Automatisch browserspel Mijn Manege

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Automatisch browserspel Mijn Manege zoekt testspelers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:33

Het foksysteem is nog maar net klaar, dus op kleuren fokken kan altijd nog gebeuren. Alleen is dit iets wat pas veel later in het spel is.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is het eromheen, wat moet er gebeuren om dat leuker te maken, wat Murthul bijvoorbeeld aangeeft.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:37

Ik herken wel wat de overige bokkers zeggen. Ik begin het inmiddels ook lichtelijk eentonig te vinden, het enige wat ik nu doe is een beetje 'klikken'. Het zou leuk zijn als er wat meer mogelijkheden zouden zijn, wat meer uitdaging. In welke vorm precies, moet ik zelf even over nadenken, maar het is nu vrijwel hetzelfde. Je klikt 1x per half uur om te vegen, doet om de 4 minuten een quiz en traint je paard eens in de zoveel tijd.. en that's it. Ik ben al een stuk verder in het spel, maar doe nog steeds wat ik vanaf level 1 ook doe, dat is jammer!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:37

oh zo fokken zou ik ook heel leuk vinden,als je een doel hebt en steeds betere paarden kunt fokken.

misschien zou het wel leuk zijn om iets met het werken te doen? zodat je bij elke job elke dag een paar taakjes moet doen op het werk, maar ik weet natuurlijk niet wat er mogelijk is met zulke spellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:39

Ik denk dat ik begrijp wat jullie bedoelen :j

De taken zijn niet gevarieerd genoeg..

Klusjes zou in principe wel iets kunnen zijn, die dus baan gerelateerd zijn bedoel je Damned?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:51

jep en bij elke baan dus iets anders dat met de functie te maken heeft.

Oh, wat ik ook leuk vind bij bijvoorbeeld the sims, is dat als ze werken (maar ik denk dat het bij jullie spel altijd kan) dat er soms een venster opkomt met een probleem of zo en dat jij 2 keuzes hebt. je kiest 1 vd 2 en dan krijg je een positief (salarisverhoging, vriendschap,..), of negatief gevolg.
bij mijn manege zou je dit dan paardgerelateerd kunnen doen, of iets over paardrijvriendinnen, werk, wedstrijden (je bent op wedstrijd en bent dit vergeten, wat doe je? wedstrijd afzeggen met kans op afgang bij je vriendinnnen of doorgaan en hopen dat de jury het niet merkt)
snap je een beetje wat ik bedoel? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:52

Aah ja ik begrijp wat je bedoelt! :D

Zou dat ook leuk zijn met gewone events? Random events zeg maar, dat je zo af en toe zo'n venster krijgt?

Ik weet ook niet in hoeverre het allemaal mogelijk is, maar suggesties geven kan altijd :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:55

Ja dat denk ik wel, hoe meer hoe beter, zodat je er een beetje mee bezig gehouden wordt :)

Ik ga nog eens denken op andere ideeen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:56

Super!

Als je wilt, zou je dan de ideeën daar op het forum plaatsen? (Je kan dit gewoon kopiëren zeg maar)
Dan kunnen de beheerders ook meelezen namelijk :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:59

Tuurlijk!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 18:04

OutOfTheWood schreef:
Echter vind ik het ook jammer dat en niet met kleuren gefokt kan worden.
Op veel spellen is het OF op Punten fokken OF op kleuren fokken.
Daar zit voor veel mensen ook een grote uitdaging in aangezien er heel veel kleurtjes per ras mogelijk zijn dus er heel veel te leren & te ontdekken valt wat het zo interessant maakt.

Ook leuk om bij te leren en zo meer over kleuren te weten te komen :Y)

Er kan zeker wel op kleur gefokt worden, het is niet zo dat omdat het foksysteem niet geheel realistisch is er geen systeem in zit. De kleuren bij het fokken worden niet random gekozen.

Damned schreef:
jep en bij elke baan dus iets anders dat met de functie te maken heeft.

Oh, wat ik ook leuk vind bij bijvoorbeeld the sims, is dat als ze werken (maar ik denk dat het bij jullie spel altijd kan) dat er soms een venster opkomt met een probleem of zo en dat jij 2 keuzes hebt. je kiest 1 vd 2 en dan krijg je een positief (salarisverhoging, vriendschap,..), of negatief gevolg.
bij mijn manege zou je dit dan paardgerelateerd kunnen doen, of iets over paardrijvriendinnen, werk, wedstrijden (je bent op wedstrijd en bent dit vergeten, wat doe je? wedstrijd afzeggen met kans op afgang bij je vriendinnnen of doorgaan en hopen dat de jury het niet merkt)
snap je een beetje wat ik bedoel? :+

Dat klinkt wel leuk inderdaad Damned, eens over na denken!

In het algemeen: Het is wel een lastige, want een spel met bewegende elementen erin (zoals een paard poetsen oid) kunnen wij gewoon niet maken, dat is niet mogelijk. Een klik-spel blijft het dus sowieso, nu kunnen we natuurlijk wel opzoek naar meerder (klik-) mogelijkheden waardoor het wat spannender blijft.

Suggesties mogen inderdaad op het forum gezet worden van Mijn Manege zelf, daarvia verzamelen we alles.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:29

Tinkers hebben meer dan 12 kleuren, en meerdere bontpatronen.
Zo hebben ze ook Dun, Champagne, Zilver & Flaxen in hun genenpakket.

En misschien het forum aan het spel voegen :D
Als er dan dingen zoals RPG // Fokclubjes komen kunnen die daar kletsen en dat trekt ook al meer mensen denk ik .
Meer mensen die kletsen dus ondertussen ook klikken :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:33

Als het eenmaal vordert dan komen de kletsclubjes vanzelf

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:33

Maar bijvoorbeeld bij friezen is er maar 1 kleur, dus kan je geen 'betere' paarden fokken? Of worden betere paarden dan geboren met meer punten voor snelheid, behendigheid enzo?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:39

Damned schreef:
Maar bijvoorbeeld bij friezen is er maar 1 kleur, dus kan je geen 'betere' paarden fokken? Of worden betere paarden dan geboren met meer punten voor snelheid, behendigheid enzo?

Friezen hebben 2 kleuren, Zwart en Vos.
Vos is enkel heel zeldzaam in RL dus misschien ook op het spel?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:00

Het zou misschien ook leuk zijn om er meer opdrachten bij te doen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:17

Ik heb alvast een tinkerfokclubje geopend ;)
Iedereen die tinkers wilt gaan fokken is welkom ;)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:42

Ik heb me gisteren ook aangemeld, ik lag ziek op bed dus het was een welkome afleiding := Inmiddels twee wedstrijden gereden, maar ik word niet echt wijs van de uitslagen, het lijkt vrij random maar er zal vast iets achter zitten? En wordt bijvoorbeeld je ruiterniveau en dat van het paard gemeten op het moment dat je je inschrijft of op het moment van de wedstrijd?

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:05

Super leuk clubje al Arabella!

Killyenn : de gezondheid en niveau van de vaardigheden van het paard (per discipline zijn andere vaardigheden belangrijk) en het ruiterniveau van jezelf word meegenomen en dan nog wat andere kleine dingen. Het wordt gemeten op het punt dat de wedstrijd gereden word :)

Fokken ga ik even niet verder op in, we hebben een flink systeem achter de schermen opgezet en zodra er mensen gaat fokken zal dat vanzelf duidelijk worden. Meerdere rassen en kleuren van paarden zullen ook in de loop van de tijd er gewoon bij komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:50

Damned schreef:
Tuurlijk!

Was het nog gelukt? Anders wil ik het ook wel voor je aanmaken :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:57

[***] schreef:
Hoe zien jullie dan de invulling voor je? :) Wat zou jij nodig hebben om het spelen leuker te maken? Wat zou die invulling kunnen geven?

Ik speelde eerder howrse heet het dacht ik.
Kan je ook steeds als je op spaarde je paard verouderen.

Elke keer is zijn energie op.
Dus hem trainen gaat langzaam.
Verder ivm niet genoeg geld inderdaad alleen maar Quizen, vegen en af en toe op de manege trainen zodat ik zelf een level omhoog ga.

Zo maar wat sparen.
Wat ik nu aan geld heb wil ik niet aan een 2e paard uitgeven.
Want ik wil graag een bak.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:00

[***] schreef:
Damned schreef:
Tuurlijk!

Oh moet ik nu nog een nieuw topic daar maken met mijn ideeën die ik hier heb gezet? :+ Ik dacht je dit bedoelde met oog op eventuele volgende ideetjes. Ik zal het daar gelijk plaatsen :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:01

Kan je nu al fokken?

Of komt dat nog?

En wat is het voordeel als ik bv een bak en weiland enz plaats op mijn landgoed?

En moet je straks kiezen tussen een manege worden, paarden fokken of trainen?

Als ik nu een weiland en bak plaats op mijn landgoed kan ik straks nog wel fokken of trainen kiezen?
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-08-15 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:02

Het begint mij eerlijk gezegd ook te vervelen. Ik zit nu op ruiterniveau 18, maar heb nog 'maar' 309 euro. Trainen op de manege doe ik eigenlijk niet (veel) meer. Ik doe nu alleen quizzen en vegen, zodat ik hopelijk wat sneller het geld heb om een paard te kopen.. Want als ik dan ook ga trainen, is het geld er zo weer van af. Nu klik ik onder het leren wel door, maar toch..

En hoe je t dan leuker kan maken.. Tja. Geen idee.. Ik vind het geld verdienen alleen zo lang duren... Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:07

linnie050 schreef:
[***] schreef:
Hoe zien jullie dan de invulling voor je? :) Wat zou jij nodig hebben om het spelen leuker te maken? Wat zou die invulling kunnen geven?

Ik speelde eerder howrse heet het dacht ik.
Kan je ook steeds als je op spaarde je paard verouderen.

Elke keer is zijn energie op.
Dus hem trainen gaat langzaam.
Verder ivm niet genoeg geld inderdaad alleen maar Quizen, vegen en af en toe op de manege trainen zodat ik zelf een level omhoog ga.

Zo maar wat sparen.
Wat ik nu aan geld heb wil ik niet aan een 2e paard uitgeven.
Want ik wil graag een bak.

Geld is inderdaad wat lastig merken wij. Damned had een aantal leuke ideeën hierboven beschreven. Kom vooral met suggesties :j

Damned schreef:
[***] schreef:
Damned schreef:
Tuurlijk!

Oh moet ik nu nog een nieuw topic daar maken met mijn ideeën die ik hier heb gezet? :+ Ik dacht je dit bedoelde met oog op eventuele volgende ideetjes. Ik zal het daar gelijk plaatsen :=

Oeps :o Sorry ik bedoelde inderdaad alles nog even op een rijtje, misschien komen anderen ook nog met leuke aanvullingen.
Mijn fout bij deze :D

linnie050 schreef:
Kan je nu al fokken?

Of komt dat nog?

En wat is het voordeel als ik bv een bak en weiland enz plaats op mijn landgoed?

En moet je straks kiezen tussen een manege worden, paarden fokken of trainen?

Als ik nu een weiland en bak plaats op mijn landgoed kan ik straks nog wel fokken of trainen kiezen?

In de updates kun je inderdaad lezen dat het fokken mogelijk is :j
Je kunt trouwens altijd switchen bij je stal, het is niet zo dat als je een manege kiest, je niets anders meer kan kiezen. Je kan dan nog naar een Fokkerij of trainingstal toe.

xPearl schreef:
Het begint mij eerlijk gezegd ook te vervelen. Ik zit nu op ruiterniveau 18, maar heb nog 'maar' 309 euro. Trainen op de manege doe ik eigenlijk niet (veel) meer. Ik doe nu alleen quizzen en vegen, zodat ik hopelijk wat sneller het geld heb om een paard te kopen.. Want als ik dan ook ga trainen, is het geld er zo weer van af. Nu klik ik onder het leren wel door, maar toch..

En hoe je t dan leuker kan maken.. Tja. Geen idee.. Ik vind het geld verdienen alleen zo lang duren... Haha

:j
Bedankt voor je mening. We gaan er eens goed naar kijken.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:10

Het sparen gaat volgens mij al een stuk sneller. Als je straks ver genoeg bent om te fokken en voor anderen te trainen etc zal het wel veel sneller gaan.