Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:45

Bijleespost tijd :D

_Lauwtje_ schreef:
Vandaag is er een nieuwe column online gekomen op mijn blog. Probeer altijd een grappige toon in mijn columns te hebben maar bij dit onderwerp gaat dat niet zo best.
Stalgenootje.nl column 3 maanden

Mooi geschreven, er zit duidelijk veel emotie achter :j echt knap

Cpinnetje schreef:
en oeh spannend, heb mijn eerste echte posts geplaatst:
http://www.miniequi.nl/onderwerpen/voeding/obesitas/

Niet te spannend vinden hoor. Je hebt een mooi origineel onderwerp en je schrijfstijl is ook top.

MVasbo schreef:
Ik heb gisteren mijn "Dear santa" lijst geschreven :)

https://thatgrumpyhorse.com/2016/11/26/dear-santa/

Leuke post! Probeer wel te letten op je spelling, er staan af en toe wat foutjes tussen. (then ipv than enzo).
Ik word erg hebberig van die lijst trouwens _O- en heb niet eens een paard, moet je na gaan. :+

happypaardje schreef:

Ahh, het klinkt gewoon al gezellig. Je zet de sfeer heel mooi neer.

@magda_90 ik heb jouwe even overgeslagen want mijn lees tijd is op en ik verwacht daar meer tijd voor nodig te hebben _O-
Hetzelfde voor de vlogs/video's.

Lau_

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:56

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:58

@lau, leuk idee geen social media. Zelf vind ik dat iets te, al moet ik bekennen dat ik 4 maanden in Gent zat en alleen WiFi had. Dat gaf wel een hoop rust. Mis dan wel dat je soms in de stad iets snel wilt opzoeken. Maar verder is wel rustiger zonder alle appjes ect. Dus ik probeer daar wel meer op te letten nu :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:39

Haha, ik ben ruim een jaar geleden "teruggeschaald" van een smartphone naar een simpele nokia, heb er nog geen moment spijt van gehad! Maar zelfs als je het iets minder drastisch aanpakt wel goed om er even bij stil te staan hoeveel aandacht zo'n telefoon vaak vraagt.

Vonden jullie het ook zo prachtig met die koude ochtenden de afgelopen dagen?
Frosty Mornings :)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:27

De blogpost die ik vandaag online heb gezet gaat over de Solocomb

Super handig dingetje om de manen te kortwieken maar die volgens mij niet zo bekend is.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:41

He dat ding is handig. Ik knip altijd, maar die van mij heeft zo'n mega bos manen, zelfs knippen doet zeer. En is praktisch altijd scheef al die verschillende lagen. Ik wil dat ding proberen :+

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:42

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:05

He lauwtje,

Donders dat ding lijkt me fijn en handig :D

Ik ga het ff melden bij de baas haha.

*\o/*

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:32

Wow die is echt leuk Lauwtje! Misschien moet ik die proberen op mijn diva ruin.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:40

Hoi!

Hier weer een berichtje van mij :D

Ik ga vanaf vandaag een wekelijkse video uploaden waarbij ik uitleg ga geven over bepaalde grondwerkoefeningen. Mensen kunnen ook zelf oefeningen aandragen.
Vandaag heb ik de eerste van de reeks geupload.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:50

Klinkt als een ideaal ding, Lauwtje!

En interessant ook, die deken, MVasbo! Het is dat Em gewoon een prima gezonde rug heeft, maar voor paarden met rugproblemen wel echt een goed hulpmiddel denk ik.

Ik had gisteren nog een post geschreven over waarom ik Emily geen deken op doe

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:14

Interessante blogpost happypaardje! Als die van mij niet teveel energie had gebruikt wanneer ie de dicht vacht krijgt had ik het ook gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 18:10

Maureen95 schreef:
Hoi!

Hier weer een berichtje van mij :D

Ik ga vanaf vandaag een wekelijkse video uploaden waarbij ik uitleg ga geven over bepaalde grondwerkoefeningen. Mensen kunnen ook zelf oefeningen aandragen.
Vandaag heb ik de eerste van de reeks geupload.
[ Video ]

Leuk filmpje! Misschien is het wel een idee om eens te kijken naar een clipmicrofoontje met een klein zendertje. Hoeft niet eens zo duur te zijn als je hem bijvoorbeeld tweedehands koopt maar juist bij dit soort filmpjes is het altijd zo enorm zonde van de geluidskwaliteit als je hem met de interne microfoon opneemt.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:53

Leuk Maureen! Ik kon niet alles zien door treinwifi (dat doe ik later) maar het ziet er leuk uit. Ook vind ik dat je het prettig uitlegt.

Misschien wel iets om over na te denken is een cap; mijn (grondwerk) instructrice is daar heel strikt in. Je loopt er naast en daarom evt makkelijk te raken door hoeven... Omdat dit filmpje op YouTube staat en dus een voorbeeld is misschien even na denken over een cap. ;) Je weet natuurlijk nooit wat voor mensen dit ook gaan doen en met wat voor paard. Als je nu een heel explosief paard hebt kan het veiliger zijn. (Spreekt uit ervaring.)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 10:54

Phoehee, wat gaat dat hard hier. Jammer dat ik maar eens in de paar dagen online kan zijn.

Leuk filmpje Maureen. Je kunt zo leuk vertellen! Ik ben het wel met Isabel eens over de cap. Zeker voor kinderen is ook naast het paard het dragen van een cap bij mij verplicht.

Mijn nieuwste filmpje staat ook online. Een oefeningenvideo deze keer. Lang leve de plan-functie! https://www.youtube.com/watch?v=GAFVjTkXMmU

Deze maand verschijnt er ook weer een artikel van mij in de Bit met fitnesstips voor ruiters. Volgende maand met tips voor paarden. Nu vroeg de Bit of ik een teaserfilmpje voor ze wil maken. Dan zou ik het deze week moeten filmen, want volgende week heb ik geen tijd. Nu nog een idee... HELP!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 12:53

Ik zal straks even op jullie reageren Emma en Isabel!

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 15:14

Ik vind een Cap met grondwerk een beetje overdreven. Als een paard uithaalt vaak toch niet boven op je hoofd maar ergens midden in je gezicht of lichaam.
De echte bekende grondwerkers als Jesse en Eva hebben ook geen cap op tijdens het grondwerken en die hebben toch heel wat volgers.
Ik denk dat je zelf goed moet uitkijken wat je doet en dat geld ook voor de kinderen en weten ze dat niet of nog niet onder begeleiding van ouders.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:00

AafKusLife schreef:
Ik vind een Cap met grondwerk een beetje overdreven. Als een paard uithaalt vaak toch niet boven op je hoofd maar ergens midden in je gezicht of lichaam.
De echte bekende grondwerkers als Jesse en Eva hebben ook geen cap op tijdens het grondwerken en die hebben toch heel wat volgers.
Ik denk dat je zelf goed moet uitkijken wat je doet en dat geld ook voor de kinderen en weten ze dat niet of nog niet onder begeleiding van ouders.

Ben ik het mee eens :j
Eventueel zou je een keer wat tijd kunnen besteden aan veiligheid. Bijvoorbeeld vermelden dat mocht je wel met een pony werken die nogal trapperig is, dat het dan wellicht een goed idee is om een cap / body protector te dragen.

edit; ik ben gruwelijk ziek geweest dus niks kunnen schrijven vorige week. Als het goed is drop ik vanavond weer eens een artikel. *\o/*

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:29

Leuke filmpjes weer! En wat een handig knipkammetje die Solocomb! Ik weet niet meer of ik nou mijn video al gedeeld had. Pff ben zo vergeetachtig de laatste tijd... Dus sorry als ik het al had geplaatst maar hier komt hij dan...
https://www.youtube.com/watch?v=hbkwey43Oec

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 16:41

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het niet altijd doe. Een cap tijdens grondwerken... Maar er zijn wel momenten dat ik denk: "hmm", haha.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 17:18

xAlice schreef:
AafKusLife schreef:

Ben ik het mee eens :j
Eventueel zou je een keer wat tijd kunnen besteden aan veiligheid. Bijvoorbeeld vermelden dat mocht je wel met een pony werken die nogal trapperig is, dat het dan wellicht een goed idee is om een cap / body protector te dragen.

Kinderen staan toch op een andere afstand ten opzichte van een paardenbeen dan volwassenen. Bovendien zien ze vaak het gevaar en de signalen niet en lopen daarom meer risico. Daarom wel een cap bij mij in de lessen. En het liefst ook een bodyprotector.

Verder heb ik even de tijd genomen om een boel filmpjes op youtube te bekijken en bedacht me dat daar reageren veel makkelijker is dan hier. Voor de blogs heb ik helaas nog even geen tijd gehad, maar misschien vanavond.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 18:42

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een cap gebruik met grondwerk. Heb dat eigenlijk ook nog nooit iemand zien doen behalve Annemarie van der Toorn. Daarbij snap ik het wel omdat zij echt de meest rotte appels heeft _O-
Ik ga geen cap gebruiken in mijn video's. Denk dat ik ook alleen maar opmerkingen ga krijgen met 'waarom gebruik je een cap met grondwerk?' :P
Met rijden zal ik uiteraard wel altijd een cap gebruiken!

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:27

Misschien dan benoemen om oefeningen alleen te doen met een paard dat je kent/vertrouwd haha. En kinderen onder begeleiding ofzo??

Ik hoop morgen of donderdag een blog te kunnen maken over een diy sleutelhanger, het hoofdstelhangertje duurt wss wat langer ivm goede foto's. Daarnaast hoop ik over een tijdje een review te kunnen doen van de QHP bootclips.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 21:41

net mijn Q&A opgenomen :D nu nog even monteren. Morgen komt hij denk ik wel online. spannend!! ben wel een beetje nerveus :o

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:18

xxdomiixx schreef:
net mijn Q&A opgenomen :D nu nog even monteren. Morgen komt hij denk ik wel online. spannend!! ben wel een beetje nerveus :o

ik kan niet wachten! *\o/*