Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:29

Denk je dat een pup geboren wordt met de wetenschap hoe die aan een lijntje moet lopen?
En dat die grotere honden geboren worden met "oh en nou moet'k in m'n eigen tuin blijven ;j"
Nee dat wordt ze geleerd...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:32

Friso_lover schreef:
HAHAHA, nah sorry hoor. Dus mijn kat moet maar afgeschoten worden omdat hij niet binnen wil blijven? Of niet in onze eigen tuin blijft? Ga toch iemand anders irriteren... En ik denk dat als je katten aan een lijntje houdt ze zichzelf ophangen. No way dat onze kat dat toelaat.
Halsbandjes zijn ook troep, in no time hangen ze aan een boom.
Dus ja, ik heb getekend omdat anders ook de gewone katten worden neergeknald. Stelletje debielen.

Daarbij blijft, als iemand wil tekenen is dat mooi, zo niet; eigen keus. Zijn genoeg mensen die wel willen tekenen.

Nou dan denk ik dat ik mijn honden ook maar de straat op gooi. tis toch niks voor ze in huis of tuin? 5 keer per dag met ze wandelen vind ik niet genoeg hoor. Nee gooi ze lekker de straat op, en dat andere mensen of dieren er last van hebben? ach dat is niet mijn zorg.

Onee wacht dat mag natuurlijk niet want een hond hoort in huis of de tuin. dan moet je je tuin maar hond proof maken...
en de hond zal maar eens boos doen tegen zo`n lieftallig "huis" katje

En nog wat ja mijn kat liep altijd binnen of in de tuin. en wanneer ik met de hond liep (aan de lijn) ging de kat ook mee aan de lijn. dat is ze prima aan te leren. Dus waar een wil is is een weg, Maar ik denk dat een katteneigenaar het wel makkelijk vind zo`n kat die zichzelf uitlaat.

Friso_lover

Re: Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:41

Wij hebben ook een hond. Als je de kat aan een lijntje mee wil nemen moet je ze dat vanaf het begin al aanleren. Dat lukt nu echt niet meer als ze wat ouder zijn. Daarbij is dat kat baas over de hond, dusja, wie weet wat onze kat doet bij zo'n lieftallig hondje. :/

Iemand liet net een linkje zien van zo'n omheining, had een goed idee geweest als wij geen coniveer hadden, dus dat word hem helaas ook niet.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:56

Och mens. om zulke redenen krijg ik een hekel aan katteneigenaren. er is ALTIJD wel een weerwoord waarom ze hun kat los laten lopen, en dat andere mensen er last van hebben, of in dit geval het natuurgebied. Dat scheelt ze niks!

En JA katten kun je ook op latere leeftijd aan een touw mee leren lopen. kattentuigje om en per dag steeds een stukje verder. Trainen heet dat. Waarom heeft men op bokt met paarden zoveel geduld, maar met de huisdier niet?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:01

Ik ook wendyenbram.....

Niet gemeen bedoeld, maar omdat jij Friso_lover (geldt voor iedere katteneigenaar, jij bent hierin alleen het voorbeeld) coniferen hebt, vind ik dit bijna dagelijks in mijn tuin:
http://i77.photobucket.com/albums/j54/I ... 6842-1.jpg

*Echt ten tijde van het lezen van dit topic mijn tuin in gelopen -met pas gezaaid gras- en een foto gemaakt. Dus niet een drol die sporadisch te vinden is*

En dit is dus nog maar één van de al meerdere malen aangegeven zaken die overlast geven. Eigenaren steken gewoon hun kop in het zand: wat ze niet horen is er niet..... (En natuurlijk horen ze niets, want hoe kan ik -in dit geval- raden wie de kat was, en wie erbij hoort?)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:06

@ Friso lover, zolang je maar niet huilebalkt als je kat op een gegeven moment niet meer thuiskomt omdat die of doodgeschoten is, of overreden is, of verscheurd is door een hond (dat gebeurd met vreemde katten die mijn hond op zijn terrein tegen komt), of misschien wel gewoon meegenomen is.

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:21

Kan me totaal niks schelen als iemand last van mijn mening heeft, heb ik ook vaak genoeg van bokkers.
Daarbij is mijn kat er alleen s'nachts uit en slaapt hij overdag. Als hij er snachts niet uit mag is hij overdag niet te houden, mijn behang, banken en gordijnen worden dan niet gespaard.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:23

Hoe komt de dierenbescherming aan die cijfers???
Tellen ze de lijkjes met hagelwonden of word ieder vermiste kat in een buitengebied in de schoenen geschoven van een jager?????
Ik vraag me dit echt oprecht af.

Edit:woord verbeterd

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:27

Ik denk dat een jager zijn kogels moet kunnen verantwoorden? Dus 10verbruikte kogels is 10x weten te vertellen waar deze gebleven is? En het afschot wordt sowieso geteld, dus ja, ieder lijkje wordt geteld.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:30

op dit moment werk ik zelf in een dierenartsenpraktijk waar we al een aantal poezen hebben binnen gekregen via de dierenbescherming om te castreren. beestjes worden gevangen, gecastreerd, er wordt een knipje in het oor gemaakt voor herkenning en weer vrijgelaten.
dit zou veel meer moeten gebeuren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:32

Irma_Maandag schreef:
Ik denk dat een jager zijn kogels moet kunnen verantwoorden? Dus 10verbruikte kogels is 10x weten te vertellen waar deze gebleven is? En het afschot wordt sowieso geteld, dus ja, ieder lijkje wordt geteld.

Ja dat moeten ze. :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:32

Hihi ik heb nog nooit moeten verantwoorden waar mijn hagelpatronen heen zijn gegaan.
daarbij schiet men niet op katten met een kogel,echt uiterst zeldzaam(rotte appels heb je altijd).
Zo een kogel gebruik je voor groot wild want schiet je daar mee op kat, vliegt dat ding nog vele meters verder en dat is te gevaarlijk.
Kortom leg uit hoe men aan deze cijfers komen?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:33

Ayasha schreef:
Irma_Maandag schreef:

Misschien in Belgie maar hier in nederland echt niet
Je word wel geregisteerd hoeveel patronen je koopt en je mag maar een bepaalde hoeveelheid in huis hebben maar met de regestratie wordt niks mee gedaan.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:40

ik teken ook niet. zwerfkatten worden omduur een pest..
Laatst bijgewerkt door Madeliefje op 05-10-13 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:44

Oh liesjecryos, ben ik wel enigszins verbaasd over eigenlijk. Ik heb de DB zelf deze vraag voorgelegd. Evt antwoord zal ik hier (uiteraard) laten weten....

NB.: Kogel mag ook als (hagel-)patroon worden gelezen. Maar dat dit niet hoeft te worden verantwoord, dat wist ik niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:45

Friso_lover schreef:
HAHAHA, nah sorry hoor. Dus mijn kat moet maar afgeschoten worden omdat hij niet binnen wil blijven? Of niet in onze eigen tuin blijft? Ga toch iemand anders irriteren... En ik denk dat als je katten aan een lijntje houdt ze zichzelf ophangen. No way dat onze kat dat toelaat.
Halsbandjes zijn ook troep, in no time hangen ze aan een boom.
Dus ja, ik heb getekend omdat anders ook de gewone katten worden neergeknald. Stelletje debielen.

Daarbij blijft, als iemand wil tekenen is dat mooi, zo niet; eigen keus. Zijn genoeg mensen die wel willen tekenen.

Dus jouw kat moet anderen maar tot last zijn omdat jij niet zorgt dat ie in eigen tuin blijft *\o/*!

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:47

Lisaterburg schreef:
op dit moment werk ik zelf in een dierenartsenpraktijk waar we al een aantal poezen hebben binnen gekregen via de dierenbescherming om te castreren. beestjes worden gevangen, gecastreerd, er wordt een knipje in het oor gemaakt voor herkenning en weer vrijgelaten.

Hartstikke goed :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:50

Lisaterburg schreef:

Wij werken al jaaaaren met de nu TNR-methode, we krijgen steeds meer binnen, echt zoden aan de dijk zet het niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:54

Ayasha schreef:
Irma_Maandag schreef:

Hier in Nederland volgens mij niet hoor. Ja hebt wel in bepaalde gebieden dat je afschot hebt. Reeën en wilde zwijnen mag je maar in bepaalde aantallen afschieten. Maar kraaien, duiven, konijnen en fazanten niet hoor. Geloof niet dat de patronen verder verantwoord moeten worden.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:58

Friso_lover schreef:
Kan me totaal niks schelen als iemand last van mijn mening heeft, heb ik ook vaak genoeg van bokkers.
Daarbij is mijn kat er alleen s'nachts uit en slaapt hij overdag. Als hij er snachts niet uit mag is hij overdag niet te houden, mijn behang, banken en gordijnen worden dan niet gespaard.

Ik heb geen last van JOUW mening. Ik heb last van je redenering. Omdat JIJ geen last wil hebben van JOUW kat. lees: jouw spullen slopen) moeten anderenmaar last hebben van jouw kat dat hijbuiten loopt...
Beetje raar he?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:01

Ik heb katten die lekker vrij rond scharrelen. Ik woon in buiten gebied, en m'n buren zijn er zelfs blij mee, ze vangen nl muizen en ratten. Ja, dat is gecheckt ;)
Beide zijn geholpen.
Als iemand op wat voor manier dan ook last heeft van mijn katten, is dat mijn probleem en niet dat van een ander. Dat moet ik dan dus oplossen.
Stek dat mijn buren er wel problemen mee zouden hebben dat mijn katten in hun tuin lopen, dan zal ik mijn tuin dus kat proof moeten maken dat ze er niet uit kunnen.
Dat is mijn verantwoording, niet die van een ander.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:05

Fijn dat er ook katteneigenaren zijn die wel hun verantwoordelijkheid nemen. Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

als ze dan ook nog geholpen zijn zodat ze niet kunnen voortplanten helemaal geweldig.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:15

Ik heb getekend ja :j

Ik ben trouwens van mening dat je je kat gewoon op eigen terrein hoort te houden, net zoals honden dat ook moeten.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:15

Kijk, LadyMadonna, da's nou een prettige instelling!
En weet je, ik dank dat "een kat" voor veel mensen het probleem niet eens is. Het gaat om de enorme aantallen, die maar blijven toenemen dankzij mensen die bovenge(r)noemde instelling missen....
Het zijn er echt gewoon veel en veel te veel geworden en we zijn veel en veel te laat met ingrijpen.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 05-10-13 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:19

LadyMadonna schreef:
Ik heb katten die lekker vrij rond scharrelen. Ik woon in buiten gebied, en m'n buren zijn er zelfs blij mee, ze vangen nl muizen en ratten. Ja, dat is gecheckt ;)
Beide zijn geholpen.
Als iemand op wat voor manier dan ook last heeft van mijn katten, is dat mijn probleem en niet dat van een ander. Dat moet ik dan dus oplossen.
Stek dat mijn buren er wel problemen mee zouden hebben dat mijn katten in hun tuin lopen, dan zal ik mijn tuin dus kat proof moeten maken dat ze er niet uit kunnen.
Dat is mijn verantwoording, niet die van een ander.

Super!
Zo is het en niet anders.