Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:02

Hoi allemaal ,
Sinds kort ben ik begonnen met me eigen Youtube kanaal.
https://youtu.be/yGeCnN7OFI0

ik heb de eerste paar videosnopgenomen met me statief en me spiegel reflex camera. Ik wil kijken voor een echte vlogcamera wat raden jullie aan

En met welke bewerkprogamma bewerken jullie. heb er veel geprobeerd vind het erg lastig.

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:54

Marit_P schreef:
AafKusLife ik ben echt heel nieuwsgierig naar je vlog maar het geluid van het filmpje lijkt heeel zacht te staan. Kan het pas een beetje horen als ik mijn geluid over de 80% zet. Weet niet of anderen dit ook merken? :)

Ja ik hoor dat wel eens vaker. Ik film met mijn telefoon en als ik mijzelf film dan is het geluid vooral minder. Ik probeer er aan te werken maar ik kan het meestal zelf thuis wel goed horen.
Maar het meeste is het geluid veel harder behalve als ik zelf in beeld ben.
Maar het innaaien van de geboortemelder is niet veel geluid bij maar misschien toch interessant.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:34

Niemand die antwoord heeft op mijn vraag? :( |(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:29

Linn, misschien kun je het eens vragen in het videografie-topic: [FK] [CENTRAAL]Videobewerking, technieken, software en camcorders

Ik heb zelf een redelijk professionele camera en heb me daardoor ook nooit zo verdiept in de low-budget camera's, maar wat ik je wel kan aanraden is een camera te zoeken waar een externe microfoon op past, en dan bv een Røde microfoon erbij aanschaffen, liefst met dead cat als je veel buiten wil vloggen. Vaak zie je prima films voorbij komen met een vreselijk geluid en dat doet meteen zo veel afbreuk aan een vlog.

_Linn_

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 19:08

Dankjewel voor je tip Annemiek! Ik zal er eens even naar kijken!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:40

Pfff ik twijfel. Kan nu met 50% korting een wix pro account krijgen met eindelijk een normale domeinnaam. Maar dat voelt echt als een stap en ik weet nog steeds niet of ik het zo serieus wil nemen :+ *schijterd*

Ik ben ook weer waardeloos met posten eigenlijk. Hier is mijn verhaaltje van vandaag;
http://leauwe.wixsite.com/leauwe/single ... -nostalgia

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:41

Ik meld me ook, ik ben ook begonnen na een hele hele lange pauze (had al account)

Ik gebruik blogspot. Kan iemand vertellen wat verschil is waarom ik bij jullie meer wordpress gebruikers zie?

Ik wil graag wat volgers opbouwen maar hoe doe ik dat? Vraag ik mensen of ?

Mijn blog is nellscreaties.blogspot.com

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 19:18

Ik ken blogspot niet, maar het fijne aan wordpress vind ik dat het zo enorm uitgebreid is. Je kan het zo gek niet verzinnen en er is wel een plugin voor te vinden.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:28

Zo, ik kom ook weer even onder een steen vandaan gekropen. Hoewel ik heel streng ben (was?) voor mezelf om regelmatig te uploaden is het de laatste tijd niet altijd gelukt. De laatste weken stonden vooral in het teken van dierenartsen -O- Indirect ook meteen de inspiratiebron van mijn nieuwe column: een duwtje in de rug

Zie ook een aantal nieuwe gezichten: welkom! Wordt veel over vloggen, camera's en geluid gesproken. Ik ben net als 8nnemiek van mening dat slecht geluid afbreuk doet aan een video. Een video met slecht geluid of vervelende bijgeluiden vind ik heel vervelend om naar te kijken. Maar dat is lekker makkelijk gezegd door een blogger die geen filmpjes maakt :Y)

xAlice: heb je al een beslissing gemaakt of je over stapt naar een normale domeinnaam? Ik zou het doen! Go for it *\o/*

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:16

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:29

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:45

Nayomie schreef:
EllisL schreef:
Ik vind wordpress erg fijn en overzichtelijk!

Naalden, naalden en nog eens naalden

Hoe is je sollicitatiegesprek gegaan? :)
Leuk geschreven trouwens!

Ging opzich wel fijn. Afwachten maar weer, haha

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:45

Hoi allemaal!

Dit is mijn eerste post in dit topic en ik kom gelijk binnenvallen, excuus :D Wie kan mij tips geven?

Ik ben sinds een paar maanden verhuisd naar Californië en werkzaam op een ranch en andere plaatsen om zoveel mogelijk te leren en mijn 'eigen' trainingstechniek te ontwikkelen. De paardengekke meiden die ik op mijn stal heb achtergelaten opperden dat ik een vlog moest beginnen om iedereen een kijkje te geven in mijn dagelijks bestaan.

Nu ben ik redelijk ervaren als blogger, maar niet als vlogger. Ik houd er niet zo van om zelf veel in beeld te zijn, maar af en toe wat toelichting is natuurlijk wel zo fijn. Maar wat is handiger, in het Engels of in het Nederlands? Aangezien de paardengekke meiden thuis (nog) niet zo best Engels kunnen verstaan...

En verder ben ik benieuwd naar wat mensen nou graag zien, ik heb weinig inspiratie behalve misschien elke 2 weken een overzichtsvlog van hoe die weken eruit zagen (dagelijkse routine, met welke paarden ik wat heb gedaan, welke training ik zelf gevolgd heb). Zou alleen zo'n twee weekse vlog voldoende zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:22

Hoi allemaal,

Welkom Posh. Het lijkt mij inderdaad erg leuk je paarden leven in vlogs te zien.
Ik vlog over mijn werk als groom en ik vind het ook wel eens lastig om het afwisselend te houden.
Maar af en toe hetzelfde is helemaal niet zo erg elke keer is het net weer anders en leuk om te zien.

Ik heb mijn website weer even helemaal bijgewerkt en een leuke post toegevoegd

http://aafkuslife.nl/zomerse-vlogs/

De homepagina is ook weer vernieuwd laat me weten wat je er van vind.

groetjes Aafke

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:05

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:09

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:19

Is er ergens op Bokt een topic wanneer je een designer of iets dergelijks zoekt? Ik zou eigenlijk heel graag een nieuw design voor mijn website hebben, maar ik ben helemaal niet handig en ben op zoek naar iemand die dat samen met mij zou willen doen. Ik heb bokt afgezocht, maar niet gevonden of misschien niet goed gekeken. Is daar iets van hier? Of is dit daar eigenlijk ook het topic voor :7

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 01:06

Leuke website Aafke, heb je ook op Youtube gevonden :)

Mag ik vragen hoe jullie een banner op youtube maken? Ik heb een hele gave foto waar ik graag tekst bij wil maar deze kan ik vervolgens niet uploaden omdat het bestand te klein geworden is. ;(

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:06

Posh schreef:
Leuke website Aafke, heb je ook op Youtube gevonden :)

Mag ik vragen hoe jullie een banner op youtube maken? Ik heb een hele gave foto waar ik graag tekst bij wil maar deze kan ik vervolgens niet uploaden omdat het bestand te klein geworden is. ;(

Ik zit ook altijd te klote daar mee lukt me ook geen goeie te maken ze veranderen elke keer op comp en op me telefoon..

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:07

welke bewerkingsprogamma gebruiken jullie

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:39

Photoshop

Een eenvoudig, gratis alternatief is pixlr, een online programma

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:26

_Lauwtje_ schreef:
Photoshop

Een eenvoudig, gratis alternatief is pixlr, een online programma

ik bedoel video bewerk progamma

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 23:35

Aah oke, omdat het bericht erboven over een banner ging dacht ik voor afbeeldingen :)

Ik heb net even met Wordpress zitten stoeien, wilde iets proberen aan te passen. Toen dat gelukt was nog maar even iets.. uiteindelijk 2 uur in de broncode zitten loeren en dingen aangepast. Tot zover mijn plan om op tijd naar bed te gaan :Y)

quincydesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:00

Haha vorige week mijn kast/kisttour opgenomen. Hij is geweldig geworden Onwijs veel spullen en tja heel veel gebruik ik niet en tja onwijs veel springschoenen die niet meer passen Kijken jullie ook!

https://youtu.be/vGPiShoBRgc

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:02

Handig zo'n kist voor je dekens!

Gisteren heb ik een nieuwe column gepubliceerd waar ik twijfels van had of het wel aan zou slaan. Well.. it did! Volgens mij nog nooit zoveel likes/reacties gehad!
Klein beetje clickbait wel O:)
Merries... in mijn nieuwe column een kleine bekentenis hoe sommige situaties met de vlakke hand worden opgelost. ;)
Losse handjes