Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:11

Maar ik ben er ook weer eens vandoor,ik lees morgen alles bij,doeg Doei!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:11

Doeg Doei!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:12

Arr ik wil dat het nu online komt Huilen van het lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:13

Wat een leuk idee.
Misschien zou je wat ideeen kunnen halen uit het pc spel Mijn Manege.
Als ik het goed begrepen heb is de opzet je stal steeds uitbouwen.
Dat pc spel heeft ook die opzet. Je kunt je stal steeds verder upgraden en daardoor meer dingen vrijspelen en je paarden beter trainen.

Wat me ook leuk lijkt is om het spel wat realistiser(?) te maken.
Dus niet dat je drukt op ''Wedstrijd rijden'' en dat er dan komt te staan "Je hebt 239 punten. Dat betekend 3 winstpunten''.
Maar dat je er echt een beeld bij hebt of er iets voor moet doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:16

Ja dat lijkt mij idd ook erg leuk Westenwind, en sowieso het puntenaantal mag van mij flink realistischer... Tenzij iemand altijd 240 punten haalt in een Bproefje Huilen van het lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:20

Ja idd, dat de punten die je rijdt ook meer liggen aan hoe goed je paard is. Ipv met welk zadel je rijdt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:22

Precies, aan het GI (of wat er gebruikt gaat worden in JM).
En misschien nog als toevoeging dat je kunt upgraden met trainingen, zadelmaker die zadel beter maakt... dat soort dingen...
Maar die punten bij HT zijn echt overdreven Nagelbijten / Gniffelen

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:30

Focussed schreef:
TE5: Je hebt zo gelijk Huilen van het lachen

Orola: Dat vind ik echt een heeeel leuk idee! Dat je sterren krijgt als je bijv. een binnenbak laat bouwen, solarium erbij, een bepaalt aantal stallen.... Dat soort dingen?

dat is leuk! Clown

verder lijkt dat van die boetes me niet erg zinnig..
tminste: op HT luister ik daar echt niet naar.. (maar ben dan ook niet actief.. xD)
ik heb dan per stal te weinig 5.000 euro boete per dag...
maar ik heb 100.000 euro rente per dag.. Huilen van het lachen
dus ik kan met één stal te weinig bijv. eens in de 20 dagen rente halen, en dan krijg ik nog geen verlies..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:31

JEEEEEEEETJE 14 pagina's! Even lezen hoor. Huilen van het lachen

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:33

Wss dat t allemaal nergens op slaat?
horen we zo wel Haha!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:35

TE5 schreef:
Wss dat t allemaal nergens op slaat?
horen we zo wel Haha!

Haha xD
Hopelijk heeft UpToDance wat aan onze fantasieën Clown

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:39

UpToDance schreef:
JEEEEEEEETJE 14 pagina's! Even lezen hoor. Huilen van het lachen

Haha, succes ermee Tong uitsteken

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:40

TE5 schreef:
Focussed schreef:
TE5: Je hebt zo gelijk Huilen van het lachen

Orola: Dat vind ik echt een heeeel leuk idee! Dat je sterren krijgt als je bijv. een binnenbak laat bouwen, solarium erbij, een bepaalt aantal stallen.... Dat soort dingen?

dat is leuk! Clown

verder lijkt dat van die boetes me niet erg zinnig..
tminste: op HT luister ik daar echt niet naar.. (maar ben dan ook niet actief.. xD)
ik heb dan per stal te weinig 5.000 euro boete per dag...
maar ik heb 100.000 euro rente per dag.. Huilen van het lachen
dus ik kan met één stal te weinig bijv. eens in de 20 dagen rente halen, en dan krijg ik nog geen verlies..

Heb ik ook Clown
Jammer dat er een limiet op de bank zit Clown

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:42

ik lees morgen wel bij... Clown
ga weer Doei!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:45

Goede 3D graphics! Ja
Andere online paardenspellen zijn volledig tekst..
Er moet meer "visueel beeld" zijn! Ja
En moest het kunnen, het paard zelf besturen etc..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:49

Jeetje wat een goede ideeen zijn er langs gekomen! Ben er echt super blij mee. Hier hebben wij écht wat aan!
Fijn dat jullie zo meewerkend zijn. Krijg er nu nog meer zin in!

Ik vind het een erg goede oplossing dat die paarden geen foto's maar plaatjes worden. Met inderdaad aparte kleuren en aftekeningen. Zo kan ook iedereen zien wat voor paard hij/zij koopt. Echt geweldig idee, maar geen idee of het wel mogelijk is. Het zal wel mogelijk zijn maar ontzettend veel werk. Ik zal het eens aan Maikel vragen! Als het spel af is dan kan dat gemaakt worden, als het mogelijk is. Een hele goede vervanging voor de foto's!

Ik hoor toch veel mensen zeggen dat het spel realistischer moet. Ik had in het begin van het topic al gezegd dat het inderdaad een stuk realistischer moet worden dan de andere spellen. Vooral dan met het geld, maar ook met de winstpunten. Met het dekken en de leeftijden wordt het een stuk moeilijk, dan kan nooit realistisch worden. Maar dat komt wel goed!

Misschien inderdaad handig dat ik even een huiskamertopic maak, ook nog eens gezellig! Lachen
Ik denk namelijk niet dat het de bedoeling is om bij dit forum zoveel te kletsen hihi! Bloos

Nogmaals bedankt voor de super ideeen en kom maar op met meer. Haha!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:50

Het lijkt mij trouwens ook een goed idee dat je je paard ook zelf kan opzadelen etc.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:51

UpToDance schreef:
Het lijkt mij trouwens ook een goed idee dat je je paard ook zelf kan opzadelen etc.

Dat klinkt erg leuk ja Haha!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:51

UpToDance schreef:

En kan poetsen, dat je een soort 3D paard ziet en je muis een borstel is (of het tuig) Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:54

Ik denk niet dat dat mogelijk is. En wordt het wel héél uitgebreid.
Weet iemand leuke naam voor huiskamer topic?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:55

UpToDance schreef:
Jeetje wat een goede ideeen zijn er langs gekomen! Ben er echt super blij mee. Hier hebben wij écht wat aan!
Fijn dat jullie zo meewerkend zijn. Krijg er nu nog meer zin in!

Ik vind het een erg goede oplossing dat die paarden geen foto's maar plaatjes worden. Met inderdaad aparte kleuren en aftekeningen. Zo kan ook iedereen zien wat voor paard hij/zij koopt. Echt geweldig idee, maar geen idee of het wel mogelijk is. Het zal wel mogelijk zijn maar ontzettend veel werk. Ik zal het eens aan Maikel vragen! Als het spel af is dan kan dat gemaakt worden, als het mogelijk is. Een hele goede vervanging voor de foto's!

Ik hoor toch veel mensen zeggen dat het spel realistischer moet. Ik had in het begin van het topic al gezegd dat het inderdaad een stuk realistischer moet worden dan de andere spellen. Vooral dan met het geld, maar ook met de winstpunten. Met het dekken en de leeftijden wordt het een stuk moeilijk, dan kan nooit realistisch worden. Maar dat komt wel goed!

Misschien inderdaad handig dat ik even een huiskamertopic maak, ook nog eens gezellig! Lachen
Ik denk namelijk niet dat het de bedoeling is om bij dit forum zoveel te kletsen hihi! Bloos

Nogmaals bedankt voor de super ideeen en kom maar op met meer. Haha!

Bij howrse.com is dat al zo. Als je daar bijv een zwarte arabier met een valk hannoveraan kruist, krijgt hij bijvoorbeeld een arabier lichaam, maar met valk kleur.. In een tabel kan je dan zien hoe vaak iets voor komt (bijv. arabier valk 14%)

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:00

@lieziej: Als ik een kleur probeer te krijgen krijg ik altijd iets heel anders dan ik wil, probeer ik steeds een voskleurige te fokken, maar wat ik ook probeer, ik krijg altijd een bruine of zwarte xD

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 22:20

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:21

Ik heb net dit hele topic eens doorgelezen, en heb me aangemeld bij howrse, om eens te kijken hoe dat in elkaar zit!

JM lijkt een veelbelovend spel te worden! Haha!

Mijn tips:
* Houd de prijzen realistisch Lachen Vooral bij de paarden, ik merkte op HT (heb ik ook een tijdje gespeeld) dat op den duur je niet eens meer een paard onder de 50.000 kunt kopen, dit slaat echt nergens op. Misschien een idee om spelers niet zelf de prijs van hun paard te laten bepalen? Maar dat de prijs bepaald word door genetische aanleg, ervaring, prijzen etc? Eigenlijk net als bij de handelaar van HT, maar dan gewoon voor alle paarden, ook als je ze binnen het spel wilt verkopen!

* Stel een maximum aantal paarden Lachen Stel bijvoorbeeld per level een maximum aantal paarden, ongeacht het aantal stallen dat je bezit. (natuurlijk moet je wel bijv 5 stallen hebben als je 5 paarden wilt houden, maar als je 20 stallen hebt en je level geeft aan dat je maar 5 paarden kunt, dat je er dan ook echt niet meer kan) zo voorkom je ook dat er heel veel mensen met miljoenen op de bank komen!

* Hou het uitdagend! Zorg voor opdrachten/achievements etc om het leuk te houden! Ook dat je bijv een verplicht aantal dingen moet hebben gedaan voordat je verder naar een volgend level mag Lachen

* plaatjes ipv foto's!

Op zich vind ik howrse een goede opzet, hoewel ik nog veel dingen zie die me niet aanstaan Tong uitsteken maar de ideeen daarachter zijn wel goed.

Ook hou ik me aanbevolen als testspeler Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:00

SuperLiesje schreef:
Mijn tips:
* Houd de prijzen realistisch Lachen Vooral bij de paarden, ik merkte op HT (heb ik ook een tijdje gespeeld) dat op den duur je niet eens meer een paard onder de 50.000 kunt kopen, dit slaat echt nergens op. Misschien een idee om spelers niet zelf de prijs van hun paard te laten bepalen? Maar dat de prijs bepaald word door genetische aanleg, ervaring, prijzen etc? Eigenlijk net als bij de handelaar van HT, maar dan gewoon voor alle paarden, ook als je ze binnen het spel wilt verkopen!

Ik zou dat niet doen, want stel de handelaar zegt dat je paard 10.000,- waard is. (Bijv. een GGK hengst die L2 loopt, want dat zijn de huidige prijzen een beetje). En je krijgt 'm maar niet verkocht? Dan kun je zelf niet de prijs omlaag halen?
Of stel, er is héél veel vraag naar GGK merries. Dan kun je de prijzen zelf weer omhoog doen, zodat er een beetje concurrentie blijft.