Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:52

Abeltje77 schreef:
Ik ben bijna 33, wil jij dan even tegen mijn biologische klok roepen dat ie achterloopt? Misschien moet ik de batterijen vervangen?

_O- wat een onzinopmerking.

Ik bedoel het niet beledigend of denigrerend, het je het zo opgevat?

Ik ben me er van bewust dat niet iedereen behoefte heeft aan kinderen en dat dus die biologische klok niet tikt, ik bedoel er niets mee hoor.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:54

Niemand krijgt kinderen omdat de demografie nu uitwijst dat dat beter is :D . Als dat zo zou zijn, zou gratis draagmoederschap ook wel vaker voorkomen.
Maar ik begrijp niet hoe juist de demografische ontwikkeling juist zorgt voor de keuzen om geen kinderen te willen. je wilt ze toch niet om persoonlijke redenen, of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:54

Barmat schreef:
Nou, ik vind ook - net als Vjestagirl - dat KB afgeschaft mag worden, maar dat opleiding/scholing gratis mag worden, en dat er goede/gratis/of in ieder geval goedkopere KDV mogen komen.

Waarom?

KB vind ik onnodig, het is geld. Je hebt geen controle hierover wat er mee gebeurt. Het zou net zo goed besteed kunnen worden aan een vakantie oid. Oftewel - je hebt geen zekerheid dat het naar het kind gaat. Scholing daarintegen, daarvan weet je dat het ten goede komt aan het kind zelf! Hiermee krijgt ieder kind in ieder geval een toekomst aangeboden, waarmee je een hoop kinderen de toekomst bied, die ze soms niet zouden krijgen (omdat ouders die bijv. niet kunnen bieden ivm te weinig inkomen).
KDV aantrekkelijk maken, zodat, mochten moeders de behoefte hebben weer te gaan werken, dit ook kunnen doen zonder dat ze "voor de opvang" aan het werken zijn. Het stimuleert hiermee de arbeidsmarkt en daar wordt de economie ook weer beter van.

Kortom - KB is slechts geld, al het andere zijn maatregelen waar meerderen van profiteren.

Er zit wat in, wat je zegt. Maar de bijna 500 euro die ik maandelijks voor mijn kinderen krijg, gaan niet letterlijk naar mijn kinderen. Die gaan naar levensonderhoud voor ons allemaal, dat kan dus ook zomaar een vakantie zijn. Dat wil zeggen, dat dan uiteraard een deel van het salaris van mijn man weer naar de kinderen gaat, het is een wisselwerking.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:01

Only_Hellen schreef:
Niemand krijgt kinderen omdat de demografie nu uitwijst dat dat beter is :D . Als dat zo zou zijn, zou gratis draagmoederschap ook wel vaker voorkomen.
Maar ik begrijp niet hoe juist de demografische ontwikkeling juist zorgt voor de keuzen om geen kinderen te willen. je wilt ze toch niet om persoonlijke redenen, of zie ik dat nu helemaal verkeerd?

Natuurlijk wil je ze in eerste instantie niet om persoonlijke redenen. Maar er speelt ook wel mee dat ik deze wereld gewoon niet de beste wereld vind om een kind in neer te zetten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:04

Ik zie het ook als een fokpremie :D
imo zou je het idd beter kunnen investeren in gratis of goedkopere scholing.
Dat is iig ook gunstig voor mensen zonder kinderen, want zij zijn op latere leeftijd ook afhankelijk van de jongere generatie.

Kiezen voor en kind is toch ook persoonlijk?
Je kunt er iig van alles tégen doen om niet zwanger te raken :Y)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:07

@Abeltje: Nee, maar dat is de wereld nooit geweest, als je er reeel over nadenkt toch? De tijd dat de KB in het leven is geroepen was in 1939. WO II stond op het punt te beginnen en evengoed zijn er heel veel kinderen tijdens die oorlog geboren.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:07

Om te reageren op TS: Nee ik ben het er niet mee eens dan krijg je net als in bv Engeland daar fokken ze als konijnen omdat ze dan een bak met kinderbijslag krijgen en vervolgens thuis in de WW /bijstand zitten omdat ze zogenaamd niet kunnen werken ivm die kinderen.

En de mensen die zich kapot werken en 1 of 2 kindjes hebben hebben aan het einde van het jaar precies het zelfde loon.

Dan worden er dus geen kinderen meer genomen om de kinderen maar om de kinderbijslag. Plus alles wat ook nog eens een keer naar de kinderen in het buitenland gaat waar een vader of moeder van hier woont.

Nee dikke neus dat hoeft van mij niet, ik vind die 190 per 3 maanden zat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:08

Only_Hellen schreef:
@Abeltje: Nee, maar dat is de wereld nooit geweest, als je er reeel over nadenkt toch? De tijd dat de KB in het leven is geroepen was in 1939. WO II stond op het punt te beginnen en evengoed zijn er heel veel kinderen tijdens die oorlog geboren.

door gebrek aan anti-conceptie :?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:13

superwoman schreef:
Only_Hellen schreef:

door gebrek aan anti-conceptie :?

_O-

Only_Hellen

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:14

Hahaha, ja, is ook zo. Hoewel gewoon geen sex ook een middel van anticonceptie is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:19

Only_Hellen schreef:
Hahaha, ja, is ook zo. Hoewel gewoon geen sex ook een middel van anticonceptie is.

onthouding in de oorlog lijkt me heel moeilijk!
Zijn moeilijke tijden die heel veel emoties los maken en je daardoor niet altijd de juiste/beste keuzes kan maken.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:20

Only_Hellen schreef:

Ik denk dat gebrek aan anti-conceptie misschien wel een rol heeft gespeeld, maar buiten dat zullen er heel veel 'gewenste' kinderen zijn geboren en dat snap ik ook echt niet in zo'n tijd.

Maar, vraag ik mij af, zijn er in de oorlogsjaren echt significant méér kinderen geboren als zeg, vlak daarvoor en daarna?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:22

Diablo schreef:
Abeltje77 schreef:
Ik ben bijna 33, wil jij dan even tegen mijn biologische klok roepen dat ie achterloopt? Misschien moet ik de batterijen vervangen?

_O- wat een onzinopmerking.

Ik bedoel het niet beledigend of denigrerend, het je het zo opgevat?

Ik ben me er van bewust dat niet iedereen behoefte heeft aan kinderen en dat dus die biologische klok niet tikt, ik bedoel er niets mee hoor.

Om hier nog even op terug te komen, ik las het wel als een beetje denigrerend, maar dat was dus ten onrechte. (zal m'n cynische stemming van de laatste tijd ook in meegeholpen hebben).

Ik las het echt van "iedereen wilt op den duur kinderen, al hoe je erover denkt". Maar voor mij is het dus gewoon een bewuste keuze.

Y;(

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:26

Abeltje77 schreef:
Only_Hellen schreef:

Ik denk dat gebrek aan anti-conceptie misschien wel een rol heeft gespeeld, maar buiten dat zullen er heel veel 'gewenste' kinderen zijn geboren en dat snap ik ook echt niet in zo'n tijd.

Maar, vraag ik mij af, zijn er in de oorlogsjaren echt significant méér kinderen geboren als zeg, vlak daarvoor en daarna?

Maakt het uit?
Toen waren de tijden anders. Men had een andere manier van denken. Mensen die bewust kinderloos wilden blijven waren vroeger raar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:28

Uh, ja dat maakt uit? Iemand roept iets, en daaruit ontspint zich een discussie. Maar als de feiten niet kloppen heeft de discussie ook geen nut toch?

Overigens ben ik het helemaal eens met je laatste zin. Zelfs vandaag de dag moet je je nog 'verantwoorden' waarom je geen kinderen wilt....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:30

Abeltje77 schreef:
Uh, ja dat maakt uit? Iemand roept iets, en daaruit ontspint zich een discussie. Maar als de feiten niet kloppen heeft de discussie ook geen nut toch?

Overigens ben ik het helemaal eens met je laatste zin. Zelfs vandaag de dag moet je je nog 'verantwoorden' waarom je geen kinderen wilt....

geloof dat ik het "punt" al aardig van tafel had geveegd - dat het dus geen reden was voor de keuze van wel of geen kinderen ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:02

Abeltje77 schreef:

True. Alsof het nog steeds iets onnatuurlijks is als je geen kinderen wilt.

Nu bij mij blijkt dat het beide is - niet mogen/kunnen en daarbij ook nog eens niet de behoefte zozeer, gooi ik het uit gemak maar op het eerste, dan krijg je tenminste meer begrip dan "ik wil niet".

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:06

Ik moet zeggen dat ik weinig last heb gehad van mensen die het onnatuurlijk vinden dat je geen kinderen wilt.
Heb het járen volgehouden. Tuurlijk heb je het er wel eens over, maar ook mensen met een kinderwens hebben het er wel eens over...

Ondertussen toch een kinderwens trouwens :o

Only_Hellen

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:08

Troost je. Als je 40 bent geweest en je hebt een nieuwe relatie, zijn er ook nog heel veel mensen die denken dat je toch ook nog aan een liefdesbaby wilt beginnen. Alsof dat ook de normaalste zaak van de wereld is.
Moet er niet aan denken.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:31

Abeltje77 schreef:
Om hier nog even op terug te komen, ik las het wel als een beetje denigrerend, maar dat was dus ten onrechte. (zal m'n cynische stemming van de laatste tijd ook in meegeholpen hebben).

Ik las het echt van "iedereen wilt op den duur kinderen, al hoe je erover denkt". Maar voor mij is het dus gewoon een bewuste keuze.

Y;(

Ok, dan begrepen we elkaar verkeerd. Ik weet dat er mensen zijn die geen kinderen willen en vind dat net zo normaal als mensen die wél kinderen willen.
Ik probeerde alleen duidelijk te maken, dat je er zelf niet echt een stem in hebt, als de biologische klok begint te rinkelen. Het gevoel dat je kinderen wil, is zó sterk en als die klok dus niet rinkelt, kun je je dat denk ik niet goed voorstellen (en dit bedoel ik dus óók niet denigrerend).

Midasje schreef:
Dan worden er dus geen kinderen meer genomen om de kinderen maar om de kinderbijslag.

Zou dat echt in grote getalen zo zijn? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iedereen maar kinderen neemt, alleen omdat je er wat geld voor krijgt.
Nu is voor mij de kinderbijslag behoorlijk hoog, maar in de tijd dat ik mijn kinderen kreeg, woonde ik nog in Nederland en kreeg dus niet zoveel. Sterker nog, ik was me er niet eens echt van bewust toen we aan kinderen begonnen. Het was meer, toen de eerste geboren was: Verrek, we krijgen ook nog kinderbijslag, dat is leuk meegenomen!
Nu we in Duitsland wonen, denk ik echt niet (en volgens mij heel veel mensen hoor): Goh, laat ik nog een kind erbij 'fokken', dan krijg ik nóg meer geld.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:39

superwoman schreef:
Ik moet zeggen dat ik weinig last heb gehad van mensen die het onnatuurlijk vinden dat je geen kinderen wilt.
Heb het járen volgehouden. Tuurlijk heb je het er wel eens over, maar ook mensen met een kinderwens hebben het er wel eens over...

Ondertussen toch een kinderwens trouwens :o

Nouja onnatuurlijk onnatuurlijk....dat ook weer niet... maar wel: "oh? geen kinderen? waarom niet?"
Nou, daarom niet. Ik vraag toch ook niet aan mensen, "oh? zwanger? waarom?"

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:08

Goh, ik ken genoeg mensen die om diverse redenen geen kinderen willen en niemand die daar moeilijk over doet, hoor. Hooguit een moeder van die mensen, die het jammer vindt dat ze geen oma wordt, omdat dochterlief haar enige kind is, maar dat is dan ook alles. :D
Maar voor de rest, niemand die er een probleem van maakt. :n

Met wat voor mensen gaan jullie dan om?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 17:59

Ik denk dat mensen die bewust geen kinderen willen het idee hebben dat ze zich steeds moeten verdedigen terwijl dat in werkelijkheid wel meevalt. Soms is het of ze zichzelf (nog) moeten overtuigen?

Ieder maakt zijn eigen keuzes, dat is ieders goed recht. Lijkt me dat je die niet steeds moet willen onderbouwen.

beetje off-topic, ik weet het...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:28

shera schreef:
Ik denk dat mensen die bewust geen kinderen willen het idee hebben dat ze zich steeds moeten verdedigen terwijl dat in werkelijkheid wel meevalt. Soms is het of ze zichzelf (nog) moeten overtuigen?

Ieder maakt zijn eigen keuzes, dat is ieders goed recht. Lijkt me dat je die niet steeds moet willen onderbouwen.

beetje off-topic, ik weet het...

Als je dat dan eens vertelt aan de mensen die zeggen 'je biologische klok gaan vanzelf tikken' 'jouw tijd komt nog wel' 'maar je mist zo veel' 'dat is egoistisch' enz enz enz.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:33

lekker laten l*llen die lui :+
Als jij gelukkig bent met je keuze zou ik dat niet steeds willen uitleggen.