Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:18

Travel_me

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:37

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:04

Hey!

Ik ben ook na een paar weken weer online bezig geweest. Inmiddels heb ik ook een logo en is mijn site vernieuwd. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden !

https://horseoutofthebox.wordpress.com/ ... arm-paard/

En spanned TravelMe. Nu komt je verhuizing toch wel dichterbij. :))

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:46

Leuke dingen allemaal weer!
Isabel, leuke post, ik zie alleen geen plaatje... (Of ligt dat aan mijn computer?)

Ik had mijn laatste post volgens mij ook nog niet hier gedeeld, dus bij dezen: Festive apple cake for one

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:42

Hapepypaardje; ik zie waar het fout gaat. :') Ik heb hem alleen als uitgelicht staan op mijn homepage. Bij mijn oude template stond hij dan ook nog een keer bovenaan. Nu alleen op de hoofdpagina...
Ik zet hem nog wel even in mijn bericht zelf. :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:08

Herkenbare blog Isabel_k! Ik snapte voorheen eigenlijk nooit waarom paarden een deken op kregen, en had er toen met een stalgenoot over die haar paard een deken op doet. Nu snap ik wel waarom dat gedaan wordt, ook al is het natuurlijk vanwege de ambities van de ruiter er word wel gedacht aan het welzijn van het paard want: ruiter wil wedstrijden rijden, in de winter is het indoorseizoen, paarden met een lange/dikke vacht krijgen het dan veel te warm (oververhitting) dus om het dan ook plezierig voor het paard te laten word deze geschoren en krijgt een deken op wanneer het niet hoeft te trainen o.i.d. Op zich vind ik dat wel een goede reden maar ik denk dan waarom worden de wedstrijden dan niet gewoon buiten gehouden zodat de paarden hun vachtje kunnen houden. Of dat het net als bij voetbal seizoensgebonden is. Want ook de zomer is vaak gewoon te warm om iets te doen. Naja heel lastig allemaal in ieder geval :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:12

Klopt helemaal.
Inmiddels ben ik wel veranderd. Ik snap juist niks meer van ijzers en binnen staan. Ik kan dan oprecht denken: "Maar waarom dan?" Dit komt misschien omdat ik geleerd heb. Eigenlijk weet ik dat zeker.
Het is natuurlijk ook een kwestie van hoe je je erbij voelt. Ik voel mij niet goed bij een paard in een box, maar als een ander dat wel doet; waarom niet? We doen het allemaal met de goede intenties. Al is 'de goede intentie' nogal een ruim begrip. Iedereen heeft een eigen visie op 'de goede intentie.' Ik vind de haat en nijd alleen zo jammer.
We zijn allemaal dol op paarden en denken het beste te doen. :j

Wat betreft een deken; mijn paard staat er niet onder, maar ik ken wel paarden die er beter onder zouden staan. :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:20

Ja precies. Sommige paarden schijnen het er ook goed op te doen. Mijn paard wordt helemaal gek in een box. Deken twijfel ik soms heel erg over, hij is toch al wat ouder maar heeft wel lange en dikke vacht...

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:23

Rimska werd juist niet gek in een box. Ze werd zo ingetogen dat het bijna leek alsof ze depressief of zo was. Ze reageerde op niks, liep ontzettend slecht en was soms zelfs bozig terwijl het een ontzettend lief paard is. Ze keek ook heel treurig.
Over de deken twijfelen wij momenteel niet, maar twee zomers geleden (toen ze op een andere stal stond) is ze een keer in de zomer (!) in shock van het weiland gekomen, omdat er zo weinig te eten was en ze een koude regenbui op d'r dak kreeg.
Toen heeft ze de rest van de zomer op stal bij staan eten, omdat ze anders midden in de nacht heel, heel koud werd... Nu geen deken nodig, maar wel hele lange haren en PPID.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:32

wow heftig!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:35

Nu bijna 1.5 jaar later gaat het goed gelukkig. Ze is weer vrolijk en flink dominant haha.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:35

Wow, heftig verhaal Isabel, nu ik je blog heb gelezen valt het wel op z'n plek. Je hebt je heel mooi uitgedrukt in je blog. Het leest lekker weg.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:53

:) ja meningen over dekens en binnen staan... Ik scheer zelf niet maar om in de winter door te kunnen rijden start ik vlak na het weide seizoen (begin oktober) met een dunne deken... zo houd je een dikke vacht ook tegen :) .. ook daar zijn meningen verschillend over.. Maar ik ga vaak met mijn paard op pad en dan is het niet fijn als hij na training of wedstrijd zeik nat op de vrachtwagen moet en ik hem gewoon niet droog krijg ... maarja inderdaad komt dat wel ook door wat de ruiter wil...

Hij staat overdag op t paddock en snachts op stal :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:20

Alicia2u schreef:
Wow, heftig verhaal Isabel, nu ik je blog heb gelezen valt het wel op z'n plek. Je hebt je heel mooi uitgedrukt in je blog. Het leest lekker weg.

Fijn om te horen!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:21

Papilio schreef:
:) ja meningen over dekens en binnen staan... Ik scheer zelf niet maar om in de winter door te kunnen rijden start ik vlak na het weide seizoen (begin oktober) met een dunne deken... zo houd je een dikke vacht ook tegen :) .. ook daar zijn meningen verschillend over.. Maar ik ga vaak met mijn paard op pad en dan is het niet fijn als hij na training of wedstrijd zeik nat op de vrachtwagen moet en ik hem gewoon niet droog krijg ... maarja inderdaad komt dat wel ook door wat de ruiter wil...

Hij staat overdag op t paddock en snachts op stal :)

Ik ben soms ook wel zo lui dat ze 1 nachtje een deken op krijgt, haha. Bijvoorbeeld de dag voor de keuring, dan heb ik alles schoon en gaat ze vervolgens in de mest liggen. Denk het niet, paard, haha. Maar dat is natuurlijk ook omdat ik haar schoon wil hebben. Mijn paard heeft er niet zo veel last van of ze nu wel of niet met een moddervacht voor de keurmeester staat. :+

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:35

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:39

Leuke Q&A Domii! Ik zou volgende keer wel een achtergrond muziekje gebruiken. Dat klinkt net wat leuker. :D

Hebben jullie eigenlijk een IG-account voor jullie blog?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:54

Ik twijfelde idd over het muziekje! Dankjewel ^^

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:38

Ik weet niet of je dit al had gevonden, maar op YouTube staat een heel account met muziek dat je zo mag gebruiken. Wel goed in de beschrijving van het nummer kijken, want soms moet je iets in je eigen beschrijving zetten. Dat account heeft mij echt gered gisteren bij een schoolopdracht, haha.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:57

Herkenbare blog Isabel. Leven en laten leven is wel echt een dingetje in de paardenwereld. Heb een tijdje geleden in deze trant ook een column geschreven, volgens mij heb ik die hier nooit gedeeld: Tussen de grote jongens
Ook een mooi geval voor vooroordelen.

Fijn dat je een huisje hebt gevonden Travel_me, veel succes met de verhuizing!

Citaat:

Ik heb mijn persoonlijke account veranderd naar een naam waar stalgenootje in voorkomt, dit is mijn account

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:05

Dat had ik idd al gevonden. Die muziekjes gebruik ik ook in mijn voorgaande video's

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:09

Heel goed geschreven, Lauwtje, zo'n genuanceerde blik is soms heel erg nodig in de paardenwereld.
Gelukkig gaat het op mijn stal ook redelijk goed, daar rijden dressuur- en westernruiters gemoedelijk door elkaar, al keken ze ook wel wat vreemd op toen ik daar aankwam met freestyle... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:15

Mijn nieuwe website staat online en ik ben vandaag maar even van start gegaan met een hele persoonlijke post met een enorm hoog dear-diary gehalte over de relatie die ik heb met mijn lichaam.

http://www.emmawesseling.com

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:41

Isabel_k schreef:

Ja zeker @aafkushorselife.
Ben jullie hier boven even gaan volgen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:41

Ik heet gewoon maureen.stegeman op IG maar ik post ook altijd over paarden en mijn video's :)