Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:Only_Hellen schreef:@Abeltje: Nee, maar dat is de wereld nooit geweest, als je er reeel over nadenkt toch? De tijd dat de KB in het leven is geroepen was in 1939. WO II stond op het punt te beginnen en evengoed zijn er heel veel kinderen tijdens die oorlog geboren.
door gebrek aan anti-conceptie
superwoman schreef:Only_Hellen schreef:Hahaha, ja, is ook zo. Hoewel gewoon geen sex ook een middel van anticonceptie is.
onthouding in de oorlog lijkt me heel moeilijk!
Zijn moeilijke tijden die heel veel emoties los maken en je daardoor niet altijd de juiste/beste keuzes kan maken.
Fidele schreef:pharagirlke schreef:En dan te bedenken dat ik niet eens kinderen wil
Ach dat zei ik ook altijd, en opeens had ik er drie, en ik vind het fantastisch..........alleen de kinderen van een ander( eigenlijk hou ik niet van kinderen)
pharagirlke schreef:Moet je dat maar eens zeggen bij kersverse moedersHier krijg je dan meteen een "je weet niet wat je mist!"
Moet dan altijd de neiging onderdrukken om daar een gevat antwoord op te geven
pharagirlke schreef:en wat valt er te nuanceren aan:
"Je klokje tikt nog niet"
"ach dat komt nog wel"
"Je wil geen kinderen?Waarom niet?!"
"Dat zeg je nu, wacht maar tot je ouder bent."
En er maar van uit gaan dat iedereen helemaal gek is van zo'n mormel en het in iedereens handen duwenNee ik vind niets aan kinderen maar alsnog hebk ook niets tegen kinderbijslag. Voor wat het is... Kinderen krijgen om er van te "profiteren" zou ronduit lomp zijn. Je schiet er nl sowieso op in
pharagirlke schreef:en wat valt er te nuanceren aan:
"Je klokje tikt nog niet"
"ach dat komt nog wel"
"Je wil geen kinderen?Waarom niet?!"
"Dat zeg je nu, wacht maar tot je ouder bent."
En er maar van uit gaan dat iedereen helemaal gek is van zo'n mormel en het in iedereens handen duwenNee ik vind niets aan kinderen maar alsnog hebk ook niets tegen kinderbijslag. Voor wat het is... Kinderen krijgen om er van te "profiteren" zou ronduit lomp zijn. Je schiet er nl sowieso op in
Twiggy2008 schreef:Vjestagirl schreef:Ik ben 21, en ik heb al sinds ik klein was gezegt dat ik nooit kinderen wilt.
Maar wat jij dus doet is idd weer doen zo van 'jouw tijd komt nog wel, wacht maar' wat dus walgelijk irritant is.
Blijkbaar word je niet erg serieus genomen.......
Only_Hellen schreef:Wanneer je nog maar 19 bent, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je die "mormels" niet wilt. En op je 19e heb je nog hele andere dingen aan je hoofd, dan die "mormels".
Blue_Eyes schreef:Het is op zich natuurlijk niet voor niets dat dat dus niet eerder kan. Ik snap dat het frustrerend is, maar waarschijnlijk hebben de artsen dezelfde ervaring als ik net beschreef. En aangezien ze niet aan het puntje van je neus kunnen zien dat het bij jou altijd zo zal blijven...
Twiggy2008 schreef:Dan moet je ze goed opvoeden, dan valt dat schreeuwen wel mee, hoor.
Only_Hellen schreef:Ik zal de laatste zijn die zegt dat een dikke buik en het hebben van kinderen zaligmakend zijn. En ik teken ook absoluut niet voor verhoging van de KB.
Ik heb wel erg veel lol en ben erg gelukkig aan en met mijn 2 (inmiddels grote) meiden. Maar het is echt niet zo zaligmakend als buitenstaanders je doen geloven.
Vjestagirl schreef:Twiggy2008 schreef:Dan moet je ze goed opvoeden, dan valt dat schreeuwen wel mee, hoor.
Hehehe lukt geloof ik ook in lang niet alle gevallen.
Weet je wat, ik ben zelf ongelofelijk druk, ik wil vanalles en nog wat zien, vanalles en nog wat doen, ik ben absoluut geen ochtendmens, mijn vriend is zo mogelijk nog chaotischer dan ik... Dat word het gewoon niet. Ik kan niet inzien hoe ik gelukkig ga worden van van die kleine kinders. Echt niet.
Blue_Eyes schreef:Tja, daarom is het ook een beslissing van jullie samen. En ik zal eerlijk zijn: er zijn moeders die zeggen dat ze, als ze het opnieuw moesten doen, er niet meer aan zouden beginnen. Maar ik denk dat 90 of meer % van de moeders toch wel erg veel van hun kind houdt en ze voor geen goud meer zou willen missen. Ik denk dat er weinig (maar niet 'geen') mensen zijn die echt spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.