Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:49

Ik ook niet, absoluut geen spijt, al wil ook ik ze weleens achter het behang plakken (maar dat geldt denk ik voor iedereen die kind/hond/man/paard/whatever heeft... en je zou ze toch niet willen missen).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:52

Blue_Eyes schreef:
Ik ook niet, absoluut geen spijt, al wil ook ik ze weleens achter het behang plakken (maar dat geldt denk ik voor iedereen die kind/hond/man/paard/whatever heeft... en je zou ze toch niet willen missen).

Zolang je van iemand houdt, kan diegene je kwaad maken, pijn doen etc. Dat hoort bij het hebben van een band, van relaties. Ik geloof dat ik niet meer zou willen leven, als ik mijn kind zou moeten missen. Daar ben ik van overtuigd, ik zou daar nooit over heen kunnen komen. Mannen zijn inwisselbaar (sorry kerels, maar nuchter gezien is het wel zo), mijn kind niet, dit ene mensje niet. :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:56

Helemaal eens :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:03

Only_Hellen schreef:
Wanneer je nog maar 19 bent, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je die "mormels" niet wilt. En op je 19e heb je nog hele andere dingen aan je hoofd, dan die "mormels".

:(:) "nog maar 19". Wel oud genoeg om zelf alles te moeten beslissen maar niet oud genoeg om te weten of je kinders wilt of niet... Vind het altijd zo dubbel... Maar goed, jij mag mij gerust "maar 19" noemen.

vjesta; Ben het geheel met je eens, vind het zelfs ontzettend denigrerend als mensen zo doen.... :o Zo van "goh meiske, ik heb zoooooveel meer ervaring dan jij, geloof me maar, het komt nog wel :j". Ik kan ook zeggen "het is niet omdat jij niet bijster standvastig bent dat ik dat niet ben"
Is dat fair? Nee absoluut niet. Maar is het fair om er maar van uit te gaan dat een 19 jarige nog geen idee heeft wat ze met haar leven wil? Nope, al evenmin.

Mensen met kinderen heb ik niets tegen, ze zijn nodig, als het die mensen gelukkig gemaakt, prima toch? Maar dat bepaalde mensen met kinderen er maar niet in slagen om iemand die er geen wil serieus in nemen daar kan ik wat van krijgen :o
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-10-09 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:05

Twiggy2008 schreef:
Zolang je van iemand houdt, kan diegene je kwaad maken, pijn doen etc. Dat hoort bij het hebben van een band, van relaties. Ik geloof dat ik niet meer zou willen leven, als ik mijn kind zou moeten missen. Daar ben ik van overtuigd, ik zou daar nooit over heen kunnen komen. Mannen zijn inwisselbaar (sorry kerels, maar nuchter gezien is het wel zo), mijn kind niet, dit ene mensje niet. :n

Ik zou ook mijn leven voor mijn vriend willen geven en denk ook dat mijn leven zinloos zal zijn als mijn vriend niet meer zou leven.
Kinderen vliegen op een gegeven moment uit, net als jij en ik. Ze gaan hun eigen leven leiden en sturen een sms-je dat ze niet thuis zijn met eten. De band wordt niet minder, alleen worden ze steeds minder afhankelijk van hun ouders. De tijd komt dan weer dat je alle tijd krijgt om je eigen dingen te doen. Misschien is niet iedereen het met me eens, maar ik vind dat helemaal niet onprettig :o . Niet meer een oppas hoeven, samen met mijn jongste paardrijden, samen winkelen met mijn oudste, maar het echte zorgen wordt steeds minder.

Hoewel we nu wel enorm afdwalen denk ik van het oorspronkelijke onderwerp. KB verhogen ja of nee. Wat mij betreft nee dus. Ik vind het eerdere idee van gratis scholing, KDV enzovoort een veel strakker plan. Dan gaat het echt rechtstreeks naar de kinderen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:06

Och. Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:08

pharagirlke schreef:
:(:) "nog maar 19". Wel oud genoeg om zelf alles te moeten beslissen maar niet oud genoeg om te weten of je kinders wilt of niet... Vind het altijd zo dubbel... Maar goed, jij mag mij gerust "maar 19" noemen.

vjesta; Ben het geheel met je eens, vind het zelfs ontzettend denigrerend als mensen zo doen.... :o Zo van "goh meiske, ik heb zoooooveel meer ervaring dan jij, geloof me maar, het komt nog wel :j". Ik kan ook zeggen "het is niet omdat jij niet bijster standvastig bent dat ik dat niet ben"
Is dat fair? Nee absoluut niet. Maar is het fair om er maar van uit te gaan dat een 19 jarige nog geen idee heeft wat ze met haar leven wil? Nope, al evenmin.

Mensen met kinderen heb ik niets tegen, ze zijn nodig, als het die mensen gelukkig gemaakt, prima toch? Maar dat bepaalde mensen met kinderen er maar niet in slagen om iemand die er geen wil serieus in nemen daar kan ik wat van krijgen :o

Volgens mij heb je mijn post daarna niet gelezen of niet begrepen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:10

Gelezen en begrepen volgens mij :j Maar neen, ik wil ze niet niet (snap je het nog :') ) omdat ik nog andere zaken aan mijn hoofd heb. ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 23:12

Ik snap je helemaal en bedoel het ook absoluut niet minderwaardig tov je leeftijd. En ik ga niemand vertellen hoe leuk kinderen zijn.

PS, interessant profiel heb je over de readings.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:29

Goed... PG en VG zijn respectievelijk 19 en 21. Kan me voorstellen dat mensen daar hun vraagtekens bij hebben als die standvastig roepen 'ik wil geen kinderen'.

Ik ben 32, en ik wil nog steeds geen kinderen.

Ik snap ook echt niet dat mensen met mij nog de discussie aangaan. Heel apart.

Voor de mensen die niet geloven dat er zoveel commentaar op komt: dat is écht. Niet in het 'bekende kringetje' want daar weten mensen wel hoe ik erover denk, maar bij nieuwe mensen, zoals mijn collega zoals ik hierboven al aangaf komen er wel degelijk vragen, en mag je je beslissing om geen kinderen te krijgen uitleggen. Waarom? Kweet niet... misschien kom ik toch wel 'moederig' over ofzo.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:03

Vjestagirl schreef:
Ik ben 21, en ik heb al sinds ik klein was gezegt dat ik nooit kinderen wilt.

Maar wat jij dus doet is idd weer doen zo van 'jouw tijd komt nog wel, wacht maar' wat dus walgelijk irritant is.

Tot kort voor mijn eenentwintigste zei ik dat ook altijd en het ís gewoon zo, opeens wilde ik ze wél en nu heb ik er drie (en denk wel eens: waar ben ik aan begonnen :D ).
Maar goed, daarmee wil ik natuurlijk niet tegen jou zeggen dat het bij jou nog wel komt, want misschien komt het wel niet. Even goeie vrienden.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:13

Fidele schreef:
pharagirlke schreef:
En dan te bedenken dat ik niet eens kinderen wil :')

Ach dat zei ik ook altijd, en opeens had ik er drie, en ik vind het fantastisch..........alleen de kinderen van een ander :roll: ( eigenlijk hou ik niet van kinderen)

Pharagirlke, denk je nou echt dat ik hiermee bedoel dat jij je nog wel bedenkt???? Nee hoor ik bedoelde dat IK nooit kinderen wilde, maar dat ik ze 'kreeg' ongewild, maar niet ongewenst. Of jij of iemand anders wel of geen kinderen wil.....................interesseerd mij niet eigenlijk. IK ben gek op MIJN kinderen, maar ik zal de laatste zijn die verkondigd dat het hebben van kinderen je leven naar een hoger plan brengt!!!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:33

Fidele schreef:
Pharagirlke, denk je nou echt dat ik hiermee bedoel dat jij je nog wel bedenkt???? Nee hoor ik bedoelde dat IK nooit kinderen wilde, maar dat ik ze 'kreeg' ongewild, maar niet ongewenst. Of jij of iemand anders wel of geen kinderen wil.....................interesseerd mij niet eigenlijk. IK ben gek op MIJN kinderen, maar ik zal de laatste zijn die verkondigd dat het hebben van kinderen je leven naar een hoger plan brengt!!!!

Voor dat laatse heb ik al een beslissing genomen. Er is daar ook nog een andere oplossing voor.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:04

gr_roos schreef:
Fidele schreef:

Voor dat laatse heb ik al een beslissing genomen. Er is daar ook nog een andere oplossing voor.

uhhhmmmm :o? waar doel je op??? Op het hogere plan of op anti-conceptie????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:47

Jouw zin snap ik ook niet gr_roos... :=

Fidele: Thanks voor je uitleg! :)

Abeltje: Ik ga er van uit dat ze me vanzelf wel serieus gaan nemen in die keuze als ik er voor zorg dat het niet meer kan. En neen, die keuze maak ik niet alleen om serieus genomen te worden. Meer om medische redenen en mijn gemoedsrust. :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:56

Nee een definitieve oplossing (a.....s) zal wel een scheld woord zijn met alle moeders hier

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:03

aaaaaaah ik snap! :) Ook voor niet moeders is dat taboe hoor :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:22

gr_roos schreef:
Nee een definitieve oplossing (a.....s) zal wel een scheld woord zijn met alle moeders hier

Bedoel je nou abortus? Waarom ben je zo bevooroordeeld? Dat hoeft toch helemaal geen taboe voor moeders te zijn? Ik ben moeder van drie meiden, maar volgens mij hebben jullie een totaal verkeerd beeld van veel moeders.
Ik ben zo´n moeder die niet van kinderen houdt, echt niet. Alleen mijn eigen kinderen, maar dat zie ik niet als ´kinderen´ op zich. Dat zijn mijn bloedjes, dat is anders. Maar kinderliefhebber? Nee.....Ik doe ook bijna nooit spelletjes met ze, zit ´s middags niet met thee en koekjes te wachten tot mijn kinderen uit school komen en ben niet de hele dag bezig met hoe ik mijn mijn meiden het meest pedagogisch verantwoord op kan laten groeien.

Ik ga (na school) paardrijden met mijn meiden, lekker shoppen met mijn meiden, scheld soms op mijn meiden, laat mijn meiden alleen thuis, zodat ik samen met mijn man wat leuks kan gaan doen (want ik ben niet alleen mama, maar ook gewoon ik) en ik heb het meestal over heel andere dingen dan mijn kinderen of babies-kinderen in het algemeen.

Goh, ik ben net een echt mens...... ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:26

"jullie"? := Abortus is gewoon in het algemeen taboe :) Een topic op LZP van nog niet zo lang geleden bewees dat wel := De niet moeders nog het hardst trouwens.

Diablo: dat vind ik mooi, je kinderen weten dat je er bent maar ze krijgen ook de tijd om hun 'ik'je te ontwikkelen en zelfstandig te worden, soms heb ik het idee dat men tegenwoordig 24/24 bij zijn of haar kinderen moet zijn tot ze 16 zijn en liefst nog langer.... Iig als je op voed "zoals in de boekskes".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:29

Sjee, Diablo, jij hebt een hele dierentuin... :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:32

pharagirlke schreef:
"jullie"? := Abortus is gewoon in het algemeen taboe :) Een topic op LZP van nog niet zo lang geleden bewees dat wel := De niet moeders nog het hardst trouwens.

Diablo: dat vind ik mooi, je kinderen weten dat je er bent maar ze krijgen ook de tijd om hun 'ik'je te ontwikkelen en zelfstandig te worden, soms heb ik het idee dat men tegenwoordig 24/24 bij zijn of haar kinderen moet zijn tot ze 16 zijn en liefst nog langer.... Iig als je op voed "zoals in de boekskes".

Nouja, omdat er gezegd werd dat abortus wel taboe zou zijn met al die moeders....

Ik ben wel een echte moeke hoor...maar anders. Zo hebben mijn kinderen hun eerste jaren bij mij in bed geslapen, omdat ik ze niet kon horen huilen, dat ging tegen al mijn instincten in. Heeft wel geresulteerd in kinderen die nu ontzettend zeker zijn, omdat mama er is als ze haar nodig hebben. En slapen doen ze als de beste, té goed zelfs ;) .

Maar verder, nee, de kinderen passen zich aan míj aan, ik niet aan hun. Ik leef niet vóór mijn kinderen, ik leef mét mijn kinderen. Ze passen goed in het plaatje, maar het is wel míjn plaatje. En dat werkt prima. Vriendinnetjes komen hier graag, omdat hier alles mag (zucht...en dat als je niet van kinderen houdt, heb je ze ook nog de hele dag over de vloer......). Dat is helemaal niet zo (want zelf zeggen ze dat ze me streng vinden), maar ik loop ze niet constant achter de broek aan, met wat wel of niet mag. Kom op zeg, ik heb zelf ook nog een leven.....
Laatst bijgewerkt door Diablo op 15-10-09 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:32

russel schreef:
Sjee, Diablo, jij hebt een hele dierentuin... :P

Hihi, daarom heb ik ook geen tijd om de hele dag met mijn meiden bezig te zjin :D .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:43

Diablo: Ik heb ook heel lang bij mijn moeder geslapen hoor, had wel andere redenen want ik heb een tijd alleen geslapen en daarna terug bij mama in bed gekropen :o Ik kan idd ook heeeeel goed slapen O:)

Hoe oud zijn je kinderen als ik vragen mag?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:49

pharagirlke schreef:

Ik ben gelukkig ook nog veel meer in het leven dan mama, maar ik ben wel veel thuis voor mijn meisje (ik werk onder schooltijd, moet ze 2x per week overblijven, maar om 15.00 uur sta ik wel op het schoolplein). Moet zeggen dat ze vooral heel veel buiten speelt, dus ik ben in de buurt, maar ze gaat echt haar eigen gang wel, hoor.

Ik heb juist het idee dat veel ouders vooral veel werken, als ik zo om me heen kijk. Moet ieder voor zich weten, hoor, maar ik ben blij dat ik deze balans heb en er voor mijn kind kan zijn (die dan heerlijk kan buiten spelen met de buur(t)kindjes). :)
Zelfstandigheid (willen) en dat 'ikje' zit er vanaf baby af aan al in, geloof ik, echt karaktertrekken van haar. :D

Ik ga snel naar school trouwens. :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:50

Twiggy2008 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Tja, daarom is het ook een beslissing van jullie samen. En ik zal eerlijk zijn: er zijn moeders die zeggen dat ze, als ze het opnieuw moesten doen, er niet meer aan zouden beginnen. Maar ik denk dat 90 of meer % van de moeders toch wel erg veel van hun kind houdt en ze voor geen goud meer zou willen missen. Ik denk dat er weinig (maar niet 'geen') mensen zijn die echt spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.

Ik heb absoluut geen spijt van mijn mooie dochter. Ze is het zonnetje in mijn leven. En ook alles wat ik eigenlijk heb (naast mijn lieve vrienden/vriendinnen/dieren enzovoort). :)

Op 'spijt van de kinderen' ligt (terecht) een hele groot taboe, maar ik denk dat er zeker mensen zijn die, àls ze het over mochten doen, géén kinderen hadden genomen, of minder kinderen... In mijn ogen heb je dan tòch een vorm van spijt...

Ik kies ervoor om kinderloos te blijven, maar mocht het tòch gebeuren dat ik zwanger zou raken, dan zou ik het zeker weten niet weg laten halen om reden dat ik geen kinderen wil. Ik vind dat tòch mijn eigen verantwoordelijkheid, dan had ik maar andere maatregelen moeten nemen, in dat geval is het dan ook welkom, ik ben er alleen niet bewust mee bezig en als het niet gebeurd vind ik het prima! (en ik ben geen 19 meer).