Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

happypaardje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:29

Lastig is dat inderdaad, als die vaktermen voor jezelf zo makkelijk klinken, ik vind het soms ook best lastig om terug te schalen als ik over natuurdingen schrijf.

Ik was na het weekend helemaal geïnspireerd om weer lekkere dingen te gaan bakken, dus daarom: Apple Snack Bread :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:30

magda_90 schreef:
Ik heb een behoorlijke stapel aan papers liggen die ik nu stuk voor stuk aan het lezen ben. Nu kom ik onder andere een mooie tegen over onderzoek naar een simpele trens in de paardenmond (ik zal de vieze plaatjes weglaten ze hebben het uitgevoerd op dode paardenhoofden), ik voorzie genoeg materiaal voor een mooi artikel. Echter de paper komt uit 2003.
Is dat heel "erg" als jullie de lezer zouden zijn? Het is een uitstekende bron, absoluut maar ik meende dat blogs vooral "nieuw" moesten zijn of zit dat weer tussen mijn oren? :+

Vanuit mijn studies kan ik niets van een verjaringstermijn van bronnen. Uiteraard bestaan er vakgebieden waar nieuwe ontwikkelingen wel heel snel gaan, maar de Bijbel van Midden-Oostenstudies komt bijvoorbeeld uit 1978. Dus zoals gezegd, als dit het meest recente en belangrijkste onderzoek is, dan is dat prima. 2003 klinkt als bijna gisteren voor een historica als mijzelf :D
Laatst bijgewerkt door Narya op 23-11-16 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:32

Whaha ja dat kan ik mij voorstellen. :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:44

Termen zijn inderdaad lastig soms, ik zou begrijpen wat je met ventraal bedoeld maarja in mijn gebied zijn dat ook normale termen. Zo keek ik laatst heel raar toen mensen dachten dat er maar '1' soort geheugen was :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:46

Zelfs ik snap dat nog, en ik moet nog examen doen in VMBO theorie :Y)
Maar ik ben zestien, dus dat hoef ik niet te snappen, vind ik.

Ik ben een beetje aan het uitvogelen hoe ik mijn volgende onderdeel (check paar posts hierboven) in meerdere delen ga verdelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:49

Het is ook echt niet erg (zelfs beter) om een doelgroep te kiezen voor je blog en je daaraan te houden. Misschien is dat met dingen over bv paarden wat moeilijker omdat 'paardenliefhebbers' al een vrij beperkte groep is, maar verder is het niet erg om te zeggen 'ik schrijf liever voor 18-30 jarigen met een hoger opleidingsniveau of interesse in hoe de maatschappij werkt en een open mind daarover' (om maar even mijn eigen doelgroep te pakken). Dat betekent niet dat anderen je blog niet kunnen of mogen lezen, maar wel dat je voor jezelf een groep afbakent waar je voor schrijft en waar je blog op is afgestemd. Dat kan je ook weer terug laten komen in het beeldgebruik, taalgebruik en de look van je blog. Dat zorgt er niet alleen voor dat het voor jou makkelijker is, maar ook dat het voor je lezer binnen de doelgroep voelt als thuiskomen, zij kunnen zich vinden in oa het beeld en hebben dus het gevoel dat het blog 'voor hen' gemaakt is.

Je ziet het bij veel beautybloggers ook. Mascha van Beautygloss heeft vooral in haar eerdere jaren duidelijk afgebakend voor jongeren, met een klein budget en die graag willen leren hoe ze bepaalde dingen doen. Meiden als Cynthia van Misslipgloss gaan juist voor de iets meer high end gebruikers, mensen die weten hoe de vork in de steel steekt en daar ook graag geld aan willen uitgeven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:56

Ja klopt, maar ik weet niet zo goed wat mijn doelgroep is. Ik schrijf nu voor Bokt natuurlijk eigenlijk voor mensen die bijna allemaal twintig jaar ouder zijn (en begrijp me niet verkeerd; maar ik ben daar heel erg trots op, haha) dan ik, maar mijn Bokt vriendinnen snappen het ook allemaal waarvan de meeste veertien zijn. :)

Mijn blog heeft dus echt verschillende onderwerpen en als ik lastige woorden of termen gebruik leg ik ze wél uit. Dingen zoals ondertreden, aanleuning, überhaupt 'aan de teugel', etc. Maar uitleggen wat het inhoudelijk is is denk ik ook mijn doel, dus misschien dat ik het daarom zo uitvoer.

Edit; Typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:00

Daarom zei ik ook dat het met 'paardenliefhebbers' weer een stukje moeilijker is, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat het niet erg is als jij geen moeilijke woorden gebruikt in je blog, want als jouw doelgroep geen hele moeilijke woorden nodig heeft om het te begrijpen dan is het prima.
Aan de andere kant is het ook prima om het wel te doen, want je doelgroep zal het dan wel begrijpen en anders kan je heel veel uit de context halen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:05

Ja ik snap wat je bedoelt, maar wat zijn voor hun moeilijke woorden?
Nagevelijkheid, aanleuning, aan de teugel, ondertreden, onderplaatsen, allemaal hele logische woorden of termen voor mij. :+

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:59

Sommige termen kunnen slecht uitgelegd worden. Als iemand niet weet wat ondertreden is, dan denk ik dat de rest van het artikel ook niet aan hen is besteed. Dat is zo'n geijkte basis in de paardensport. Mijn idee is dat je bij paardrijden andersom leert, je doet/ziet/voelt iets in de praktijk en door middel van theorie kan je het misschien nog beter begrijpen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen rekening houd in mijn schrijven met termen die wel of niet begrepen kunnen worden. Maar ik heb vooraf ook besloten om niets te doen met instructie gerichte artikelen. Een verslag van een clinic en wat ik er van opgestoken heb kan misschien een keer voorkomen, maar echt dingen uitleggen? Daar brand ik mijn vingers niet aan. Dat laat ik over aan de instructeurs.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:20

Ik snap wat je bedoelt met doelgroepen en termen etc. Wie straks mijn doelgroep wordt zou moeten blijken, want heel eerlijk heb ik op jullie na nog geen reacties ontvangen. Straks slaat die hele blog gewoon niet aan, kan net zo goed. :Y)

Dat is wat kort door de bocht althans, ik probeer te richten op alle ruiters/lezers die graag goed onderbouwde stukken willen lezen en niet zo maar iets aannemen omdat de buurman dit al 60 jaar doet (denk ik).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:11

Bij welke hosting aanbieder zitten jullie? Ik heb altijd bij hosting2go gezeten maar wil eigenlijk opnieuw beginnen met een website die meer representatief is voor mijn freelance werk ipv een hele persoonlijke blog.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:24

Hosting2Go. :Y) Icm Wordpress en zelf knutselen. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:44

Ik zit bij A Small Orange, vooral omdat zij proberen zo klimaatneutraal te werken (zonne-energie om de servers te koelen etc). Daarnaast hebben ze enorm goede service en een extreem lage down-time. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:24

Ik heb er nu eentje aangemaakt bij domeinwinkel.nl, die kwam als een van de besten uit de test en het pakket was erg goedkoop (en toereikend voor wat ik ermee wil). Ben nu druk aan het knutselen, is de bedoeling dat het niet alleen een blog wordt maar ook een 'portfolio' voor mijn freelance werk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:48

Artikel is af! Nu nog wachten op toestemming of ik een drietal foto's mag gebruiken en dan kan ik ondertussen het artikel controleren op spellingsfouten etc. :)
Ik heb deze keer meer geprobeerd een wat persoonlijke draai aan te geven en ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:50

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:23

Hallo allemaal, ik ben er weer. Het is mij ook overkomen (ik dacht: Dat gebeurt mij niet) dat ik het bloggen op een lager pitje heb gezet de afgelopen twee maanden. Duidelijk te zien in de statistieken, maar ik heb het weer opgepakt. Ik loop ook 10 pagina's achter hier. :D

Mijn nieuwe blog gaat over doelen stellen en bereiken! In december ga ik ruiters helpen doelen stellen. Doe je mee?
#decembergoalsetting

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 04:31

:wave:

Ik zou mij hier graag willen melden en meelezen voor tips en advies! Ik woon zelf al 4 jaar in Australië waar ik race paarden train, leidinggevende ben en vet nurse op een bedrijf van 180 hectare en 200 volbloeden. Ik krijg zo vaak de vraag vanuit Nederland of ik kan gaan vloggen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik normaal niet zo van dat soort dingen ben, maar ik vindt het wel leuk om dingen te delen en te laten zien hoe bijzonder mijn beroep is. En als ik ergens aan begin moet het ook goed zijn! Ik ga is door wat pagina's bladeren om wat informatie te sprokkelen :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:11

Ik zou je vlog zekee volgen. :j
Mijn doelgroep is paardenmensen (elke leeftijd) die ervoor kiezen hun paard anders te houden, maar nu mog aan het begin staan. Net als ik. ;) Het is de bedoeling dat de blog mijn groei ook laat zien.

Ook komt er zsm een nieuwe serie bij. Dit is voor écht iedereen met affiniteit voor paarden. Maar ik richt wel op 'de penny'. Overigens voor iedereen interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 09:19

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:48

Klinkt heel gaaf, Waikiki, ik ben niet zo van de vlogs, maar met zo'n onderwerp zou ik misschien toch wel gaan volgen! :)

Ik heb trouwens een nieuwe layout (en nieuwe post) op mijn blog, ik ben er zelf enorm happy mee, wat vinden jullie er van?
Pure Cottongrass

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:50

Ondanks dat ik nu al zeven dagen met een griep kamp, ga ik een What's in my poetskist opnemen!
Ik verveel me al geruime dagen en wil toch wel even wat actiefs ondernemen, en heel moeilijk is het niet want mijn kist staat thuis momenteel.

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:54

happypaardje schreef:
Klinkt heel gaaf, Waikiki, ik ben niet zo van de vlogs, maar met zo'n onderwerp zou ik misschien toch wel gaan volgen! :)

Ik heb trouwens een nieuwe layout (en nieuwe post) op mijn blog, ik ben er zelf enorm happy mee, wat vinden jullie er van?
Pure Cottongrass

ziet er echt goed uit!!

AlwaysH schreef:
Ondanks dat ik nu al zeven dagen met een griep kamp, ga ik een What's in my poetskist opnemen!
Ik verveel me al geruime dagen en wil toch wel even wat actiefs ondernemen, en heel moeilijk is het niet want mijn kist staat thuis momenteel.

beterschap hopelijk voel je je snel beter!!

Mijn nieuwe video staat ook online helaas liep de week anders dan gehoopt. Desondanks toch wat paardenbeelden.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:05

Dankje! :)