Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lisa_H schreef:Nee ik teken hem niet sorry. Vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw, en om het nou af te schaffen omdat je van die zieke mensen hebt rond lopen.. nee. Hier begint het afsteken van rotjes misschien 2 weken voor oud en nieuw, maar het echte vuurwerk gewoon pas op oudjaar zelf. En het siervuurwerk gaat pas om 0.00u de lucht in echt niet eerder. Het is ook gewoon jammer dat mensen illegaal vuurwerk in hun bezit hebben (zoals een cobra 5, die maken echt een paasei herrie en die klap..). Dus ik zeg, strengere grenscontroles op vuurwerk, en misschien dan ook maar meer wijkagenten zodat de ettertjes ook makkelijker in de gaten gehouden kunnen worden.
Vuurwerkshows per gemeente word gewoon niks, de helft van de gemeentes heeft er gewoon geen geld voor (over).. en schoonmaakgeld gebruiken, tja hier worden de straten volgens mij niet eens schoongemaakt, doen de mensen zelf.
muntdrop schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/15008/Jaarwissel ... k-op.dhtml
Mocht het niet verboden worden, draag alsjeblieft een bril!
Azmay schreef:muntdrop schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/15008/Jaarwissel ... k-op.dhtml
Ook niet zaligmakend, als het achter je bril blijft steken ben je ook wel even zoet...
Azmay schreef:muntdrop schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/15008/Jaarwissel ... k-op.dhtml
Ook niet zaligmakend, als het achter je bril blijft steken ben je ook wel even zoet...
N0a schreef:Chrissie schreef:Nee ik teken niet voor de petitie. Zoals al eerder gezegd, vuurwerk hoort bij oud en nieuw.
Er zijn zat middelen om je er tegen te beschermen. Wel mag er veel beter gecontroleerd worden op illegaal vuurwerk want ben mij gisteren meerdere malen kapot geschrokken van de vlinderbommen en cobra's.
Dit argument is zo'n slecht argument. Wat maakt het nu uit of je zelf het vuurwerk afsteekt of de gemeente? Het blijft toch vuurwerk?Scheelt een hoop, je hoeft niet zo te zitten priegelen met dat lontje en je kunt gewoon genieten van het vuurwerk dat voor jou wordt afgestoken.

muntdrop schreef:Lous schreef:Daar koop ik toch zelf liever vuurwerk voor of een lekkere fles champagne.
Omg jeetje ik vind dit serieus zo dom.
Leuk dat je ogen het tot nu toe nog doen. Doe je ook nooit een cap op, want zo vaak val je niet op je hoofd? Of nooit je gordel om in de auto omdat je toch niet zo vaak een ongeluk hebt?
Zit je dan misschien wel ooit bij de oogarts zonder oogjes. Maar je hebt wel die 5 euro bespaard!
Snap trouwens niet hoe jou bril krassen kan krijgen van zo'n plastic vuurwerk brilletje. Dan doe je toch echt iets fout volgensmij.
Jildau schreef:Meliaforever schreef:Als je het op 1 plek doet per dorp dan moet iedereen naar die plek komen, kinderen mee, mensen weer dronken achter het stuur omdat ze vaak te lui zijn om te fietsen..
Je hoeft toch niet met je snuit bovenop het aansteekgebeuren te zitten? Als ze hier ergens op een weiland een vuurwerkshow geven zien wij het vanuit onze tuin ook prima!

FlyAway schreef:Air schreef:+milieuschade, stress en angst bij 10-duizenden dieren, vermiste huisdieren, vermoorde huisdieren, mishandelde wilde dieren, etc.Ik mis geloof ik dan even wanneer Zwarte Piet voor lichamelijke ongevallen heeft gezorgd, afgeknalde vingers, doden? Branden, schade aan auto's?
Lous schreef:FlyAway schreef:+milieuschade, stress en angst bij 10-duizenden dieren, vermiste huisdieren, vermoorde huisdieren, mishandelde wilde dieren, etc.
Dat was 20 jaar geleden ook al en toen werden er ook geen petities en dergelijke opgesteld en een verbod gevraagd.