Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:07

Bedenken die Chinezen eens iets wat wél leuk is, willen jullie het verbieden!! :')

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:08

Nies_ schreef:
Bedenken die Chinezen eens iets wat wél leuk is, willen jullie het verbieden!! :')

Misschien heb je het niet goed begrepen, maar het gaat er niet om dat vuurwerk verboden wordt, maar dat het afsteken van vuurwerk door particulieren wordt verboden. ;)

Urbanus

Ik vind dat vuurwerk voor particulier gebruik aan banden gelegd moet worden. Mensen moeten maar gewoon een vergunning kunnen aanvragen en de leeftijdsgrens moet omhoog. Maar de petitie teken ik niet, omdat ik de argumenten een beetje suf vind.

muntdrop

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:09

Misschien heb je het niet goed begrepen, maar nies heeft helemaal niks gezegd over profs of particulieren. Misschien bedoeld ze wel dat ze zelf vuurwerk afsteken leuk vind :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:11

Nee hoor, ik steek helemaal niks af zelfs. Wil nog niet zeggen dat anderen er geen plezier van hebben en er verantwoordelijk mee om kunnen gaan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:11

Lisa_H schreef:
Nee ik teken hem niet sorry. Vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw, en om het nou af te schaffen omdat je van die zieke mensen hebt rond lopen.. nee. Hier begint het afsteken van rotjes misschien 2 weken voor oud en nieuw, maar het echte vuurwerk gewoon pas op oudjaar zelf. En het siervuurwerk gaat pas om 0.00u de lucht in echt niet eerder. Het is ook gewoon jammer dat mensen illegaal vuurwerk in hun bezit hebben (zoals een cobra 5, die maken echt een paasei herrie en die klap..). Dus ik zeg, strengere grenscontroles op vuurwerk, en misschien dan ook maar meer wijkagenten zodat de ettertjes ook makkelijker in de gaten gehouden kunnen worden.
Vuurwerkshows per gemeente word gewoon niks, de helft van de gemeentes heeft er gewoon geen geld voor (over).. en schoonmaakgeld gebruiken, tja hier worden de straten volgens mij niet eens schoongemaakt, doen de mensen zelf.

Dan moet ik ook maar naar Zeeland verhuizen.
Hier wordt al vanaf 3 november afgestoken (ook sier) en sinds 26 november minimaal 4x per dag carbid recht achter mijn huis. Ik woon in Lelystad dus toch niet echt bepaald Amsterdam.
Ik wil vuurwerk niet helemaal zien verdwijnen, maar wel van die particuliere debielen die het naar mensen gooien, in dieren stoppen, overlast veroorzaken etc.
Wat mij betreft wordt vuurwerk gewoon iets wat de staat gaat organiseren. Dan wil ik zelfs nog wel meebetalen, al zou ik particulier nog geen cent betalen...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:12

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:14

Azmay schreef:
muntdrop schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/15008/Jaarwissel ... k-op.dhtml

Mocht het niet verboden worden, draag alsjeblieft een bril!

Ook niet zaligmakend, als het achter je bril blijft steken ben je ook wel even zoet...

Ik denk persoonlijk dat de kans dat dat gebeurd toch wel een stukje kleiner is...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:15

Azmay schreef:
muntdrop schreef:
http://www.ad.nl/ad/nl/15008/Jaarwissel ... k-op.dhtml

Mocht het niet verboden worden, draag alsjeblieft een bril!

Ook niet zaligmakend, als het achter je bril blijft steken ben je ook wel even zoet...

De bril hoort wel goed aan te sluiten op het hoofd (rondom de ogen dus). Dus de kans dat het daarachter komt is echt nihil.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:15

N0a schreef:
Chrissie schreef:
Nee ik teken niet voor de petitie. Zoals al eerder gezegd, vuurwerk hoort bij oud en nieuw.

Er zijn zat middelen om je er tegen te beschermen. Wel mag er veel beter gecontroleerd worden op illegaal vuurwerk want ben mij gisteren meerdere malen kapot geschrokken van de vlinderbommen en cobra's.

Dit argument is zo'n slecht argument. Wat maakt het nu uit of je zelf het vuurwerk afsteekt of de gemeente? Het blijft toch vuurwerk? :+ Scheelt een hoop, je hoeft niet zo te zitten priegelen met dat lontje en je kunt gewoon genieten van het vuurwerk dat voor jou wordt afgestoken.

Hoezo is dit een slecht argument? Ik mag toch zelf bepalen of ik voor die petitie teken ja of nee? En als ik vind dat vuurwerk er bij hoort, dan teken ik niet. Mag je het een slecht argument vinden maar je krijgt alsnog mijn handtekening niet :')

Nee en ik blijf ook niet als kluizenaar in mijn huis zitten. Ik zorg er voor dat ik goed beveiligd ben als ik buiten loop, dat wil zeggen, geen brandbare kleding en bril als ik dicht bij vuurwerk ga staan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:17

muntdrop schreef:
Lous schreef:
Daar koop ik toch zelf liever vuurwerk voor of een lekkere fles champagne.

Omg jeetje ik vind dit serieus zo dom.

Leuk dat je ogen het tot nu toe nog doen. Doe je ook nooit een cap op, want zo vaak val je niet op je hoofd? Of nooit je gordel om in de auto omdat je toch niet zo vaak een ongeluk hebt?

Zit je dan misschien wel ooit bij de oogarts zonder oogjes. Maar je hebt wel die 5 euro bespaard!

Snap trouwens niet hoe jou bril krassen kan krijgen van zo'n plastic vuurwerk brilletje. Dan doe je toch echt iets fout volgensmij.

Met een plastic zonnebril is het ook gebeurt, dus dat probeer ik liever niet nog een keer.

Ook aangezien met mijn ogen mijn brillenglazen altijd duurder zijn dan het montuur zelf.

Maar goed. Dit word teveel offtopic.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:23

Ik vind het onzin, het is 1 dag in het jaar een bijzondere dag waarbij vuurwerk hoort! Vind dat net zoiets als sinterklaas zonder zwarte piet het hoort bij elkaar.
Al zou het illegale dus de extreme mortierbommen en dat soort rare dingen veel strenger aangepakt worden maar afschaffen zeker niet!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:32

Jildau schreef:
Meliaforever schreef:
Als je het op 1 plek doet per dorp dan moet iedereen naar die plek komen, kinderen mee, mensen weer dronken achter het stuur omdat ze vaak te lui zijn om te fietsen..

Je hoeft toch niet met je snuit bovenop het aansteekgebeuren te zitten? Als ze hier ergens op een weiland een vuurwerkshow geven zien wij het vanuit onze tuin ook prima!

Het is hier nogal dichtbevolkt, ik zie al amper wat van het vuurwerk wat 2 straten verder wordt afgestoken. :)

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:33

Ik teken niet. Ik ben niet tegen vuurwerk, maar ik vind wel dat er veel, veel harder opgetreden moet worden tegen illegaal vuurwerk en mensen die buiten de toegestane tijden vuurwerk afsteken of zorgen voor gevaarlijke situaties.
Paar jongens hebben in oktober 2007 naast onze wei illegaal knalvuurwerk afgestoken en een van onze paarden is toen aan een hartstilstand overleden, en die jongens hebben maar 20 uur taakstraf gehad en een jaar later deden ze het zo weer! Tegen zulk soort tuig moet gewoon veel strenger opgetreden worden.
Maar ik vind niet dat het voor iedereen verboden moet zijn om vuurwerk af te steken omdat er een groep klojo's is die zich niet aan de regels kan houden.. Er zijn namelijk ook veel mensen die er wél verantwoordelijk mee om kunnen gaan, die alles verzwaard neerzetten, afstand houden met aansteken en rekening houden met de mensen in de omgeving.
Ik vind zelf ook dat het sowieso verstandiger is om je katten binnen te houden rond oud en nieuw (maar ik ben dan sowieso al tegen het vrij rond laten lopen van katten, die van ons kunnen de tuin niet uit), je weet immers dat er aardig wat misselijkmakend tuig rondloopt die het geweldig vinden om een rotje in de richting van dieren te gooien.

Net als sommige anderen ben ik zelf ook bang dat we slechts een schraal showtje zouden krijgen als die door de gemeenten georganiseerd zouden worden. Ik woon in de gemeente Ede, en dat vind ik zó'n ontzettend krenterige gemeente dat ik daar niet veel van verwacht (vanwege o.a. keihoge parkeerprijzen en een hondenbelasting waar je U tegen zegt, maar niets voor terug krijgt) .. :+
Maar goed, misschien denk ik wederom weer iets té negatief over Ede :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:33

Ik mis geloof ik dan even wanneer Zwarte Piet voor lichamelijke ongevallen heeft gezorgd, afgeknalde vingers, doden? Branden, schade aan auto's?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:40

Air schreef:
Ik mis geloof ik dan even wanneer Zwarte Piet voor lichamelijke ongevallen heeft gezorgd, afgeknalde vingers, doden? Branden, schade aan auto's?
+milieuschade, stress en angst bij 10-duizenden dieren, vermiste huisdieren, vermoorde huisdieren, mishandelde wilde dieren, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:15

Illegaal vuurwerk zou verboden moeten worden. -:(-

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:17

FlyAway schreef:
Air schreef:
+milieuschade, stress en angst bij 10-duizenden dieren, vermiste huisdieren, vermoorde huisdieren, mishandelde wilde dieren, etc.

Dat was 20 jaar geleden ook al en toen werden er ook geen petities en dergelijke opgesteld en een verbod gevraagd.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:20

Lous schreef:
FlyAway schreef:

Dat was 20 jaar geleden ook al en toen werden er ook geen petities en dergelijke opgesteld en een verbod gevraagd.

Kun je nagaan hoeveel ellende er bespaard zou zijn als er toen al een verbod was ingevoerd :)*

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:23

De milieuschade zou ook een stuk minder zijn als er toen ook al hybride auto's waren.
Zo kun je voor alles wel op die manier beredeneren.
Laatst bijgewerkt door Lous op 01-01-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Of als we gewoon met paard en wagen waren blijven rijden.

FlyAway

Lous schreef:
De milieuschade zou ook een stuk minder zijn als er toen ook al hybride auto's waren.
Zo kun je voor alles wel iets bedenken.

Heel goed, hou die positieve en innovatieve denkwijze vast! :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:24

Nies_ schreef:
Of als we gewoon met paard en wagen waren blijven rijden.

:')

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:25

Anoniem schreef:
Illegaal vuurwerk zou verboden moeten worden. -:(-

Ik denk eigenlijk dat illegaal vuurwerk al verboden is. Anders zou het wel legaal zijn :)