Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chevaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:02

HippoLogic schreef:
Leuk dat je ook wilt gaan bloggen. Het is heel gemakkelijk, het moeilijkst is een naam verzinnen meestal.
Verzin een naam voor je blog
Bedenk op welk platform je wilt bloggen. Ik vind WP (WordPress) het best, http://www.wpbeginner.com/blog/
Maak een 'About me' page
Start!

Tip: schrijf ongeveer 5 blogs voor je je blog gaat promoten. Als je nog niets hebt, of alleen een About Me page dan gaan lezers weg en komen niet meer (snel) terug. Als je ze gelijk de 1e keer al 5 of meer blogs kun aanbieden weten ze je schrijfstijl, ze weten of jouw onderwerp interessant is om terug te komen, ze hebben gelijk wat leuks te lezen bij het eerste bezoek. :)

Bedenk hoevaak je wilt bloggen. Als je het belangrijk vindt om veel (vaste) lezers te krijgen dan is dat het gemakkelijkst op te bouwen met een vast aantal dagen/vaste dag in de week waarop je publiceert. Bv op maandag. Dan weten jouw lezers dat ze naar de maandagen uit kunnen kijken. Dat werkt beter dan 3 dagen per week en dan 2 weken niets en dan weer een blog. Als je in een week veel te schrijven hebt, kun je je blogs inplannen voor publicatie.

Ik ben benieuwd naar je blog! :D

Super bedankt voor je reactie!
Ja een naam is best lastig.. Maar je moet ook een domein kopen toch of hoeft dat niet ? XD

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:12

Bij WP kun je gratis bloggen. Zo ben ik begonnen en doe ik het 5 jaar later nog.

Ik zie het voordeel van een eigen domein niet zo (volgens mij kun je dat later nog veranderen). Als je bij WP zit kun je gemakkelijk blogs volgen in je reader (elk platform heeft wel iets om je favoriete blog op te slaan) en omdat WP zo groot is vind ik dat een voordeel.

Ik zou eerst gewoon beginnen en kijken hoe het gaat. :)

Ik heb voor HippoLogic gekozen en gelukkig niet voor "Kyra's trainingsdagboek". Toen ik van onderwerp veranderde (van trainingsdagboek naar clickertraining voor paarden) hoefde ik niet mijn naam te veranderen. Dus dat is nog een tip.

Als je over moederschap (ik zeg maar wat) blogt en je zet iets van mommy in de naam, dan kunnen mensen je gemakkelijk vinden. Aan de andere kant: als je je categoriën goed gebruikt en je 'tags' dan vinden mensen je toch. Met zoiets in je naam kun je later moeilijker over paarden gaan bloggen. :+

Chevaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:41

HippoLogic schreef:
Bij WP kun je gratis bloggen. Zo ben ik begonnen en doe ik het 5 jaar later nog.

Ik zie het voordeel van een eigen domein niet zo (volgens mij kun je dat later nog veranderen). Als je bij WP zit kun je gemakkelijk blogs volgen in je reader (elk platform heeft wel iets om je favoriete blog op te slaan) en omdat WP zo groot is vind ik dat een voordeel.

Ik heb voor HippoLogic gekozen en gelukkig niet voor "Kyra's trainingsdagboek". Toen ik van onderwerp veranderde (van trainingsdagboek naar clickertraining voor paarden) hoefde ik niet mijn naam te veranderen. Dus dat is nog een tip.

Als je over moederschap (ik zeg maar wat) blogt en je zet iets van mommy in de naam, dan kunnen mensen je gemakkelijk vinden. Aan de andere kant: als je je categoriën goed gebruikt en je 'tags' dan vinden mensen je toch. Met zoiets in je naam kun je later moeilijker over paarden gaan bloggen. :+

Aah oke, ik zat als naam aan Horseyness te denken. (Combi van horse en happiness) Of is dit niet zo orgineel?

En ik zag dat je voor WP per maand iets moet betalen als ik die naam wil. Doe jij dat ook of heb jij het gratis? :)

Irisjeeh1999

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:55

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:39

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:19

Marloes2002 schreef:
HippoLogic schreef:

Aah oke, ik zat als naam aan Horseyness te denken. (Combi van horse en happiness) Of is dit niet zo orgineel?

En ik zag dat je voor WP per maand iets moet betalen als ik die naam wil. Doe jij dat ook of heb jij het gratis? :)

Je kan denk ik ook zelf gewoon een domeinnaam nemen, weet niet zeker hoe dat precies zit als je bij wordpress zelf een blog hebt. Dan betaal je maar een tientje per jaar. Als je het eens wil proberen of meer bekendheid voor je blog wil kan je uiteraard ook op metiso.nl bloggen.
Zo ziet het eruit: https://metiso.nl/members/adminagnes/blog/

Nu is het nog wat leeg maar we hopen het heel gezellig te maken dus we hebben je nodig! :D Ohja extra voordeel, je spaart punten die je kan gebruiken in de webshop.

Horseyness vind ik leuk trouwens!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:56

Als je geen wordpress.com in je naam wil, maar gewoon alleen je eigen domeinnaam, heb je 2 opties. Je kan dat bij wordpress doen en dan moet je daarvoor betalen. Ook kan je een domeinnaam nemen + hosting bij een externe partij. Hierop kan je wordpress zetten. De meeste nemen optie 2. Kost ongeveer 25-30 euro per jaar.

Ik heb vandaag geschreven over wassen op reis. Ik reis namelijk altijd met zo min mogelijk en moet dus regelmatig wassen in een hostel: http://www.justtravelme.nl/tipsentricks ... n-op-reis/

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:38

even een vraagje aan de wordpress genieën hier ,

ik wil meerder pagina's maken met daar dan weer berichten op, hoe kan ik dit doen?
ik heb al catogorieën gemaakt , maar hoe hang ik deze nu aan een pagina ?

ik hoop dat jullie een andwoord hebben !

groetjes

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 20:16

Ik doe het zelf met tags, omdat ik mijn catergorieën heb onderverdeeld. Heb je dat niet, dan kan je bij ieder bericht dat je schrijft gewoon de categorie aanklikken en verschijnt die op die pagina

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:17

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:09

Marloes2002 schreef:

Ik vind horseyness heel vrolijk klinken. Heb je er al op gegoogled?
Je kan bij WP gewoon gratis bloggen. Zoals al gezegd is: er zijn meerdere opties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 22:19

EllisL schreef:
Ik doe het ook met tags & categorieën!

Vandaag schreef ik over: ouder worden, steeds erger wordende symptomen en psychische strijd in Niet progressief, maar toch neemt het toe...

Heftige blog en ondanks dat ik geen CP heb maar EDS is het wel erg herkenbaar. Hier juist op aanraden van het revalidatie traject meer aan het doen, maar juist door het gedoseerd op te bouwen, dus soms is het fijn om te lezen hoe andere revalidatie artsen dat aanpakken bij andere aandoeningen. Maar vooral het 'oud voelen in een jong lichaam' is heel herkenbaar. Dikke knuffel!

Ik werk met categoriëen en tags en merk wel dat ik sinds ik tags gebruik, ook vaker word gevoenden via zoekmachines :)
vind hHiervoor had ik het via naam.wordpress.com maar nu heb ik bij Strato een pakket met domeinnaam aangeschaft :) Is nu een actie op van 6 maanden voor 3x niks ofzo. Heb nu voor de komende 6 maanden 11 euro betaald incl. 5 euro opstartkosten en wat het daarna doet weet ik niet eens meer, maar kwam neer op in totaal 30 euro ofzo, ook de wereld niet nee.. En vind het toch wat netter staan. Althans, ik ben er nu wel vrij serieus mee bezig en merk ook wel dat ik door bedrijven serieuzer genomen word met het testen van producten.

Ik heb voor morgen weer een blog klaar staan over mijn revalidatie traject, heb een gigantische doos luiers en dingetjes gekregen om te testen (mamablog he, dan heb je dat haha) en krijg ook nog een fotoboek opgestuurd omdat ik dit mocht testen :j

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:41

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:34

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:31

Veel plezier daar! Ben vorig jaar ook op Bali geweest, maar vond het niet zo (komt door mij hoor). Daarom snel naar Nusa Penida gegaan. Heerlijk! Met zo ongeveer 10 toeristen op een heel eiland :)

Ik heb vandaag ook iets over Indonesië (en Cambodja) geschreven, namelijk of ik zou kiezen tussen de Prambanan of Angkor http://www.justtravelme.nl/leonis-choic ... an-angkor/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:18

Liechtenstein ziet er inderdaad zo mooi uit! Hopelijk gaan we er een keer heen :j

Ja het testen vind ik erg leuk! Was niet eens de reden om te bloggen en vind het ook wel grappig dat sommige mensen nu zeggen 'ik ga ook bloggen, dan krijg ik ook gratis dingen', terwijl dat echt niet zo werkt en echt zo makkelijk niet is :+

Zo heb ik het eerste pakket Lillydoo zelf aangeschaft (het testpakket), alleen door de testresultaten kreeg ik een nieuwe (en vollere) doos opgestuurd. Nu bleek er met een aanpassing van de maat niks aan de hand te zijn en kon ik dus de review recht kunnen zetten, maar als het nog steeds een slecht product was geweest was dat ook in de tweede review naar voren gekomen.

Het foto album werd ik zelf door benaderd en dat vind ik wel enorm leuk :j Het in beeld brengen gaat nog wel lastig worden, want ik wil m'n kind niet openbaar op social media meer hebben (en ja, hypocriet, weet ik, want heb 'm in het verleden ook op bokt gepost) dus dat wordt nog even creatief uitvogelen voor de review :+ Maar vind het wel erg leuk dat ik, ondanks dat ik niet zichtbaar mijn kind in beeld breng, ik toch benaderd word hiervoor :j

Inmiddels een klaagzang/egoblog geplaatst over 'nietzofatshaming' :+ Wist even geen beter woord ervoor :+

http://kaboutermama.nl/zo-maar-jij-snoept-altijd/

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 20:00

Eindelijk begint de vormgeving een beetje te worden zoals ik het wil. Ik blog over conversieoptimalisatie en online marketing. En dit artikel gaat over wat je bezoeker binnen 2 seconden duidelijk moet hebben: https://ikmik.nl/2-seconden-regel/

nienke_layla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:07

Hoihoi, ik ben nieuw hier dus weet niet of het mag, maar ik ben opzoek naar bloggers voor mijn site aangezien ik nu vooral bezig ben met het YouTube kanaal.

Wil jij de nieuwe blogger zijn van Paardengevoel.eu? Dan kun je nu een motivatie sturen naar: paardengevoelyt@gmail.com

Ikzelf kom tijd tekort om Paardengevoel.eu bij te houden, ik wil namelijk meerdere blogpost in de week hebben. Ik ben dus opzoek naar meiden of jongens boven de 14 jaar die goed zijn in schrijven van verhalen. Je moet om de twee weken een blogpost naar me opsturen die goed gekeurd word en daarna op de website komt te staan met natuurlijk je naam erbij.
Je krijgt aan het einde van de maand te horen of je uitgekozen bent als 1 van de bloggers. Er is dus plaats voor meerdere bloggers.

Veel succes en ik hoor graag van je!
Afbeelding

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:48

nienke_layla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 19:38

EllisL schreef:
Leuk nienke, waar moet dat over gaan?

Ik blog vandaag over: #1 Rolstoelaanvraag: soorten rolstoelen

Ik zoek een blogger die voor een langere periode verschillende blogs wil maken over alles wat paardgerelateerd is. :o

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:47

Leuke videos en blogs weer allemaal +:)+

Ik ben dit weekend naar de horseman Days /3 geweest. Natuurlijk heb ik dit gevlogt:

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:08

Hoi allemaal *\o/*

Ik heb een keer een hele aparte vlog. Niet voor de gevoelige kijker. Maar misschien vinden sommige het wel erg interessant. Het innaaien van een geboortemelder bij een merrie.

xxx

Marit_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:18

AafKusLife ik ben echt heel nieuwsgierig naar je vlog maar het geluid van het filmpje lijkt heeel zacht te staan. Kan het pas een beetje horen als ik mijn geluid over de 80% zet. Weet niet of anderen dit ook merken? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:56

Ik kom hier ook weer eens mee lezen. Leuke filmpjes en blogs komen er weer voorbij! Straks even uitgebreid bekijken.
Ik heb afgelopen jaar een hoop videoapparatuur aangeschaft en wil een soort vlog gaan bijhouden van onze zeilreizen. Dus ik kom hier alvast mee lezen voor wat tips :D
Zijn er hier ook mensen die bij patreon zitten?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:50

Heej, ik heb hier even geleden ook al een vraag gesteld maar ik kom toch nog een keer even binnenvallen. Het zelf gaan vloggen blijft nog steeds in mijn hoofd hangen....en ik denk dat ik me toch iets serieuzer wil gaan oriënteren op een camera. Ik heb wel nog een spiegelreflex camera maar die is te zwaar om mee te vloggen.

Wat is nu een prima camera om mee te starten (met viewfinder) welke niet meteen super duur is? Natuurlijk is kwaliteit van beeld en geluid wel belangrijk maar ik heb nog niet het geld om meteen duur te gaan, plus het moet nog maar uitwijzen of ik het inderdaad zo leuk vind als ik denk. Iemand die me kan helpen?