37

Nies_ schreef:

:roll:

https://www.justis.nl/producten/wwm/verboden-wapens/

Citaat:
Verboden wapens
Onder meer de volgende wapens zijn verboden:

stiletto’s;
werpmessen;
vlindermessen;
boksbeugels;
katapulten;
pijlen met snijdende delen;
andere ongewenste niet-vuurwapens;
speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die sterk op echte wapens lijken;
volautomatische vuurwapens;
handgranaten;
andere militaire wapens;
pepperspray;
andere voorwerpen met giftige, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen;
pistolen;
revolvers;
geweren;
alarmpistolen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:38

YellowGray schreef:

Omdat ik het onterecht vind dat mensen die een heel jaar er naar uitkijken om vuurwerk af te steken en dit verantwoord doen dat gewoon moeten kunnen doen. Jullie hebben absoluut gelijk dat elke gewonde er een te veel is, maar hoe veel relschoppers worden er wel niet elk weekend op getakeld uit de stad? Dat is ook niet te misselijk. Ze moeten eerst maar eens beginnen met strengere controle en naleving van de regels die er nu zijn.

Sjolvir

Doanique schreef:
Nies_ schreef:
Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.

Weet je waar ************ ligt? _O-

Ik wel, stukje verder naar de zee dan ik woon.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Air

Toevallig ook de petitie doorgekregen van een.... Brabander! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:40

Nies_ schreef:

Sjolvir schreef:
Doanique schreef:

Weet je waar ********* ligt? _O-

Ik wel, stukje verder naar de zee dan ik woon.

Ja, 15 minuten van Zuidplein, en dat ligt in.... *Tromgeroffel* Rotterdam!
En ik heb de petitie getekend.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-18 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam uit quote verwijderd

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:41

Nies_ schreef:
YellowGray schreef:

Omdat ik het onterecht vind dat mensen die een heel jaar er naar uitkijken om vuurwerk af te steken en dit verantwoord doen dat gewoon moeten kunnen doen. Jullie hebben absoluut gelijk dat elke gewonde er een te veel is, maar hoe veel relschoppers worden er wel niet elk weekend op getakeld uit de stad? Dat is ook niet te misselijk. Ze moeten eerst maar eens beginnen met strengere controle en naleving van de regels die er nu zijn.

Dat mag je ook zeer zeker vinden, maar ik vind het wel een beetje extreem om een andere mening 'verontrustend' te noemen.
Ik hecht zelf meer belang aan het terugdringen van het aantal slachtoffers dan aan het plezier van de mensen die graag vuurwerk afsteken, en ik ben het dus ook niet met je eens, maar ik noem jou toch ook niet 'verontrustend'? ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:42

Doanique schreef:
Nies_ schreef:

Weet je waar Oud-Beijerland ligt? _O-

Ja hoor, heb er zelfs eens rondgelopen, leuk he *\o/*
FlyAway schreef:
Nies_ schreef:

:roll:

https://www.justis.nl/producten/wwm/verboden-wapens/

Citaat:
Verboden wapens
Onder meer de volgende wapens zijn verboden:

stiletto’s;
werpmessen;
vlindermessen;
boksbeugels;
katapulten;
pijlen met snijdende delen;
andere ongewenste niet-vuurwapens;
speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die sterk op echte wapens lijken;
volautomatische vuurwapens;
handgranaten;
andere militaire wapens;
pepperspray;
andere voorwerpen met giftige, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen;
pistolen;
revolvers;
geweren;
alarmpistolen.

:roll: http://wetten.overheid.nl/BWBR0028756/g ... 28-10-2013
Denk dat ik er íetsjes meer vanaf weet dan jij.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:42

Air schreef:
Toevallig ook de petitie doorgekregen van een.... Brabander! :oo

oliebol zeg. Daar gaat mijn briljante oplossing -O-

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:43

Nies_ schreef:

Uit jouw eigen link;

Citaat:
Wapenwet BES
Artikel 1

1. Het is verboden op de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats een wapen bij zich te hebben.
2. Onder wapenen worden in deze wet verstaan:
a. de vuurwapenen, vallende onder de Vuurwapenwet BES, zomede geweren en pistolen waarmede projectielen door middel van samengeperste lucht of gas kunnen worden afgeschoten, dolken, dolkmessen, bajonetten, ponjaarden, zwaarden, sabels, degens, klewangs, degenstokken, priemstokken, wapenstokken, gummistokken, bullepezen, ploertendoders, boksbeugels, lansen, speren, spiesen, pijlen en andere soortgelijke voorwerpen die kennelijk vervaardigd zijn om als wapen te dienen;
b. andere voorwerpen, die door de drager of gebruiker daarvan zijn bedoeld om als wapenen of mede als wapenen te dienen, blijkende uit de omstandigheid waaronder of de wijze waarop zij worden gedragen of gebruikt.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:44

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:45

YellowGray schreef:
Nies_ schreef:

Dat mag je ook zeer zeker vinden, maar ik vind het wel een beetje extreem om een andere mening 'verontrustend' te noemen.
Ik hecht zelf meer belang aan het terugdringen van het aantal slachtoffers dan aan het plezier van de mensen die graag vuurwerk afsteken, en ik ben het dus ook niet met je eens, maar ik noem jou toch ook niet 'verontrustend'? ;)

Begrijp ik. Gaat ook meer om de trend om alles maar te verbieden
FlyAway schreef:
Nies_ schreef:

Uit jouw eigen link;

Citaat:
Wapenwet BES
Artikel 1

1. Het is verboden op de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats een wapen bij zich te hebben.
2. Onder wapenen worden in deze wet verstaan:
a. de vuurwapenen, vallende onder de Vuurwapenwet BES, zomede geweren en pistolen waarmede projectielen door middel van samengeperste lucht of gas kunnen worden afgeschoten, dolken, dolkmessen, bajonetten, ponjaarden, zwaarden, sabels, degens, klewangs, degenstokken, priemstokken, wapenstokken, gummistokken, bullepezen, ploertendoders, boksbeugels, lansen, speren, spiesen, pijlen en andere soortgelijke voorwerpen die kennelijk vervaardigd zijn om als wapen te dienen;
b. andere voorwerpen, die door de drager of gebruiker daarvan zijn bedoeld om als wapenen of mede als wapenen te dienen, blijkende uit de omstandigheid waaronder of de wijze waarop zij worden gedragen of gebruikt.

Daarna volgen er een aantal uitzonderingen. Nog even doorlezen..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:46

Air schreef:
xEmily en RdlFoto, wat doen jullie hier dan als je toch geen gevoel voor inlevingsvermogen hebt?

Hso geen inlevingsvermogen?
Ik snap jullie volledig. Ik moest zelf ook op 31 december met mn wielrennersfietsje terugfietsen, door twee dorpen, een stad, en dan nog mijn eigen dorp waar die klotejochies het altijd op mij gemunt hebben. Vond ik ook doodeng, al die klotejochies.

Maar ik ben niet van mening dat je dan gelijk boem pats vuurwerkverbod moet doen. Ik ben van mening dat je wat aan die poedersuiker moet doen en niet gelijk hele traditie's moet gaan afpakken.

En via de gemeente een vuurwerkshow laten organiseren is sws geen optie want gemeenten moeten bezuinigen dus dan krijg je ook een flutshowtje.

--
En om gelijk alles te laten stoppen door een paar rotte appels. Die zitten er altijd tussen. Ik ben van mening dat je de rotte appels moet aanpakken.

Maar hier in het topic wordt er ook alleen maar over de rotte appels gepraat. Ik heb op 31 december een van mijn mooiste dagen van 2013 beleefd met mijn vrienden, ik zit alweer te wachten op de volgende.

Maar goed. De rotte appels dus aanpakken inplaats van pats boem vuurwerkverbod.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 01-01-14 23:48, in het totaal 3 keer bewerkt