Petitie vuurwerkverbod

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:46

Als je het afschaft dan heb je volgens mij alleen mensen ermee die er wel normaal mee omgaan en het leuk vinden om om 12 uur wat af te steken voor de deur. (zoals ik)
Als je het op 1 plek doet per dorp dan moet iedereen naar die plek komen, kinderen mee, mensen weer dronken achter het stuur omdat ze vaak te lui zijn om te fietsen.. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er met die dieren gebeurt en wat sommige uithalen. Die moeten gewoon flink gestraft worden als ze worden gepakt.

Snorretje

Re: Petitie vuurwerkverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:50

Ik teken ook, aangezien mijn buurman gisteravond aan een oog blind is geworden door vuurwerk van een ander..
Maar ook door al die andere ongelukken.. Siervuurwerk vind ik dan wel weer mooi, maar dan ook door professionals die weten waar ze mee bezig zijn..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:53

Ik heb ook getekend..Er kan blijkbaar niet normaal met vuurwerk worden omgegaan en het veroorzaakt al een poos voor oude en nieuw overlast..Laat ze maar lekker op een centrale plek vuurwerk gaan afsteken :j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:55

Ik heb ook getekend.
Eigenlijk snap ik niet dat vuurwerk nog niet verboden is voor particulier gebruik...

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:56

Nee ik teken hem niet sorry. Vuurwerk hoort gewoon bij oud en nieuw, en om het nou af te schaffen omdat je van die zieke mensen hebt rond lopen.. nee. Hier begint het afsteken van rotjes misschien 2 weken voor oud en nieuw, maar het echte vuurwerk gewoon pas op oudjaar zelf. En het siervuurwerk gaat pas om 0.00u de lucht in echt niet eerder. Het is ook gewoon jammer dat mensen illegaal vuurwerk in hun bezit hebben (zoals een cobra 5, die maken echt een paasei herrie en die klap..). Dus ik zeg, strengere grenscontroles op vuurwerk, en misschien dan ook maar meer wijkagenten zodat de ettertjes ook makkelijker in de gaten gehouden kunnen worden.
Vuurwerkshows per gemeente word gewoon niks, de helft van de gemeentes heeft er gewoon geen geld voor (over).. en schoonmaakgeld gebruiken, tja hier worden de straten volgens mij niet eens schoongemaakt, doen de mensen zelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:58

Ik snap ook niet dat de mensen die toekijken buiten (en gezellig hutje mutje staan) geen bril opzetten. Zo kun je oogletsel al voorkomen. Ook als toeschouwer kun je verstandig zijn (en dan heb ik het niet over de idioten die doelbewust mensen bekogelen als ze rustig naar het werk fietsen bv). En toch... Heb ik alleen 3 kinderen buiten gezien met de beschermende bril. Waarom is men zo eigenwijs? :+

Ze (politie, douane) mogen bij de post ook beter controleren. De postbezorger leverde 'vrolijk' illegaal vuurwerk af uit Polen. Had heeeeel anders kunnen aflopen voor die beste man. Maar er wordt daar niet tot zelden gecontroleerd. Daar kun je ook al veel rommel tegenhouden. Wel zo veilig voor iedereen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:01

vuurneon schreef:
Ik snap ook niet dat de mensen die toekijken buiten (en gezellig hutje mutje staan) geen bril opzetten. Zo kun je oogletsel al voorkomen. Ook als toeschouwer kun je verstandig zijn (en dan heb ik het niet over de idioten die doelbewust mensen bekogelen als ze rustig naar het werk fietsen bv). En toch... Heb ik alleen 3 kinderen buiten gezien met de beschermende bril. Waarom is men zo eigenwijs? :+

Zo'n bril is toch niet stoer joh! :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:01

Een piratenlapje is ook veel stoerder inderdaad :D

Ik vind het gewoon typisch dat ouders wel hun kinderen verplichten zo'n bril op te zetten (top!) maar zelf het vooral niet doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:09

Ik vind het niet nodig om hem te tekenen, omdat we het daarmee ook "verpesten" voor de mensen die zich gewoon netjes gedragen tijdens oudjaarsavond/-nacht en wel voorzichtig doen.

Wel vind ik dat er strengere maatregelen moeten worden genomen, meer toezicht en hogere straffen. Want met het straffen zijn ze ook niet concreet, althans hier niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:26

vuurneon schreef:
Een piratenlapje is ook veel stoerder inderdaad :D

Ik vind het gewoon typisch dat ouders wel hun kinderen verplichten zo'n bril op te zetten (top!) maar zelf het vooral niet doen.

En waar kan je die krijgen als je brildragend bent?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:28

Kun je er wel overheen zetten lijkt mij?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:29

Nee want dan krijg je krassen in je brilglazen en ze blijven niet zitten.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:29

Jeejj, na sinterklaas en de kerstman beginnen ze ook al over vuurwerk. WOEHOE....

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:30

RdLFoto schreef:
Jeejj, na sinterklaas en de kerstman beginnen ze ook al over vuurwerk. WOEHOE....

Wat was er met de kerstman dan? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:31

Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-14 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:32

Lous schreef:
Nee want dan krijg je krassen in je brilglazen en ze blijven niet zitten.

blijven zeker wel zitten. Hier bij de supermarkt verkochten ze dezelfde brillen die wij op het lab dragen bij practicums. Dit zijn overzet brillen en die kun je prima over je bril zetten. Zijn gewoon van plastic, dus snap niet hoe je je bril kan krassen, en ze blijven prima zitten. Mijn studiegenoten heb ik nog niet horen klagen. En ze waren maar iets van 3 euro :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:32

Meliaforever schreef:
Als je het afschaft dan heb je volgens mij alleen mensen ermee die er wel normaal mee omgaan en het leuk vinden om om 12 uur wat af te steken voor de deur. (zoals ik)
Als je het op 1 plek doet per dorp dan moet iedereen naar die plek komen, kinderen mee, mensen weer dronken achter het stuur omdat ze vaak te lui zijn om te fietsen.. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er met die dieren gebeurt en wat sommige uithalen. Die moeten gewoon flink gestraft worden als ze worden gepakt.

Het centreren op een paar plekken gebeurt al jaren in veel landen met volle tevredenheid. Een verbod kan dus prima werken, maar dan moet de regering wel adequaat gaan handelen en daar ontbreekt het op alle fronten van. :Z
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 01-01-14 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:33

Meliaforever schreef:
Als je het op 1 plek doet per dorp dan moet iedereen naar die plek komen, kinderen mee, mensen weer dronken achter het stuur omdat ze vaak te lui zijn om te fietsen..

Je hoeft toch niet met je snuit bovenop het aansteekgebeuren te zitten? Als ze hier ergens op een weiland een vuurwerkshow geven zien wij het vanuit onze tuin ook prima!

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:33

naomi_g1998 schreef:
RdLFoto schreef:

Wat was er met de kerstman dan? :+

Die schijnt racistisch te zijn.. :')

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:34

Denk ook aan de vele banen die verdwijnen. Er zijn mensen die vuurwerk verkopen en maken. Of zeg ik nu iets doms. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:35

De vraag blijft nog steeds, maar de afnemers zijn nu gemeenten en bedrijven die die gecentreerde shows geven. ;)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:36

Mogen die shows dan wel blijven bestaan? Dan krijg je ook onrust; "waarom hun wel en wij niet? "

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:37

RdLFoto schreef:
Die schijnt racistisch te zijn.. :')
Jammer dat ik die discussie heb gemist! :+

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:38

RdLFoto schreef:
Mogen die shows dan wel blijven bestaan? Dan krijg je ook onrust; "waarom hun wel en wij niet? "

Ik mag toch hopen dat de professionals die de show geven, niet vuurwerk naar mensen/dieren gooien en spullen van andere vernielen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:38

Het werkt al jaren in andere landen en als ik de mediaberichten zo lees, wekt dat geen onrust op. Plus het heeft veel meer voordelen dan particulier gebruik.

En inderdaad wat muntdrop schrijft.