Dit is de reactie van Deloryan in het topic op HR.
"Ik heb een tijdje terug onderzoek gedaan om voor Horse Reality de wedstrijden en het trainen zo goed mogelijk te maken. Hierbij kwam ik diverse dingen tegen: wedstrijdpunten behalen zoals wij in Nederland doen is vrij uitzonderlijk. Er zijn veel landen waarbij het op een andere manier verloopt, waarbij je vaak zelf kunt kiezen wanneer je je paard in welke wedstrijd laat meerijden. Op hoog niveau is er dan de FEI (Fédération Equestre Internationale), waarbij de regels ook weer anders verlopen.
Nu weet ik op dit moment niet precies hoe het in elkaar steekt, ik heb dit iets van 3,5 jaar geleden uitgezocht voor HR en sindsdien ook niet helemaal meer op de hoogte. Maar omdat het overal dus zo verschillend loopt, en ook menig land zijn eigen benaming heeft voor de niveau's heb ik voor Horse Reality hier mijn eigen draai aan gegeven.
Wat je hier ziet is dat je het paard kunt promoveren zodra het hele balkje vol is. (inprincipe moeten alle oefeningen ook volledig op 100% zitten, maar hier zit nog een bug in). Waarvan ik me nu bedenk dat ik die er ook uit moet halen voor het wedstrijdgeld ingevoerd wordt, anders krijgen we paarden met 300% die alles gaan winnen.
Door de berekening die samenwerkt met het GP, zullen shires bijv. altijd een lagere score halen dan dat de Oldenburgers dat bijvoorbeeld zullen doen. Op deze manier kun je nu toch nog met je paard vooruit werken, zonder dat deze stil staat. Dit is mede doordat we nog lang niet alle disciplines in het spel hebben zitten. Anders heb je paarden waarmee je helemaal niets kunt.
De GP berekening is geheel meegenomen per wedstrijd inclusief de training. Je zult namelijk per level zien, dat hoe verder de training is, hoe beter je paard zal gaan scoren. Echter afhankelijk van de GP, zal dit uitendelijk een hoge, of gemiddelde score zijn. Een oldenburger zal waarschijnlijk van een matige score naar een hele goede score gaan. Terwijl een shire van een slechte score naar een gemiddelde score zal gaan. (als je begrijpt wat ik bedoel).
Dit zit dus grotendeels al in het spel zoals je het omschrijft (muv. de Nederlandse manier van wedstrijden rijden/promoveren). Echter, omdat we nog geen geld verdienen met de wedstrijden, en ik de wedstrijden nog niet op de paardenprofielen toon, is dit nog niet erg duidelijk geworden voor de spelers denk ik. Maar dat was zeker de achterliggende gedachte erbij. Het Genetisch Potentieel is dus ook sterk gebasseerd per ras op wat dit ras kan en waar het goed in is. Daarnaast proberen we altijd binnen de foundation paarden een mooie verdeling te maken tussen: goed exterieur, goede gezondheid en goede prestaties. We zullen altijd een beetje mixen en matchen binnen de paarden, zodat je niet zo snel een paard of pony hebt wat uitblinkt in alle drie bovenstaande. Mocht je dat wel hebben, dan is er of goed gefokt, of je hebt gewoon veel geluk gehad bij de Foundation Fokker.
Dat laatste stukje over dat je moet kunnen blijven trainen met je paard (op GP niveau bijv), dat was inderdaad de bedoeling. Echter zit daar ook nog een foutje in die opgelost moet worden."
Even later schreef ze; "Ja, die 200 procent / punten is dus de bug waarover ik schrijf. Dat is namelijk niet de bedoeling. Die zou max. 100% moeten zijn op western / dressuur wedstrijden. En bij springen moet je de snelste tijd + minste penalties rijden (en niet gediskwalificeerd worden.
Zoals het nu is kun je inderdaad altijd naar de GP getraind worden. Echter zal zijn GP + training bepalen hoe hoog de score zal worden. Dus als bijv. een genetisch slecht paard volledig in de GP getraind is, dan zal zijn max. score bijvoorbeeld 67% kunnen worden. Terwijl die supergoed aangelegde Oldenburger die volledig getraind is bijv. max 95% zal halen. Wat ik dan ook met Genetische Potentie bedoel is echt de aanleg van het paard voor iets. Je kunt een Shire wel trainen tot in de GP dressuur, maar hij zal misschien nooit die Piaffe zo soepel uitvoeren als een Trakehner of Oldenburger dat zou kunnen. Dus zal de "jury" hem nooit hoge cijfers geven daarvoor, waardoor hij rond een bepaald aantal punten zal blijven hangen (verzorging + dagprestatie + training meegenomen).
Ik heb er nog wel aan zitten denken om het om te buigen en dat je dan inderdaad met je paard ergens blijft "steken", maar dat is dan ook weer een heel verhaal om dat per ras / genetische potentie in te stellen. Dus dat kost nog wel flink wat uitzoekwerk."
Zijn er geen beoordelingspunten bij gekomen? Dat het er nu meer dan 10 zijn?
Janinevv
Geplaatst: 05-11-17 12:59
Is de rente bugg al opgelost?
Limoen
Geplaatst: 05-11-17 12:59
Wat betekent Penalty?
Zorro_
Geplaatst: 05-11-17 13:00
Het paardenprofiel heeft een re-design gekregen voor de prestatie tab. De manier waarop het huidige ontwerp werd getoond was niet heel aantrekkelijk. Het was niet helemaal wat ik ermee voor ogen had. Hopelijk wordt op deze manier ook wat beter duidelijk wat overal mee wordt bedoelt.
Een aantal genen waren gecombineerd in één gen voor de weergave. Dit was het geval bij de genen "rug" en "benen". Deze heb ik weer losgetrokken en tonen nu apart.
Rug is nu: rug en schoulders Benen is nu: voorhand en achterhand
Sinds die genen nu zijn losgetrokken kan het zijn dat je paard betere of slechtere genen heeft. Als hij bijvoorbeeld eerder 50 punten voor zijn rug had en 80 punten voor zijn schouders. Dan was het gen "rug" op dat moment (50+80) / 2 = 65 punten. Dit zou dan een "gemiddelde" score zijn.
Echter, nu ze van elkaar los getrokken zijn, zijn de 50 punten voor rug en 80 punten voor schouders ook los. Waardoor je dit als resultaat zal hebben:
Today at 12:04 Je hebt de 1ste prijs gewonnen in een Intermediate II Dressage Competitie [#127161] met M Cr Osana DR0/2 en je kreeg 250 HRC! Today at 12:04 Je hebt de 1ste prijs gewonnen in een IRC 4 Western Reining Competitie [#127160] met M01 ChRn (389) R1/2 en je kreeg 275 HRC!
Tof alleen de keuringen hangen kan niet inschrijven.
Hier train ik best vaak. Als ik er achter zit dan.. Alleen doe ik eerst altijd de veulentraining. En soms koop je een paard die volwassen is en nog helemaal niet getraind is. Baal dan altijd
Anoniem
Geplaatst: 05-11-17 13:35
Marcella schreef:
[naam] schreef:
Ik train nooit
Hoef je ook nergens in te schrijven.
Heb nog wat monsters staan die al getraind staan blijknaar