BobbieLover schreef:Zwerf katjes, komt door de mensen..
dus iedereen moet gewoon verplicht, de dieren chippen dus kunnen we bij problemen de eigenaar er op aanspreken..
Afschieten tja... of dat gaat werken geen idee.. lijkt mij in iedergeval geen goede oplossing..
En als je zwerfkatten in de buurt heb , ga je voeren etc..
Waarom zou je zwerfkatten gaan voeren? Dan krijg je er alleen maar meer, meer en nog meer. En ze gaan dan ook niet meer weg. Daar schiet niets mee op. Kattenfokkers moeten de verantwoording nemen. Ten eerste moeten die de katten laten chippen voor ze weg gaan. Dan de katten eigenaar die z'n kat laat helpen.
Je kan wel roepen dat is sneu maar wie denk je dat dit veroorzaakt hebben. De mensen die een nestje zo schattig vinden of die het geld niet hebben om hun kat te laten helpen. En nou moeten andere voor die kosten opdraaien. Misschien dat mensen eens gaan beseffen dat ze er zelf verantwoordelijk voor zijn en als men niet wil dat ze afgeschoten worden dus zorgen dat je beesten geholpen worden en dat je ze niet dumpt. Mensen daarvan bewust maken vraag me af hoe je dat wil doen. Op ieder hoek van de straat kan je een gratis kat afhalen ben je beu doe je hem gewoon weg. Door ze te laten helpen los je niets op want er worden dagelijks vele katten gedumpt dus komen er alleen maar bij dat blijft een enorme kostenpost en mensen leren er niets van want ach de beestjes mogen toch vrij rond lopen dus die hebben een goed leven.
Graag zou ik ook nog even weten waar die cijfers vandaan komen? Daar heb ik nog geen antwoord op gekregen. Ze zeggen dat er dus tussen de 8000 en 13.500 katten jaarlijks worden afgeschoten als dat zo is dan kun je nagaan hoeveel zwerfkatten er rond lopen want er lopen er nu ook nog zat. Maar goed zou graag weten hoe ze aan die cijfers komen. Zover ik weet is het niet nodig dit te melden dus gaat het om de katten die ze jaarlijks vinden die gedood is door een schot of is het gewoon een gok?
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-10-13 17:24, in het totaal 3 keer bewerkt