Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:45

Friso_lover schreef:
En hoe weet je zo zeker dat dat katten zijn die dat doen? Vossen doden ook?

Vossen zitten daar niet en ze zagen de kat uit het hok vluchten.

Tigra_ schreef:
Karla_1999 schreef:
Het is gewoon zielig om je katten binnen te houden. "het is de kat z'n natuur","een kat kun je nu eenmaal niet binnen houden" Dit is zeker geen onzin! En hoe wil je een kat op je eigen terrein houden? Hekjes er omheen zetten? :roll: Nee serieus, waarom beschouwen ze katten niet gewoon als levend wezen? Een mens hoef je toch ook niet binnen te houden? of op je eigen terrein te houden? Dat vind dus onzin. Een kat moet gewoon lekker kunnen gaan en staan waar ze willen.
Ik heb een goed idee: Mensen moeten tegenwoordig binnen blijfen, kunnen ze dat niet? Dan moeten ze maar gecastreerd worden :j

En dat dat vaak niet-kattenliefhebbers zijn, bedoel ik niet iedereen, dus misschien ook wel niet jou...

Het zit ook in de hond z'n natuur om te jagen en vrij los te lopen, maar toch het merendeel zorgt ervoor dat ze op eigen terrein blijven. Zelfde als paarden zijn dieren die graag zwerven en toch houden we ze op hun eigen weiland. Zou een mooie boel worden als we alle dieren hun gang maar laten gaan want dat zit in ze. Een mens hoeft niet binnen te blijven maar heeft ook niets te zoeken op andermans terrein als dat niet toegestaan is of ga jij bij iedereen in de tuin je behoefte zitten doen als je moet?

Ja op de een of andere manier is een deel van de katteneigenaren van mening dat dat voor hun dier(en) niet geldt.

Friso_lover

Re: Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:48

Vossen zitten overal.

En het kan dat een kat dat doet, maar meestal pakken katten alleen de kleinere dieren (vogels, mollen, muizen, ratten). Onze katten zijn nooit thuis gekomen met een konijn of iets. Maargoed, we kunnen hier wel over blijven discussiëren, we komen toch niet op een antwoord. Tenminste, ik zou niet weten hoe ik mijn kat thuis moet houden of moet van beletten te jagen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:50

Friso_lover....ik denk dat het goed is om daar nu eens over na te denken. ;)

De zwerfkatten bij mijn vorige stal heb ik vaak genoeg met een konijn zien leuren...vraag en aanbod denk ik.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:52

Nee, ik ga er niet eens moeite aan verspillen. Heb nog nooit klachten van iemand gehoord over onze kat (of katten toen we meerdere hadden), dus zolang die niet binnen komen laat ik het mooi zo.

En gelukkig woon ik in een diervriendelijk dorp, iedereen kijkt uit naar elkaars dieren ;)
Zo ben ik er ook achter gekomen dat mijn vorige kat overreden is, dus denk niet dat die klachten komen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:55

Friso_lover schreef:
Nee, ik ga er niet eens moeite aan verspillen. Heb nog nooit klachten van iemand gehoord over onze kat (of katten toen we meerdere hadden), dus zolang die niet binnen komen laat ik het mooi zo.

En zo is het cirkeltje weer rond....

Ik heb hier ook katten lopen waar ik niet blij mee ben maar ze hebben tot op heden nog niet verteld waar hun baas woont. >;)

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:56

Tinky12 schreef:
Friso_lover schreef:

En zo is het cirkeltje weer rond....

Ik heb hier ook katten lopen waar ik niet blij mee ben maar ze hebben tot op heden nog niet verteld waar hun baas woont. >;)

Dat bedoel ik dus met een diervriendelijk dorp, iedereen denkt om elkaars dieren en weet van wie welk dier is. Ik kan alle katten hier in de buurt en als er dan een nieuwe bij komt weten we vaak ook van wie die is, puur omdat iedereen elkaar kent :)

Edit;
Je kunt toch wel wat rond gaan vragen? Moet toch wel iemand zijn die weet van wie die kat dan is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:58

Ik zit hier in een buitengebied...ik ken niet alle buren,wel de naaste maar die hebben geen katten en houden overige dieren keurig op eigen terrein.

Het gebied is gigantisch hier en katten leggen grote afstanden af,bovendien heb ik niet de kracht en energie om bij alle mensen aan te gaan bellen om te vragen of ze toevallig een kat hebben die rondzwerft.
De naaste buren weten het trouwens ook niet...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:29

katten vangen wel konijnen, teminste wij hadden er vroeger één, maar wel jonkies, geen oudere dieren

hier genoeg katten , ook van andere en opvangers en cavia's, kippen/kuikens en ander spul maar de katten blijven er netjes vanaf

ik kan moeilijk 6000m erf omheinen om mijn katten op het erf te houden en het is juist wel de bedoeling dat ze de muizen, ratten en ander ongedierte van het hele erf vangen/opeten
katers zijn gecastreerd maarja, de jagers zien dat niet, duur geintje op den duur hier

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:34

Hier gelukkig ook geen buren die er last van hebben en zo wel, ze weten waar de katten horen. Maak geregeld met iedereen een praatje dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken. Mochten ze iets slopen of de buren willen iets in hun tuin om ze eruit te houden weten ze me te vinden. Daar betaal ik met liefde voor.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:41

Er loopt inmiddels een nieuwe petitie over het wel of niet afschieten van verwilderde katten.
In deze nieuwe petitie kan men wel kiezen tussen wel of geen afschot, en niet zoals de in dit topic besproken petitie waar men alleen tegen kan stemmen.
Ik zal vandaag daar een nieuw topic voor openen, en de link hier plaatsen.

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:50

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:35

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:03

Goed stuk :j

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:22

Laatst een kat aangereden bij ons in de straat. Buurvrouw en tevens eigenaar woest op de bestuurder van de auto. Waarop de man antwoordde: "mijn hond, goudvis en konijn lopen ook niet los in de straat. Wil je niet dat een derde jouw dier (per ongeluk !!) verwond of aan rijd, houdt deze in je eigen tuin! "

Eerlijk gezegd ben ik het hier ook wel mee eens. Wij hebben veel last van kattenpoep van katten van andere buren. Ook liggen ze bij ons op de buitenbank en stoten dan de bloem(potten) eraf. Ga je naar de eigenaar van de kat om te zeggen dat je last hebt van de poep van hun kat of dat ze de bloempotten kapot hebben gemaakt, is het hun kat niet want.... die gaat op de bak bij hun binnen en ligt nooit bij ons op de bank. Als je dan een foto laat zien waarop duidelijk hun kat in onze tuin op de bank ligt is dit eenmalig.

Een vriendin van mij houdt haar katten in haar eigen tuin dmv een hekje wat schuin op de schutting is gemonteerd en dit werkt perfect. Het is een kattenparadijs voor die beestjes in de tuin en daar kunnen ze dan ook prima "de kat in de natuur zijn" zonder dat andere mensen overlast van ze hebben.

Ps: Buurvrouw heeft alle schade incl. dierenarts kosten zelf moeten betalen (lees haar verzekering). Ook de schade die veroorzaakt werd aan de auto omdat de man probeerde de kat te ontwijken en hierdoor tegen een paaltje is geklapt.