Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:13

Moderatoropmerking:
Even in het groen voor extra duidelijkheid: dit topic wordt verplaatst naar [LN] Links.
Dit omdat er veel langlopende topics op [LZP] staan, en we die wat meer willen verdelen over verschillende subfora. Verder verandert er voor jullie niets. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:46

MVasbo schreef:
HippoLogic schreef:
Mijn blog over mijn trainingskalender loopt (onverwacht :o ) zeer goed! Oke dan doen we hem ook in het Nederlands. :D Speciaal voor jullie:
Motiveer jezelf met deze trainingskalender

Leuk post! Knap dat je ben doorgegaan. Ik doe het altijd een paar weeken en dat vergeet ik het helaas.

Ik hou ook niet altijd alles bij. Maar als ik een nieuw gedrag of nieuw kunstje aanleer dan wel. Soms is het genoeg om gewoon af te strepen dat je getraind hebt. Ik heb gewoon zoveel tools die ik allemaal afwisselend gebruik. Daardoor hou ik over het algemeen veel bij en kan ik ook terughalen hoe ik Kyra getemd heb (toen ze met 11 maanden oud uit 'T Fryske Gea kwam) en hoe haar training is verlopen, hoe ik haar met de 100% clicker onder het zadel heb beleerd, trailer loaden, van het erf af (kuddeverlatingsangst heb overwonnen) enz. Door het toch op een of andere manier te tracken onthou je het ook beter. Soms met foto's: ik heb voor elk jaar dat ik haar heb 12 mapjes met foto's. Elke maand een en er gaat geen maand voorbij dat ik geen foto maak. Meestal van 'behaalde doelen' zoals een foto van de hoefsmid (1e keer!), in de trailer (1e keer) enz
Daarnaast heb ik videos, training videos en van behaalde doelen, en soms gewoon een word doc, of zo'n kalender zoals in mijn post. Nu na 8 jaar kan ze ook heel veel en is er minder bij te houden, lijkt het. :) Alles bij elkaar geeft het een super compleet beeld van mijn training over de jaren heen.

Travel_me

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:38

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:20

Deze week heb ik een persoonlijk verhaal gepubliceerd met de titel How to drop the crop (zweep).
Het gaat over mijn eerste stap op weg naar een geweldloze en dwangvrije relatie met mijn pony. Dat ik mijn zweep verloor (lees hoe dat gebeurde in mijn blog, het was nogal.. gênant) :o

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:00

Ik kom even binnenvallen hier. :o
Een tijdje geleden zijn we een nieuwe website begonnen genaamd Metiso.nl. Ik schrijf zelf wetenschappelijk 'nieuws' over allerlei onderwerpen gerelateerd aan (huis) dieren.

Nu hebben we iets nieuws toegevoegd, namelijk de mogelijkheid om te bloggen voor onze gebruikers. En nu zoeken we dus mensen die het leuk vinden om te bloggen of dat al doen en meer aandacht willen voor hun blog. Je mag uiteraard ook een link plaatsen naar je eigen website bij elke blogpost.

Helaas tot nu toe wel beperkt tot onderwerpen rondom (huis) dieren, honden, paarden, katten, knaagdieren etc. Waar het verder over gaat mag je helemaal zelf weten.

Als je je registreert kan je gelijk beginnen. We hebben zoals je zult zien dus nog maar weinig gebruikers, maar we hopen dat het met wat leuke bloggers (en ik vond er hier een heleboel) wat aantrekt. We hopen dus een gezellig platform te maken, waar mensen een verzameling super leuke blogs kunnen vinden (en er is nog veel meer te doen).

Uiteindelijk komt er natuurlijk een algemene pagina met alle blogs, en op de voorpagina zullen we waarschijnlijk de populaire blogs uitlichten.

Ik zou zeggen, probeer het eens, geheel vrijblijvend, het kost niks, en als je je bedenkt verwijderen we je account weer als je dat wil. We zullen je ook niet spammen, daar hebben we zelf ook een hekel aan. :P

www.metiso.nl

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:00

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:00

Bedankt voor het compliment en bedankt voor de tip!
Ik heb het daar ook doorgegeven.

Jammer dat je niet mee kan bloggen, maar begrijpelijk.
Bloggers hoeven trouwens niet super actief te zijn, je bent helemaal vrij in wanneer je post en hoe lang je bericht is.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 03:38

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:00

Leuk! Als je af en toe iets op onze website wil zetten, heel graag! 8-)

EmilyxTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 18:47

hey sorry dat ik zo lang al niet meer op bokt ben geweest :( dat komt doordat ik het super druk heb gehad. ik heb toen ook geen video's meer geüpload. Nu ik het weer minder druk heb, heb ik weer een nieuwe video voor jullie. ik moet nog veel video's van jullie terug kijken (loop een beetje achter O:) )
Als jullie zouden willen abonneren op mijn kanaal zou ik dat super tof vinden! :) :j /3

xx Emily_x_Tessa <3

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:41

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 16:44

Lepeltje schreef:
Leuk! Als je af en toe iets op onze website wil zetten, heel graag! 8-)

Heeft het de voorkeur iets wetenschappelijks te zijn? Ik heb een paar blogs over wetenschappelijke artikelen, net zoals jij hebt geschreven, maar dan over paarden.

Als ik weer zoiets schrijf zal ik aan je denken! :)

Ik heb weer een nieuwe Engelse blog (hit) geschreven. Tips for Clicker Training from the Saddle. Het is soms moeilijk voor mensen om te overgang te maken van grondwerk of vrijheidsdressuur naar het werk onder het zadel en dan dezelfde trainingsmethode (positive bekrachtiging) te gebruiken. Ik zie veel mensen dezelfde leerpunten hebben. In deze blog stip ik ze aan en geef ik oplossingen om deze struikelblokken te voorkomen.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:43

Het hoeft natuurlijk niet iets wetenschappelijks te zijn, ik vind al je blogs goed. :j
Maar zulke blogs zijn zeker welkom, post gewoon wat je zelf leuk vindt of waar je meer aandacht voor wil.

Heb je ook filmpjes van clickeren onder het zadel? Ben wel nieuwsgierig namelijk. :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 05:30

Ik heb een paar oude videos van de tweede en 3e keer onder het zadel. Niets bijzonders want er is helemaal geen spektakel. :P Wat zou je leuk vinden om te zien in een video over rijden met de clicker?

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:02

Ik schreef in een zaterdagspecial over bilateraal en unilateraal. Hoe zit dat volgens mijn artsen?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:59

Ik plaats eigenlijk niet meer mijn videos maar vond het wel leuk om deze te delen aangezien ik een nieuw paard heb gekocht :D

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:18

Zelf ben ik op dit moment aan het vloggen haha, dagje lesgeven in Noord Holland.

Mijn kanaal heet Positive Ponies. :)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 08:41

En ik heb ook eindelijk weer eens wat geblogd deze en vorige week. M'n blog zelf is ook een beetje opgefrist en ik heb besloten om gewoon heel consequent iedere week 1 artikel te posten. Denk dat ik me daar wel aan kan houden, zeker als ik vooruit werk. Iets is beter dan niets. ;)

Dus bij deze:

'Zon, zweet & zout'
http://www.maisonrinde.nl/zon-zweet-en-zout/

'Trust Inno Sense pelham'
http://www.maisonrinde.nl/trust-inno-sense-pelham/

Vind het trouwens super leuk om zo veel (nieuwe) vloggers te zien! Zou het ooit ook wel willen proberen, maar ik schaam me daar echt te erg voor. :') Hoe dealen jullie daar eigenlijk mee?

@Lepeltje: ik stuur je even een berichtje!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:18

Hi allemaal! :wave:

Zou ik me hier ook mogen aanmelden?

Ik ben sinds kort een vlog op YouTube begonnen aangezien ik ga emigreren naar Curacao. In eerste instantie wilde ik filmen voor naaste vrienden en familie maar toen bedacht ik dat het misschien ook leuk is voor anderen om te volgen :) Ik ben van plan om echt alles te filmen, dus de zaken die ik moet regelen (werkvergunning, zorgverzekering etc.) maar ook zeker de leuke dingen van het eiland zoals de mooie stranden en eettentjes.
Aankomende week vertrek ik eerst voor een vakantie naar Bali, in juli hoop ik op Curacao te zitten!

https://www.youtube.com/channel/UC2yROy ... Z7SJWrcx9A

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn vlog vinden. Ga ook zeker jullie blogs/vlogs lezen en kijken, vind het leuk om te zien hoe anderen hun creativiteit gebruiken! :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 15:24

Ga je 'voorgoed' naar Curacao of voor een tijdje. Want als het voor een tijdje is zou ik gewoon nlse verzekering aanhouden :) Doet vrijwel iedereen.
Ga je vlogs volgen, want heb zelf ook 3 maanden stage gelopen in Willemsstad.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:09

In mijn nieuwste blog praat ik over het grootste struikblok dat clickertrainers hebben wanneer ze van clickertraining op de grond switchen naar clickeren vanuit het zadel.

Ik heb hier zelf enorm mee geworsteld maar ik was me niet bewust van het mechanisme *waartegen* ik vocht. Als ik had geweten dat het 'gewoon' tussen me oren zat was het een stuk gemakkelijker geweest om dit struikelblok te overwinnen.

Ik zou het geweldig vinden als je een berichtje op mijn blog achterlaat. Dat mag gewoon in het Nederlands, uiteraard!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:33

HippoLogic schreef:
Ik heb een paar oude videos van de tweede en 3e keer onder het zadel. Niets bijzonders want er is helemaal geen spektakel. :P Wat zou je leuk vinden om te zien in een video over rijden met de clicker?

Haha ik verwachtte geen spektakel :P , maar ben wel benieuwd wat je er allemaal mee aan kan leren.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:00

Alles. Je kan er alles mee leren. Meer nog dan met traditionele methodes, want ik zou bijvoorbeeld niet weten hoe je met pressure-release een paard kan leren apporteren. :+

Chevaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:05

Hoi!
Ik heb mijn paarden account op insta helemaal "ververst". Alleen wil ik mijn verhaal echt vertellen en je kan natuurlijk niet een heel verhaal onder je foto's zetten want dat trekt nou niet echt de aandacht. Daarom lijkt het mij leuk om te beginnen met bloggen. Maar hoe begin je hiermee?
Tips??
Alvast bedankt :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:40

Leuk dat je ook wilt gaan bloggen. Het is heel gemakkelijk, het moeilijkst is een naam verzinnen meestal.
Verzin een naam voor je blog
Bedenk op welk platform je wilt bloggen. Ik vind WP (WordPress) het best, http://www.wpbeginner.com/blog/
Maak een 'About me' page
Start!

Tip: schrijf ongeveer 5 blogs voor je je blog gaat promoten. Als je nog niets hebt, of alleen een About Me page dan gaan lezers weg en komen niet meer (snel) terug. Als je ze gelijk de 1e keer al 5 of meer blogs kun aanbieden weten ze je schrijfstijl, ze weten of jouw onderwerp interessant is om terug te komen, ze hebben gelijk wat leuks te lezen bij het eerste bezoek. :)

Bedenk hoevaak je wilt bloggen. Als je het belangrijk vindt om veel (vaste) lezers te krijgen dan is dat het gemakkelijkst op te bouwen met een vast aantal dagen/vaste dag in de week waarop je publiceert. Bv op maandag. Dan weten jouw lezers dat ze naar de maandagen uit kunnen kijken. Dat werkt beter dan 3 dagen per week en dan 2 weken niets en dan weer een blog. Als je in een week veel te schrijven hebt, kun je je blogs inplannen voor publicatie.

Ik ben benieuwd naar je blog! :D