Vind mm arabiertjes ontzettend leuk maar ben nu zo verkocht aan de Quarters
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vind mm arabiertjes ontzettend leuk maar ben nu zo verkocht aan de Quarters
Retjethorse schreef:Zijn er mensen met een eerste premie Quarter Horse die mijn merrie willen dekken (tegen betaling ofc)?Kleur maakt op zich niet zoveel uit, maar een leuk kleurtje is altijd tof natuurlijk.
Janinevv schreef:Retjethorse schreef:Zijn er mensen met een eerste premie Quarter Horse die mijn merrie willen dekken (tegen betaling ofc)?Kleur maakt op zich niet zoveel uit, maar een leuk kleurtje is altijd tof natuurlijk.
Nee sorry wel leuke hengst dun champange maar scoort matig dek hem straks op me beter presterende merries.
Retjethorse schreef:Retjethorse schreef:Zijn er mensen met een eerste premie Quarter Horse die mijn merrie willen dekken (tegen betaling ofc)?Kleur maakt op zich niet zoveel uit, maar een leuk kleurtje is altijd tof natuurlijk.
Nee sorry wel leuke hengst dun champange maar scoort matig dek hem straks op me beter presterende merries.
[/quote]
Marcella schreef:Een keuring op HR is puur gericht op de bouw en hoe het paard / veulen eruit ziet. Dit is dus niet iets wat je zomaar kunt verbeteren door middel van trainen. Dit is letterlijk het uiterlijk en de "botstructuur" van het paard. Daarnaast wil ik een veulen niet keuren op spiermassa, gezien veulens juist nog niet teveel mogen doen vanwege hun botgroei.
Het fokken op prestatie zit in HR ingebouwd in de paarden. Alleen door een paard voluit te trainen kom je erachter wat de volle potentie van het paard is, en dan weet je met welke paarden je het beste kunt doorfokken.
Een supergoed paard geeft namelijk niet altijd super nakomelingen. Dus wat wij gedaan hebben is altijd maar een deel van het paard zijn potentie laten zien als het ongetraind is. Zie het zo: als je zelf nooit sport, dan weet je bijvoorbeeld ook niet wat je lijf allemaal aankan. Tot dat je gaat trainen (of met een coach gaat trainen). En dan op een gegeven moment zie je hoever je kunt gaan. Uiteindelijk telt dan ook altijd nog een stukje aanleg mee. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld voor bepaalde sporten beter weggelegd dan voor andere sporten.
Vandaar dat we de "talent" predikaten in het leven hebben geroepen. Dan weet je in elk geval in welke richting je je paard het beste kunt trainen. Nadat het paard de volledige training heeft gehad, kun je zien waar het paard ergens beland in de GP. Als hij dan regelmatig 90+ punten heeft bijvoorbeeld, dan weet je dat dat paard goede aanleg heeft voor die sport. En kun je het beste dat paard kiezen om mee door te fokken.
Bovenstaand is hoe ons huidige idee hierachter is. Maar als meer mensen hier anders over denken, dan kunnen we daar natuurlijk alsnog naar kijken
Dit staat nu bij ideeën betreffende training.
Heel eerlijk idee is leuk, maar voor een gewoon persoon niet uitvoerbaar. Dit is alleen leuk als je er zeeën aan tijd in wil stoppen.
Beter gezegd een goed scorende hengst maak niks uit voor het veulen.
Marcella schreef:Dat zou dus heel goed kunnen blijkbaar snap alleen die logica niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
Het zou dus heel goed kunnen dat mijn 1ste premie paarden allemaal 3de premie veulens gaan krijgen.