Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:19

Welkom Celine_Famke! Leuke vlog en Holy moly jij hebt ook al zoveel Instagram volgers! _/-\o_

Natuurlijk ook welkom Limoen en Eline_S_S

Vloggen in het openbaar lijkt mij ook awkard. Ik vond het al een issue om m'n blog openbaar te maken maar kreeg zoveel leuke reacties. Als je doet waar je achter staat dan moet je je niets aantrekken van anderen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 06:48

Het is awkward. Ik doe het al twee jaar en durf nog steeds niet overal te vloggen. Wel merk ik dat mensen in m’n omgeving het vaak juist erg leuk vinden en heel benieuwd zijn hoe dat nou allemaal werkt. Het is gewoon iets waar je door heen moet, wat je opzij moet zetten. Maar heel eerlijk, ik probeer ook altijd te filmen als er niemand in de buurt is. Dagje Amsterdam pak ik zo mijn camera erbij maar op plekken waar mensen me kennen vind ik dat ook moeilijker. Misschien kun je wat betreft je stalgenoten vast van te voren aankondigen dat je dit gaat doen? Dan kijken ze misschien minder raar op als ze je zien vloggen. Al denk ik dat vloggen in mijn leeftijdscategorie tegenwoordig helemaal niet meer zo raar gevonden wordt :)

Ricie

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:29

Nou, ik ben eindelijk aan een prive blog begonnen. Had al een blog met een aantal anderen, maar dat werkt toch niet zo heel lekker. Ben nu hard bezig de blog op te bouwen.

Zit alleen met het punt dat ik niet goed weet wat ik met de sidebar moet en wat ik daar in kwit moet. Hebben jullie nog tips met wat je daar mooi in kwijt kan of wat aanraders zijn?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:35

Kort stukje info over jezelf/je blog? Social media? Recente posts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:07

Ik heb in de sidebar een kalender, aftelding, facebook en instagram feed en ik moet er nog ff mn twitter feed inzetten. En dan istie wel vol zat :')
Zal nog wel veranderen, na datum x gaat de afteller eruit. Moet alleen ff bedenken wat k dan in de plaats doe :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:08

Een zoekbalk als die nog niet ergens anders zit? Ik heb nu juist geen sidebar meer omdat alles wat daar in stond mijn site alleen maar traag maakte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 21:09

Als je een extra paar ogen wilt, gewoon brullen hoor :j dan kan ik 'ff met je meedenken met een printscreen :) moet wel zeggen nu ik m'n layout aangepast heb dat ik meer bezoekers trek en ook vasthou!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:53

Werkt een van jullie ook met Blogger? Ik zou graag een link naar de Facebookpagina in de sidebar willen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:51

Anoniem schreef:
Als je een extra paar ogen wilt, gewoon brullen hoor :j dan kan ik 'ff met je meedenken met een printscreen :) moet wel zeggen nu ik m'n layout aangepast heb dat ik meer bezoekers trek en ook vasthou!

Thnx voor het aanbod! Zal dalijk wel ff een screenshot PB'en. Hoop dat ik deze middag ergens mn blog online kan gooien voor publiek!

Jaaa een layout kan wonderen doen. Ben voor mijn vorige website's ook altijd heeel lang bezig geweest een geschikte layout te vinden....heb er nu voor de blog 1 die erg naar mn zin is. Hoop dat hij ook echt goed is voor de blog hahaha

De rest uiteraard ook bedankt voor de tips, ga even kijken om er het een en ander van te maken dalijk!

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:11

Jaaajaaa! Het is zover, net mijn blog online gegooid! Wellicht komen er hier en daar nog wat aanpassingen in de toekomst. Maar de basis is af!

http://www.ricardoernst.nl

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:15

Als ik je een tip mag geven: die meer over mij 'klik hier' knop zou ik zo niet doen. Doet mij erg denken aan een ad met zo'n knop, maar kan ook aan mij liggen haha :+

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:30

NienkeV1994 schreef:
Als ik je een tip mag geven: die meer over mij 'klik hier' knop zou ik zo niet doen. Doet mij erg denken aan een ad met zo'n knop, maar kan ook aan mij liggen haha :+

Agree! Voelt beetje als een click bait op ad :-)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:35

Top, thnx voor het kijken en aangeven! Zo beter dan denk ik? Heb hem weggehaald. Dit zijn nou echt van die dingen die je zelf niet altijd ziet en van bezoekers moet horen hahaha

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 14:38

Ja, zo is het beter! :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:57

Het is zover, net een 2e blog gepubliceerd. Als er nog tips zijn mbt het schrijven etc hoor ik het graag. Merk wel dat het nog best lastig is een goeie blog te schrijven. Vooral de indeling en wat te vertellen vind ik nog erg lastig. Want ja wat vinden anderen leuk om te lezen.....

http://www.ricardoernst.nl/camerawerk/s ... tv-opname/

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:13

Leuke blog! Gister = gisteren. Sorry, is een fout die ik persoonlijk erg storend vind..

bertbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:24

Ik heb laatst ook een nieuwe video op mijn YouTube kanaal gezet. Ik heb geen vaste upload dagen maar plaats als het mij uitkomt. Toch probeer ik zoveel mogelijk te plaatsen, maar school wil niet altijd meewerken :(:)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:38

Even zitten kijken op je youtube kanaal! Leuke video, moet zeggen dat ik het erg gaaf gedaan vind ook van de lege bal naar de opgeblazen bal! Met dat in de lucht gooien zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:26

Ik ga zo weer eens even bijlezen en bijkijken bij iedereen. Ik moet zeggen, ik heb hier echt niks te klagen :j De bezoekers lopen goed door, ik heb ook de vaart qua blogposts er weer lekker inzitten en de kadootjes zijn ook erg leuk _O-
Vorige week al een houten kaartje, nu een uitsprakenboekje in de bus, lekker hoor +:)+

Voor de bloggers onder ons met eigen domein, mocht je hem nog niet gebruiken; zet google analytics aan! Ik heb het nu sinds 2 dagen aan en gekoppeld aan Wordpress met een plug in en ik kan nu gelijk zien op welke tijden men actief is etc en ik ga eens kijken de komende weken wat voor patroon me opvalt en waar ik winst kan behalen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:46

Hallo! Mag ik mij ook melden hier? Ik ben net (een half uur geleden) begonnen met mijn blog!

Het gaat over het maffe leven van een 19 jarige! Ik wil mijn 'wijze levenslessen {:} ' delen vooral voor amusement! Het is nog heel erg 'beta' maar ik vind het wel leuk om te doen! Denk van mezelf vooral dat ik wat uitgebreider mag schrijven maar als eerste blog vond ik het wel okay :')

Mochten mensen het misschien willen lezen:

1e blog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:52

Hey, welkom in de blogwereld!

Als ik een paar tips mag geven met al mijn 'wijsheden',

je uitgelichte afbeelding en de afbeelding halverwege het artikel zijn hetzelfde. Dat zorgde ervoor dat ik heel even omhoog scrolde om er zeker van te zijn dat ik niet naar een herhaling zat te kijken. Ik zou proberen om, als je voor meerdere afbeeldingen gaat, dit af te wisselen :j

Verder moet Schout out -> Shout out zijn gok ik :p

Verder is het niet helemaal mijn schrijfstijl maar ik kan me voorstellen dat het voor de doelgroep (lees: niet oud en saai :+ ) wel catchy is :j

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:25

Leuke blogs komen er weer voorbij! Vind dat altijd maar knap, ik zou echt een te saai (niet pakkend) of veel te lang stuk schrijven denk ik haha! Net als dat ik soms in vlogs voor mijn gevoel ook te lang doorpraat over iets haha!

Ik heb trouwens een aantal dagen terug mijn tweede vlog geupload. Zag achteraf een aantal edit foutjes die erin zijn geslopen.. Volgende keer maar goed op letten haha!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:19

Hi :)
Ik meld mij hier ook! Ik wil al heel lang een blog starten, want ik houd van schrijven en het lijkt me heerlijk om hier wat van m'n vrije tijd in te steken. Ik heb meerdere tutorials gezien op YouTube, maar eerlijk gezegd, heb ik geen idee waar te beginnen. Het liefst zou ik eigenlijk willen dat iemand voor mij de website maakt, zodat ik direct kan starten met echt bloggen :o Hebben jullie daar ervaring mee? Of allemaal zelf je eigen blog van A tot Z opgebouwd?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 00:27

Ik heb er ervaring mee, doe alles zelf. Beetje uit de hand gelopen hobby inmiddels, ook veel voor klanten gedaan qua website's bouwen en onderbrengen. Inmiddels een eigen server draaien. Als ik wat kan betekenen mag je me altijd een PB sturen met meer info. Dan kunnen we kijken naar de mogelijkheden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:21

Ik begrijp wat je bedoelt maar met bijv WordPress is het eigenlijk ontzettend makkelijk. Ik zou er persoonlijk geen geld aan uitgeven maar dat ben ik haha :+