Vandaag weer een nieuwe video gepost: Most expensive horse in the world. Hij staat direct al op de tweede pagina geranked met slechts 24 views
. Daar word ik toch wel blij van. Ben benieuwd waar hij over drie dagen staat.
Overigens had ik een nieuwe strategie bedacht om meer mensen van mijn Instagram naar mijn YouTube kanaal te krijgen. Gewoon een privéberichtje sturen en vragen of ze het leuk vinden om even een kijkje te nemen
. Het heeft mij afgelopen week ongeveer 50 nieuwe subs opgeleverd, alleen ik werd een beetje te enthousiast en nu heb ik een privéberichtblokkade op Instagram slim
. Je mag blijkbaar maar 50 nieuwe mensen een privébericht sturen en niet meer dan 15-20 per uur. Pfff had ik even eerder moeten opzoeken
.
Anoniem schreef:Leuk toh Stephanie!
Dat SEO is echt iets wat je even door moet krijgen. Ik heb gelukkig een vriend met ruime ervaring dus weet er zelf wel het e.e.a vanaf, en wanneer het straks wat rustiger op z'n zaak is gaat ie me even helpen m'n blog helemaal goed in te vullen mbt seo, tags etc. Merk wel dat m'n site wel dagelijks gevonden wordt door zoekmachines, maar dat komt vooral door de reviews die ik heb geschreven en dat zie je gelijk terug. En, wat ook wel erg sterk helpt, is social media en daar heb k zowat een dagtaak aan. Ik merk dat als ik een dag minder actief ben op de social accounts, dat dat wel te zien is in m'n bezoekersaantallen.
Mag nog niet klagen hoor, want ik word goed gevonden en dat zonder promoties aan te zetten op IG/FB maar moet er echt even een goed ritme voor mezelf in gaan vinden

Oh zo'n vriend is best handig! Ik kijk om dat soort dingen onder de knie te krijgen vaak naar YouTube videos die het uitleggen en laten zien. Het probleem is alleen dat sommigen elkaar een beetje tegenspreken en dan moet je zelf op zoek naar je eigen waarheid zeg maar. Zit iets meer tijd
. Het mooie aan YouTube is wel dat je op zoek kan gaan naar de meest recente videos met waarschijnlijk relevante informatie. Iets wat ik bijvoorbeeld bij boeken en bepaalde goed rankende (oude) blogposts mis.
Hah ja social media is inderdaad een dagtaak. Ik ben er ook dagelijks mee bezig en als ik van te voren weet dat ik een dag niet kan posten dan plan ik vaak wat in zodat ik nog maar 1 knop hoef in te drukken.
Als je niet post merk je dat snel aan de statistieken, vooral op Instagram
.
Gaby schreef:Ik merk dat een aantal mensen post wanneer ze zin/inspiratie hebben; en dat is volkomen begrijpelijk. Zelf ben ik meer van met bepaalde regelmaat/op bepaalde dagen blogs checken en als er dan weken niks komt ...
Een algemene vraag aan alle bloggers (omdat ik nieuwsgierig ben en, daar ik zelf niet blog, geen ervaring heb met hoe zoiets werkt/uitpakt): Werken jullie met een buffer aan blogposts, hoe groot is deze buffer, bevalt dit en uit wat voor blogposts (wat voor type content; reviews, tips, of iets anders?) bestaat die buffer dan?
Als ik even kijk naar mijn posts voor Instagram en YouTube heb ik wel altijd wat achter de hand om mee bezig te gaan. Qua video werk ik 2 vooruit en mijn Instagram daar heb ik echt een flinke voorraad van. Als ik een maandje niets zou kunnen maken dan kan ik nog wel flink wat vooruit plannen.
Qua content kijk ik waar veel op gezocht wordt in Google en op YouTube en de onderwerpen die mij aanspreken daar ga ik videos over maken. Dit loopt uiteen van tips en informatie tot review-achtige dingen. Die reviewachtige dingen zijn vaak op basis van sponsored content zeg maar.
NienkeV1994 schreef:Ondanks dat ben ik deze week ook met een paardenblog begonnen (
http://www.neighingoutloud.nl, voor m'n andere blog maakte ik al paardenvideo's onder deze titel maar wilde meer over paarden schrijven) en daar heb ik nu wel heel veel inspiratie voor. Doel is om daar iedere doordeweekse dag iets op te plaatsen en dat gaat tot nu toe best goed.
Leuke start, heb ze even gelezen. En ik ga die docu ook even opzoeken
_Lauwtje_ schreef:Wat een drukte in het topic! Leuk
Je blog SEO voor elkaar hebben is inderdaad wel een goed streven. Ik ben online marketeer maar heb tot op heden alleen met bedrijven gewerkt die al een bestaande website hadden. Een website van 0 opbouwen is toch anders, maar ik moet zeggen dat het mij niet tegen valt. De meest bezochte artikelen via Google zijn voor mij een review van een rijbroek en een informatief artikel over Jacobskruiskruid.
Google pikt mijn blogs ook snel op, blogpost van vorige week staat met verschillende zoektermen al op de eerste pagina zoekresultaten.
Daarentegen ben ik een stuk minder goed in Social

Hoe krijg je 31K volgers Stephanie?! Vertel me je geheim! Bedrijfsmatig opbouwen lukt wel, maar persoonlijke accounts gaan niet zo hard.
Heb vandaag weer een column gepubliceerd:
Een echte ruiter
Oh dat is echt nice Lauwtje! Steek je er veel tijd in of valt dat mee?
Hihi 31K bedoel je? Dat is niet een truc hoor. Dat zijn wel echt een aantal dingen: elke dag minimaal 1 post. zorgen voor de juiste hashtags en deze regelmatig updaten. Spelen met locatietags. Stories hashtags en locatietag meegeven. Super veel reageren op andere accounts en natuurlijk ook op je eigen posts actief meepraten.Participeren in verschillende groepen op Instagram, zo houd je contacten warm en kan je een vaste groep volgers creëren. Deze zijn een belangrijke basis om je post in 'uitgelicht' te krijgen.
Want uiteindelijk is mijn missie iedere post in Top Hashtags en uitgelicht te krijgen. Want daar bereik je potentiële volgers.
Het is wel een beetje een hobby van mij hoor, je moet er wel een beetje gek voor zijn om al deze dingen dagelijks te doen. Aan de andere kant geeft het mij ook weer energie, ik ontmoet veel leuke mensen met dezelfde hobbies en dat wat ik op mijn persoonlijke account leer is mooi meegenomen voor mijn werk
.
Leuke blogpost trouwens, ik moest stiekem wel een beetje lachen
!