Bij de koeien was helemaal geen sprake van vertroetelen, je raakt zo'n dier amper echt aan. af en toe de hand op de komt of een aai op zijn neus als je langsloopt, meer niet. Er wordt heel zakelijk met de dieren omgegaan. De dieren liepen op land, was het tijd om te melken gooide je het draad los en stuurde de koeien de "gang" door. stonden ze bij de melkmachine, werden ze aangekoppeld, werd er gewacht tot ze "leeg" waren, deurtje ging los en de dieren gingen t land weer op. vervolgens werd de machine schoon gemaakt en de volgende partij stond weer klaar. als er een stiertje geboren werd, wachtte ze tot het oud genoeg was, en dan ging het naar de slager. Als penny meisje zou ik NOOIT een dier naar de slager doen, je bent toch een debiel als je dat doet? Daar ben ik nu heel anders naar gaan kijken.
Nou kom ik terug op de rodeo, ik heb het topic opnieuw doorgelezen, en ben tot besluit gekomen dat het allemaal wel mee valt. Bij springen, dressuur , mennen, etc etc gebeuren ook ongelukken, het nadeel bij rodeo is dat die ongelukken altijd als eerste naar boven komen. er wordt niet/amper/ weinig naar de "normale" rodeo's gekeken. Ik denk dat dat gewoon komt doordat rodeo erg onbekend is in onze kleine Nederland (Europa?) en wij dus niks tot weinig meekrijgen van de andere kant.
Nou ben ik nog steeds een leek op rodeo gebied, maar ik weet inmiddels wel dat de boel flink overdreven wordt en het dus allemaal wel meevalt.