Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Travel_me schreef:Je mag schrijven wat je zelf wil. Daar is bloggen voor bedoeld. Vertellen wat jij wil vertellen en niet wat je lezers willen horen. Dus ik zou het zeker doen. Ik heb het tijdens mijn eerste reis ook gedaan en merkte dat familie het heel erg leuk vond om te lezen (die zouden minder snel video's kijken).
Later kwamen daar ook andere volgers bij
BlackBeautyZ schreef:ik ga over anderhalve week 2,5 maanden naar Nieuw Zeeland om stage te lopen. ik ga video's posten over mijn avonturen daar (avonturen met paarden maar ook gewoon wat ik daar doe). ik twijfel of ik zal gaan bloggen. wat zijn belangrijke voorwaardes voor lezers om te bloggen? of mag je schrijven/ doen hoe je wil?
HippoLogic schreef:BlackBeautyZ schreef:ik ga over anderhalve week 2,5 maanden naar Nieuw Zeeland om stage te lopen. ik ga video's posten over mijn avonturen daar (avonturen met paarden maar ook gewoon wat ik daar doe). ik twijfel of ik zal gaan bloggen. wat zijn belangrijke voorwaardes voor lezers om te bloggen? of mag je schrijven/ doen hoe je wil?
Voorwaarden zijn er niet maar er zijn wel wat tips om te volgen.
Lezers vinden het fijn als er meer dan 1 blog te lezen is. Dus ik zou willen adviseren om 4 of 5 blogs klaar te hebben zodat mensen direct meer kunnen lezen, voor je je blog promoot. Ook de "about me" pagina is leuk voor mensen zodat ze weten wie de schrijver is en zich beter kunnen identificeren.
Tweede puntje als je succesvol wil beginnen is regelmaat. Lezers vinden het fijn te weten of je 1 keer per week blogt of eens in de drie maanden. Als je 3x per week blogt en dan 5 weken radiostilte dat vinden mensen niet fijn.
Mijn nieuwe blog van dit jaar ( de 2e eigenlijk) gaat over hoe je zo goed mogelijk je paardendroom kun waarmaken. Ik gaf eerder al 5 simpele stappen van het proces en ik deze blog ga ik dieper in op het hebben van een accountability partner en waarom dat nu precies zo belangrijk is in het doorzetten en waarmaken van je dromen.
The Secret of Your Success is ...
Het is zo'n ongelooflijk gevoel als je een droom waarmaakt!
HippoLogic schreef:Hallo EpiqueCheval. Heb je ook een link naar je nieuwste blog?
Ik ben weer wat fanatieker aan het bloggen. Ik merk dat 2 x per week toch echt veel betere resultaten oplevert en ik heb dat toch als doel voor 2019 gezet.
Mijn laatste blog is natuurlijk over Doelen en Dromen Verwezenlijken. Hoe doe je dat (in mijn blog vind je 5 simpele stappen)
Ik start ook een accountability groep online voor paardenmensen om hun paardendromen en doelen te verwezenlijken. Stuur me een pb als je meer wilt weten. Je hoeft geen clickertrainer te zijn en alle disciplines welkom.
EpiqueCheval schreef:Wow.. ben ik even er tussenuit gepiept met de feestdagen... zie ik ineens dat dit topic weer is opgebloeid! gaafJe hebt een mooie blog Hippologic, ik heb meteen ook maar even je facebookpagina geliked
![]()
De link van mijn laatste blog:
https://www.epiquecheval.com/blog-vlog/ ... k-opdracht
Recentelijk nog artikelen geschreven met tips voor een correct paardenvoer management, en een leuk recept voor suikerarme, melassevrije paardenkoekjes. Ik ben nog maar net begonnen, en ik hoop dat het een beetje aan slaat. Soms zakt de moed mij een beetje in de schoenen en heb ik het idee dat ik voor niemand aan het schrijven ben.