werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:13

Haha van een riem om mijn middel ga ik niet met hoger uitslaande benen lopen :+

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:15

lifaya schreef:
die band zit er ook niet voor niets :D Het is gewoon "onderdeel" van het tuigage van een bronc horse :)

Dit geloof ik dus niet. Het hoort erbij omdat het voor een extra prikkel zorgt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:16

ThreeFingers schreef:
Haha van een riem om mijn middel ga ik niet met hoger uitslaande benen lopen :+

Nee wij niet :P maar wij zijn ook niet gefokt op het uitslaan van onze benen haha :))

Beetje vergelijkbaar dan met bijvoorbeeld verzwaarde ijzers bij IJslanders. Die tillen hun benen dan ook hoger op :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:17

ThreeFingers schreef:
lifaya schreef:
die band zit er ook niet voor niets :D Het is gewoon "onderdeel" van het tuigage van een bronc horse :)

Dit geloof ik dus niet. Het hoort erbij omdat het voor een extra prikkel zorgt.

Dat zeggen we toch ook :') ik zeg alleen maar dat deze band niet knelt of snijd en dat het gevoel van die riem om een paard stimuleert om nog hoger te bokken dan dat ze al doen

ThreeFingers

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:19

Dan word het toch hoogste tijd dat de mishandel fabels uit de wereld geholpen moeten worden :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:21

Ach weetje, je zal vast en zeker ook rodeo's hebben met mensen die inderdaad slechte dingen doen. Hetzelfde als dat je grote dressuur ruiters hebt die nog ergere dingen als de rollkur doen. Je hebt overal van die rotte appels tussen zitten. Wat ik met mijn ogen heb gezien is vooral mensenleed :') De dieren zagen er allemaal goed uit, mochten na een paar minuten stuiteren weer lekker naar de wagen toe en die zullen merendeel van hun leven lekker op de weide doorbrengen :j Tjah...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:24

ThreeFingers schreef:
Dan word het toch hoogste tijd dat de mishandel fabels uit de wereld geholpen moeten worden :)

De mishandelfabels zijn helaas heel hardnekkig en het is heel moeilijk om door te dringen tot de mensen die klakkeloos geloven dat al deze mishandelfabels op waarheid berusten, of dat dingen die 30 jaar geleden fout gingen, nog steeds aan de hand zijn. De meeste filmpjes van Shark zijn 30 jaar oud, en als ik over 30 jaar filmpjes ga verzamelen kom ik ook op een filmpje met allerlei situaties die tegenwoordig niet meer kunnen. Maak fimpjes van een achteraf rodeo of een rodeo die niet helemaal conform de regels werkt zoals de Cheyenne Frontier days (en de meeste filmpjes van Shark komen van die rodeo) zet ze op het internet en verwijs er keer op keer naar. Ziedaar waar je met alle informatie van de wereld die wel correct is en op waarheid berust, tegenaan te vechten hebt.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:25

Ben het helemaal met je eens. Overal waar mensen met dieren werken is dat zo.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:29

Maar vroegah hoorde je ook vaak dat springpaarden gedwongen werden om hoger en hoger te springen....
Er zal ook best een kern van waarheid ingezeten hebben. En er zullen ook nu nog mensen zijn die hun dieren op niet zulke fijne wijzes dresseren.
Zelf ben ik ook een liefhebber van de rensport en ook daar moet je altijd in de verdediging want foei foei foei

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 23:34

Cassidy schreef:
@ Skinny, ik had een vraag gesteld maar daar geen antwoord op gekregen en na even zoeken heb ik de bron gevonden waar je dat stukje vandaan hebt wat je op deze pagina hebt gequote. Ik ga er daarbij van uit dat dit niet van jouw hand is. Voor degenen die geinteresseerd zijn in de bron.

http://www.erc-paarden.be/RODEO.N.htm

Ja, ik had besloten dat ik naar niet meer op je reageer ik vind je het niet waard, je bent in staat iemand te vernederen omdat jij perse je zin wil hebben (meerdere topics al door jou hand zien verknallen), Ik vind dat laag bij de grond, ik ben daar niet van gediend en als je het allemaal zo goed weet kun je zelf ook de bron wel opzoeken. Ik kan nog meer stukken voor je plakken hoor zo moeilijk is dat niet maar het is allemaal het zelfde, Nogmaals ik negeer jou en je berichten in welk topic dan ook. Ik vind je maar een min persoon die in alle discusies het laatste woord wil hebben dus hierbij mijn uitnodiging aan jou plaats alsjeblieft nog een minne reactie op mijn post en verder: zoek het uit.
Mij kun je niet overtuigen je vervalt in herhaling. En onderbouwen is er niet bij, je sleept er van alles bij.

Maar aantonen dat die paarden er zoveel lol in hebben kun je niet, of heb je inmiddels een paard persoonlijk gesproken? Het zijn allemaal aannames die je doet niets anders een stelling waar je je als een pitbull in vastbijt prima hoor.

Vind het allemaal goed, maar wees een flinke meid en laat ander ook eens in hun waarde dat zou je sieren. Succes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:03

Beste Skinny.

Het gaat in deze discussie niet over jouw naar mij of mij naar jouw, of het bewust ontzeggen van informatie van jouw kant alleen naar mij toe, want heel Bokkend Nederland kan meelezen. Je mag mij ignoreren, de rest ignoreren vind ik dan weer niet heel erg netjes van je.

Als ik een boek schrijf, of een wetenschappelijk artikel, en ik haal er bronnen van anderen bij, dan ben ik verplicht om mijn bronnen te vermelden, anders gaat de lezer niet weten waar ik de info vandaan heb en me niet serieus nemen. En dan kan en mag ik van een ander niet verwachten dat hij de bronnen zelf opzoekt, want deze bron was met enig gemak zelf te ontdekken omdat hij op het internet stond, maar dat is echt niet met iedere bron hetzelfde. Als ik de mening van een buurman vraag en die dan in een boek verwerk is de bron voor anderen niet te achterhalen.

Je geeft aan dat je nog meer stukken kunt plakken die allemaal hetzelfde zijn. Als ik in een artikel eenzijdige bronnen zou hanteren die één standpunt innemen en voor het gemak omdat het niet in mijn straatje past duidelijke aanwijzingen van het tegendeel terzijde zou laten, ben ik niet objectief bezig en is dat een staaltje van bijzonder slechte journalistiek en zijn er maar weinigen die dat serieus gaan nemen.

Voor zover de vorm. Over de inhoud kan ik kort zijn. Als jij niet openstaat voor informatie van andere bronnen dan Shark en Peta of van die ene site waar de quote vanaf kwam, ben je je informatie heel eenzijdig aan het verzamelen, en ga je nooit het echte complete plaatje zien. Ik probeer keer op keer je zover te brengen dat wel te doen maar dat lukt me zo te zien niet. Je mag gerust aan je mening vasthouden, je erop wijzen dat ik vind dat die mening die je nu hebt gevormd is ontstaan uit emoties en niet vanuit je hoofd, is in mijn ogen geen drammen. Ik dring duidelijk niet tot je door, dus zullen we het hierbij laten? Let's agree to disagree.

Tot slot van mij toch nog een wens voor jouw: ik hoop dat je ooit gaat leren om verschillende kanten van een vraagstuk te belichten, er met anderen over gaat praten, meerdere bronnen gaat hanteren voordat je tot een conclusie komt waar je je mening op baseert. En dan, als je een mening hebt, bereid bent om die eventueel bij te stellen als je tot nieuwe inzichten komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 09:25

De riem zit helemaal niet zo strak. Als jij je back cinch tegen de buik aan laat komen zal je paard ook gaan bokken. Net als bijvoorbeeld de eerste keer met pessoatuig. Als de paarden de ruiter er af krijgen zullen ze dat gauw doorhebben. Singel=bokken. Ruiter er af= bokken, 8 sec voorbij= klaar zijn!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:24

Mensen.. jullie lopen hier allemaal te oordelen over dingen die 99.9% van jullie nog nooit in het echt hebben gezien! Als je dan zo graag wil oordelen, ga dan naar een echte rodeo en kijk en praat daar met de pro's ipv hier allemaal aannames te maken!! Je kan dingen wel op een filmpje hebben gezien maar dat is toch echt anders dan het in real life mee gemaakt te hebben ;)

En anders heb je nog een heel mooi ander forum http://www.peta.com ga je daar maar lekker klagen :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:53

Ik heb ook nog nooit een rodeo in het echt gezien, hoeft ook niet. Maar ik kan wel objectieve informatie inwinnen en opzoeken om een oordeel erover te vormen :)

Ik hoef niet in China geweest te zijn om te snappen dat het bv met de mensenrechten niet rooskleurig is gesteld.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:58

Nee maar een beeld uit de realiteit doet je wel de ogen open.. als iemand je het uitlegd hoe alles precies in zijn werk gaat!
Ik hou met heel mijn hart van paarden en ben absoluut tegen mishandeling. Maar zoals cassidy al zei ik heb meer medelijden met de ruiters soms als de paarden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:02

Maar ik doe ook aannames op basis van wat ik heb gelezen, niet op wat ik zelf heb gezien. Als iemand uitlegt hoe het wel in z'n werk gaat; het is ook iemand geloven op z'n blauwe ogen zeg maar. Natuurlijk controleer je je bron als je het goed doet, maar het blijft een aanname.
Als iemand een andere 'realiteit' heeft door alle informatie, dan ik heb het; prima :)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:10

Ik ben zelf heel veel op rodeo's te vinden en een van mijn goede vrienden fokt deze paarden en heeft zijn ranch er mee vol staan.. deze paarden hebben een super leven en heb alles met eigen ogen gezien, dan is het toch geen aannamen meer lijkt me!

Daarbij als je dingen leest van mensen die er neutraal voor staan en realistisch zijn is daar geen probleem mee.. ;) Maar ik ben van mening dat je pas een echt oordeel kunt geven als je er zelf ook echt bent geweest!

Dus bij deze mocht er iemand in de buurt zijn van Reno Nevada neem gerust contact op en ik kan je van alles laten zien ;)

edit.. de titel van dit topic staat me ook niet echt aan.. aangezien de ts de rodeo beoordeeld op een paar filmpjes waar het even mis gaat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:14

Maar voor mij blijven het aannames, zo bedoel ik het; ik kan het niet met eigen ogen zien en ben mij er van bewust dat ik de aannames doe op basis van de verstrekte informatie. Vind ik ook meer dan genoeg, heb geen behoefte om het in het echt te zien; hooguit voor de sfeer eromheen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:18

Dat is jou mening en jou visie en dat respecteer ik! ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:23

Je snapt het! :)

Zo bedoelde ik het ook :) enige dat je kan doen is informatie aanreiken en als mensen dat niet willen aannemen; ook goed. Als het je praktisch door je strot wordt geduwd met 'die is de échte waarheid' krijg je juist defensieve reacties en staan mensen er nog minder open voor.

Overigens heb ik niets tegen rodeo's, maar dat had ik al eerder in het topic gezet haha

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:41

Niet alles wat op internet staat of wat in de krant staat, berust op waarheid.
We hebben zelf ook wat verstand meegekregen.
Overal worden dieren (mis) gebruikt door mensen en de 1 zal er respectvoller mee omgaan dan de ander.
Dus ook van de rodeo zullen er negatieve en positieve filmpjes zijn. Maar die zijn er ook van de dressuur te vinden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:56

Ik dacht dat dit soort topics niet waren toegestaan onder het motto dierenmishandeling?

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:08

vuurneon schreef:
Je snapt het! :)

Zo bedoelde ik het ook :) enige dat je kan doen is informatie aanreiken en als mensen dat niet willen aannemen; ook goed. Als het je praktisch door je strot wordt geduwd met 'die is de échte waarheid' krijg je juist defensieve reacties en staan mensen er nog minder open voor.

Overigens heb ik niets tegen rodeo's, maar dat had ik al eerder in het topic gezet haha

Kan me hier alleen maar bij aansluiten.

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 00:07

Na zo veel reacties voel ik mij net zo n naïef pennymeisje die alles o zo zielig vind.
vlak na dat ik deze topic heb geschreven, heb ik stage gelopen op een springpaarden fokkerij en bij een koeien boer, ik moet je zeggen dat ik behoorlijk ben genezen van mijn idiote penny gedachten. Mijn moeder had mij een filmpje laten zien van een rodeo waar het flink mis is gegaan met het paard. Dit pennymeisje raakt in paniek natuurlijk en klimt achter de pc, om iedereen maar even de "waarheid" te vertellen. ..........stom

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:20

Bedankt voor je berichtje ts, het siert je om toe te geven dat je misschien wat ondoordacht dit topic bent gestart. Nu vraag ik me af: wat heb je bij de springpaardenfokker en bij de koeienboer dan gezien wat je doet realiseren dat rodeo toch eigenlijk zo erg niet is? Of dat het bij de filmpjes om de dingen gaat die mis gaan?