Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Murthul schreef:Katten belasting zou ik prima vinden, als je kat nooit buiten komt is dat dan wel weer onzin en t is vrij moeilijk te controleren, maargoed. Al onze katten zijn ook netjes gecastreerd of gesteriliseerd.
Murthul schreef:Een zwerfkat doden heb ik niet veel problemen mee, maar wat mij zo tegenstaat is dat het vaak gebeurt dat ook huiskatten werden geschoten.. Wij hebben op t moment 3 katten die buiten komen, waarvan 2 ook de hele buurt rondstruinen, wil dat dan meteen betekenen dat ze afgeschoten moeten worden? Als je t mij vraagt niet. Een kat is een dier met een eigen willetje, ik kan er moeilijk achteraan blijven huppelen om te voorkomen dat mijn kat dat muisje vangt.. Dat is de natuur, niets aan te doen.
little_king schreef:Murthul schreef:Katten belasting zou ik prima vinden, als je kat nooit buiten komt is dat dan wel weer onzin en t is vrij moeilijk te controleren, maargoed. Al onze katten zijn ook netjes gecastreerd of gesteriliseerd.
Onze hond komt ook niet van het eigen erf en we betalen ook hondenbelasting.
Dus dat vergelijk kan daardoor weggestreept worden.
spatter schreef:Ik woon in Belgie en hier mogen ze dat dus gewoon doen.
Trouwens in Nederlands Limburg blijkbaar ook want daar staan ook tig hutjes (ik woon op de grens)

Karla_1999 schreef:Ik ben ook tegen het afschieten van katten. ik bedoel maar: Er zijn ook te veel mensen, als die ik een een natuurgebied lopen, moeten die dan ook afgeschoten worden?
Ik snap wel dat er mensen voor zijn, maar dat zijn vaak geen katten liefhebbers. Voor die mensen: Vul in de plaats van "kat", "paard" of "hond" in. Ben je er dan nog tegen?
Katten zijn de dieren waar wij gek op zijn, ik moet er niet aan denken hoor, dat mijn schatjes zomaar worden afgeschoten..![]()
p.s. ik heb niet alles gelezen, sorry voor als dit al eens is langsgekomen
Nee serieus, waarom beschouwen ze katten niet gewoon als levend wezen? Een mens hoef je toch ook niet binnen te houden? of op je eigen terrein te houden? Dat vind dus onzin. Een kat moet gewoon lekker kunnen gaan en staan waar ze willen.

Karla_1999 schreef:Het is gewoon zielig om je katten binnen te houden. "het is de kat z'n natuur","een kat kun je nu eenmaal niet binnen houden" Dit is zeker geen onzin! En hoe wil je een kat op je eigen terrein houden? Hekjes er omheen zetten?Nee serieus, waarom beschouwen ze katten niet gewoon als levend wezen? Een mens hoef je toch ook niet binnen te houden? of op je eigen terrein te houden? Dat vind dus onzin. Een kat moet gewoon lekker kunnen gaan en staan waar ze willen.
Ik heb een goed idee: Mensen moeten tegenwoordig binnen blijfen, kunnen ze dat niet? Dan moeten ze maar gecastreerd worden
Karla_1999 schreef:Het is gewoon zielig om je katten binnen te houden. "het is de kat z'n natuur","een kat kun je nu eenmaal niet binnen houden" Dit is zeker geen onzin! En hoe wil je een kat op je eigen terrein houden? Hekjes er omheen zetten?Nee serieus, waarom beschouwen ze katten niet gewoon als levend wezen? Een mens hoef je toch ook niet binnen te houden? of op je eigen terrein te houden? Dat vind dus onzin. Een kat moet gewoon lekker kunnen gaan en staan waar ze willen.
Ik heb een goed idee: Mensen moeten tegenwoordig binnen blijfen, kunnen ze dat niet? Dan moeten ze maar gecastreerd worden![]()
En dat dat vaak niet-kattenliefhebbers zijn, bedoel ik niet iedereen, dus misschien ook wel niet jou...

Dus dat valt wel mee.Friso_lover schreef:En hoe denk je dat je een kat moet laten stoppen met jagen? Tanden eruit trekken en dan maar thuis een kunstgebitje in voor het eten?
En ik kan ook niet geloven dat een kat konijnen te pakken kan krijgen. Wij hadden konijnen in een ren buiten staan, dus geen dakje of iets er op en ze zijn nog nooit gepakt door andere dieren, daarbij heeft de hele buurt kattenDus dat valt wel mee.
Onze kat komt dus wel gewoon overal buiten, nooit geen klachten gehad en is netjes gecastreerd. Evenals onze vorige katten; allemaal gecastreerd of gesteriliseerd.
Citaat:Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.

Ik heb een goed idee: Mensen moeten tegenwoordig binnen blijfen, kunnen ze dat niet? Dan moeten ze maar gecastreerd worden![]()
En dat dat vaak niet-kattenliefhebbers zijn, bedoel ik niet iedereen, dus misschien ook wel niet jou...