Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik ook niet, absoluut geen spijt, al wil ook ik ze weleens achter het behang plakken (maar dat geldt denk ik voor iedereen die kind/hond/man/paard/whatever heeft... en je zou ze toch niet willen missen).
Only_Hellen schreef:Wanneer je nog maar 19 bent, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je die "mormels" niet wilt. En op je 19e heb je nog hele andere dingen aan je hoofd, dan die "mormels".
Twiggy2008 schreef:Zolang je van iemand houdt, kan diegene je kwaad maken, pijn doen etc. Dat hoort bij het hebben van een band, van relaties. Ik geloof dat ik niet meer zou willen leven, als ik mijn kind zou moeten missen. Daar ben ik van overtuigd, ik zou daar nooit over heen kunnen komen. Mannen zijn inwisselbaar (sorry kerels, maar nuchter gezien is het wel zo), mijn kind niet, dit ene mensje niet.
pharagirlke schreef:"nog maar 19". Wel oud genoeg om zelf alles te moeten beslissen maar niet oud genoeg om te weten of je kinders wilt of niet... Vind het altijd zo dubbel... Maar goed, jij mag mij gerust "maar 19" noemen.
vjesta; Ben het geheel met je eens, vind het zelfs ontzettend denigrerend als mensen zo doen....Zo van "goh meiske, ik heb zoooooveel meer ervaring dan jij, geloof me maar, het komt nog wel
". Ik kan ook zeggen "het is niet omdat jij niet bijster standvastig bent dat ik dat niet ben"
Is dat fair? Nee absoluut niet. Maar is het fair om er maar van uit te gaan dat een 19 jarige nog geen idee heeft wat ze met haar leven wil? Nope, al evenmin.
Mensen met kinderen heb ik niets tegen, ze zijn nodig, als het die mensen gelukkig gemaakt, prima toch? Maar dat bepaalde mensen met kinderen er maar niet in slagen om iemand die er geen wil serieus in nemen daar kan ik wat van krijgen
Vjestagirl schreef:Ik ben 21, en ik heb al sinds ik klein was gezegt dat ik nooit kinderen wilt.
Maar wat jij dus doet is idd weer doen zo van 'jouw tijd komt nog wel, wacht maar' wat dus walgelijk irritant is.
Fidele schreef:pharagirlke schreef:En dan te bedenken dat ik niet eens kinderen wil
Ach dat zei ik ook altijd, en opeens had ik er drie, en ik vind het fantastisch..........alleen de kinderen van een ander( eigenlijk hou ik niet van kinderen)
Fidele schreef:Pharagirlke, denk je nou echt dat ik hiermee bedoel dat jij je nog wel bedenkt???? Nee hoor ik bedoelde dat IK nooit kinderen wilde, maar dat ik ze 'kreeg' ongewild, maar niet ongewenst. Of jij of iemand anders wel of geen kinderen wil.....................interesseerd mij niet eigenlijk. IK ben gek op MIJN kinderen, maar ik zal de laatste zijn die verkondigd dat het hebben van kinderen je leven naar een hoger plan brengt!!!!
gr_roos schreef:Fidele schreef:Pharagirlke, denk je nou echt dat ik hiermee bedoel dat jij je nog wel bedenkt???? Nee hoor ik bedoelde dat IK nooit kinderen wilde, maar dat ik ze 'kreeg' ongewild, maar niet ongewenst. Of jij of iemand anders wel of geen kinderen wil.....................interesseerd mij niet eigenlijk. IK ben gek op MIJN kinderen, maar ik zal de laatste zijn die verkondigd dat het hebben van kinderen je leven naar een hoger plan brengt!!!!
Voor dat laatse heb ik al een beslissing genomen. Er is daar ook nog een andere oplossing voor.
gr_roos schreef:Nee een definitieve oplossing (a.....s) zal wel een scheld woord zijn met alle moeders hier
pharagirlke schreef:"jullie"?Abortus is gewoon in het algemeen taboe
Een topic op LZP van nog niet zo lang geleden bewees dat wel
De niet moeders nog het hardst trouwens.
Diablo: dat vind ik mooi, je kinderen weten dat je er bent maar ze krijgen ook de tijd om hun 'ik'je te ontwikkelen en zelfstandig te worden, soms heb ik het idee dat men tegenwoordig 24/24 bij zijn of haar kinderen moet zijn tot ze 16 zijn en liefst nog langer.... Iig als je op voed "zoals in de boekskes".
pharagirlke schreef:"jullie"?Abortus is gewoon in het algemeen taboe
Een topic op LZP van nog niet zo lang geleden bewees dat wel
De niet moeders nog het hardst trouwens.
Diablo: dat vind ik mooi, je kinderen weten dat je er bent maar ze krijgen ook de tijd om hun 'ik'je te ontwikkelen en zelfstandig te worden, soms heb ik het idee dat men tegenwoordig 24/24 bij zijn of haar kinderen moet zijn tot ze 16 zijn en liefst nog langer.... Iig als je op voed "zoals in de boekskes".
Twiggy2008 schreef:Blue_Eyes schreef:Tja, daarom is het ook een beslissing van jullie samen. En ik zal eerlijk zijn: er zijn moeders die zeggen dat ze, als ze het opnieuw moesten doen, er niet meer aan zouden beginnen. Maar ik denk dat 90 of meer % van de moeders toch wel erg veel van hun kind houdt en ze voor geen goud meer zou willen missen. Ik denk dat er weinig (maar niet 'geen') mensen zijn die echt spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.
Ik heb absoluut geen spijt van mijn mooie dochter. Ze is het zonnetje in mijn leven. En ook alles wat ik eigenlijk heb (naast mijn lieve vrienden/vriendinnen/dieren enzovoort).