Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiki1995

Berichten: 1079
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:20

Keet schreef:
Kiki1995 schreef:
Dit gaat om een meter als ik het goed heb! (En de stof is 150 breed) dus dan vind ik het nog wel redelijk goedkoop c:
Volgens mij is 50*50 wat je minimum mag afnemen!



Ik heb er nog een keer naar gekeken op de pc:

Dit is de URL titel: Blue-Super-soft-Minky-Solid-Short-Hair-Fleece-Fabrics-213-50cm-50cm-Baby-Comforter-Blanket-Plush

Bij de prijs staat dan wel: US $16.00 / meter

Maar dit plaatje staat dan weer in de omschrijving:
[ Afbeelding ]


Maar bij bijvoorbeeld https://www.stoffen.net/80-su7302-022_minky-dots-5.html is het goedkoper per meter :)

Maar goed. Zwaar onduidelijke advertentie dus, ben benieuwd hoeveel je krijgt. Laat je dat even weten?


Ik zag het Ja! Inderdaad ontzettend lomp en onduidelijk aangegeven. Ik zal laten weten wat ik heb gekregen! :)

Siamsmeesje

Berichten: 2290
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:54

Grainey schreef:
Ik heb de was balletjes uitgeprobeerd, ze werken hier wel! *\o/* Ik heb er 2 in de was gedaan en ze zitten vol haar. Nu nog zien uit te vinden of je dat haar er ook weer af kunt krijgen ik vermoed van niet maar we gaan er even naar kijken. Weggooien na 1 of 2 keer is ook zo zonde... >;)

Hier is het ook gewoon plukken aan de balletjes om de haren eraf te krijgen.
Maar als jij ze wel vol haar krijgt, zou ik graag willen weten hoe vol jij je wasmachine doet? Hier gaat die behoorlijk vol, dus misschien dat mijn balletjes te weinig ruimte hebben om door de was heen te dansen?
Hier vangen de balletjes voornamelijk mensenharen en bijna geen kattenharen >;)

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:01


Grainey

Berichten: 2126
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:36

Siamsmeesje schreef:
Grainey schreef:
Ik heb de was balletjes uitgeprobeerd, ze werken hier wel! *\o/* Ik heb er 2 in de was gedaan en ze zitten vol haar. Nu nog zien uit te vinden of je dat haar er ook weer af kunt krijgen ik vermoed van niet maar we gaan er even naar kijken. Weggooien na 1 of 2 keer is ook zo zonde... >;)

Hier is het ook gewoon plukken aan de balletjes om de haren eraf te krijgen.
Maar als jij ze wel vol haar krijgt, zou ik graag willen weten hoe vol jij je wasmachine doet? Hier gaat die behoorlijk vol, dus misschien dat mijn balletjes te weinig ruimte hebben om door de was heen te dansen?
Hier vangen de balletjes voornamelijk mensenharen en bijna geen kattenharen >;)


Ik heb het nog niet geprobeerd met kattenharen, maar inderdaad, de mensenharen vangt ie heel goed op :) en onze honden hebben halflang haar, dat pakt ie ook :) Misschien dat kattenharen wat te klein zijn? We hebben 2 hondendekens in de was gehad met 2 balletjes, ruimte genoeg dus voor de balletjes om te rollen. Binnenkort ga ik de fleece afdeling in de was doen, daar zitten veel pluisjes en kattenharen op, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan :j

Siamsmeesje

Berichten: 2290
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:41

Hmmm.... Mijn katten zijn ook halflangharig, en nog eens verschrikkelijk fijn van haar. Dat kruipt letterlijk overal in, dus ik hoopte een deel met de balletjes uit de was te kunnen vissen.

Dan probeer ik het ook nog een keer met een wat minder volle was. Hier gaat alles erin, jeans, fleece, katoen enz. gesorteerd op kleur.
Ben wel benieuwd of het met andere stoffen ook zo goed werkt bij jou.

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:13

Kan iemand me uitleggen wat je met die reward punten kan doen

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:21


lor1_1984

Berichten: 12365
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:23

ecyoj schreef:
Kan iemand me uitleggen wat je met die reward punten kan doen

Dat zijn die punten bij je status toch?
Die geven vnl aan hoe betrouwbaar jij bent als koper en bij hogere status duren terugbetalingen korter.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:24

Ik heb een hele lading van die Coins. MAar er zijn nooit meer coupons beschikbaar. Worden er ook maar heel weinig weggegeven elke dag....

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:24

lor1_1984 schreef:
ecyoj schreef:
Kan iemand me uitleggen wat je met die reward punten kan doen

Dat zijn die punten bij je status toch?
Die geven vnl aan hoe betrouwbaar jij bent als koper en bij hogere status duren terugbetalingen korter.

dank je
kan je daar dan nog wat mee ooit?

lor1_1984

Berichten: 12365
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:54

volgens mij niet, ze zijn ook maar beperkt geldig dus je status kan veranderen als je een tijdje weinig besteld.

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:35


Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:44

MillyH schreef:
Ik heb gelezen dat mensen bloem of groenten zaadjes hadden besteld, maar nu is mijn vraag is er ook wat uitgekomen?
http://nl.aliexpress.com/item/Tomo-Pilo ... 316.4TKfo8

Ik wil deze namelijk graag bestellen..


Die vraag is hier al vaker gesteld, en de conclusie is steeds hetzelfde; zaden kopen is af te raden omdat je pas ver nadat je garantie af is weet of er daadwerkelijk iets uitkomt. Vaak zijn het andere plantjes of komt er überhaupt niets uit en dan kun je fluiten naar je geld. Beter even langs het tuincentrum dus. :)

lor1_1984

Berichten: 12365
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:45

Jup, ik kan iig zeggen dat de rechter niet is wat het moet zijn.
Afbeelding

Siamsmeesje

Berichten: 2290
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:58

Je kan het proberen, maar weet wel dat de meeste dahlia's als wortelknol verkocht worden.
Dus als je exact dezelfde dahlia wilt, kan je beter op zoek gaan naar een plant met wortelknol. De kans is anders groot dat je zaad krijgt van deze ouderplant (als je geluk hebt), maar dat de jonge plantjes er niet op gaan lijken.
Bovendien is er ook nog de niet geringe kans dat het zaad wat je krijgt niet eens een dahlia is.... Je weet het immers pas zeker als je tijd om een dispute te openen al verstreken is....

Ik zou het dus nooit doen, dan maar iets meer betalen maar zeker weten wat ik krijg :D

Cchanny

Berichten: 9048
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:31

oliebol, ik had magneetjes besteld. alleen nu is de bestelling geanuleerd.
Vanwege veiligheidsredenen. Alleen mijn geld is er wel afgehaald.
Nu moet ik op een linkje klikken en krijg ik een error.

Wat kan ik nu doen?

lor1_1984

Berichten: 12365
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:35

Wacht even een week af, als je geld er dan nog niet is ff via het helpcenter contact opnemen net aliexpress.

Cchanny

Berichten: 9048
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:43

lor1_1984 schreef:
Wacht even een week af, als je geld er dan nog niet is ff via het helpcenter contact opnemen net aliexpress.

Ik heb wel netjes een mail gekregen en moet daarin dus op een link te drukken. Echter krijg ik dan een error.

Maar wacht et dan nog eventjes af. :)

lor1_1984

Berichten: 12365
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:58

en als je via de site of app naar het product gaat?

Cchanny

Berichten: 9048
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:02

lor1_1984 schreef:
en als je via de site of app naar het product gaat?

Het is niet naar het product. want in mijn "orders" staat hij als opnieuw betalen.

Aranel
Berichten: 20259
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:41

Murthul schreef:
Aranel schreef:
29 maart heb ik een trui besteld, zou een dag later al verzonden zijn volgens de verkoper. Ik hoop dat ie nog aankomt.. Het is met 8 Euro zoveel mijn duurste aankoop tot nu toe :+


Is nog geen maand onderweg dan toch? Ik doe er altijd pas iets mee na een week of 6, een maand is echt niet gek :n


Ik dacht dat het afhing van hoe snel de verkoper het pakket verstuurt. De rest van mijn bestellingen waren er vrij snel nadat ze verstuurd waren namelijk.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:35

Aranel schreef:
Ik dacht dat het afhing van hoe snel de verkoper het pakket verstuurt. De rest van mijn bestellingen waren er vrij snel nadat ze verstuurd waren namelijk.


Praktisch alles wat ik bestel wordt heel snel verstuurd, maar het een doet er toch veel langer over als het ander. Makeup kan wel ruim twee maanden duren, terwijl ik een sticker voor op de auto binnen twee weken al had.
Gisteren een hoesje voor de telefoon gekregen, die heeft er drie weken over gedaan. We hadden bij dezelfde verkoper een dag eerder nog een hoesje besteld en die is er nog niet.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:11

Aranel schreef:
Murthul schreef:
Aranel schreef:
29 maart heb ik een trui besteld, zou een dag later al verzonden zijn volgens de verkoper. Ik hoop dat ie nog aankomt.. Het is met 8 Euro zoveel mijn duurste aankoop tot nu toe :+


Is nog geen maand onderweg dan toch? Ik doe er altijd pas iets mee na een week of 6, een maand is echt niet gek :n


Ik dacht dat het afhing van hoe snel de verkoper het pakket verstuurt. De rest van mijn bestellingen waren er vrij snel nadat ze verstuurd waren namelijk.


T ligt voornamelijk aan de manier van verzenden. Pakjes die via de lucht gaan zijn er vele malen sneller dan pakjes die met de boot vertrekken. Maar luchtpakjes kunnen soms ook nog heel erg lang duren, er is eigenlijk niet echt een touw aan vast te knopen. :P

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:34

Mag ik vragen op wat voor manier jullie betalen? Ik betaal via ideal en heb een bankrekening bij de abn, maar ik krijg echt geen betalingen meer door. Hebben jullie dit ook?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:39

Ik heb via rabo 1x kunnen betalen, maar sindsdien krijg ik een foutmelding. Misschien omdat je aan moet geven dat je buiten Europa wil betalen/pinnen oid. Sindsdien betaal ik via mn bedrijfsrekening :')