Barmat schreef:Nou, ik vind ook - net als Vjestagirl - dat KB afgeschaft mag worden, maar dat opleiding/scholing gratis mag worden, en dat er goede/gratis/of in ieder geval goedkopere KDV mogen komen.
Waarom?
KB vind ik onnodig, het is geld. Je hebt geen controle hierover wat er mee gebeurt. Het zou net zo goed besteed kunnen worden aan een vakantie oid. Oftewel - je hebt geen zekerheid dat het naar het kind gaat. Scholing daarintegen, daarvan weet je dat het ten goede komt aan het kind zelf! Hiermee krijgt ieder kind in ieder geval een toekomst aangeboden, waarmee je een hoop kinderen de toekomst bied, die ze soms niet zouden krijgen (omdat ouders die bijv. niet kunnen bieden ivm te weinig inkomen).
KDV aantrekkelijk maken, zodat, mochten moeders de behoefte hebben weer te gaan werken, dit ook kunnen doen zonder dat ze "voor de opvang" aan het werken zijn. Het stimuleert hiermee de arbeidsmarkt en daar wordt de economie ook weer beter van.
Kortom - KB is slechts geld, al het andere zijn maatregelen waar meerderen van profiteren.
Er zit wat in, wat je zegt. Maar de bijna 500 euro die ik maandelijks voor mijn kinderen krijg, gaan niet letterlijk naar mijn kinderen. Die gaan naar levensonderhoud voor ons allemaal, dat kan dus ook zomaar een vakantie zijn. Dat wil zeggen, dat dan uiteraard een deel van het salaris van mijn man weer naar de kinderen gaat, het is een wisselwerking.