Nies_ schreef:Of als we gewoon met paard en wagen waren blijven rijden.
Helemaal mee eens. En het zou er buiten nog een stuk mooier uit zien ook. Waarom stel je daar geen petitie voor op?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
FlyAway schreef:Lous schreef:De milieuschade zou ook een stuk minder zijn als er toen ook al hybride auto's waren.
Zo kun je voor alles wel iets bedenken.
Heel goed, hou die positieve en innovatieve denkwijze vast!
LiannePuthzy schreef:het vuurwerk mag van mijn part ook veiliger, me buurjongen had zo'n pakket met allemaal potten (wel gewoon legaal) er in 1 met gillende keukenmeiden, die vlogen mooi om onze oren omdat ze niet omhoog schoten maar gewoon random overal heen werden geschoten.
woofie schreef:oke, kan iemand mij in vredesnaam uitleggen waarom in de landen om ons heen, waar vuurwerk 12 maanden per jaar gewoon verkrijgbaar is, er amper geknald word door particulieren op en rond 31 december?
Als het mag, is het blijkbaar niet leuk meer! maar, met al die regels hier rondom de verkoop en het afschieten wordt het tot iets bijzonders verheven!
Geef het hier ook vrij en ik garandeer jullie dat binnen een maand de LOL eraf is...kost alleen maar geld en dat geld daar kan je ook leukere dingen mee doen....
RdLFoto schreef:Dus dan is het alleen een fles champagne die openplopt. OHNEE, de kurk kan met 65 km/h gaan, doe maar niet, VERBIED CHAMPAGNE.
^ Zo zie ik dit hele topic...
YellowGray schreef:Zo zie ik het helemaal niet.
Ik heb 18 jaar in een doodnormale woonwijk gewoond waar nooit iets naars gebeurde. Behalve op Oudjaarsavond. Dan liepen er mensen tot 04:00 door de straten, sloegen ruiten in, gooiden overal illegaal vuurwerk rond en onze auto is twee keer vernield. De dagen voorafgaand aan deze "gezellige" avond stonden er jongens in de tunnel dichtbij vuurwerk af te steken. Ik mocht dan niet meer alleen naar de tramhalte lopen omdat dit gewoon veel te gevaarlijk was. Er hebben mensen vuurwerk naar mij en naar andere mensen gegooid en naar honden.
Ik hoop dat je dan begrijpt dat ik écht bang ben voor vuurwerk en dat ik het verschrikkelijk spul vind. Natuurlijk zijn er mensen die op een verantwoordelijke manier vuurwerk afsteken en waar niemand last van heeft. Maar helaas ga ik daar geen rekening mee houden als het om mijn eigen veiligheid gaat.
Nies_ schreef:Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.
Sjolvir schreef:Het probleem is niet het vuurwerk, maar diegene die het in handen heeft.
Is het in handen van een idioot, tja, dan heb je problemen, maar anders mikken ze je container wel in de sloot, jatten het bankje voor je huis weg en gooien het op de brandstapel, nadat ze het doormidden hebben getrapt.
Is het vuurwerk in handen van normale mensen, dan steken die dat netjes op afgesproken tijden af en smijten het niet tussen je voeten.
Net zoiets als alcohol, als je daar netjes mee omgaat niets aan de hand.
Giet een of andere gek zich vol die vervolgens achter het stuur kruipt, dan heb je met beetje pech dode onschuldige slachtoffers.
Sjolvir schreef:YellowGray schreef:Zo zie ik het helemaal niet.
Ik heb 18 jaar in een doodnormale woonwijk gewoond waar nooit iets naars gebeurde. Behalve op Oudjaarsavond. Dan liepen er mensen tot 04:00 door de straten, sloegen ruiten in, gooiden overal illegaal vuurwerk rond en onze auto is twee keer vernield. De dagen voorafgaand aan deze "gezellige" avond stonden er jongens in de tunnel dichtbij vuurwerk af te steken. Ik mocht dan niet meer alleen naar de tramhalte lopen omdat dit gewoon veel te gevaarlijk was. Er hebben mensen vuurwerk naar mij en naar andere mensen gegooid en naar honden.
Ik hoop dat je dan begrijpt dat ik écht bang ben voor vuurwerk en dat ik het verschrikkelijk spul vind. Natuurlijk zijn er mensen die op een verantwoordelijke manier vuurwerk afsteken en waar niemand last van heeft. Maar helaas ga ik daar geen rekening mee houden als het om mijn eigen veiligheid gaat.
Dat zijn dezelfde idioten als bv de vandalen bij voetbalwedstrijden.
Die moeten ze gewoon van de straat plukken en vooral opsluiten, aangezien dit bij mij ook valt onder relschoppen en vandalisme.
Het probleem is niet het vuurwerk, maar diegene die het in handen heeft.
Is het in handen van een idioot, tja, dan heb je problemen, maar anders mikken ze je container wel in de sloot, jatten het bankje voor je huis weg en gooien het op de brandstapel, nadat ze het doormidden hebben getrapt.
Is het vuurwerk in handen van normale mensen, dan steken die dat netjes op afgesproken tijden af en smijten het niet tussen je voeten.
Net zoiets als alcohol, als je daar netjes mee omgaat niets aan de hand.
Giet een of andere gek zich vol die vervolgens achter het stuur kruipt, dan heb je met beetje pech dode onschuldige slachtoffers.
uniekhorse schreef:Ik teken ook niet. Vind het prachtig en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid. Wat betreft afgeblazen ledematen, dit valt in de meeste gevallen onder verkeerd gebruik.