Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mrieeek

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:27

Leuke vlog en een mooi huis!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:19

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:59

Anoniem schreef:
Hier wel even een trots momentje, de recensie/review van een boekenfeestje waar ik naartoe ben geweest is gedeeld op de facebook pagina van de schrijver van het betreffende boek en ik heb gehoord dat er nog meer promotie aan het geschreven artikel gegeven gaat worden. Daar word ik toch wel heel erg trots van, ook omdat het voor het eerst was dat ik namens m'n blog ergens was in plaats van namens mezelf. Voor zover dat logisch klinkt :')

Super leuk! Dat er nog vele leuke uitnodigingen mogen volgen ;)

AafKusLife schreef:
hoihoi.

Ik heb veel gemist hier zie ik.
Ik ben druk aan het klussen geweest in ons nieuwe huis:
Zie hier het resultaat

Mooi huis zeg! Heerlijk zo'n kledingkamer!

BernetteO schreef:
Ook van mij weer eens een nieuwe post: over de spanning voor de volgende scan bij onze merrie, nadat ze vorig jaar verworpen had.

Gelukkig dat de dracht nu goed gaat! Fijn ook dat alle stukjes veulen aan elkaar zitten :')

Ik heb vandaag een boekentip op mijn blog gezet, heb ik nog niet eerder gedaan maar dit boek vroeg er om.
[Boekentip] Stapelgek van Paarden - MK de Manvan

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:56

Spannend die dracht BernadetteO! Inderdaad fijn dat alles goed gaat!

Leuk stuk Lauwtje! Je manier van schrijven is erg enthousiast en positief, leuk om te lezen!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:07

Wat een ontzettend leuke Boekentip Lauwtje! Je schrijft zo lekker weg!

En bedankt dames, wij zijn zelf ook heel blij :D

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 23:55

Deze topic ben ik helemaal vergeten. Ik heb sinds een paar manden een nieuwe baan en vind het mooilijk om de tijd te vinden om te bloggen, maar probeer nu een beetje meer persoonlijk te zijn(haat foto’s van mijzelf, Haha).

Als jullie hem wil checken :
http://www.thatgrumpyhorse.com

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:13

Leuke blog MVasbo! In je tweede zin staat een typefout

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:14

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:54

Ik meld me hier weer! Was even uit de running.
Moet wel zeggen, het is weer even lastig om nieuwe dingen te bedenken!

@quincydesi, ik kom er al vijf jaar met school.

Edit; oh oliebol we zitten bij elkaar op school. :+

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:45

AlwaysH schreef:
Ik meld me hier weer! Was even uit de running.
Moet wel zeggen, het is weer even lastig om nieuwe dingen te bedenken!

@quincydesi, ik kom er al vijf jaar met school.

Edit; oh oliebol we zitten bij elkaar op school. :+

Haha okee

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:29

Ik ben sinds een paar dagen toch maar actief aan het instagrammen gegaan. Plaats daar vooral gedichten of korte stukjes. Echt enorm leuk wel want iedereen is enorm supportive. Ben helemaal gemotiveerd weer even. :+

nienke_layla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:17

mazarmalover schreef:
Zitten hier ook bloggers/vloggers die over paarden vloggen/bloggen? Ben bezig met het promoten van het product Orscana, het is een sensor die het vochtgehalte de bewegingen en de temperatuur van je paard meet en deze kan je dan op je telefoon bekijken, voor meer info zie http://www.orscana.nl :) FelineHoi heeft er al een video over gemaakt, maar wil wellicht nog meer samenwerkingen, ik denk ik vraag het eerst even hier op bokt, pb mag maar hier in forum reageren mag ook.

Ik zie dit berichtje nu pas. Zijn jullie nogsteeds opzoek? Ik ben al geïnteresseerd vanaf het begin dat jullie begonnen met dit product!! Ik heb een YouTube kanaal (laatste tijd nog niets kunnen posten door nieuwe opleiding) en een blog (paardengevoel.eu)
Met vriendelijke groet,

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:34

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:38

Okee, ik ben al een tijdje aan het twijfelen. Volg dit topic zo nu en dan, heb een blog opgezet met anderen waar ik vooral het technisch gedeelte doe. Maaaar

Nu zit ik steeds vaker te twijfelen om eens te gaan vloggen, hou er niet heel erg van om voor de camera te staan. Maar aan de andere kant lijkt het me wel wat om te vloggen, het lijkt me sowieso leuk eens te proberen maar best wel bang dat ik zegmaar faal...hahaha.

Wat denken jullie, gewoon een proefvlog opnemen of niet? Denk dat het wel gewoon heel standaard word van mn dagelijkse leven, voornamelijk paard gerelateerd en misschien nog andere hobby's....twijfel twijfel twijfel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:41

Ik denk dat als je je voor de camera niet op je gemak voelt, dat je het dan niet moet doen. Ikzelf heb echt een hekel aan m'n eigen stem (klink plat rotterdams) dus ik hou het zelf ook lekker op bloggen. Je ziet t zo als iemand zich niet gemakkelijk voelt op beeld of geluid...

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:57

Als je het graag wilt moet je het gewoon doen. Bedenk van te voren wat voor jou belangrijke punten zijn van je vlog. Ga een dag filmen en kijk dan eens kritisch naar je materiaal.
Niet alles wat je filmt hoeft online te komen. Ik heb pas een shoplog gefilmd, mijn eerste video ever. Het was een leuke poging maar vond hem niet goed genoeg voor publicatie. Je moet dat niet zien als falen maar als leermoment.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:14

Ik ben het inderdaad eens met bovenstaande antwoorden! Je ziet het zo goed als iemand niet 100% vrienden is met zijn camera. Dan is het gelijk minder leuk om naar te kijken, maar een leuke vlog is altijd heel leuk!

Mijn blog staat momenteel stil. Ik ben examen aan het doen voor mijn opleiding en ik heb er tussen alle opdrachten + stage gewoon geen tijd voor :+ komt wel weer.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:30

Heuj, wat een leuk topic! :) Mag ik me hier ook melden? Ik ben een paar maanden geleden met mijn vriendin een blog begonnen over eigenlijk van alles en nog wat: recepten, recensies, reizen, LGBT-dingen, en er komt nog veel meer verschillends op te staan. Momenteel schrijf ik vooral de posts omdat zij het druk heeft met haar 2 studies. :Y)

Onze blog heet Pot & Pan en we hebben ook een Facebook en Instagram.
We hebben echt nog helemaal niet veel volgers (alleen maar familie en een hoopje vrienden :') ) maar elke blog begint klein, dus we hebben nog hoop haha. We doen het omdat we het leuk vinden en zien wel wat er verder gebeurt.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:36

Vraagje! Zijn er meer bloggers die gebruik maken van Analytics? Wat houd je voornamelijk bij en gebruik je die informatie bij het schrijven van je blogs?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:05

Wat betreft beginnen met vloggen: jezelf filmen, daar moet je ook aan wennen. Natuurlijk is het in het begin raar, maar ik zou gewoon een proefvlog opnemen :j geef jezelf ook de tijd om je meer op je gemak te gaan voelen voor de camera. En inderdaad, niet alles hoeft online. Film gewoon van alles en maar daar een selectie van beelden van waarbij jij je prettig genoeg voelt om ze online te zetten.

Ik heb analytics maar kijk er nauwelijks naar omdat ik met name de statistieken in Jetpack gebruik

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:47

Welkom _Laura_ ! Blog ziet er leuk uit.

Ik gebruik ook Analytics. Ik kijk vooral waar mijn verkeer vandaan komt, elke link die ik plaats is een UTM link zodat ik precies weet waar op geklikt is. In plaats van "bokt" kan ik aflezen of er in mijn onderschrift is geklikt of in dit topic bijvoorbeeld.
Ook track ik de zoekopdrachten óp mijn blog met Analytics en heb ik hem gekoppeld aan Google search console.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 02:24

Oeh leuk, een vlog/blog-topic! Heb toevallig mijn eerste vlog geüpload. In eerste instantie wilde ik niet vloggen omdat het mij zo awkward leek en ik dacht dat ik geen boeiende vlogs zou kunnen maken. Maar op mijn Instagram account voor mijn paard (@friesianfamke) bleven mensen maar vragen of ik ging vloggen dus ik heb het gewoon een keer geprobeerd! En het was best leuk om te doen :) Alleen of ik er regelmaat in kan houden... Hmmm... haha!

Maar goed, hier de link! Tips en opmerkingen en zo zijn welkom!

Mocht dit concept voor mij toch niet gaan werken kan ik altijd nog een blog beginnen. Al wil ik dat misschien dan wel in het Engels doen. Hmm, lastig allemaal haha!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:49

Leuk Celien! Goeie kwaliteit hoor!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:15

Ik zet hier even een stipje. Ga vanavond even doorlezen wat jullie allemaal bespreken hier. :D

Ben zelf bezig om het roer een beetje om te gooien :) Van alleen maar fotografe naar een actieve blog erbij. Ben het aan het opstarten dus moet allemaal nog wat vorm krijgen. :D Ik denk dat ik hier vast veel tips en leuke dingen kan lezen :)
Heb al veel blogs achter de schermen klaar staan om te plaatsen de komende weken :D Dat is wel echt leuk :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:27

Hoi allemaal,
Ik zit er al erg lang aan te denken om mijn eigen YouTubekanaal te beginnen over instructie video's en vlogs over mijn paardenleven. Ik vind dit zelf ontzettend leuk om te zien en zou het graag ook zelf doen.
Ik ben alleen bang wat anderen ervan gaan vinden.. En mijn stalgenoten.. Vind het toch een beetje akward om te vloggen waar mensen bij zijn. Overmorgen ga ik mijn nieuwe paardje ophalen, en ik wil daar graag mijn eerste vlog van maken. YT account is al aangemaakt, maar ik vind de stap toch wel een beetje eng :o Heeft iemand tips voor mij?