werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:40

Tuurlijk hebben ze er lol in.
Even een paar minuten zo'n cowboy eraf bokken en job done :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:32

Ik mag toch mijn mening hebben Cassidy en de rodeo gewoon NIET leuk vinden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:46

Je mag een mening hebben. Maar mijn vraag is dan: is je mening gebaseerd op gevoel, of op een complete en correcte kennis van zaken? Heb je er met anderen over gesproken, aangehoord wat zij er van vinden, sta je open voor nieuwe input, ben je bereid je mening bij te stellen of heb je meteen je mening klaar en wil je daar niet van afwijken? Aangezien jij je nieteens wilt verdiepen in het fenomeen rodeo, denk ik zomaar dat je afgaat op je gevoel, je niet open staat voor meningen van een ander en je niet bereid bent om eventueel je mening bij te stellen. En daar heb ik dan weer een mening over. En dat mag ik dan ook hebben.

"A mind is like a parachute. It only works when it is open...."

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:11

Wat jij wilt Cassidy. Ik vind de rodeo geen zak aan. En dat mag ik vinden, hoe die mening ook gebaseerd is, op gevoel of op kennis. Ik maak dta toch verdorie zelf wel uit? Ik heb genoeg filmpjes gezien waar het wel goed gaat, dit waren de eerste overigens die ik zag waar er iets fout ging.

Laat ieder in zijn waarde en zijn/haar mening respecteren oke?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:45

Wat jij wilt Marjoow. Ik ben zelf iemand die precies wil weten hoe iets in elkaar steekt, die nieuwsgierig is en doorvraagt, die analytisch te werk gaat en zichzelf af blijft vragen of iets werkelijk zo is als het lijkt, of dat er niet iets heel anders aan de gang is. Foto's, filmpjes kunnen zo misleidend zijn. Blijf nieuwsgierig, blijf open. Je mag het niets blijven vinden, ook en misschien juist na grondige verdieping in de materie. Probleem is dat je gevoel je belemmerd je in dingen te gaan verdiepen, en dat is jammer en menselijk. Gevoelens, en dan met name negatieve gevoelens, belemmeren je om te groeien, grenzen te verleggen, uit je comfort zone te komen. Het enige dat ik je mee wil geven is: oordeel/veroordeel niet te snel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:46

Gelukkig zijn mensen heel van, er zijn nu eenmaal onderwerpen waar ik geen tijd en energie in ga steken, ik heb genoeg dingen om me stuk om maken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:14

Dat kan, mag en is dan jouw keuze. De vraag die je dan echter zou kunnen stellen, als je er al niet zeker van bent dat je mening op feiten berust (en weer de vraag of je je dat weleens afvraagt? ) en je er ook geen moeite voor wilt doen om dat te controleren, is of je mening dan de wereld ingeroepen zou moeten worden.
Blijkbaar spreekt het onderwerp je wel zo aan dat je de tijd hebt genomen om hier te reageren. Wat is de reden dat je dat hebt gedaan?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:45

Ik zou maar niet in discussie gaan met Cassidy Marjoow.
Dat win je nooit :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:47

Ik hoef niet te winnen. Ik wil dat mensen nadenken, zich verdiepen in de materie, van meerdere kanten iets bekijken. En dat - helaas - bereik je niet bij iedereen. Omdat niet iedereen daar zin in heeft, tijd voor wil vrijmaken of intelligent genoeg is open staan voor dingen die ik roep. :D

En overtuigen hoef ik niemand. Maar wie open staat en bereid is op de informatie die ik plaats ook echt door te nemen, die gaat zijn mening al dan niet bijstellen. Als dat niet gebeurd heb ik er op dat moment vrede mee. Maar er zijn er zoveel die vanuit gevoel redeneren, niet openstaan voor uitleg of een andere insteek dan wat ze in hun hoofd hebben zitten. En in die gevallen is het gewoon zonde van de energie die je erin stopt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 04-05-13 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:49

Cassidy schreef:
Ik hoef niet te winnen. Ik wil dat mensen nadenken, zich verdiepen in de materie, van meerdere kanten iets bekijken. En dat - helaas - bereik je niet bij iedereen. Omdat niet iedereen daar zin in heeft, tijd voor wil vrijmaken of intelligent genoeg is open staan voor dingen die ik roep. :D

Nee, je hoeft niet te winnen.
Maar dat doe je wel :D
En je hebt idd me overgehaald om er anders tegenaan te kijken ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:50

Is dat bewust willen winnen, of is het dat ik je laat realiseren dat er meerdere visies zijn op een gegeven situatie? Ik hoop toch echt dat het het laatste is. En ik ben blij dat iig tot jouw heb weten door te dringen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:53

Cassidy schreef:
Is dat bewust willen winnen, of is het dat ik je laat realiseren dat er meerdere visies zijn op een gegeven situatie? Ik hoop toch echt dat het het laatste is.

Ik denk dat je dat zelf wel weet ;)
Hopelijk lukt het je er meer mensen (incl. haar) er anders tegenaan te laten kijken :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:05

O, dat hoop ik ook. Maar daar twijfel ik aan. Mensen zitten vast in hun ideeen en gevoelens. Daar doorheen te breken is heel, heel erg moeilijk, als dat al lukt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:24

XEefjuhX schreef:
Ik zou maar niet in discussie gaan met Cassidy Marjoow.
Dat win je nooit :')

Nouja, zoals ik al zei: Ik heb belangrijkere dingen om me druk om te maken :Y) En met iemand die een probleem maakt van mijn mening, ga ik al niet in discussie _O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:36

En met iemand die dom en bekrompen genoeg is om af te gaan op een gevoel voor het vormen van een mening over een bepaald punt, ga ik al niet in discussie....:D

Er is niets zo gelijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben :D

Met andere woorden: als domheid zeer zou doen, zouden er mensen gillend van pijn rondlopen. :x

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:48

Als jij mij dom en bekrompen vind, moet je dat lekker blijven vinden. Ik heb genoeg verstand om te weten dat ik met iemand als JOU al niet in discussie moet gaat. Daarbij, heb ik genoeg kennis van zaken om een duidelijke mening te kunnen vormen.

Misschien is het toch eens een tip om met wat meer respect te discussieren, bah wat een naar mens ben jij zeg.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:50

Bewijs maar dat je genoeg kennis van zaken hebt om een goed gefundeerde mening neer te zetten, want daar heb ik zo mijn twijfels over.

En tot die tijd dat je mij hebt overtuigd, is mijn mening over jou ongewijzigd :D Respect voor jou heeft daar niets, maar totaal niets mee te maken. Ik mag het oneens zijn met je mening, ik mag hem dom vinden en niet goed onderbouwd, maar dat zegt niets, maar dan echt to-taal NIETS over mijn respect voor jou.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:53

Cassidy schreef:
Bewijs maar dat je genoeg kennis van zaken hebt om een goed gefundeerde mening neer te zetten, want daar heb ik zo mijn twijfels over.

En tot die tijd dat je mij hebt overtuigd, is mijn mening over jou ongewijzigd :D Respect voor jou heeft daar niets, maar totaal niets mee te maken. Ik mag het oneens zijn met je mening, ik mag hem dom vinden en niet goed onderbouwd, maar dat zegt niets, maar dan echt to-taal NIETS over mijn respect voor jou.

Dan heb jij een heel andere betekenis aan het woord respect gegeven. In mijn wereld noem je iemand niet dom en bekrompen, afgaande op 1 meningsverschil. Dat is in mijn wereld een compleet respectloze reactie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:57

Nu vraag ik me af waarom jij je druk maakt over mijn mening, als jij van mening bent dat jij zinnigere dingen te doen hebt dan je in te laten over wat een ander van je instelling vindt over Rodeo?

Nogmaals, rodeo is een overkoepelende naam voor heel veel onderdelen binnen een evenement. Als je ergens al tegen bent, komt het wel zo intelligent over als je specificeerd waar je dan precies op tegen bent. Maar aangezien jij daar niet bereid toe lijkt te zijn, moet ik uitgaan van dat wat je roept hier op Bokt....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:59

Cassidy schreef:
Nu vraag ik me af waarom jij je druk maakt over mijn mening, als jij van mening bent dat jij zinnigere dingen te doen hebt dan je in te laten over wat een ander van je instelling vindt over Rodeo?

Nogmaals, rodeo is een overkoepelende naam voor heel veel onderdelen binnen een evenement. Als je ergens al tegen bent, komt het wel zo intelligent over als je specificeerd waar je dan precies op tegen bent. Maar aangezien jij daar niet bereid toe lijkt te zijn, moet ik uitgaan van dat wat je roept hier op Bokt....

Het gaat me al niet eens meer om het onderwerp, maar de manier waarop jij reageert. De neerbuigende manier van reageren en de daarbij persoonlijke aanvallen die gewoon duiden op onmacht. Ik weet niet hoe oud je bent, maar hopelijk toch wel oud genoeg om door te hebben dat je op deze manier geen vrienden maakt. Een discussie voeren kan ook zónder persoonlijke aanvallen en neerbuigende taal. Op die manier word je alleen maar minder serieus genomen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:02

Het interesseert me niet of ik op deze manier vrienden maak, maar als antwoord op je vraag; mijn leeftijd is meer dan dubbel zo oud als die van jou. Sterker nog, bijna drie keer zou oud als jou. En nee, ik ben niet gevoelig voor argumenten dat ik wijzer behoor te zijn dan jij, dat doet even niet ter zake. Door tegen heilige huisjes aan te schoppen en misschien onaangenaam over te komen hoop ik je ertoe te zetten om even NA TE DENKEN voor dat je wat roept. Komt niet echt aan geloof ik. En ik wordt serieus genoeg genomen op Bokt, maak je daar maar geen zorgen over.

Maar wat is de reden dat denkt dat jij een mening gestoeld op gevoel op Bokt mag kwakken, en ik dat niet mag? Kun je me dat uitleggen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:05

Cassidy schreef:
Het interesseert me niet of ik op deze manier vrienden maak, maar als antwoord op je vraag; mijn leeftijd is meer dan dubbel zo oud als die van jou. En nee, ik ben niet gevoelig voor argumenten dat ik wijzer behoor te zijn dan jij, dat doet even niet ter zake. Door tegen heilige huisjes aan te schoppen en misschien onaangenaam over te komen hoop ik je ertoe te zetten om even NA TE DENKEN voor dat je wat roept. Komt niet echt aan geloof ik.

Want wat is de reden dat jij een mening gestoeld op gevoel op Bokt mag kwakken, en ik dat niet mag? Kun je me dat uitleggen?

Ik zeg toch nergens dat jij je mening niet neer mag zetten? Ik geef alleen aan dat je wel wat meer mag nadenken over je taalgebruik, want het is gewon niet normaal om iemand zomaar voor dom en bekrompen uit te maken als je diegene niet eens kent.

Het schokt mij, dat je zo oud bent en je toch zo moet gaan gedragen in een discussie om een simpel meningsverschil. Ik denk heel goed na over wat ik hier neer zet.

Ik ben er klaar mee Cassidy, dit gaat enorm off topic. Jammer dat je niet inziet dat je reacties erg naar zijn om te lezen voor anderen ;)

Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:09

Dat is aan interpretatie onderhevig. De een vindt het naar (en voelt zich enorm in zijn ego geraakt) de ander trigger ik tot nadenken. Afhankelijk van de persoon zelf is het het een of het ander.

Maar maak je maar geen zorgen om mij, en ik ben blij dat ik je heb geshockeerd. Soms is het nodig om iemand wakker te schudden, en dat gaat er niet altijd zachtjes aan toe. :D

Wees ervan overtuigd dat er meer mensen meelezen dan dat er reageren. En dat ik mensen bereik die hier niet reageren en die ik wel aan het denken zet. Daar haal ik mijn voldoening uit.

Nogmaals mijn vraag: wat is de reden dat jij van mening bent je mening hier op Bokt neer te mogen kwakken, maar dat niet van mij accepteerd?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-05-13 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:12

Geshockeerd? Neuh. Meer zoiets van "Lost faith in humanity... Again" gevoel ;) Maarre, whatever gets you through the night.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 01:14

Wat een grote woorden weer...lost faith in humanity...en dan helemaal op een datum als 4/5 mei..wil je erover praten?

Nogmaals de vraag: wat is de reden dat jij denkt dat je je (in mijn ogen niet gefundeerde mening over rodeo) hier op Bokt neer mag kwakken, maar mijn tegengas niet accepteerd?