Ik heb het ook ff in de namen gezet, kijken of ik ook een verband ga zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Maar het optellen heeft toch helemaal geen zin? Het maakt toch veel meer uit wat voor waarden ze hebben bij bepaalde criteria? Dat geeft aan hoeveel talent ze ergens voor hebben, toch?
DohoShots schreef:Janine1990 schreef:Maar het optellen heeft toch helemaal geen zin? Het maakt toch veel meer uit wat voor waarden ze hebben bij bepaalde criteria? Dat geeft aan hoeveel talent ze ergens voor hebben, toch?
Ik heb geen idee of het zin heeft maar vind het wel opvallend dat ik merries heb met vrij slechte prestaties maar wel met hoge GP en die geven topveulens en ik heb merries met goede prestaties die flutveulens geven en de GP dan ook lager is. Weet niet of het iets met het fokken te maken heeft maar vind het wel leuk om het beetje bij te houden
Marit_P schreef:Heeft iemand ooit al een verband gezien tussen ouders en hun nakomelingen? Heb ooit eens van verschillende veulens het GP gemiddelde van de ouders genomen en dat vergeleken met de GP van het veulen, maar dat kwam weinig tot niet overeen. Of is dit dus dan het verhaaltje van welk conformation gen het meest dominant is van welke ouder?
DohoShots schreef:Janine1990 schreef:Maar het optellen heeft toch helemaal geen zin? Het maakt toch veel meer uit wat voor waarden ze hebben bij bepaalde criteria? Dat geeft aan hoeveel talent ze ergens voor hebben, toch?
Ik heb geen idee of het zin heeft maar vind het wel opvallend dat ik merries heb met vrij slechte prestaties maar wel met hoge GP en die geven topveulens en ik heb merries met goede prestaties die flutveulens geven en de GP dan ook lager is. Weet niet of het iets met het fokken te maken heeft maar vind het wel leuk om het beetje bij te houden
Marit_P schreef:@Janine hmmm toch wel redelijk gemiddeld, hoewel er op een paar onderdelen toch wel wat verschil zit. Ik meende laatst toch echt een veulen te hebben waarbij een aspect van de GP hoger was dan die van een van de ouders, terwijl de andere ouder een lagere had.. zal straks thuis eens kijken of ik nog kan vinden welk paard dat was.
Mocht ik dat verkeerd uit hebben gerekend, is het dan zo dat het GP van een veulen ergens tussen het GP van mama en papa ligt, maar niet per se het 'exacte' gemiddelde hoeft te zijn?
Limoen schreef:Ik heb een aantal paarden waarbij de GP van het veulen hoger ligt dan papa en mama.