Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MiniEqui

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:18

Ja snap je keuze opzich en met mijn Engels is niets mis, alleen betrapte mij er op dat je steeds een afweging moet maken tussen ondertiteling lezen of goed jou en je paard observeren. Je kan natuurlijk ook meerdere keren kijken ;) was gewoon een observatie. Vooral omdat ik hetzelfde wilde gaan doen, maar nu twijfel. Alles heeft uit eindelijk een voor en nadeel. Vind namelijk ook vervelend als het geluid altijd aan moet omdat je soms in gezelschap even wat kijkt, daardoor lees ik vaker een blog dan dat ik een vlog kijk. Terwijl beelden soms wel echt enorm bij dragen. Wat een overwegingen allemaal xD

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:02

Mag ik mijzelf ook melden?

Omdat ik op buitenland stage in april ben ik een blog begonnen. Deze blog is net gestart, en ik moet nog uitvinden hoe Wordpress werkt. Maar dat komt vast wel goed.
In deze blog ga ik alles wat ik op stage meemaak bijhouden, voor het thuisfront maar ook voor alle andere geïnteresseerde. :D

Excuses voor als er taalfouten in staan! Daar wil graag van leren!

https://willemijnboshoven.wordpress.com/

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 19:18

Gaaf stage lopen in het buitenland. Heb ik ook gedaan en was een hele ervaring. Al kan ik sinds deze maand zeggen dat emigreren een nog grotere ervaring is (pfoeef)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:52

Jaa, ik vind het zeker een gave uitdaging. Ga ook twee stages in het buitenland doen. Dus vandaar die blog.

Emigreren lijkt mij nog spannender. Want dan laat je alles definitief achter :=

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:22

Cpinnetje schreef:
Ja snap je keuze opzich en met mijn Engels is niets mis, alleen betrapte mij er op dat je steeds een afweging moet maken tussen ondertiteling lezen of goed jou en je paard observeren. Je kan natuurlijk ook meerdere keren kijken ;) was gewoon een observatie. Vooral omdat ik hetzelfde wilde gaan doen, maar nu twijfel. Alles heeft uit eindelijk een voor en nadeel. Vind namelijk ook vervelend als het geluid altijd aan moet omdat je soms in gezelschap even wat kijkt, daardoor lees ik vaker een blog dan dat ik een vlog kijk. Terwijl beelden soms wel echt enorm bij dragen. Wat een overwegingen allemaal xD

Niet twijfelen! Gewoon beginnen. Als het niet bevalt wat je doet, doe je gewoon wat anders, toch? Het moeilijkste is 'beginnen'. Zo heb ik een jaar lang uitgesteld om een online cursus te geven (ik heb materiaal om wel 5 cursussen te geven, zo niet meer). Tot ik in december op mijn FB schreef: 'Bezig met de voorbereidingen van mijn gratis online cursus' Ik kreeg onmiddellijk allemaal mensen die zich wilden opgeven.. Tja toen moest ik wel :+ Maar goed ook, dat ik dat deed want het was een succes.

@Travel_me: waar ben jij heen geëmigreerd? Ik woon al bijna 5 jaar in Canada. Emigreren is geen kattepis.

@CupCakes: Veel plezier in La Garde. Ligt lekker zuidelijk. Monaco is ook erg mooi! :)

Nadat Kyra in augustus met EMS (equine Metabolic Syndrome) gediagnosticeerd was en ook hoefbevangen was, heb ik het bloggen op een laag pitje gezet. Ik besteedde liever tijd aan onderzoek doen, hooi weken, met mijn paard wandelen en te zorgen dat ze op gewicht kwam en beter werd. Dat is goed gelukt en ik heb weer wat rust in mijn hoofd.

Ik ga weer regelmatig bloggen. Ik zag echt aan mijn statistieken dat ik de regelmaat kwijt was. Ondanks dat ik het laatste trimester van 2016 minder geblogd heb is mijn blog enorm gegroeid (170% tov 2015) en dat is toch wel heel leuk.

Mijn nieuwste blog gaat over het bijhouden van een cue list, oftewel een lijst van verbalen en lichamelijke cues die je voor je paard hebt. Er zit ook een downloadable bij.

Another Useful Tool in Horse Training

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:19

Heel grappig om zo een overzicht te maken. Vooral handig voor als iemand anders met je paard aan de slag moet. Mijn paard raakt namelijk nogal in de war omdat sommige van mijn cues voor andere mensen iets heel anders betekenen (of juist niks en dat hij dus niets moet doen maar ondertussen gaat hij lopen :') een keer gehad, persoon wou hem corrigeren en toen zei ik maar snel dat dit juist heel goed van hem is omdat hij luistert, beetje sneu als hij dan gecorrigeerd word)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 07:52

Inderdaad, xxdomiixx

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:46

CupCakes_ schreef:
Jaa, ik vind het zeker een gave uitdaging. Ga ook twee stages in het buitenland doen. Dus vandaar die blog.

Emigreren lijkt mij nog spannender. Want dan laat je alles definitief achter :=

Mwah bij mij is het zeker niet definitief. Misschien is de term emigreren niet helemaal juist :) Ik heb hier een contract voor 2 jaar, maar zo lang ga ik hier denk ik niet blijven. Misschien zelfs maar een half jaar/jaar, maar dat hangt van veel dingen af.

Mijn nieuwste artikel: Hoe vindt je een huis in Zwitserland http://www.justtravelme.nl/bestemmingen ... itserland/

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 19:32

Spannend cupcake! Ik ga zo kijken, lijkt mij niet niks stage of überhaupt wonen in het buitenland.
*Gekeken* Ik ben benieuwd wat voor stage je gaat lopen en hoe je het allemaal gaat ervaren. De studie zelf zegt mij niet zo veel.

Hippologic, hoe ben jij daar gekomen? Of staat dat ook op je blog?

Ik heb een vraagje wat betreft film... Ik bewerk met Imovie, maar als je dan wilt uploaden moet dat dan perse via de cloud? Of kan je ook alles bewerken op youtube zelf? (Help.... frustratie....)

Ik ben wat minder actief geweest... ik ga zo op alle sites weer even kijken. Zelf heb ik alles wel bijgehouden maar de zet om het echt online te zetten terwijl nog niet alles erop staat vind ik lastig.... Maar dat komt dus door die verrekte filmpjes :+

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:01

Duijfje schreef:
Hippologic, hoe ben jij daar gekomen? Of staat dat ook op je blog?

We hadden gewoon zin in avontuur :+ Even wat anders, onze horizon verbreden, iets van de wereld zien. Tot nu toe bevalt het erg goed. Het is écht een beleving om in een andere cultuur te wonen en te leven. Oja mijn Kyra meenemen was ook wel erg spannend.
HippoLogic @ [VVDD] 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:09

Jeetje... Dat is best pittig geweest denk ik. Wel mooi dat je haar mee kon nemen. Willen jullie ooit nog terug?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 02:37

Dat weet je nooit, maar voor nu: nee. Het mooie is: we kunnen hier gewoon blijven en hoeven nooit meer terug als we niet willen.
En ja, het is heel pittig om al je vrienden (en paardenvriendinnen) en familie achter te laten. Vooral het eerste jaar. Daarna wordt alles beter want dan maakt je weer nieuwe vrienden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:39

Duijfje, ik doe simpel gezegd de opleiding Toerisme, en dan de richting Animatie & Frontoffice. Staat er ook niet al te best. Ga ik nog even bijwerken zodat mensen het snappen! Dankjewel voor de tip!

De rest van de blogs ga ik nog even lezen..

Ik heb nog best vaak ruzie met Wordpress, is ook nog niet helemaal niet naar mijn zin

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:45

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:18

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 19:12

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 21:09

Vandaag gevlogd tijdens indoor drachten. Thijmen was geselecteerd voor de finale van de GMB compentitie hier zijn 3 wedstrijden aan vooraf gegaan.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 22:09

Nieuwe video, waarin je een korte samenvatting van mijn 2016 kunt zien.
Zo heb ik een paar maanden een Andalusier als verzorgpaard gehad, ben ik begonnen met western rijden, is Armani (KWPN)omgeschoold naar western, hebben we Spike gekocht, ben ik naar Amerika geweest en heb ik daar gewerkt als ponykampleidster en nanny, heb ik meegedaan aan een oefencross en heb ik voor het eerst zonder hoofdstel gereden.
https://youtu.be/b7JEXZP7czE
Afbeelding
http://www.youtube.com/v/b7JEXZP7czE
https://youtu.be/b7JEXZP7czE

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 09:45

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 15:27

Hee, ik meld mij ook weer even. Inmiddels staat er een blogpost op Horse and you over de laarzenclips van QHP. Daarnaast hebben de site en het logo beide een make-over gekregen, wat het hopelijk een stuk netter en professioneler laat lijken. Mocht iemand tip e.d hebben hoor ik dat graag!
https://horseandyousite.wordpress.com/

En even het oude vs het nieuwe logo! Links oud, rechts nieuw.

Afbeelding

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:49

Hallo allen,

Ik wil graag even jullie mening. Ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in vloggen. Ik volg zelf een best aantal vloggers uit Amerika en ook iemand uit NL. Dit zijn met name jonge gezinnen die zwanger zijn of al kinderen hebben en sommige doen ook daily vlogs.

Ik zit er zelf steeds meer aan te denken om zelf ook te gaan vloggen. Alleen dan het probleem, waarover moet ik dat doen. ..ik ben maar alleen dus heb geen vriend waarmee ik samen bijv leuke dingen kan doen.
Ik zit in het laatste jaar van mijn hbo studie, ga nu het afstuderen in. Ik rij wel een paard bij maar wil niet alleen maar paarden doen. Ik basketbal maar dat is moeilijk vloggen....Dus ik vind het lastig.
Suggesties? Kan ik beter wachten tot mijn school klaar is?

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:59

_Linn_ schreef:
Hallo allen,

Ik wil graag even jullie mening. Ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in vloggen. Ik volg zelf een best aantal vloggers uit Amerika en ook iemand uit NL. Dit zijn met name jonge gezinnen die zwanger zijn of al kinderen hebben en sommige doen ook daily vlogs.

Ik zit er zelf steeds meer aan te denken om zelf ook te gaan vloggen. Alleen dan het probleem, waarover moet ik dat doen. ..ik ben maar alleen dus heb geen vriend waarmee ik samen bijv leuke dingen kan doen.
Ik zit in het laatste jaar van mijn hbo studie, ga nu het afstuderen in. Ik rij wel een paard bij maar wil niet alleen maar paarden doen. Ik basketbal maar dat is moeilijk vloggen....Dus ik vind het lastig.
Suggesties? Kan ik beter wachten tot mijn school klaar is?

Gewoon lekker je ding doen en filmen wat je leuk vind om te filmen! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:12

Ja maar dat weet ik dus niet zo goed!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:13

Wat lijkt jouw interessant aan jouw leventje dat de hele wereld het moet zien? Dat moet je filmen...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:44

Ja dat zit ik nu dus te bedenken, is dat op dit moment boeiend om te filmen....
Ik weet dat ik het sowieso wil gaan filmen wanneer ik ooit een vriend heb en zwanger raak (als mij dat gegund is) en het leven vanaf dan. Maar tot die tijd. ..Ja is het dan boeiend. ..