Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Re: Equi Vida [Niet automatisch paardenspel]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:50

Ik heb in ieder geval weer wat IJslanders en Rocky's aangeboden voor het stamboek! (Inclusief champagne Rocky's!)

Ik heb een beetje hetzelfde probleem Jesda!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 18:33

Ik zal vanaf vandaag met paarden vangen en droompaarden het genetica van o.a de welsh weer wat hoger maken! :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:35

DohoShots schreef:
Ik zal vanaf vandaag met paarden vangen en droompaarden het genetica van o.a de welsh weer wat hoger maken! :j

Het is opzich wel leuk dat de gevangen paarden wat lager zijn maar ik heb meer last van de stambomen...
Spoiler:
en dan zeg jij, daar verzin ik ook wel wat op xD

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 18:44

JesdaJinn schreef:
DohoShots schreef:

Het is opzich wel leuk dat de gevangen paarden wat lager zijn maar ik heb meer last van de stambomen...
Spoiler:
en dan zeg jij, daar verzin ik ook wel wat op xD

Ik dacht eerst misschien doen dat na x aantal voorouders de rest van de stamboom wegvalt, allee het probleem is dat ik bij het maken van een veulen eerst de stamboom van de merrie kopier en plak bij het veulen en daarna die van de hengst
Dus de stamboom zit niet in de goede volgorde :')
En om dat helemaal uit te moeten zoeken is echt een te grote klus..

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:54

Tara was er een formuliertje van fokken binnen van mij?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:57

Maar waarom doe je dan vanaf nu niet alleen even vader x moeder zodat we weer 'opnieuw' beginnen?
Het klopt toch al niet zeg je :P En dan wordt het spelen ook weer iets leuker vind ik persoonlijk :P

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 19:04

Het is aan de ene kant ook wel weer de uitdaging om zo te fokken dat je hogerop komt zonder gelijk met een hengst of merrie te moeten fokken met mindere genetica.
Want dat is wel zeker mogelijk, want dat doe ik zelf ook. Je moet gewoon goed kijken naar de stambomen.
Ik heb een lijst gemaakt met hoeveel x ik een bepaalde hengst ergens in de stamboom heb zitten
ZOals bijvoorbeeld Oxford of Cai of Caitlynns Dream zitten in veel lijnen en dan fok ik gewoon een tijdje met paarden van een andere lijn (misschien ook wel met iets minder genetica) maar dan kan je uiteindelijk toch ook weer verder met die andere lijn

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:18

Ja dat klopt.
Er zijn een 4 of 5 tal lijnen en die moet je vermijden alleen als ik opnieuw wil beginnen dan moet ik stamboomloze paarden gaan gebruiken. Die zijn laag in genetica dus die veulens zullen nooit gekocht worden of gebruikt worden als dekhengst.. waar speel je dan voor?

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 19:26

JesdaJinn schreef:
Ja dat klopt.
Er zijn een 4 of 5 tal lijnen en die moet je vermijden alleen als ik opnieuw wil beginnen dan moet ik stamboomloze paarden gaan gebruiken. Die zijn laag in genetica dus die veulens zullen nooit gekocht worden of gebruikt worden als dekhengst.. waar speel je dan voor?

Waarom moet je opnieuw beginnen dan? Ik heb bijvoorbeeld een paar merries en hengsten gevangen, die met elkaar gedekt zodat ik een stamboom heb van alleen 1 merrie en 1 hengst en als je een paar van dat soort veulens heb kun je weer een veulen fokken die dan merrie x hengst en daaronder weeer merrie x hengst heeft in de stamboom en zo kun je telkens doorgaan en op een gegeven moment heb je dan een nieuwe lijn die je weer kunt kruisen met bepaalde paarden van je andere lijn

Als je eens in de zoveel tijd eens een stamboomloos paard erdoorheen gooit of van je zelf of nog beter nog van een andere speler krijg je echt wel gespreide lijnen :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:43

Ik heb hetzelfde hoor Jesda. Ik was de enige die PRE's fokte en ik weet niet zo goed wat ik nu er mee moet. Dus ben maar Friezen gaan fokken. :+

Ondertussen hoop ik dat er mee PRE'S gefokt worden zodat ik ook weer verder kan. :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:45

Neverland schreef:
Ik heb hetzelfde hoor Jesda. Ik was de enige die PRE's fokte en ik weet niet zo goed wat ik nu er mee moet. Dus ben maar Friezen gaan fokken. :+

Ondertussen hoop ik dat er mee PRE'S gefokt worden zodat ik ook weer verder kan. :)

Ik heb ook 3 zwarte parels, doe er alleen niet veel mee

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 19:51

Iris, ik ben bezig met je ijslanderveulen en hij is echt heel knap _/-\o_

Louve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:06

Ik heb verder geen verstand van vachtkleuren maar klopt de foto van Siarah wel? :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:15

DohoShots schreef:
Iris, ik ben bezig met je ijslanderveulen en hij is echt heel knap _/-\o_

Heb ik lang genoeg gereden om direct te kunnen kijken?! :D
Je maakt me nieuwsgierig

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:34

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:41

Maar ik snap niet als jij zegt dat jij er ook een stamboomloze er tussendoor doet hoe je dan aan die hoge genetica komt. Ik heb een chronisch te kort aan credits en dat kan niet anders dan met credits

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:50

JesdaJinn schreef:
Maar ik snap niet als jij zegt dat jij er ook een stamboomloze er tussendoor doet hoe je dan aan die hoge genetica komt. Ik heb een chronisch te kort aan credits en dat kan niet anders dan met credits

Ik doe elke keer een paard vangen en die dan gewoon ophogen met credits. Dat kost je maar 200. Maar ik heb nu zelfs een koppel die op 317 zou uitkomen terwijl de hoogste dan 318 is. (VB: (318+312)/2=315 +2 dus dan is de basis 317.) Hoog die dan op met credits en dan heb je 1 geneticapunt omhoog gefokt.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 20:52

Tara, wanneer gaat het NK zijn? Het is weer eind van de maand :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:06

Irisx schreef:
JesdaJinn schreef:

Ik doe elke keer een paard vangen en die dan gewoon ophogen met credits. Dat kost je maar 200. Maar ik heb nu zelfs een koppel die op 317 zou uitkomen terwijl de hoogste dan 318 is. (VB: (318+312)/2=315 +2 dus dan is de basis 317.) Hoog die dan op met credits en dan heb je 1 geneticapunt omhoog gefokt.

Ja. Dat snap ik maar ik kom niet aan credits.
Krijg elke week van mijn honden wat en elke week een handje vol met wedstrijden. Thats it

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:09

Meer katten dan honden? :P
Wel super balen. Dat wil dan niet helemaal werken. En één paard per week vangen, en pas ophogen als je gem nodig gaat hebben?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:12

PeerAppel schreef:
Als iemand nog een leuk paard bij mij op stal ziet, pb ff. Voor de waarde mogen ze weg. Zijn allemaal Welshjes en Warmbloeden.

https://equi-vida.weebly.com/stal-van-der-hoeve.html

Gindie en Lockhart zijn al verkocht.

Ik bied nogmaals al mijn paarden aan. Nanum is nu ook verkocht.

Ik stop ermee namelijk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:20

Irisx schreef:
Meer katten dan honden? :P
Wel super balen. Dat wil dan niet helemaal werken. En één paard per week vangen, en pas ophogen als je gem nodig gaat hebben?

Ja en mijn probleem is dat ik wel katten kan verkopen maar dan mag ik geen nieuwe kopen want ik zit op limiet.
Elke week hoop ik een staldier te krijgen bij draai het rad. Krijg ik niet dus dat werkt niet mee :P

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:24

Das echt super balen. Jij hebt helemaal een geldoverschot zeg!
Ik vond dat ik al meer dan voldoende over had aan geld. Mis echt iets dat we wat meer met het geld kunnen doen. Kan er ook inkomen dat het voor jou nog frustrerender is

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:26

Ja. En ik krijg elke week maar weer.
Achteraf zijn dus die katten helemaal niet handig.
Aan 5 katten heb je zat en voor de rest alleen honden doen

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:28

Ik heb me daar ih begin dus ook op verkeken. Toen had ik chronisch geldgebrek, nu andersom. Ik ben heel spaarzaam met mn credits, probeer altijd boven de 1000 te blijven, maar ook dat wordt steeds lastiger!