De Nationale IQ Test 2006 meet verschillende onderdelen van je intelligentie. Je score is het totale gemiddelde van je score bij verschillende onderdelen: - verbale intelligentie (woordenschat en verbaal redeneren). - technische en visuele intelligentie (ruimtelijk inzicht en visueel redeneren), plus je geheugen. - numerieke intelligentie (cijfermatig inzicht en numeriek redeneren). Hou in je achterhoofd dat een score van 100 gemiddeld is en dat het gemiddelde IQ van de Nederlandse bevolking tussen de 85 en 115 ligt. Bij deze test kun je minimaal 47 en maximaal 149 scoren. Als je een laag IQ scoort betekent dat niet dat je dom bent: je emotionele intelligentie kan bijvoorbeeld wel heel goed ontwikkeld zijn.
Belangrijk: Je score is een indicatie van je intelligentie.
Paar domme foutjes gemaakt, zag op den duur zelfs toen de tijd om was, dat ik op de verkeerde knop gedrukt had... Ja, lange tijd concentreren is lastiger voor mij
Voor de bij-informatie, heb vorig jaar m'n Havo diploma gehaald na 7 jaar... maar dat heeft meer te maken gehad met de hoeveelheid tijd dat ik aanwezig was
Hij is nu aan het tellen.. ben benieuwt t ging niet écht super.. ik begreep de helft niet
*geteld* heb totaal 121 punten VWO-niveau, dat zou dus moeten betekenen dat ik volgend jaar VWO kan gaan doen. (moet dan kiezen tussen hv en vwo) zal wel niet kloppen; zijn me cijfers veel te slecht voor
Het duurt zo lang Pfoee Zeker al één half uur bezig !
Maar ben af aan het maken,.
IQ Score ; ; 110
Ik moet een "echte" intelligentie test afnemen bij een kind van de week, die duurt 3 tot 4 uur
Met deze test krijg je een indicatie van je intelligentie. Het wil dus niet zeggen dat als je 130 scoort en VMBO doet dat je beter maar naar het VWO kan gaan, en ook niet andersom als je 100 scoort. Je kan altijd een goede of een slechte dag hebben, bovendien is dit niet de meest betrouwbare intelligentie test die er is
Maar het is natuurlijk altijd leuk om te kijken wat je scoort