Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Overgens, de KB in Duitsland en Denemarken is oa zo hoog omdat je veel minder vakantie dagen hebt, en je daar andere toeslagen niet krijgt. Dus als iedereen die vind dat de KB gelijk getrokken moet worden ook zijn vakantie dagen eventjes inleverd, maar wel voor hetzelfde loon blijft werken kunnen we erover gaan praten
purny schreef:Ik vind hoe meer je verdient hoe minder je moet krijgen. Vroeger was er naar mijn idee niet eens kinderbijslag of veel minder. Ik vind dat ouders tegenwoordig toch al veel krijgen, hetzij de kinderkorting en de GRATIS STUDIEBOEKEN waar een ander krom voor ligt. Eigenlijk zouden de MBO en HBO leerlingen gratis studieboeken moeten krijgen. Want het collegegeld en studiegeld is lang niet zo goedkoop als de bijdrages op de middelbare scholen.
Het geld dat ze gaan besteden voor de kinderbijslag kunnen ze beter gebruiken voor de AOW.
purny schreef:Ze hebben wel recht op kinderbijslag naar mijn idee alleen een stuk minder dan de minder bedeelde mensen. Hoe meer je verdient hoe minder je recht op hebt. Vind jij dat eerlijk dan? Hetzelfde met het ziekenfonds. Vind jij het eerlijk dat wanneer je een gezin hebt met een uitkering(waar deze mensen helemaal niet voor kiezen) zij krom moeten liggen voor een belachelijk hoge premie terwijl iemand die 2 verdieners zijn en een goed salaris het makkelijk kunnen betalen omdat ze nou eenmaal het goed getroffen hebben.
Iig gaan we nu een klein beetje off topic, maar naar welke politieke partij gaat jouw voorkeur uit?
Vjestagirl schreef:Ik snap nooit zo goed waarom je gestraft moet worden als je veel geld verdient (wat meestal vooraf gegaaan wordt door jaren van studie, en wat vaak gepaard gaat met heel veel uren). Je betaald al zo veel meer belasting, waarom is dat niet genoeg?