Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:39

Ik zou op zich niet tégen een vuurwerkverbod zijn.. Vind het toch altijd eng blijven dat je altijd aan alle kanten op moet passen omdat (hier) overal wel wat staat en word afgestoken. Wij gaan elk jaar naar dat vuurwerk festival in Scheveningen, daar geniet ik veel meer van dan wat er hier in de straat word afgestoken. 1 omdat het allemaal heel professioneel is daar en 2 omdat het voor de toeschouwers ook veiliger is (heb ik het idee dan). Het is daar idd wel altijd druk en een hel met parkeren, maar ja, het is immers je eigen keus om te gaan :+ als je daar niet tegen kan blijf je lekker thuis :P
Laatst bijgewerkt door Esmee_RS op 01-01-14 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:39

Nee ik teken niet voor de petitie. Zoals al eerder gezegd, vuurwerk hoort bij oud en nieuw.

Er zijn zat middelen om je er tegen te beschermen. Wel mag er veel beter gecontroleerd worden op illegaal vuurwerk want ben mij gisteren meerdere malen kapot geschrokken van de vlinderbommen en cobra's.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:41

Chrissie schreef:
Nee ik teken niet voor de petitie. Zoals al eerder gezegd, vuurwerk hoort bij oud en nieuw.

Er zijn zat middelen om je er tegen te beschermen. Wel mag er veel beter gecontroleerd worden op illegaal vuurwerk want ben mij gisteren meerdere malen kapot geschrokken van de vlinderbommen en cobra's.

Als een kluizenaar in huis blijven zitten in de hoop dat je huis niet in de fik vliegt?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:43

vuurneon schreef:
Een piratenlapje is ook veel stoerder inderdaad :D

Ik vind het gewoon typisch dat ouders wel hun kinderen verplichten zo'n bril op te zetten (top!) maar zelf het vooral niet doen.

die van mij moesten hem op, omdat de oudste van 4 sterretjes afstak, en toen heb ik hem ook op gedaan, want anders houden de kids hem ook niet op, en ook een fonkje van een sterretje kan heel gemeen zijn als die in het oog komt dus ja zelfs met sterretjes moeten ze die op :j

maar goed mensen die ledermaten verliezen gebeurt al jaren, al voor ik geboren was, en ook bij dieren toen voornamelijk eenden hoor ik ook al jaren, hele gemenestreken zijn het een dier zo aten lijden, en die mensen zijn naar mij mening ook ziek in de kop.

maar ik baal er wel van, eerst sinterklaas al eeuwen ouden en nu is het ineens discriminerend.
nu vuurwerk, verliezende leden maten en dieren die mishandeld worden gebeurt al jaren, nu moet het ineens afgeschaft worden.
dat klopt gewoon niet, wat dat betreft is sosiaal media en zo maar troep.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:43

Ik ga niet voor zo'n bril betalen als je ze als niet brildrager overal gratis krijgt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:45

Lous schreef:
Ik ga niet voor zo'n bril betalen als je ze als niet brildrager overal gratis krijgt.

Moet je zelf weten, zijn je eigen ogen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:45

Lous schreef:

bij mij zus in nijmegen kregen ze op school hier niet, koste 1,50 per briel dus was 4,50 kwijt voor drie brillen en oogjes die beschermd werden :j is de moeite waard lijkt me

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:46

Ik teken ook niet, natuurlijk sneu voor de dieren ben ik het zeker mee eens, maar als mensen verstandig zijn houden ze hun dieren enkele dagen en enkele dagen na oud en nieuw binnen
Maar die kleine kereltjes met vuurwerkbommen uit oost europa etc
Ja sorry eigen schuld dikke bult je weet zelf dat dat zeer gevaarlijk is en dat er zulke ongelukken mee kunnen gebeuren heb ik ook geen medelij mee, mensen die door andermans gestunt slachtoffer weer wel..
Ook de ouders zijn verantwoordelijk zijn vind ik..
Hoorde vandaag wel dat cobra's vlinders verboden worden in heel europa

Nies_

Die sterretjes vond ik altijd eng en pijnlijk :') Nu nog trouwens :Y)

Hoe veel illegaal vuurwerk wordt er eigenlijk onderschept? Dat is nog niet het topje van de ijsberg, of ik woon echt in Utopia waar geen vuurwerk overlast is, ondanks dat het overgrote deel illegaal is. :') Volgens mensen hier in dit topic wordt er vanaf november tot midden januari vuurwerk afgestoken.. Dat ís al illegaal he en daarmee weer maar iets wat verboden is, maar simpelweg niet op gecontroleerd wordt/kan worden.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 01-01-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

420BlazeIt

N0a schreef:
Maar wanneer het helemaal verboden is, kunnen mensen wel sneller opgepakt/gelokaliseerd worden. Denk dat veel mensen de boete/straf toch niet willen riskeren. Als iedereen gewoon netjes mee helpt om meldingen te maken, scheelt een hoop.

Hier beginnen ze nu weer van voor af aan. Wordt er niet goed van.

Kijk. Voor alle mensen die zeggen dat het een maand is enz (ik weet wat jullie bedoelen trouwens). Die hele maand is ook helemaal verboden, dan zou de quote hierboven perfect uitkomen (:

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:47

Lous schreef:

Hier moest men er ook gewoon voor betalen en persoonlijk zijn mijn ogen mij meer waard die dan die 3 euro. T is immers gewoon herbruikbaar.

Nu ben ik binnen gebleven, nog veiliger haha

hanny_jelke

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:51

en de kinderen gebruiken ze nu nog als speelgoed, ach die 1x in het jaar een paar euro extra voor veilige oogjes heb ik er wel voor over.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:52

Als ze het hadden moeten verbieden dan vind ik dat ze er eerder bij hadden moeten zijn ...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:54

Dankzij die lieve oogarts die nu in bijna alle nieuwsuitzendingen is omtrent vuurwerk zit ik de rest van mijn leven aan een bril vast. Hier kan je overal als niet brildrager een gratis bril krijgen. Die kunnen niet over mijn bril want dan krijg ik krassen,daarnaast blijven ze niet zitten. Nu al 21 jaar consumentenvuurwerk bekeken met deze ogen en nergens problemen mee.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:56

Chrissie schreef:

Dit argument is zo'n slecht argument. Wat maakt het nu uit of je zelf het vuurwerk afsteekt of de gemeente? Het blijft toch vuurwerk? :+ Scheelt een hoop, je hoeft niet zo te zitten priegelen met dat lontje en je kunt gewoon genieten van het vuurwerk dat voor jou wordt afgestoken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:56

Lous schreef:
Dankzij die lieve oogarts die nu in bijna alle nieuwsuitzendingen is omtrent vuurwerk zit ik de rest van mijn leven aan een bril vast. Hier kan je overal als niet brildrager een gratis bril krijgen. Die kunnen niet over mijn bril want dan krijg ik krassen,daarnaast blijven ze niet zitten. Nu al 21 jaar consumentenvuurwerk bekeken met deze ogen en nergens problemen mee.

Voor 10 euro heb je een bril die er zo overheen kan, reken je dat om op jaarbasis in al die jaren gebruik dan denk ik dat het zo uit kan :)
Maar goed, t was wel handig geweest als ze die brillen ook hadden voor de brildragers als ze het uitdelen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:58

Daar koop ik toch zelf liever vuurwerk voor of een lekkere fles champagne.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

_O-

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:59

Esmee_98 schreef:
FlyAway schreef:
1 dag? Wij wonen in het buitengebied, en zelfs hier is het niet 1 dag. In de randstad begint die ellende al begin november en gaat door ruim in januari. Dus 1 dag?

Begin november en gaat door tot ruim januari? :+ Valt harstikke mee hoor.. op de 30ste waren hier ook al wel wat knallen, en vandaag ook nog wat, maar heb het nog nooit mee gemaakt dat het in november aL begon en dat het door ging tot eind januari :+

Ach, ervaring uit 1e hand hoor. Vroegah, toen ik nog niet beter wist, ging ik namelijk nog wel eens zélf naar Belgie om wat te halen. Inderdaad; begin november. En ach, als het er toch lag :Y) Dus medio/eind november nog een keer terug want het was al weer op. En ik verzeker je, ik was geen uitzondering ;) En dat is nu niet anders dan toen. Sterker nog, veel meer mensen halen het nu vroeger in het jaar, omdat de politie eind november al controleert op de bekende Belgie-routes
En natuurlijk maakte we niet alles op 31-12 op, we bewaarde ook wat voor later. Februari haalde het meestal niet, maar eind januari wel hoor.
Dus ja, die ellende begint al begin november en eindigt met een beetje geluk eind januari.
(Ik woonde in Den Haag in die tijd)
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 01-01-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Erres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:00

Doanique schreef:
Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.

Vind ik ook. Heb je veel mooier vuurwerk ipv die rotknallen en veel minder ongelukken. Hebben ze in andere landen ook, goed voorbeeld. Als dus blijkt dat 'particulieren' zo onnozel met vuurwerk omgaan is het gewoon noodzakelijk.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:02

Lous schreef:

Omg jeetje ik vind dit serieus zo dom.

Leuk dat je ogen het tot nu toe nog doen. Doe je ook nooit een cap op, want zo vaak val je niet op je hoofd? Of nooit je gordel om in de auto omdat je toch niet zo vaak een ongeluk hebt?

Zit je dan misschien wel ooit bij de oogarts zonder oogjes. Maar je hebt wel die 5 euro bespaard!

Snap trouwens niet hoe jou bril krassen kan krijgen van zo'n plastic vuurwerk brilletje. Dan doe je toch echt iets fout volgensmij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:02

Lous schreef:

:D

Liever vuurwerk, daar hebben mensen zoals ik die geen vuurwerk kopen, er veel plezier van *\o/* :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:04

muntdrop schreef:
Lous schreef:

Omg jeetje ik vind dit serieus zo dom.

Leuk dat je ogen het tot nu toe nog doen. Doe je ook nooit een cap op, want zo vaak val je niet op je hoofd? Of nooit je gordel om in de auto omdat je toch niet zo vaak een ongeluk hebt?

Zit je dan misschien wel ooit bij de oogarts zonder oogjes. Maar je hebt wel die 5 euro bespaard!

Snap trouwens niet hoe jou bril krassen kan krijgen van zo'n plastic vuurwerk brilletje. Dan doe je toch echt iets fout volgensmij.

Heerlijke reactie.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:05

Super, getekend :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:05

Suzan_v_h schreef:
Ik teken het niet. Het is 1 dag per jaar en zo'n traditie dat al weet ik veel hoelang bestaat kan niet worden afgenomen. Er zitten altijd rotte appels bij.

Die traditie 'die al ik weet niet hoelang bestaat' (nee, inderdaad) bestaat ongeveer 50 jaar. Niets traditie, niets typische Hollands. Is uit China overgewaaid.