Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nies_ schreef:Hahahahaha. Vermakelijk topic.
FlyAway schreef:Nies_ schreef:De Rotterdammers op bokt hebben anders geen overlast.
De bokkers die niks mankeren bedoel je. De rest zit nog in het oogziekenhuis of in het brandwondencentrum denk ik
Scheelt hoop verwondingen.

YellowGray schreef:Waarom vind je dat verontrustend?
Nies_ schreef:Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.
Nies_ schreef:Vuurwapens zijn zeer zeker niet verboden. Zijn gewoon regels voor die wel steeds strenger worden, dat dan weer wel.
Citaat:Verboden wapens
Onder meer de volgende wapens zijn verboden:
stiletto’s;
werpmessen;
vlindermessen;
boksbeugels;
katapulten;
pijlen met snijdende delen;
andere ongewenste niet-vuurwapens;
speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die sterk op echte wapens lijken;
volautomatische vuurwapens;
handgranaten;
andere militaire wapens;
pepperspray;
andere voorwerpen met giftige, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen;
pistolen;
revolvers;
geweren;
alarmpistolen.
YellowGray schreef:Waarom vind je dat verontrustend?
Doanique schreef:Nies_ schreef:Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.
Weet je waar ************ ligt?
Nies_ schreef:Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.
Sjolvir schreef:Doanique schreef:
Weet je waar ********* ligt?
Ik wel, stukje verder naar de zee dan ik woon.
Nies_ schreef:YellowGray schreef:Waarom vind je dat verontrustend?
Omdat ik het onterecht vind dat mensen die een heel jaar er naar uitkijken om vuurwerk af te steken en dit verantwoord doen dat gewoon moeten kunnen doen. Jullie hebben absoluut gelijk dat elke gewonde er een te veel is, maar hoe veel relschoppers worden er wel niet elk weekend op getakeld uit de stad? Dat is ook niet te misselijk. Ze moeten eerst maar eens beginnen met strengere controle en naleving van de regels die er nu zijn.
Doanique schreef:Nies_ schreef:Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.
Weet je waar Oud-Beijerland ligt?
FlyAway schreef:Nies_ schreef:Vuurwapens zijn zeer zeker niet verboden. Zijn gewoon regels voor die wel steeds strenger worden, dat dan weer wel.
![]()
https://www.justis.nl/producten/wwm/verboden-wapens/Citaat:Verboden wapens
Onder meer de volgende wapens zijn verboden:
stiletto’s;
werpmessen;
vlindermessen;
boksbeugels;
katapulten;
pijlen met snijdende delen;
andere ongewenste niet-vuurwapens;
speelgoedwapens en lucht-, gas- en veerdrukwapens die sterk op echte wapens lijken;
volautomatische vuurwapens;
handgranaten;
andere militaire wapens;
pepperspray;
andere voorwerpen met giftige, weerloosmakende en traanverwekkende stoffen;
pistolen;
revolvers;
geweren;
alarmpistolen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0028756/g ... 28-10-2013Nies_ schreef:Denk dat ik er íetsjes meer vanaf weet dan jij.
Citaat:Wapenwet BES
Artikel 1
1. Het is verboden op de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats een wapen bij zich te hebben.
2. Onder wapenen worden in deze wet verstaan:
a. de vuurwapenen, vallende onder de Vuurwapenwet BES, zomede geweren en pistolen waarmede projectielen door middel van samengeperste lucht of gas kunnen worden afgeschoten, dolken, dolkmessen, bajonetten, ponjaarden, zwaarden, sabels, degens, klewangs, degenstokken, priemstokken, wapenstokken, gummistokken, bullepezen, ploertendoders, boksbeugels, lansen, speren, spiesen, pijlen en andere soortgelijke voorwerpen die kennelijk vervaardigd zijn om als wapen te dienen;
b. andere voorwerpen, die door de drager of gebruiker daarvan zijn bedoeld om als wapenen of mede als wapenen te dienen, blijkende uit de omstandigheid waaronder of de wijze waarop zij worden gedragen of gebruikt.
Nies_ schreef:http://wetten.overheid.nl/BWBR0028756/g ... 28-10-2013
Denk dat ik er íetsjes meer vanaf weet dan jij.
YellowGray schreef:Nies_ schreef:Omdat ik het onterecht vind dat mensen die een heel jaar er naar uitkijken om vuurwerk af te steken en dit verantwoord doen dat gewoon moeten kunnen doen. Jullie hebben absoluut gelijk dat elke gewonde er een te veel is, maar hoe veel relschoppers worden er wel niet elk weekend op getakeld uit de stad? Dat is ook niet te misselijk. Ze moeten eerst maar eens beginnen met strengere controle en naleving van de regels die er nu zijn.
Dat mag je ook zeer zeker vinden, maar ik vind het wel een beetje extreem om een andere mening 'verontrustend' te noemen.
Ik hecht zelf meer belang aan het terugdringen van het aantal slachtoffers dan aan het plezier van de mensen die graag vuurwerk afsteken, en ik ben het dus ook niet met je eens, maar ik noem jou toch ook niet 'verontrustend'?
FlyAway schreef:Nies_ schreef:Denk dat ik er íetsjes meer vanaf weet dan jij.
Uit jouw eigen link;Citaat:Wapenwet BES
Artikel 1
1. Het is verboden op de openbare weg of op enige voor het publiek toegankelijke plaats een wapen bij zich te hebben.
2. Onder wapenen worden in deze wet verstaan:
a. de vuurwapenen, vallende onder de Vuurwapenwet BES, zomede geweren en pistolen waarmede projectielen door middel van samengeperste lucht of gas kunnen worden afgeschoten, dolken, dolkmessen, bajonetten, ponjaarden, zwaarden, sabels, degens, klewangs, degenstokken, priemstokken, wapenstokken, gummistokken, bullepezen, ploertendoders, boksbeugels, lansen, speren, spiesen, pijlen en andere soortgelijke voorwerpen die kennelijk vervaardigd zijn om als wapen te dienen;
b. andere voorwerpen, die door de drager of gebruiker daarvan zijn bedoeld om als wapenen of mede als wapenen te dienen, blijkende uit de omstandigheid waaronder of de wijze waarop zij worden gedragen of gebruikt.
Air schreef:xEmily en RdlFoto, wat doen jullie hier dan als je toch geen gevoel voor inlevingsvermogen hebt?