Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:53

Lante schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ik heb absoluut geen spijt van mijn mooie dochter. Ze is het zonnetje in mijn leven. En ook alles wat ik eigenlijk heb (naast mijn lieve vrienden/vriendinnen/dieren enzovoort). :)

Op 'spijt van de kinderen' ligt (terecht) een hele groot taboe, maar ik denk dat er zeker mensen zijn die, àls ze het over mochten doen, géén kinderen hadden genomen, of minder kinderen... In mijn ogen heb je dan tòch een vorm van spijt...

Ik kies ervoor om kinderloos te blijven, maar mocht het tòch gebeuren dat ik zwanger zou raken, dan zou ik het zeker weten niet weg laten halen om reden dat ik geen kinderen wil. Ik vind dat tòch mijn eigen verantwoordelijkheid, dan had ik maar andere maatregelen moeten nemen, in dat geval is het dan ook welkom, ik ben er alleen niet bewust mee bezig en als het niet gebeurd vind ik het prima! (en ik ben geen 19 meer).

Hoezo is het terecht dat er daar een taboe op ligt?

En als ik nu zwanger wordt, dan komt het niet. Juist omdat het mijn verantwoordelijkheid is.

Ayasha
Blogger

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:56

Mijn moeder is heel blij met ons, gaat voor ons door het vuur... Maar ik denk zomaar dat, had ze toen geweten wat ze nu weet, ze er niet aan begonnen was.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:17

En wat weet ze dan nu wat ze vroeger niet wist, terwijl ze nu zo blij met jullie is?

Ik ben nu 4,5 jaar moeder en heb nog steeds geen spijt, verre van zelfs. Zijn ouders met spijt bereid om ook naar hun eigen aandeel daarin te kijken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:18

Mijn moeder is al 24 jaar moeder dus da's wel wat langer zeg ma ;) En wil je nu beweren dat het mijn moeder haar eigen schuld is? :) Dan hoop ik voor je dat jou kinderen niet van plan zijn om dingen te gaan doen. Want het zal je verbazen hoe machteloos je soms kan staan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:38

Vjestagirl schreef:
Lante schreef:
Op 'spijt van de kinderen' ligt (terecht) een hele groot taboe, maar ik denk dat er zeker mensen zijn die, àls ze het over mochten doen, géén kinderen hadden genomen, of minder kinderen... In mijn ogen heb je dan tòch een vorm van spijt...

Ik kies ervoor om kinderloos te blijven, maar mocht het tòch gebeuren dat ik zwanger zou raken, dan zou ik het zeker weten niet weg laten halen om reden dat ik geen kinderen wil. Ik vind dat tòch mijn eigen verantwoordelijkheid, dan had ik maar andere maatregelen moeten nemen, in dat geval is het dan ook welkom, ik ben er alleen niet bewust mee bezig en als het niet gebeurd vind ik het prima! (en ik ben geen 19 meer).

Hoezo is het terecht dat er daar een taboe op ligt?

En als ik nu zwanger wordt, dan komt het niet. Juist omdat het mijn verantwoordelijkheid is.

Omdat het de kinderen schaadt als mama loopt te verkondigen dat ze spijt heeft dat ze ze heeft laten komen..? Lijkt me persoonlijk nogal logisch, maar goed...

En als je zwanger raakt tegen je zin, dan heb je blijkbaar niet genoeg verantwoordelijkheid genomen. Dat hoeft ècht niet meer in deze tijd als je het per se niet wilt. Je hebt condooms, de pil, morningafter pillen, zaaddodende pasta etc etc. als je meer dan één voorbehoedsmiddel gebruikt, dan is de kans om ongewild zwanger te raken niehiel (en ik heb het nu niet over zwangerschap na een verkrachting natuurlijk).

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:07

Lante schreef:
Twiggy2008 schreef:
"Blue_Eyes" zei:
Tja, daarom is het ook een beslissing van jullie samen. En ik zal eerlijk zijn: er zijn moeders die zeggen dat ze, als ze het opnieuw moesten doen, er niet meer aan zouden beginnen. Maar ik denk dat 90 of meer % van de moeders toch wel erg veel van hun kind houdt en ze voor geen goud meer zou willen missen. Ik denk dat er weinig (maar niet 'geen') mensen zijn die echt spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.

Ik heb absoluut geen spijt van mijn mooie dochter. Ze is het zonnetje in mijn leven. En ook alles wat ik eigenlijk heb (naast mijn lieve vrienden/vriendinnen/dieren enzovoort). :)

Daarom zei ik ook bewust dat het niet 'geen' is. Ik denk absoluut dat er mensen zijn die in meerdere of mindere mate spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen. Maar ik denk ook dat de natuur wel zo werkt dat je bij de geboorte van je kind zo'n hormoonboost meekrijgt, dat dat niet heel veel voorkomt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:10

Gelukkig maar. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:14

Dat is zo :j Stel je voor zeg.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:36

pharagirlke schreef:
Mijn moeder is al 24 jaar moeder dus da's wel wat langer zeg ma ;) En wil je nu beweren dat het mijn moeder haar eigen schuld is? :) Dan hoop ik voor je dat jou kinderen niet van plan zijn om dingen te gaan doen. Want het zal je verbazen hoe machteloos je soms kan staan.

Kinderen gaan 'dingen' doen, waar je als ouder niet altijd achter staat. Het zijn mensen met een eigen leven, met eigen keuzes. Ik calculeer dat in. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten. Ik, mijn kind, haar vader, iedereen om ons heen. En dus?

Ik kom uit een gezin waar heftige dingen gebeurd zijn. Ik denk dat niemand mij hoeft te vertellen hoe heftig het leven kan zijn, hoe zaken kunnen lopen, als je de verkeerde keuzes maakt en/of bv verkeerde vrienden krijgt. Hoeft niet altijd de 'schuld' van het kind te zijn, de ouders hebben ook vaak hun verantwoording. Ik kan je nu een heel verhaal gaan vertellen, maar dat is me te persoonlijk, te prive.

Ik denk dat ik best wat te stellen kan krijgen met mijn meisje, want het is er eentje met een behoorlijke sterke eigen wil en een flinke kop er op, maar we zullen zien. Zolang ze maar weet dat ze alle liefde, zekerheid, warmte, duidelijkheid en veiligheid krijgt, dan is de basis al goed. Maar dat je je kind los moet laten, staat als een paal boven water.

Overigens ken ik ook mensen die spijt hebben dat ze geen kinderen gekregen hebben. Een hele goede oudere vriendin van mij bijvoorbeeld. Dat kan ook. Weet je, als je alles van tevoren weet, kun je beter nergens meer aan beginnen. Zo leef ik liever. ;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:21

@Lante; het kan echt wel gebeuren dat iemand die anticonceptie gebruikt toch zwanger raakt, het is mij 3 keer gebeurt, hoe dat kan, daar ga ik nu even niet op in, ik merkte steeds pas na 10/11 weken dat het zo was, niet omdat ik dom, naief of blond ben, maar omdat mijn lichaam nu eenmaal niet functioneert, zoals de meeste lichamen

Bij de eerste hebben wij wel degelijk abortus overwogen, maar we hadden het financieel erg goed, waren al 14 jaar samen, en hebben aanvaard wat ons overkwam. Bij de volgende hetzelfde daarna had mijn vriend een afspraak gemaakt om zich te laten steriliseren toen bleek dat het weer raak was de derde kondigde zich aan, toen nummer 3 net 3 weken oud was werd mijn vriend 'geholpen'

Ik wist echt niet wat me overkwam bij de eerste was er echt niet klaar voor, we hadden het er zelfs nog nooit serieus over na gedacht we waren pas 28........................Maar we zijn nu echt zooooo blij met onze drie 'fokprodukten' Maar als we er echt serieus over na hadden moeten denken.................dan waren we nu misschien nog aan het denken..............de oudste is 12

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:25

Twiggy2008 schreef:
pharagirlke schreef:

Kinderen gaan 'dingen' doen, waar je als ouder niet altijd achter staat. Het zijn mensen met een eigen leven, met eigen keuzes. Ik calculeer dat in. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten. Ik, mijn kind, haar vader, iedereen om ons heen. En dus?

Ik kom uit een gezin waar heftige dingen gebeurd zijn. Ik denk dat niemand mij hoeft te vertellen hoe heftig het leven kan zijn, hoe zaken kunnen lopen, als je de verkeerde keuzes maakt en/of bv verkeerde vrienden krijgt. Hoeft niet altijd de 'schuld' van het kind te zijn, de ouders hebben ook vaak hun verantwoording. Ik kan je nu een heel verhaal gaan vertellen, maar dat is me te persoonlijk, te prive.

Ik denk dat ik best wat te stellen kan krijgen met mijn meisje, want het is er eentje met een behoorlijke sterke eigen wil en een flinke kop er op, maar we zullen zien. Zolang ze maar weet dat ze alle liefde, zekerheid, warmte, duidelijkheid en veiligheid krijgt, dan is de basis al goed. Maar dat je je kind los moet laten, staat als een paal boven water.

Overigens ken ik ook mensen die spijt hebben dat ze geen kinderen gekregen hebben. Een hele goede oudere vriendin van mij bijvoorbeeld. Dat kan ook. Weet je, als je alles van tevoren weet, kun je beter nergens meer aan beginnen. Zo leef ik liever. ;)

De keuzes van de kinderen zijn IMO niet de verantwoordelijkheid van de ouders. Als ze het konden voorkomen deden ze het wel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:20

pharagirlke schreef:
Diablo: Ik heb ook heel lang bij mijn moeder geslapen hoor, had wel andere redenen want ik heb een tijd alleen geslapen en daarna terug bij mama in bed gekropen :o Ik kan idd ook heeeeel goed slapen O:)

Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag?

Mijn meiden zijn 6, 10 en 12, dus van alle leeftijden thuis. Alleen nog niet de puberteit en die vrees ik wel, want mijn oudste begint al aardig op te schieten.

Maar je hebt gelijk hoor, ik heb niet direct spijt van mijn kinderen (ben echt dol op ze), maar achteraf denk ik wel eens: mmmm, drie is best veel, misschien hadden we er maar beter twee kunnen nemen.....en dat heeft niets te maken met houden van de kinderen, ik hou zielsveel van ze. Maar ik kan zelfs wel eens jaloers zijn op mensn die geen kinderen hebben, dus ik begrijp jullie best heel goed. ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 16:52

Lante schreef:
Omdat het de kinderen schaadt als mama loopt te verkondigen dat ze spijt heeft dat ze ze heeft laten komen..? Lijkt me persoonlijk nogal logisch, maar goed...

Nee hoor, mijn moeder zei ook altijd dat wanneer ze het over mocht doen ze nooit meer kinderen nam. En dat vond ik heel logisch :D

Ik wil ze ook niet. Heb ik ook mijn hele leven geroepen. Vind er niks aan. Geef mij maar puppys.... en veulens :D

En van mij mogen ze direkt de kinderbijslag afschaffen. Kinderen zijn een hele dure hobby, en als je dat niet kunt betalen..... moet je er niet aan beginnen. ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 01:00

Ik ben net als de meeste bokkers tegen verhoging van de kinderbijslag. Dat extra geld zie ik liever terug in goede onderwijs-en zorgsysteem. ;)

Iemand begon over een gesprek met haar collega's. Ik herken mezelf al te goed in jouw verhaal. De meeste mensen, waaronder ouders vragen altijd waarom jij GEEN kinderen wilt en dan moet jezelf verdedigen met allerlei argumenten! :( Ik ben pas 23 jaar, maar ik word nu al moe van mezelf verdedigen tegenover mensen met de kinderen! Ik zou wel fijn vinden dat de ouders ons (kinderlozen) in onze waarde laat en dat we zelf mogen weten hoe we onze levens wil inrichten. ;) Ik val ook mensen met de kinderen ook niet lastig met irritante vragen zoals waarom wel of niet kinderen nemen etc. :Y)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 07:08

Ach kinderen "nemen" of "krijgen" what ever ; kindebijslag hoort daar nu eenmaal bij en een verhoging....ja dat is alleen maar fijn.

Ook ik heb vrienden die geen kinderen willen (is alleen maar fijn want die komen nl wel met liefde en plezier op mijn kids passen)!
Die vragen gewoon of wij niet weg MOETEN?!?

Ik heb dat zelf ook geroepen NA m'n 24e.....Ik wil geen kinderen!
En toe ik 28 was kriebelde het wel (schoonzusje kreeg dr 1e kindje)
Ik heb d'r 2 en dat is genoeg voor mij écht niet meer!!
Ze krijgen wat ze nodig hebben komen niks tekort en ik ben eerlijk; ik hou van mijn kinderen maar ik ben géén kindermens.... :o
Aan m'n eigenste heb ik meer dan genoeg!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:28

Goldenflower schreef:
Ik ben net als de meeste bokkers tegen verhoging van de kinderbijslag. Dat extra geld zie ik liever terug in goede onderwijs-en zorgsysteem. ;)

Iemand begon over een gesprek met haar collega's. Ik herken mezelf al te goed in jouw verhaal. De meeste mensen, waaronder ouders vragen altijd waarom jij GEEN kinderen wilt en dan moet jezelf verdedigen met allerlei argumenten! :( Ik ben pas 23 jaar, maar ik word nu al moe van mezelf verdedigen tegenover mensen met de kinderen! Ik zou wel fijn vinden dat de ouders ons (kinderlozen) in onze waarde laat en dat we zelf mogen weten hoe we onze levens wil inrichten. ;) Ik val ook mensen met de kinderen ook niet lastig met irritante vragen zoals waarom wel of niet kinderen nemen etc. :Y)

Stel je voor... iemand heel blij: 'ik ben zwanger!' en dan ipv feliciteren, zeggen: 'zwanger? waarom in godsnaam?'
:D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:14

Ja idd. En dan vertellen dat ze egoistisch zijn en dat ze zooooo veel missen...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:27

vivana schreef:
Ach kinderen "nemen" of "krijgen" what ever ; kindebijslag hoort daar nu eenmaal bij en een verhoging....ja dat is alleen maar fijn.

Ja natuurlijk is dat fijn, maar als je even nadenkt zie je toch ook dat er andere zaken zijn die dat geld veel en veel harder nodig hebben?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:34

Dat is idd fijn. Als je kinderen hebt. Als je geen kinderen hebt dan is het alleen maar geld wat je 'weg ziet lopen'.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:28

Vjestagirl schreef:
Dat is idd fijn. Als je kinderen hebt. Als je geen kinderen hebt dan is het alleen maar geld wat je 'weg ziet lopen'.

Naar de spaarrekening van andersmans kinderen...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:23

Misser schreef:
vivana schreef:

Ja natuurlijk is dat fijn, maar als je even nadenkt zie je toch ook dat er andere zaken zijn die dat geld veel en veel harder nodig hebben?

Heb jij een eigen huis? Dan krijg je waarschijnlijk hypotheekrente-aftrek. Of, wanneer je huurt, allerlei toeslagen. Als je student bent, krijg je waarschijnlijk ook studiefinanciering.....allemaal geld, wat ook heel goed ergens anders naartoe had gekund. Toch?
En wat dacht je dat jouw ouders al die jaren voor jou gekregen hebben?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:30

Het gaat nu niet over de kinderbijslag an sich, maar over de verhoging.

Ja ik kreeg stufi, en daar was ik blij mee, maar geen gezeur dat het hoger moet worden. Tuurlijk wil je dat graag, maar als je een beetje realistisch bent zie je dat er genoeg andere dingen extra geld nodig hebben en dan vind ik het eerlijk gezegd een beetje egoïstisch om dat geld maar zelf te willen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:23

Ah ok. De kinderbijslag/stufi/toeslagen zijn niet zinloos, alleen als ze verhoogd worden...mmmmm....

Nouja, van mij hoeft de kinderbijslag niet persé omhoog, ik ben al gezegend met een hoge kinderbijslag. Maar ik zal de laatste zijn die klaagt als ze besluiten me nóg meer te geven ;) . Heb wel geleerd voor mijn eigen portemonnee te zorgen, aangezien een ander het niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:47

Lynske78 schreef:
ayo schreef:
Denk je werkelijk dat je in deze tijden extra geld gaat krijgen voor kinderbijslag?
Als je geen geld hebt voor kinderen, begin er dan gewoon niet aan.

Ben ik helemaal mee eens.

Precies, ik vind het best brutaal dat er hier een petitie voor op wordt gesteld
voel dr weinig voor om aan zoiets mijn belastingcenten te verspillen :)
Dus nee ik teken niet.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:55

Diablo schreef:
Ah ok. De kinderbijslag/stufi/toeslagen zijn niet zinloos, alleen als ze verhoogd worden...mmmmm....

Lezen is ook een vak.
De verhoging lijkt me hier niet op z'n plaats, omdat ik niet inzien waarom. Wat ik en anderen hier al vaker hebben gezegd, er is op zoveel gebieden een tekort, waarom dan juist de kinderbijslag verhogen? Ik denk niet dat de opstellers van de petitie daar goede argumenten voor kunnen geven.