Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:40

HippoLogic schreef:
Mijn kersverse blog gaat over de uitspraak "...maar de zweep is slechts een verlenging van mijn arm.". Ik leg uit waarom een paard reageert op/wijkt voor de zweephulp en dat het misschien niet zo onschuldig/vriendelijk is als ruiters denken, zelfs al gebruiken zij de zweep zelf niet om mee te meppen ('tikken') ~~}> .

Ik ga een poging doen om je blog te lezen! Lijkt mij heel interessant. Mijn Engels is alleen niet zo heel goed helaas :')

HippoLogic

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 06:16

Ik ga hem vast ook wel eens vertalen. Maar de Nederlandse blogs worden altijd langer en deze is al vrij lang... Hij doet het goed: er waait veel stof op. ~~}>

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 10:49

Heel interessant en zet zeker weer tot nadenken! Ik ga ook weer eens goed naar mijzelf kijken en observeren :). Aangezien ik alleen maar vanaf de grond werk ( of men) ben je beperkter dan met rijden, maar geen excuus om niet kritisch te zijn naar je zweep gebruik.
In vrijheid werk ik ook met een zweep met het idee om duidelijke hulpen te geven (mijn lichaamstaal versterken) en hoewel ik nooit achter hem aan zal rennen met de zweep als die weg loopt zie ik wel wat jij bedoel en ga het eens allemaal laten bezinken. In iedergeval heel boeiend en goed om mensen aan denken te zetten!

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:09

Nieuwe dagvlog,
Veel van jullie komen in mijn vlog of beschrijving voor. *\o/*

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:16

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:30

Leuke video Isabella!
De inhoud van mijn poetskist is ehm 'gevarieerd' om niet te zeggen een samengeraapt zooitje. Als borstels nou wat harder zouden slijten had ik nog reden gehad om nieuwe te kopen, maar helaas..

Vandaag heb ik op mijn blog tips gedeeld wat je allemaal kunt doen met paardenfoto's

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:47

Hebben jullie soms ook geen idee waar je blog over moet gaan? :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:15

In het begin had ik dat vaker dan nu. Meestal hou ik mijn oren en ogen open en ik zie dagelijks dingen waarover ik wil schrijven. Of ik zie een vraag op Bokt of in een Facebook groep (Hoe begin ik met clicker training/ Mijn paard bijt hoe leer ik dat af/Hoe leer ik Spaanse pas aan enz) waarop ik dan een antwoord op geef in een blog. Vooral met regelmatig terugkerende vragen of issues zoals hoe leer ik schooien af met clicker training. Dat geeft ook een goede reden om naar mijn blog te verwijzen en ik hoef niet in herhaling te vallen, en ik kan uitgebreid antwoord geven. :Y)

Als ik 'vast zit' ga ik voor de pc zitten en zet ik de klok op 1 uur. Ik mag over 1 uur pas weer wat anders doen, blog of niet. Krijg ik geen blog eruit dan is het ook echt goed, spreek ik dan af. Normaal is mijn blog ongeveer 500 woorden maar als ik 'niets' weet dan probeer ik er 300 woorden van te maken (om de druk eraf te halen voor mezelf) meestal worden dat lange blogs.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:27

Mijn laatste blog is al 203x :wow: op FB gedeeld. WP vertelt me al 3 dagen lang "Your Stats are BOOMING" *\o/*

EmilyxTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:56

mijn nieuwe video staat online!!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:09

Bij mij vandaag een review over vliegen met KLM http://www.justtravelme.nl/ervaringen-r ... n-met-klm/

Ik herken het wel om een tijdje geen zin te hebben om te schrijven, maar niet dat ik niet weet wat ik moet schrijven. Alles wat er in mij opkomt zet ik in een boekje en daarom heb ik nog wel 40 ideeën voor een bericht

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:38

Ik vind het ook wel leuk om mee te praten, ik blog over mijn pony tess :o .

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:12

fenijro_tani schreef:

Welkom, op welke website blog je?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:18

iza_things schreef:
fenijro_tani schreef:

Welkom, op welke website blog je?

Ik blog via wordpress

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:39

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 00:37

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:27

Mwah totaal niet naar mijn zin op het werk. Werk 42 uur, maar heb daarvan maar 20 uur patiënten. Oftewel moet mij soms 5 uur per dag maar zien te vermaken. Plus dat ik erachter ben gekomen dat dit werk echt totaal niet bij mij past. Niet chill na 4 jaar studeren. Heb dus besloten weer terug te verhuizen naar NL zodra mijn baas een nieuwe fysio heeft gevonden.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:04

Oh wat jammer dat het zo tegenvalt travel_me! Je kennis van 4 jaar studeren is in elk geval niet verloren, die kan je ook op andere manieren inzetten waar je nu misschien nog niet aan denkt.

Vandaag heb ik op mijn blog een review geplaatst van de Petrie Zipp Spray
Via een reactie op mijn Facebook ook al meteen een leuk nieuw idee voor een blog opgedaan :) soms zitten ideeën in zulke kleine dingen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:33

Travel_me schreef:
Mwah totaal niet naar mijn zin op het werk. Werk 42 uur, maar heb daarvan maar 20 uur patiënten. Oftewel moet mij soms 5 uur per dag maar zien te vermaken. Plus dat ik erachter ben gekomen dat dit werk echt totaal niet bij mij past. Niet chill na 4 jaar studeren. Heb dus besloten weer terug te verhuizen naar NL zodra mijn baas een nieuwe fysio heeft gevonden.

5 uur bloggen is ook zowat he? ;)

Ik word horendol van betaald nietsdoen (ik raak burned out, stressed en voel me ondergewaardeerd) dus ik kan me wel voorstellen hoe het voelt en dat het niets voor je is. Kun je niet met je baas praten hierover en zelf voorstellen iets te doen in die uren zonder patienten dat je leuk vind? Een nieuw systeem opzetten, een website, patienten informatie kanaal met fysio videos ofzo? Sterkte!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:52

Das het jammere, mijn baas ziet dan wat ik doe, dus bloggen gaat niet. Enige wat kan is AD en NOS site, maar ja daar ben je ook zo klaar mee. Kan wel op woensdag als hij vrij is mijn laptop meenemen, dan kan ik natuurlijk wel alles doen :) Anders moet het op de bedrijfsipad.

Ik ook en zit nu ook op het randje van burnout plus mijn faalangst is de laatste tijd vertienvoudigd. Mijn baas werkt zelf ook niet superveel en dus doet hij al die media dingen eigenlijk al. Wel een goede tip trouwens! Heb nu afgesproken dat ik nog 3 maanden maximaal blijf en als hij eerder een nieuwe heeft gevonden ga ik eerder terug naar NL.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:24

Raar he dat we faal angst krijgen en ondergewaardeerd gaan voelen als we te weinig werk krijgen voor onze uren.
Of je kan misschien minder uren voor je baas werken (die hij dan ook niet hoeft te betalen) en een 2e baan erbij nemen.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:08

Minder uren is sowieso mogelijk, dat vind mijn baas geen probleem, maarja Zwitserland is duur en als ik 4 uur per week minder ga werken scheelt het meteen 400 euro. Dat vind ik best veel :P En dat is dan nog maar vier uur minder. Misschien dat als mijn baas niet snel een nieuw iemand vind, dat ik dan parttime ga werken tot eind mei. Eind mei is iig mijn huur opgezegd en ga ik terug naar NL.
Tweede baan gaat niet lukken. Ik heb namelijk nog steeds mijn werkvergunning niet, duurt behoorlijk lang.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 00:49

Dan is je richten op iets geheel anders misschien beter voor je (helemaal) opgebrand bent. En tot die tijd parttime werken. Je gezondheid is vele malen belangrijker dan geld (zegt de oude rot :7 ) want geld kun je altijd weer verdienen, en je gezondheid dat is iets heel anders. ;) Een paar maandjes wat minder geld is beter dan langdurig uit de running.

Back on topic.
Mijn blog doet het erg goed ook al ben ik minder gaan bloggen. Ik heb meer bezoekers dus ik ben super tevreden. Mijn doel is nog steeds 'groei' (maar niet ten koste van kwaliteit). Toen Kyra ziek werd (hoefbevangen en EMS) ben ik helemaal uit mijn blog patroon geraakt, maar ik ben weer back on track met 1 blog/week.

Hoevaak bloggen jullie? Hebben jullie een regelmaat? Wat is jullie best bezochte dag/tijdstip (mijne maandag om 10.00. Na de koffie, na het weekend. Effe lekker blogs lezen in de baas zijn tijd. := )

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:04

Supere leuke onderwerpen weer, ik heb vandaag ook weer een nieuwe blog geplaatst.
Verfijnen van je hulpen? Ga eens bitloos

Ik heb mij voorgenomen om elke maandag een blog online te zetten, met name omdat ik dan in ieder geval het weekend nog heb om te schrijven.

Ik ben nog niet zo weg wijs met google analytics, ik zou wel graag meer willen weten over de hoeveelheid mensen die mijn site bezoeken en welk tijdstip.. iemand nog tips?

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:46

Heb je al wel je analytics code geïmplementeerd? (Kan op mobiel geen broncode inzien dus kan het niet opzoeken) Als je concrete vragen hebt mag je ze wel aan mij stellen, een algehele uitleg kost iets teveel tijd :Y)

Ik plan zelf elke zondag om 9:00 mijn blogpost in en om 12:00 deel ik hem via Facebook. Verkeer is dus op die dag altijd het meest, als ik de statistieken van Facebook mag geloven zitten mijn volgers de hele dag met hun telefoon in hun handen dus maakt het moment van plaatsen niet heel veel uit. Bezoekersaantallen van mijn site vind ik nog niet hoog genoeg om conclusies uit te trekken. Omdat ik alles SEO optimaliseer komt er ook juist verkeer op "oude" artikelen binnen.
Heb gekozen voor zondag zodat ik dan op zaterdag eventueel nog aan mijn blog kan werken.