als je daar niet tegen kan blijf je lekker thuis
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
als je daar niet tegen kan blijf je lekker thuis
Chrissie schreef:Nee ik teken niet voor de petitie. Zoals al eerder gezegd, vuurwerk hoort bij oud en nieuw.
Er zijn zat middelen om je er tegen te beschermen. Wel mag er veel beter gecontroleerd worden op illegaal vuurwerk want ben mij gisteren meerdere malen kapot geschrokken van de vlinderbommen en cobra's.
vuurneon schreef:Een piratenlapje is ook veel stoerder inderdaad
Ik vind het gewoon typisch dat ouders wel hun kinderen verplichten zo'n bril op te zetten (top!) maar zelf het vooral niet doen.
Nu nog trouwens 
Volgens mensen hier in dit topic wordt er vanaf november tot midden januari vuurwerk afgestoken.. Dat ís al illegaal he en daarmee weer maar iets wat verboden is, maar simpelweg niet op gecontroleerd wordt/kan worden. N0a schreef:Maar wanneer het helemaal verboden is, kunnen mensen wel sneller opgepakt/gelokaliseerd worden. Denk dat veel mensen de boete/straf toch niet willen riskeren. Als iedereen gewoon netjes mee helpt om meldingen te maken, scheelt een hoop.
Hier beginnen ze nu weer van voor af aan. Wordt er niet goed van.
Chrissie schreef:Nee ik teken niet voor de petitie. Zoals al eerder gezegd, vuurwerk hoort bij oud en nieuw.
Er zijn zat middelen om je er tegen te beschermen. Wel mag er veel beter gecontroleerd worden op illegaal vuurwerk want ben mij gisteren meerdere malen kapot geschrokken van de vlinderbommen en cobra's.
Scheelt een hoop, je hoeft niet zo te zitten priegelen met dat lontje en je kunt gewoon genieten van het vuurwerk dat voor jou wordt afgestoken. Lous schreef:Dankzij die lieve oogarts die nu in bijna alle nieuwsuitzendingen is omtrent vuurwerk zit ik de rest van mijn leven aan een bril vast. Hier kan je overal als niet brildrager een gratis bril krijgen. Die kunnen niet over mijn bril want dan krijg ik krassen,daarnaast blijven ze niet zitten. Nu al 21 jaar consumentenvuurwerk bekeken met deze ogen en nergens problemen mee.

Esmee_98 schreef:FlyAway schreef:1 dag? Wij wonen in het buitengebied, en zelfs hier is het niet 1 dag. In de randstad begint die ellende al begin november en gaat door ruim in januari. Dus 1 dag?
Begin november en gaat door tot ruim januari?Valt harstikke mee hoor.. op de 30ste waren hier ook al wel wat knallen, en vandaag ook nog wat, maar heb het nog nooit mee gemaakt dat het in november aL begon en dat het door ging tot eind januari
Dus medio/eind november nog een keer terug want het was al weer op. En ik verzeker je, ik was geen uitzondering
En dat is nu niet anders dan toen. Sterker nog, veel meer mensen halen het nu vroeger in het jaar, omdat de politie eind november al controleert op de bekende Belgie-routes Doanique schreef:Als iedere gemeente nou gewoon wat afvuurt en er om half 12 mee ophoudt... Kan je lekker vuurwerk kijken en that's it.
Lous schreef:Daar koop ik toch zelf liever vuurwerk voor of een lekkere fles champagne.
muntdrop schreef:Lous schreef:Daar koop ik toch zelf liever vuurwerk voor of een lekkere fles champagne.
Omg jeetje ik vind dit serieus zo dom.
Leuk dat je ogen het tot nu toe nog doen. Doe je ook nooit een cap op, want zo vaak val je niet op je hoofd? Of nooit je gordel om in de auto omdat je toch niet zo vaak een ongeluk hebt?
Zit je dan misschien wel ooit bij de oogarts zonder oogjes. Maar je hebt wel die 5 euro bespaard!
Snap trouwens niet hoe jou bril krassen kan krijgen van zo'n plastic vuurwerk brilletje. Dan doe je toch echt iets fout volgensmij.
Suzan_v_h schreef:Ik teken het niet. Het is 1 dag per jaar en zo'n traditie dat al weet ik veel hoelang bestaat kan niet worden afgenomen. Er zitten altijd rotte appels bij.