Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Wat is eigenlijk hierin het verschil tussen een kat of een vos? Of een gans? Of een ree?

LadyMadonna schreef:Wat is eigenlijk hierin het verschil tussen een kat of een vos? Of een gans? Of een ree?

superwoman schreef:LadyMadonna schreef:Wat is eigenlijk hierin het verschil tussen een kat of een vos? Of een gans? Of een ree?
Het verschil is ten eerste dat er ook "onbedoeld" katten die wel een eigenaar hebben worden nerrgeschoten.
Tweede grote verschil is dat veel van die wilde dieren niet gebaat zijn bij castratie (ivm stress en het probleem niet zal verminderen als ze blijven leven) en dat het bij katten castreren juist beter werkt dan afschieten.
Citaat:Een ieder is verplicht te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt.
Kentaro schreef:Ik was er echt van geschrokken hóeveel katten er jaarlijks worden afgeschoten!!! -O-
Persoonlijk zou ik er een veel grotere voorstander van zijn als er een manier gezocht wordt om het overschot aan (zwerf)katten te voorkomen!
maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om ze daar achter laten met dit weer enzo....