Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:50

nou, laatst nog een collega (mannelijk, ouder): 'wacht maar tot je zelf kinderen hebt!'
'uhm, die krijg ik niet.'
'waarom niet?' (daar heb je het al)
'nou, waarom heb jij WEL kinderen?'
'neeeeee dat vroeg ik niet, waarom wil jij GEEN kinderen?'
'nou, gewoon, daarom niet.'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:57

superwoman schreef:
Only_Hellen schreef:
@Abeltje: Nee, maar dat is de wereld nooit geweest, als je er reeel over nadenkt toch? De tijd dat de KB in het leven is geroepen was in 1939. WO II stond op het punt te beginnen en evengoed zijn er heel veel kinderen tijdens die oorlog geboren.

door gebrek aan anti-conceptie :?

superwoman schreef:
Only_Hellen schreef:
Hahaha, ja, is ook zo. Hoewel gewoon geen sex ook een middel van anticonceptie is.

onthouding in de oorlog lijkt me heel moeilijk!
Zijn moeilijke tijden die heel veel emoties los maken en je daardoor niet altijd de juiste/beste keuzes kan maken.

Veel kinderen in de oorlog zijn geboren door verkrachting en geen abortus mogen plegen. Niet omdat ze zich niet konden bedwingen, seks is de eerste behoefte die vervalt als je met hongersnood zit. Je lichaam gaat dan over op "overleven" en met seks verbruik je te veel energie, kostbare energie als je niets hebt om aan te vullen. ;)
Vind het dus zelfs een ongepaste opmerking. :n

Shera: Het GEVOEL dat je je moet verdedigen? Moet je maar eens een maand proberen te zeggen dat je geen kinderen wil, je zal snel van gedacht veranderen.
Fidele schreef:
pharagirlke schreef:
En dan te bedenken dat ik niet eens kinderen wil :')

Ach dat zei ik ook altijd, en opeens had ik er drie, en ik vind het fantastisch..........alleen de kinderen van een ander :roll: ( eigenlijk hou ik niet van kinderen)

:+ Heb er een paar pagina's terug niet op gereageerd omdat ik het de moeite niet waard vond maar goed. Zo gaat het dus áltijd ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:05

Nou, ik heb ook ooit een periode lang in mijn leven gezegd dat ik geen kinderen wilde, maar ik heb dat nog nooit hoeven verdedigen, hoor. ;)
Bij mij ging het uiteindelijk wel kriebelen en heb er nog geen seconde spijt van dat we er aan toegegeven hebben. Maar ik hou het er wel bij eentje, al heb ik daar andere redenen voor dan de overbevolking e.d. :+

Ik persoonlijk kan prima begrijpen dat iemand niet voor kids kiest. Net als dat ik ook kan begrijpen dat je het wel wilt. Een ander kiest weer voor geen relatie of juist voor tig relaties die door elkaar lopen :D , wat maakt mij het uit. Ieder zijn/haar leven, hoor. ;)
Waar een mens zich druk over kan maken.... De een bewust zonder kind maakt zich druk over de kinderbijslag en wat als je je druk gaat maken over de hypotheekrente aftrek (waar het over veel hogere maandelijkse bedragen gaat), als je een duur huurhuis hebt? Om maar iets te noemen? Je blijft aan de gang, zeg.... :D

Ach, en ik vind veel kinderen heel leuk (de mijne is het allerALLERLEUKST :+: natuurlijk), maar er zitten soms van die verwende draken tussen, die ik ook liever zie gaan dan komen. :+

Ayasha
Blogger

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 20:07

Moet je dat maar eens zeggen bij kersverse moeders :') Hier krijg je dan meteen een "je weet niet wat je mist!"
:') Moet dan altijd de neiging onderdrukken om daar een gevat antwoord op te geven :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:15

pharagirlke schreef:
Moet je dat maar eens zeggen bij kersverse moeders :') Hier krijg je dan meteen een "je weet niet wat je mist!"
:') Moet dan altijd de neiging onderdrukken om daar een gevat antwoord op te geven :+

Je weet ook niet wat je mist, als je geen kids hebt. :D

Maar snap je de nuance? Ik ken zat mensen die zich ergeren dat mensen met een hypotheek zoveel centen van de belasting terug krijgen maandelijks, terwijl zij gewoon hun huur op moeten hoesten. Is ook niet leuk en ook zij betalen belastingcentjes. Kan ik me ook iets bij voorstellen, vooral ook omdat dat even over heel wat meer geld gaat. Al hoewel ik blij ben, aangezien ik in een koophuisje woon. ;)

Ik bedoel, het kan altijd erger, hoor. Waar je je druk over kunt maken. En nogmaals, mijn kind is toch heel wat duurder dan die l.llige, wat is het, 190 euro per kwartaal. :+
Voor die centen hoef je geen kind te krijgen in elk geval, want rijk word je er niet van. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:18

en wat valt er te nuanceren aan:
"Je klokje tikt nog niet"
"ach dat komt nog wel"
"Je wil geen kinderen? :oo Waarom niet?!"
"Dat zeg je nu, wacht maar tot je ouder bent. :j"
En er maar van uit gaan dat iedereen helemaal gek is van zo'n mormel en het in iedereens handen duwen :x Nee ik vind niets aan kinderen maar alsnog hebk ook niets tegen kinderbijslag. Voor wat het is... Kinderen krijgen om er van te "profiteren" zou ronduit lomp zijn. Je schiet er nl sowieso op in :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:20

pharagirlke schreef:
"ach dat komt nog wel"
En er maar van uit gaan dat iedereen helemaal gek is van zo'n mormel en het in iedereens handen duwen :x Nee ik vind niets aan kinderen maar alsnog hebk ook niets tegen kinderbijslag. Voor wat het is... Kinderen krijgen om er van te "profiteren" zou ronduit lomp zijn. Je schiet er nl sowieso op in :')

Jaaa inderdaad. Dan krijg je zo'n mormel in je handen gedrukt en na 2 minuten de opmerking 'wil je ze nogsteeds niet'. Ehrm nee?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:22

Wanneer je nog maar 19 bent, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je die "mormels" niet wilt. En op je 19e heb je nog hele andere dingen aan je hoofd, dan die "mormels".

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:24

Ik ben 21, en ik heb al sinds ik klein was gezegt dat ik nooit kinderen wilt.

Maar wat jij dus doet is idd weer doen zo van 'jouw tijd komt nog wel, wacht maar' wat dus walgelijk irritant is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:25

pharagirlke schreef:
"ach dat komt nog wel"

Daarom snap ik deze hele discussie ook niet. En de term 'fokpremie' ook niet, want je wordt allesbehalve rijk van kinderen, laat staan van die armtierige kinderbijslag. ;)

Mij zul je die opmerkingen niet horen zeggen, hoor. Mijn kind wilde ik niet eens in de armen van mensen, die niets met kindjes hebben. ;)
Nee hoor, maakt mij niet uit verder, maar laat haar maar lekker bij mij. Mijn meissie, mijn schatje. En wat anderen vinden, mogen zij fijn weten. :D

Ik denk dat je altijd moet oppassen om iedereen over 1 kam te scheren. Niet alle ouders zijn, zoals jij (jullie) stel(llen). Dat is echt onzin. Maar ach, als het lekker is om je frustraties even te botvieren, go ahead. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:25

De ervaring leert nou eenmaal dat het vaak nog verandert of je kinderen wilt of niet. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat dat bij jullie zo is, of dat het abnormaal is om geen kinderen te willen. Maar ook ik heb die ervaring - dat heel veel mensen die rond hun twintigste echt geen kinderen willen, nooit, gaat niet gebeuren, tien jaar later toch een of twee kindjes hebben. Ik denk dat daar de reactie vandaan komt. Al zul je het mij zo niet zo snel horen zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:26

Vjestagirl schreef:

Maar wat jij dus doet is idd weer doen zo van 'jouw tijd komt nog wel, wacht maar' wat dus walgelijk irritant is.

Blijkbaar word je niet erg serieus genomen....... ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:27

Ik had het over je voorganger. Ik bedoelde overigens niet te zeggen met jouw tijd komt nog wel, want eerlijk gezegd zal het mij een worst zijn of je kinderen wilt of niet. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je op je 19e neem ik aan nog bezig bent met hele andere dingen dan een huisje boompje beestje. Dus wanneer mensen zo'n jong iemand aanspreken over het feit dat kinderen zo leuk zijn, vind ik abnormaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:29

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl schreef:

Blijkbaar word je niet erg serieus genomen....... ;)

Helpt t voor het serieus neem gehalte dat ik al uitgezocht heb of ik me kan laten steriliseren?

Maar nee, dat mag in Nederland pas als je 31 (of was het 35)+ bent, want het is een onomkeerbare keuze. Alsof de keuze om ze wel te krijgen niet onomkeerbaar is!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:31

Het is op zich natuurlijk niet voor niets dat dat dus niet eerder kan. Ik snap dat het frustrerend is, maar waarschijnlijk hebben de artsen dezelfde ervaring als ik net beschreef. En aangezien ze niet aan het puntje van je neus kunnen zien dat het bij jou altijd zo zal blijven...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:32

Vjestagirl, ik vind het wel terecht dat men een hogere leeftijd hiervoor geeft. Want jij wilt misschien echt geen kind tegen die tijd, het gros wil dat wel. Zo is het nou eenmaal, ik kan er ook niets aan doen, maar ik ben bijna 39 jaar en heb het al zo vaak om me heen gezien. Dat wil je niet weten. ;)

En ik geloof je best, hoor. Echt! :)
Gewoon lekker je leven leiden, zoals jij dat wilt, prima.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:32

Only_Hellen schreef:
Wanneer je nog maar 19 bent, vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat je die "mormels" niet wilt. En op je 19e heb je nog hele andere dingen aan je hoofd, dan die "mormels".

Ik ben 36 en wil ook geen kinderen, ze worden pas leuk vanaf een jaar of 2 en als ze zindelijk zijn. Mocht het zo zijn dat ik door een onverwachte situatie aan de kinderen raak (bv overlijden van mijn zus, partner met kinderen uit een eerdere relatie) dan zal ik zeker goed voor de kinderen zorgen. Lijkt me niet meer dan normaal. Heb alleen niet de behoefte om met een dikke buik rond te lopen en baby's te krijgen. De rest van mijn mening houd ik voor me anders heb ik straks een ban aan mijn broek hangen........................

Vjesta, ik loop ook na te denken over sterrilisatie. Is bij een vriendin vreselijk mis gegaan en dat houdt me een beetje tegen. Wat mij betreft mogen ze mijn hele kippenhok eruit halen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:33

Blue_Eyes schreef:
Het is op zich natuurlijk niet voor niets dat dat dus niet eerder kan. Ik snap dat het frustrerend is, maar waarschijnlijk hebben de artsen dezelfde ervaring als ik net beschreef. En aangezien ze niet aan het puntje van je neus kunnen zien dat het bij jou altijd zo zal blijven...

Maar mijn vriend kan toch ook niet aan het puntje van mijn neus zien of ik over 5 jaar nogsteeds gelukkig ben met de keuze om wél kinderen te krijgen... En dan zit je met 1 of meerdere schreeuwerds opgescheept

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:36

Dan moet je ze goed opvoeden, dan valt dat schreeuwen wel mee, hoor. ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:37

Ik zal de laatste zijn die zegt dat een dikke buik en het hebben van kinderen zaligmakend zijn. En ik teken ook absoluut niet voor verhoging van de KB.
Ik heb wel erg veel lol en ben erg gelukkig aan en met mijn 2 (inmiddels grote) meiden. Maar het is echt niet zo zaligmakend als buitenstaanders je doen geloven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:39

Twiggy2008 schreef:

Hehehe lukt geloof ik ook in lang niet alle gevallen.

Weet je wat, ik ben zelf ongelofelijk druk, ik wil vanalles en nog wat zien, vanalles en nog wat doen, ik ben absoluut geen ochtendmens, mijn vriend is zo mogelijk nog chaotischer dan ik... Dat word het gewoon niet. Ik kan niet inzien hoe ik gelukkig ga worden van van die kleine kinders. Echt niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:39

Tja, daarom is het ook een beslissing van jullie samen. En ik zal eerlijk zijn: er zijn moeders die zeggen dat ze, als ze het opnieuw moesten doen, er niet meer aan zouden beginnen. Maar ik denk dat 90 of meer % van de moeders toch wel erg veel van hun kind houdt en ze voor geen goud meer zou willen missen. Ik denk dat er weinig (maar niet 'geen') mensen zijn die echt spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:42

Only_Hellen schreef:
Ik zal de laatste zijn die zegt dat een dikke buik en het hebben van kinderen zaligmakend zijn. En ik teken ook absoluut niet voor verhoging van de KB.
Ik heb wel erg veel lol en ben erg gelukkig aan en met mijn 2 (inmiddels grote) meiden. Maar het is echt niet zo zaligmakend als buitenstaanders je doen geloven.

Ben ik ook met je eens. Ik zeg dat trouwens ook wel eens tegen een vriendin van me die dolgraag kinderen wilde, maar ze niet kan krijgen en daar heel veel verdriet van heeft. Dat kinderen niet per se zalig makend zijn.....

Al hoewel ik mijn dochter nooit meer zou willen missen. Zij is mijn alles, meer dan dat zelfs, en ik ben met haar dieper verbonden, dan met wie dan ook op deze wereld.
Ik kan haar wel eens achter het behang plakken, oh reken maar van yes :D , maar mijn liefde voor haar is onbeschrijfelijk intens. Voor haar zou ik letterlijk mijn leven geven....... En mezelf terug zien in haar, ik geniet er elke dag weer van. Maar ik mis ook wel eens mijn vrijheden van vroeger. Maar ja, that's life en ik kan er prima mee leven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:46

Vjestagirl schreef:
Twiggy2008 schreef:

Hehehe lukt geloof ik ook in lang niet alle gevallen.

Weet je wat, ik ben zelf ongelofelijk druk, ik wil vanalles en nog wat zien, vanalles en nog wat doen, ik ben absoluut geen ochtendmens, mijn vriend is zo mogelijk nog chaotischer dan ik... Dat word het gewoon niet. Ik kan niet inzien hoe ik gelukkig ga worden van van die kleine kinders. Echt niet.

Joh, ik ben ook geen ochtendmens (verre van zelfs, ik ben een nachtvlinder :D ) en die eerste jaren waren zwaar en dodelijk vermoeiend. Nu is ze 4,5 jaar oud, gaat naar school, vermaakt zichzelf uitstekend, hetzij alleen, hetzij met haar vriendjes en vriendinnetjes. Ze is godzijdank geen kind wat op te meest vroege tijden wakker wordt, in het weekend kan ze zelfs tot half 10 uitslapen en zo niet, gaat ze naar beneden en slaap ik nog even door, hoor. :D

Ook dat kan dus blijkbaar. En op jouw leeftijd moet je ook van alles zien, van alles doen, genieten van je vrijheid. Je hebt groot gelijk!
Aan een kind zit je vast en je levert een hoop in. Aan de andere kant heb ik ervaren wat ik ervoor terug krijg. En voor mij is dat alles waard geweest en zelfs nog veel meer dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:48

Blue_Eyes schreef:
Tja, daarom is het ook een beslissing van jullie samen. En ik zal eerlijk zijn: er zijn moeders die zeggen dat ze, als ze het opnieuw moesten doen, er niet meer aan zouden beginnen. Maar ik denk dat 90 of meer % van de moeders toch wel erg veel van hun kind houdt en ze voor geen goud meer zou willen missen. Ik denk dat er weinig (maar niet 'geen') mensen zijn die echt spijt hebben van het feit dat ze kinderen hebben gekregen.

Ik heb absoluut geen spijt van mijn mooie dochter. Ze is het zonnetje in mijn leven. En ook alles wat ik eigenlijk heb (naast mijn lieve vrienden/vriendinnen/dieren enzovoort). :)