Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:26

Nies_ schreef:
Of als we gewoon met paard en wagen waren blijven rijden.

Helemaal mee eens. En het zou er buiten nog een stuk mooier uit zien ook. Waarom stel je daar geen petitie voor op? :)*

LiannePuthzy

het vuurwerk mag van mijn part ook veiliger, me buurjongen had zo'n pakket met allemaal potten (wel gewoon legaal) er in 1 met gillende keukenmeiden, die vlogen mooi om onze oren omdat ze niet omhoog schoten maar gewoon random overal heen werden geschoten.

woofie

oke, kan iemand mij in vredesnaam uitleggen waarom in de landen om ons heen, waar vuurwerk 12 maanden per jaar gewoon verkrijgbaar is, er amper geknald word door particulieren op en rond 31 december?
Als het mag, is het blijkbaar niet leuk meer! maar, met al die regels hier rondom de verkoop en het afschieten wordt het tot iets bijzonders verheven!
Geef het hier ook vrij en ik garandeer jullie dat binnen een maand de LOL eraf is...kost alleen maar geld en dat geld daar kan je ook leukere dingen mee doen....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:27

FlyAway schreef:
Lous schreef:
De milieuschade zou ook een stuk minder zijn als er toen ook al hybride auto's waren.
Zo kun je voor alles wel iets bedenken.

Heel goed, hou die positieve en innovatieve denkwijze vast! :)

Edit:
*knip*
Laatst bijgewerkt door Lous op 01-01-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:28

LiannePuthzy schreef:
het vuurwerk mag van mijn part ook veiliger, me buurjongen had zo'n pakket met allemaal potten (wel gewoon legaal) er in 1 met gillende keukenmeiden, die vlogen mooi om onze oren omdat ze niet omhoog schoten maar gewoon random overal heen werden geschoten.

Het is ook een illusie om te denken dat legaal vuurwerk per definitie veilig zou zijn. Dat is echt schijnveiligheid. Als er alleen maar legaal vuurwerk te verkrijgen zou zijn, dan gaan mensen gewoon daarvan hun eigen vuurwerkbommen maken.

Daarom is een algeheel verbod op het afsteken van vuurwerk door particulieren de enige zinvolle oplossing naar mijn mening.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:30

woofie schreef:
oke, kan iemand mij in vredesnaam uitleggen waarom in de landen om ons heen, waar vuurwerk 12 maanden per jaar gewoon verkrijgbaar is, er amper geknald word door particulieren op en rond 31 december?
Als het mag, is het blijkbaar niet leuk meer! maar, met al die regels hier rondom de verkoop en het afschieten wordt het tot iets bijzonders verheven!
Geef het hier ook vrij en ik garandeer jullie dat binnen een maand de LOL eraf is...kost alleen maar geld en dat geld daar kan je ook leukere dingen mee doen....

idd, mee eens en dan is het probleem ook opgelost, dan kan de gemeente shows gaan geven, maar dan mag je als particulier alsnog afsteken, maar dat doe je niet meer want het is "normaal" geworden

Sjolvir

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:32

Van mij mogen ze gewoon vuurwerk af blijven steken.
Alleen moeten ze eens leren dat dat dan alleen op de afgesproken tijden is en niet tussen de voeten van voorbijgangers, of naast dieren.

Ga dus de petitie niet tekenen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:41

Ik heb wel getekend. Particulieren die vuurwerk afsteken vind ik een bijzonder gevaarlijke traditie die bovendien niets toevoegt aan de feestsfeer. Weg ermee. :)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:00

Dus dan is het alleen een fles champagne die openplopt. OHNEE, de kurk kan met 65 km/h gaan, doe maar niet, VERBIED CHAMPAGNE.

^ Zo zie ik dit hele topic...

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:06

Zo zie ik het helemaal niet.

Ik heb 18 jaar in een doodnormale woonwijk gewoond waar nooit iets naars gebeurde. Behalve op Oudjaarsavond. Dan liepen er mensen tot 04:00 door de straten, sloegen ruiten in, gooiden overal illegaal vuurwerk rond en onze auto is twee keer vernield. De dagen voorafgaand aan deze "gezellige" avond stonden er jongens in de tunnel dichtbij vuurwerk af te steken. Ik mocht dan niet meer alleen naar de tramhalte lopen omdat dit gewoon veel te gevaarlijk was. Er hebben mensen vuurwerk naar mij en naar andere mensen gegooid en naar honden.
Ik hoop dat je dan begrijpt dat ik écht bang ben voor vuurwerk en dat ik het verschrikkelijk spul vind. Natuurlijk zijn er mensen die op een verantwoordelijke manier vuurwerk afsteken en waar niemand last van heeft. Maar helaas ga ik daar geen rekening mee houden als het om mijn eigen veiligheid gaat.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:08

Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.

:')

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:10

RdLFoto schreef:
Dus dan is het alleen een fles champagne die openplopt. OHNEE, de kurk kan met 65 km/h gaan, doe maar niet, VERBIED CHAMPAGNE.

Maar Rash, ik denk niet dat er daardoor huizen in brand vliegen en mensen lichaamsdelen kwijtraken.. :+

Er moet gewoon veel beter gecontroleerd worden, en meer veiligheidsmaatregelen genomen worden, want ik jet aantal gewonden, huizen in brand en kapotte auto's etc. Is veel te groot..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:10

YellowGray schreef:

Ik heb 18 jaar in een doodnormale woonwijk gewoond waar nooit iets naars gebeurde. Behalve op Oudjaarsavond. Dan liepen er mensen tot 04:00 door de straten, sloegen ruiten in, gooiden overal illegaal vuurwerk rond en onze auto is twee keer vernield. De dagen voorafgaand aan deze "gezellige" avond stonden er jongens in de tunnel dichtbij vuurwerk af te steken. Ik mocht dan niet meer alleen naar de tramhalte lopen omdat dit gewoon veel te gevaarlijk was. Er hebben mensen vuurwerk naar mij en naar andere mensen gegooid en naar honden.
Ik hoop dat je dan begrijpt dat ik écht bang ben voor vuurwerk en dat ik het verschrikkelijk spul vind. Natuurlijk zijn er mensen die op een verantwoordelijke manier vuurwerk afsteken en waar niemand last van heeft. Maar helaas ga ik daar geen rekening mee houden als het om mijn eigen veiligheid gaat.

Dat zijn dezelfde idioten als bv de vandalen bij voetbalwedstrijden.
Die moeten ze gewoon van de straat plukken en vooral opsluiten, aangezien dit bij mij ook valt onder relschoppen en vandalisme.

Het probleem is niet het vuurwerk, maar diegene die het in handen heeft.
Is het in handen van een idioot, tja, dan heb je problemen, maar anders mikken ze je container wel in de sloot, jatten het bankje voor je huis weg en gooien het op de brandstapel, nadat ze het doormidden hebben getrapt.
Is het vuurwerk in handen van normale mensen, dan steken die dat netjes op afgesproken tijden af en smijten het niet tussen je voeten.

Net zoiets als alcohol, als je daar netjes mee omgaat niets aan de hand.
Giet een of andere gek zich vol die vervolgens achter het stuur kruipt, dan heb je met beetje pech dode onschuldige slachtoffers.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:12

Nies_ schreef:
Ik ben er uit. Heb eens goed de woonplaatsen in de gaten gehouden en een verbod is een top idee, met uitzondering van Brabant en Rotterdam, want daar schijnt het wel te kunnen.

:')

Ja in regio Rotterdam kan het wel, proest. Die haalde als eerste het nieuws met vuurwerkgewonden en andere ongeregeldheden geloof ik :=

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:15

Ik teken ook niet. Vind het prachtig en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid. Wat betreft afgeblazen ledematen, dit valt in de meeste gevallen onder verkeerd gebruik.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:15

De Rotterdammers op bokt hebben anders geen overlast.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:16

Sjolvir schreef:
Is het in handen van een idioot, tja, dan heb je problemen, maar anders mikken ze je container wel in de sloot, jatten het bankje voor je huis weg en gooien het op de brandstapel, nadat ze het doormidden hebben getrapt.
Is het vuurwerk in handen van normale mensen, dan steken die dat netjes op afgesproken tijden af en smijten het niet tussen je voeten.

Giet een of andere gek zich vol die vervolgens achter het stuur kruipt, dan heb je met beetje pech dode onschuldige slachtoffers.

Het probleem is dus blijkbaar dat er teveel idioten in ons land rondlopen om vuurwerk vrij beschikbaar te houden voor particulieren. Als diezelfde idioten dan met een slok op met vuurwerk gaan spelen.... Dan heb je dubbel feest :=
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 01-01-14 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:16

Moet trouwens zeggen dat het bij mij in de straat en eigenlijk in de wijk wel rustig was. Maar aan een wijk die aan mijn wijk grenst zijn ze helemaal los gegaan. Is daar zelfs een snoepwinkeltje afgefikt.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:17

Sjolvir schreef:
YellowGray schreef:

Dat zijn dezelfde idioten als bv de vandalen bij voetbalwedstrijden.
Die moeten ze gewoon van de straat plukken en vooral opsluiten, aangezien dit bij mij ook valt onder relschoppen en vandalisme.

Ja, natuurlijk zijn het de mensen die het écht gevaarlijk maken. Ik vind dat eigenlijk ongeveer dezelfde discussie als die men voert in de VS over vuurwapens. "Geweren doden geen mensen, mensen doden mensen" is daar een veelgehoord argument. Natuurlijk is dit letterlijk waar, maar ik vind ook dat het rare mensen moeilijk gemaakt moet worden om andere mensen kwaad te doen. En als dit bereikt kan worden met een vuurwerkverbod, dan vind ik dat een goede oplossing.
Daarnaast moet er uiteraard veel strenger opgetreden worden tegen dat soort tuig. Ik heb een aantal keer meegemaakt dat de politie werd gebeld bij overlast of gevaarlijke situaties en dat ze het niet belangrijk genoeg vonden om te komen (dit werd dan ook letterlijk aan de telefoon gezegd). Dat moet ook niet kunnen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:17

Nies_ schreef:
De Rotterdammers op bokt hebben anders geen overlast.

en alleen de bokkers beslissen of het afgeschaft moet worden of niet?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:18

Ik denk dat we messen en pistolen ook maar moeten legaliseren dan, en alcohol achter het stuur ook. Want er zijn genoeg mensen die er goed mee omgaan, dan kunnen de slechten het toch niet verpesten?! :roll:

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:19

Messen zijn legaal? Weet niet wat jij in je keukenla hebt liggen? Wapens zijn ook gewoon legaal, mits je een vergunning hebt.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:25

RdLFoto schreef:

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:26

Nies_ schreef:
Messen zijn legaal? Weet niet wat jij in je keukenla hebt liggen? Wapens zijn ook gewoon legaal, mits je een vergunning hebt.

Op straat? dacht het toch echt niet. :n
Of gebruik jij vuurwerk in je huis?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:26

uniekhorse schreef:
Ik teken ook niet. Vind het prachtig en iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid. Wat betreft afgeblazen ledematen, dit valt in de meeste gevallen onder verkeerd gebruik.

De helft van alle vuurwerkgewonden is een onschuldig omstander. Om dan te stellen dat je verantwoordelijk bent voor je eigen veiligheid gaat een beetje ver.